• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg dla wytrwałych z Gdyni do Katowic w 2020 r.

Maciej Naskręt
6 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociąg EN57 w barwach PolRegio. Pociąg EN57 w barwach PolRegio.

Przewoźnik działający pod marką Polregio chce przywrócić połączenia międzywojewódzkie. Jednym z nich ma być w 2020 r. wakacyjny pociąg Gdynia - Katowice obsługiwany pociągiem serii EN-57. Skład znany jest pasażerom linii SKM w Trójmieście.



Czy pojechałbyś pociągiem EN57 (skład taki, jak w SKM) do Katowic?

Niedawno informowaliśmy o planach przewozowych spółki PKP Intercity i Arriva przygotowywanych dla pasażerów z Trójmiasta. Swoją propozycję szykuje też spółka Przewozy Regionalne, działająca pod marką handlową Polregio.

Przewoźnik planuje wskrzesić swoją ofertę pociągów pod nazwą InterRegio. Chodzi tu o połączenia między dużymi miastami w różnych województwach. Jednym z pomysłów jest uruchomienie pociągu wakacyjnego łączącego Śląsk z Trójmiastem.

Chodzi o pociąg przewozów regionalnych w relacji Katowice - Gdynia Główna. Ma to być wakacyjna oferta przewozowa wznawiająca przewozy pasażerskie, umożliwiająca bezpośrednie połączenie regionu Śląska z Wybrzeżem.

Skład miałby wyruszyć rano z Katowic o godz. 7:30 i przez Bytom, Tarnowskie Góry, Zduńską Wolę, Inowrocław, Bydgoszcz, Tczew, Gdańsk i Sopot dotrzeć do Gdyni ok. godz. 15. Wyjazd z Gdyni do Katowic zaplanowano na godz. 16:09. Pociąg miałby kursować codziennie.

Ciekawostką jest fakt, że połączenie ma być obsługiwane z wykorzystaniem elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57ALd lub EN57 FPS. To jedne z najnowszych konstrukcji pociągów znanych pasażerom trójmiejskiej SKM-ki.

Komfort podróży pozostawiać będzie jednak wiele do życzenia. Dlaczego? Pociągi serii EN57 nie są dostosowane do tego typu dalekich podróży.

Opinie (277) 5 zablokowanych

  • My kibole jeździk lepszymi hehe bidoki

    • 3 1

  • Szybciej nic InterCity

    • 1 1

  • Powróćmy do parowozów! (3)

    Expres Pomorzanin, cztery wagony i Pt47 startował z Gdańska o 5.20 rano i w Szczecinie był na 9.00. Tak było w latach 70-tych. Inna ciekawostka - Poniemiecki modrak na trasie Gdańsk - Gdynia jechał o 4 minuty krócej niż obecne pociągi. Dziękuję za taki postęp.

    • 9 1

    • Ekspres Pomorzanin jeździł z Gdyni do Łodzi Kaliskiej...

      • 3 0

    • Pudło szanowni interlokutorzy

      Do Szczecina jako ekspres przez krótki okres czasu jeździł "Gryf" na SN61,
      "Pomorzanin" jako pospieszny do Poznania zaczął kursować po zakończeniu elektryfikacji linii do Gdańska /lata .70/, w Inowrocławiu zmieniano trakcję na parową,
      Pt47 prowadziła pospiesznego "Stoczniowca" do Warszawy,
      Ol49 prowadziły osobowe Gdynia - Łódź Kaliska i Olsztyn - Szczecin,
      tak to pamiętam

      • 2 0

    • Pomorzanin Gdynia - Lodz Kaliska

      Pamietam bo nim jezdzilem. Przewaznie bez opoznien ale najwieksza masakra to bylo dotrzec pozniej z Lodzi Kaliskiej na Fabryczna.

      • 2 0

  • a nie ma gdzieś (1)

    jakichś wagoników z 39 roku - Polak pojedzie wszystkim jak i poleci na wszystkim!
    cuda w naszym kraju i nowoczesność - brawo - to dopiero e u r o p a !!!!!!!!!

    • 7 1

    • Takim przedwojennym składem to bym się chętnie przejechał na Hel w wakacje.

      Parowozem OKl27 wraz z wagonami osobowymi typu BCy (tak zwane Boczniaki). Mega atrakcja turystyczna i komplet pasażerów gwarantowany.

      Dziś na przejeździe widziałem skład z Helu z wagonami piętrowymi typu Bmnopux (Bohun) oraz 120A (Bonanza) - wagony pełne!

      • 1 1

  • Ech, dla wytrwałych? (2)

    Swojego czasu chodziła "Strzała Północy " ze Szczecina przez Trójmiasto, Olsztyn, Białystok do Krakowa zdaje się. To był trening wytrwałości.

    • 3 0

    • nie martw się, wróci po remoncie trasy na Białystok

      • 0 1

    • Włóczęga Północy

      Do Rzeszowa.

      • 0 0

  • Nie każdy musi jechać z Gdyni do Katowic

    Tego typu połączenia służą krótszym przejazdom, niekoniecznie na całej długości trasy.

    • 4 1

  • kto ma slaby portfel, ten musi miec twarda D....

    :)

    • 0 4

  • PKP (3)

    Polecam pociąg z Gdyni do Rzeszowa przez Białystok, który jedzie ponad 15 godz.

    • 11 1

    • o! Włóczęga Północy skrócił trasę?

      Kiedyś jeździł do Szczecina.

      • 1 1

    • Komu zależy

      wlaśnie komu zależy na tym, żeby nie było pociągu non-stop Gdynia -Rzeszów, przecież chętni są!!!!!!!

      • 0 0

    • kiedyś (za PRL) był taki co jechał tą trasą do Krakowa... :))

      • 0 0

  • Tyrystory i styczniki (4)

    Kiedyś jako student Wydziału Elektrycznego AM kompletnie napruty rozpaczliwie szukałem WC w SKM relacji Danzig- Gdingen, tej o 3 am z kawałkiem.(pociąg trzeźwych inaczej)
    Ktoś zapomniał zamknąć drzwi , i zamiast kibla zobaczyłem iskry od łączeń styczników (zmieniało się to wraz z przyspieszanie składu)
    Były tam tez tyrystory mocy.
    Od razu uświadomiłem sobie, że tam jest 3kV prądu stałego. Przetrzeźwiałem natychmiast...

    • 8 0

    • (1)

      Gotenhafen a nie Gdingen

      • 1 1

      • Gotenhafen to w latach 1939-1945.

        Gdingen w latach 1772-1920 gdy tu była prowincja Westpreußen

        • 5 0

    • Człon silnikowy.

      Przepiękne dźwięki, można usłyszeć jadąc w przedsionku wagonu silnikowego jednostki elektrycznej EN57 pod którym znajduje się wózek silnikowy. Niesamowita gra dźwięków.

      • 2 0

    • Szafa WN była w środkowym członie EN57 zamiast WC

      i była zamknięta ale co niektórzy ciekawscy forsowali drzwi - bo zamknięte

      • 0 0

  • Kiedyś jeździły już takie pociągi. Osobowy się to nazywało, stawało na każdej stacyjce.

    I do Katowic właśnie trafiały się składy żywcem wzięte z SKM, jedyna różnica to czynne kibelki.
    Jechało toto ponad 12 godzin z Gdańska do Katowic. Miałem okazję parę razy zaliczyć tę niezapomnianą podróż.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane