- 1 Marsz życia przeszedł przez Gdańsk (469 opinii)
- 2 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (173 opinie)
- 3 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (181 opinii)
- 4 Życie w realu sterowane przez internet (55 opinii)
- 5 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (61 opinii)
- 6 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (203 opinie)
Pociąg dla wytrwałych z Gdyni do Katowic w 2020 r.
Przewoźnik działający pod marką Polregio chce przywrócić połączenia międzywojewódzkie. Jednym z nich ma być w 2020 r. wakacyjny pociąg Gdynia - Katowice obsługiwany pociągiem serii EN-57. Skład znany jest pasażerom linii SKM w Trójmieście.
Przewoźnik planuje wskrzesić swoją ofertę pociągów pod nazwą InterRegio. Chodzi tu o połączenia między dużymi miastami w różnych województwach. Jednym z pomysłów jest uruchomienie pociągu wakacyjnego łączącego Śląsk z Trójmiastem.
Chodzi o pociąg przewozów regionalnych w relacji Katowice - Gdynia Główna. Ma to być wakacyjna oferta przewozowa wznawiająca przewozy pasażerskie, umożliwiająca bezpośrednie połączenie regionu Śląska z Wybrzeżem.
Skład miałby wyruszyć rano z Katowic o godz. 7:30 i przez Bytom, Tarnowskie Góry, Zduńską Wolę, Inowrocław, Bydgoszcz, Tczew, Gdańsk i Sopot dotrzeć do Gdyni ok. godz. 15. Wyjazd z Gdyni do Katowic zaplanowano na godz. 16:09. Pociąg miałby kursować codziennie.
Ciekawostką jest fakt, że połączenie ma być obsługiwane z wykorzystaniem elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57ALd lub EN57 FPS. To jedne z najnowszych konstrukcji pociągów znanych pasażerom trójmiejskiej SKM-ki.
Komfort podróży pozostawiać będzie jednak wiele do życzenia. Dlaczego? Pociągi serii EN57 nie są dostosowane do tego typu dalekich podróży.
Opinie (277) 5 zablokowanych
-
2018-05-06 19:44
My kibole jeździk lepszymi hehe bidoki
- 3 1
-
2018-05-06 20:02
Szybciej nic InterCity
- 1 1
-
2018-05-06 20:20
Powróćmy do parowozów! (3)
Expres Pomorzanin, cztery wagony i Pt47 startował z Gdańska o 5.20 rano i w Szczecinie był na 9.00. Tak było w latach 70-tych. Inna ciekawostka - Poniemiecki modrak na trasie Gdańsk - Gdynia jechał o 4 minuty krócej niż obecne pociągi. Dziękuję za taki postęp.
- 9 1
-
2018-05-06 21:20
Ekspres Pomorzanin jeździł z Gdyni do Łodzi Kaliskiej...
- 3 0
-
2018-05-07 15:19
Pudło szanowni interlokutorzy
Do Szczecina jako ekspres przez krótki okres czasu jeździł "Gryf" na SN61,
"Pomorzanin" jako pospieszny do Poznania zaczął kursować po zakończeniu elektryfikacji linii do Gdańska /lata .70/, w Inowrocławiu zmieniano trakcję na parową,
Pt47 prowadziła pospiesznego "Stoczniowca" do Warszawy,
Ol49 prowadziły osobowe Gdynia - Łódź Kaliska i Olsztyn - Szczecin,
tak to pamiętam- 2 0
-
2018-05-07 18:18
Pomorzanin Gdynia - Lodz Kaliska
Pamietam bo nim jezdzilem. Przewaznie bez opoznien ale najwieksza masakra to bylo dotrzec pozniej z Lodzi Kaliskiej na Fabryczna.
- 2 0
-
2018-05-06 20:44
a nie ma gdzieś (1)
jakichś wagoników z 39 roku - Polak pojedzie wszystkim jak i poleci na wszystkim!
cuda w naszym kraju i nowoczesność - brawo - to dopiero e u r o p a !!!!!!!!!- 7 1
-
2018-05-06 21:44
Takim przedwojennym składem to bym się chętnie przejechał na Hel w wakacje.
Parowozem OKl27 wraz z wagonami osobowymi typu BCy (tak zwane Boczniaki). Mega atrakcja turystyczna i komplet pasażerów gwarantowany.
Dziś na przejeździe widziałem skład z Helu z wagonami piętrowymi typu Bmnopux (Bohun) oraz 120A (Bonanza) - wagony pełne!- 1 1
-
2018-05-06 20:53
Ech, dla wytrwałych? (2)
Swojego czasu chodziła "Strzała Północy " ze Szczecina przez Trójmiasto, Olsztyn, Białystok do Krakowa zdaje się. To był trening wytrwałości.
- 3 0
-
2018-05-06 21:45
nie martw się, wróci po remoncie trasy na Białystok
- 0 1
-
2018-05-07 00:27
Włóczęga Północy
Do Rzeszowa.
- 0 0
-
2018-05-06 21:19
Nie każdy musi jechać z Gdyni do Katowic
Tego typu połączenia służą krótszym przejazdom, niekoniecznie na całej długości trasy.
- 4 1
-
2018-05-06 21:33
kto ma slaby portfel, ten musi miec twarda D....
:)
- 0 4
-
2018-05-06 22:01
PKP (3)
Polecam pociąg z Gdyni do Rzeszowa przez Białystok, który jedzie ponad 15 godz.
- 11 1
-
2018-05-07 00:23
o! Włóczęga Północy skrócił trasę?
Kiedyś jeździł do Szczecina.
- 1 1
-
2018-05-07 09:49
Komu zależy
wlaśnie komu zależy na tym, żeby nie było pociągu non-stop Gdynia -Rzeszów, przecież chętni są!!!!!!!
- 0 0
-
2018-05-07 12:56
kiedyś (za PRL) był taki co jechał tą trasą do Krakowa... :))
- 0 0
-
2018-05-06 22:07
Tyrystory i styczniki (4)
Kiedyś jako student Wydziału Elektrycznego AM kompletnie napruty rozpaczliwie szukałem WC w SKM relacji Danzig- Gdingen, tej o 3 am z kawałkiem.(pociąg trzeźwych inaczej)
Ktoś zapomniał zamknąć drzwi , i zamiast kibla zobaczyłem iskry od łączeń styczników (zmieniało się to wraz z przyspieszanie składu)
Były tam tez tyrystory mocy.
Od razu uświadomiłem sobie, że tam jest 3kV prądu stałego. Przetrzeźwiałem natychmiast...- 8 0
-
2018-05-06 22:18
(1)
Gotenhafen a nie Gdingen
- 1 1
-
2018-05-06 22:57
Gotenhafen to w latach 1939-1945.
Gdingen w latach 1772-1920 gdy tu była prowincja Westpreußen- 5 0
-
2018-05-06 23:06
Człon silnikowy.
Przepiękne dźwięki, można usłyszeć jadąc w przedsionku wagonu silnikowego jednostki elektrycznej EN57 pod którym znajduje się wózek silnikowy. Niesamowita gra dźwięków.
- 2 0
-
2018-05-07 15:23
Szafa WN była w środkowym członie EN57 zamiast WC
i była zamknięta ale co niektórzy ciekawscy forsowali drzwi - bo zamknięte
- 0 0
-
2018-05-06 22:25
Kiedyś jeździły już takie pociągi. Osobowy się to nazywało, stawało na każdej stacyjce.
I do Katowic właśnie trafiały się składy żywcem wzięte z SKM, jedyna różnica to czynne kibelki.
Jechało toto ponad 12 godzin z Gdańska do Katowic. Miałem okazję parę razy zaliczyć tę niezapomnianą podróż.- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.