• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg dla wytrwałych z Gdyni do Katowic w 2020 r.

Maciej Naskręt
6 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociąg EN57 w barwach PolRegio. Pociąg EN57 w barwach PolRegio.

Przewoźnik działający pod marką Polregio chce przywrócić połączenia międzywojewódzkie. Jednym z nich ma być w 2020 r. wakacyjny pociąg Gdynia - Katowice obsługiwany pociągiem serii EN-57. Skład znany jest pasażerom linii SKM w Trójmieście.



Czy pojechałbyś pociągiem EN57 (skład taki, jak w SKM) do Katowic?

Niedawno informowaliśmy o planach przewozowych spółki PKP Intercity i Arriva przygotowywanych dla pasażerów z Trójmiasta. Swoją propozycję szykuje też spółka Przewozy Regionalne, działająca pod marką handlową Polregio.

Przewoźnik planuje wskrzesić swoją ofertę pociągów pod nazwą InterRegio. Chodzi tu o połączenia między dużymi miastami w różnych województwach. Jednym z pomysłów jest uruchomienie pociągu wakacyjnego łączącego Śląsk z Trójmiastem.

Chodzi o pociąg przewozów regionalnych w relacji Katowice - Gdynia Główna. Ma to być wakacyjna oferta przewozowa wznawiająca przewozy pasażerskie, umożliwiająca bezpośrednie połączenie regionu Śląska z Wybrzeżem.

Skład miałby wyruszyć rano z Katowic o godz. 7:30 i przez Bytom, Tarnowskie Góry, Zduńską Wolę, Inowrocław, Bydgoszcz, Tczew, Gdańsk i Sopot dotrzeć do Gdyni ok. godz. 15. Wyjazd z Gdyni do Katowic zaplanowano na godz. 16:09. Pociąg miałby kursować codziennie.

Ciekawostką jest fakt, że połączenie ma być obsługiwane z wykorzystaniem elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57ALd lub EN57 FPS. To jedne z najnowszych konstrukcji pociągów znanych pasażerom trójmiejskiej SKM-ki.

Komfort podróży pozostawiać będzie jednak wiele do życzenia. Dlaczego? Pociągi serii EN57 nie są dostosowane do tego typu dalekich podróży.

Opinie (277) 5 zablokowanych

  • W 3-mieście jeżdzą pociągi EN57AKM, a nie EN57FPS i EN57ALc/ALd

    • 4 2

  • ja myślałem że istnieją połączenia IR pomiędzy miastami (bo po to były tak nazwane)

    i nie trzeba niczego 'przywracać' - a gdzie w takim razie jeżdżą regionalne?

    PS
    oczywiście dobrze byłoby mieć nowe wygodne pociągi, ale w wielu krajach podobne obsługują linie dalekobieżne - a znowu te 7 godzin to nie jest jakaś tragedia

    • 3 1

  • Pociąg

    Przecież Pogoria- nocny pociąg Gdynia- Katowice to też skład podmiejski

    • 5 0

  • 7.5 godziny to jest nic (1)

    Kiedyś osobowy na tej trasie jeździł 10 godzin a pośpieszny 8.

    • 5 1

    • A koniem 5 dni się jechało

      • 1 1

  • Lata 80-te mnie sie przypominaja i dalekobiezny osobowy Gdynia - Myslowice (3)

    przez Tczew, Malbork, Grudziadz, Torun, Inowroclaw, Zdunska Wole. I tez dawal rade, choc cos z 10 godzin, ale za to wygodnymi przedzialowymi wagonami.

    • 5 4

    • Był takowy osobowy - pamiętam (1)

      A krótko przed nim czy po nim jechał drugi przez Bydgoszcz, Poznań, Ostrów Wlkp.
      ale fakt jazda "węglówką' była zarąbiasta,
      jeździł też osobowy Gdynia - Zduńska Wola Karsznice zestawiony z 3xEN57 - jazda nim przy v=100 km/h była swoistego rodzaju sportem ekstremalnym

      • 4 0

      • EN chyba jezdzila tez na trasie Gdynia-Lodz Kaliska?

        • 0 0

    • Lata 1979/80

      No co Ty? "Mysłowicki" osobowy do Gdyni w 1979 jechał przez Wrocław, Poznań, Gniezno, Inowrocław i Bydgoszcz. W Poznaniu był 17,20 a w Gdyni coś ok 23,50, ale wagony miał normalne w tym 2 jedynki (najstarsze w składzie).

      • 1 0

  • Na kompletnie modernizowanych trasach prędkość powinna wynosić minimum 250 km/h (2)

    Kiedy beton z PKP wreszcie zrozumie., że przez ostatnie 50 lat kolej poszła znacznie do przodu i to co było ok w latach siedemdziesiątych to dziś już skansen

    • 11 2

    • A czemu nie 500, 1000? (1)

      W Niemczech na klasycznych liniach jest 160 , 200 i więcej są na SFS - nowobudowanych i modernizowanych liniach

      • 0 2

      • no właśnie...

        modernizowanych.
        My, za grubą kasę odtwarzamy stan początkowy, nie modyfikując i nie podnosząc parametrów...

        • 2 0

  • Regio?

    Chciałbym jeździć często zgodnie z obietnicami szynobusem z Gdyni do Władka czy Pucka

    • 3 1

  • Yes.! (1)

    Może Kolej Transyberyjską także przejmie SKM i podróż wydłuży się do 1 roku.!

    • 9 0

    • życzyłbym sobie komfortu

      kolei transsyberyjskiej.
      Sprawdzone organoleptycznie w nr 22 - "Rossija" - tydzień jazdy.

      • 0 0

  • Poprawka!

    Te sklady Ald i FPS nie sa znane w trojmiejskiej SKM bo ich tam nie ma!!!!! Sa w POLREGIO, Ald chociażby na niektórych kursach Słupsk Gdynia

    • 6 0

  • Lepsze to od TLK

    Przecież wszystkie pociągi kursujące dziś pod marką TLK oferowane przez PKP Intercity dają o wiele mniejszy komfort podróży, a ceny są wysokie i mniej zniżek. A chętnych nie brakuje...

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane