• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg dla wytrwałych z Gdyni do Katowic w 2020 r.

Maciej Naskręt
6 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociąg EN57 w barwach PolRegio. Pociąg EN57 w barwach PolRegio.

Przewoźnik działający pod marką Polregio chce przywrócić połączenia międzywojewódzkie. Jednym z nich ma być w 2020 r. wakacyjny pociąg Gdynia - Katowice obsługiwany pociągiem serii EN-57. Skład znany jest pasażerom linii SKM w Trójmieście.



Czy pojechałbyś pociągiem EN57 (skład taki, jak w SKM) do Katowic?

Niedawno informowaliśmy o planach przewozowych spółki PKP Intercity i Arriva przygotowywanych dla pasażerów z Trójmiasta. Swoją propozycję szykuje też spółka Przewozy Regionalne, działająca pod marką handlową Polregio.

Przewoźnik planuje wskrzesić swoją ofertę pociągów pod nazwą InterRegio. Chodzi tu o połączenia między dużymi miastami w różnych województwach. Jednym z pomysłów jest uruchomienie pociągu wakacyjnego łączącego Śląsk z Trójmiastem.

Chodzi o pociąg przewozów regionalnych w relacji Katowice - Gdynia Główna. Ma to być wakacyjna oferta przewozowa wznawiająca przewozy pasażerskie, umożliwiająca bezpośrednie połączenie regionu Śląska z Wybrzeżem.

Skład miałby wyruszyć rano z Katowic o godz. 7:30 i przez Bytom, Tarnowskie Góry, Zduńską Wolę, Inowrocław, Bydgoszcz, Tczew, Gdańsk i Sopot dotrzeć do Gdyni ok. godz. 15. Wyjazd z Gdyni do Katowic zaplanowano na godz. 16:09. Pociąg miałby kursować codziennie.

Ciekawostką jest fakt, że połączenie ma być obsługiwane z wykorzystaniem elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57ALd lub EN57 FPS. To jedne z najnowszych konstrukcji pociągów znanych pasażerom trójmiejskiej SKM-ki.

Komfort podróży pozostawiać będzie jednak wiele do życzenia. Dlaczego? Pociągi serii EN57 nie są dostosowane do tego typu dalekich podróży.

Opinie (277) 5 zablokowanych

  • Może bez wprowadzania w błąd?

    EN57 to w chwili obecnej niemalże rodzina pociągów a nie typ. W SKM Trójmiasto są stare 57, poddane liftingowi jak i akm. W artykule mowa jest o Feniksach, które pod kątem komfortu przebijają na pewno składy TLK

    • 6 1

  • Lepsze en 57 niż jazda przy cuchnącej kobiecinie

    Wolę jechać nawet en 57 tym dobrze wyciszonym klimatyzowanym niż intercity starym wagonem bez klimy. I w dodatku z przykutym miejscem przy cuchnącym wspolpasazeru

    • 5 1

  • Wolność jazdy a nie rezerwacja

    Rezerwacja obowiązkowa to zamach wolności pasażerów. W Niemczech to nawet w pendolino nie ma rezerwacji obowiązkowej. Tylko fakultatywna. w Polsce dyrektorom PKP uderzyła woda sodowa aby w pociągu Intercity regionalnym. Bo czym innym jest pociąg jadący 180 km z Wrocławia do Katowic jak intercity typem regionalnego. Dają rezerwacje to zbrodnia na wolności pasażera.

    • 3 5

  • i po co? (1)

    żeby kolejne tabuny pod szyldem 500+ zalewały nasze 3M?

    • 4 2

    • Niech przyjeżdzają i wydają tu, w województwie pomorskim, swoje 500+

      • 2 0

  • Re

    Tylko, że taki czas przejazdu to wybór Polregio. W najlepszym wypadku pociągiem z Katowic do Gdyni da się dojechać w 5,5 godziny.

    Co nie zmienia faktu, że puszczanie na takiej trasie kibli to co najmniej nieporozumienie...

    • 4 1

  • Kto pamieta ? (2)

    Na poczatku lat 90 jezdzil skld taki jak SKM do Torunia ale po wsch stronie Wisły przez Malbork Grudziądz i na Torun Wschod. Czas przejazdu był 20 min krotszy niz ekspresu/ pospisznego i bilet kosztowal tyle co na osobowy. Komu to przeszkadzalo?
    Co do tego połaczenia - slaska hołota, rozpieszczana przez kazda wladze plus tani bilet i długa jazda i na wkacje zdemoluje go w tydzień.szkoda pociagu

    • 5 3

    • Glupoty piszesz

      Linia przez grudziadz kwidzyn jest linia niezelektryfikowana. Sklad jezdzil owszem, jako pociag osobowy na normalne wagony z przedzialami elacji Gdynia - lodz widzew na 6 wagonow. Od gdyni do malborka eu07 od malborka do torunia su45 a od torunia do lodzi dalej eu07. A sklad byl dwa wagony klasy pierwszej cztery wagony klasy drugiej. Pociag zatr,ymywal sie na kazdej stacji i przystanku. Tzn wszedzie. Czas przejazdu byl o 2 godziny dluzszy niz normalnego pospiecha jadacego przez bydgoszcz

      • 2 0

    • "Torunianin" .Był trasowany raz przez Tczew, Bydgoszcz , a raz przez Malbork , Iławę , Jabłonowo Pom. Skład zestawiany z EN 71 czasami z ED 72.

      • 0 0

  • Mięczaki nie wsiądą, ja tak :)

    • 3 2

  • Trasa Gdynia rzeszów - non stop!

    Kiedy Pendolino Gdynia rzeszów non stop, kiedys usunieto z rozkładu taki dobry pociąg co mial non stop obłożenie, kiedy powrót??????? Non stop Pólnoc Południe! Komu zależy, żeby takiego połaczenia nie było i dlaczego?

    • 3 1

  • taki sam pociąg

    przeciez teraz tez taki kursuje od wielu lat! Jedzie i jedzie i jedzie, zatrzymuje sie na każdym przystanku, w lecie to horror! To nic nowego!

    • 3 2

  • do Intercity

    odkąd zlikwidowała kolej połaczenie Gdynia - Rzeszów non- stop, to korzystam z Ryanaira, bilet 100 zl w obie strony, a z Krakowa do mojej miejscowosci przyjezdza po mnie rodzina! Kiedys pociag zatrzymywal sie Bochnia, Tarnów, i można było spokojnie dojechac Inrtercity, a tak to tracicie.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane