- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (137 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (97 opinii)
- 3 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (150 opinii)
- 4 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (46 opinii)
- 5 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (117 opinii)
- 6 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
Pociąg do Warszawy rozpędzi się do 200 km/h
Do 200 kilometrów na godzinę będą mogły rozpędzić się pociągi na 112 z 327 kilometrów trasy kolejowej z Gdańska do Warszawy. Dzięki temu do stolicy będzie można dojechać w 2 godz. 35 min., czyli o 22 minuty krócej niż obecnie. Taka możliwość pojawi się 15 grudnia tego roku.
- W grudniu 2019 roku na krajowej sieci kolejowej przybędą odcinki, gdzie pojedziemy z prędkością 200 km/h - poinformował podczas konferencji prasowej w Warszawie Marek Olkiewicz z zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, cytowany przez portal RynekKolejowy.pl.
200 km/h na 1/3 trasy Gdańsk-Warszawa
Wraz z nowym rozkładem jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia, maksymalna prędkość pociągów łączących Trójmiasto z Warszawą wzrośnie do 200 km/h. Nie dotyczy to jednak całej trasy, lecz jej fragmentu. Taka prędkość będzie dopuszczalna na 112 z 327 km magistrali.
To i tak ogromny postęp, ponieważ do tej pory prędkość 200 km/h na polskiej kolei dopuszczalna była wyłącznie na niektórych odcinkach Centralnej Magistrali Kolejowej.
Połączenie Gdańsk - Warszawa krótsze o 22 minuty
Najszybsze pociągi, które PKP Intercity uruchomi od 15 grudnia 2019, mają przemierzyć odcinek Warszawa Centralna - Gdańsk Główny w czasie 2 godz. i 35 min. Dojdzie do tego dzięki zmodernizowaniu systemu sterowania ruchem kolejowym i po zakończeniu prac przy wzmacnianiu nasypów na kilometrowym odcinku między Prabutami i Suszem.
Obecnie, z uwagi na zwolnienia i zamknięcie jednego z torów na tym odcinku, najszybszy pociąg pokonuje trasę Gdańsk - Warszawa w 2 godz. i 57 min.
Potrzeba więcej inwestycji w miastach
- To bardzo dobra informacja, która zwiększa atrakcyjność kolei i jej konkurencyjność w stosunku do innych środków transportu - zauważa Paweł Rydzyński, prezes Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu. - Bardzo bym jednak chciał, aby kolejarze pamiętali o konieczności budowy nowych torów szlakowych na terenie aglomeracji, w tym warszawskiej i trójmiejskiej. O ile bowiem pociągi pokonują dystans między miastami coraz szybciej, o tyle często, już na terenie miast, muszą nawet stawać, by przepuścić inne pociągi. Nie dotyczy to co prawda pendolino, ale np. pociągów regionalnych - już tak.
Mieszkańcy Trójmiasta skorzystają także na zmianach podczas podróży do Poznania. Od 15 grudnia podróż z Gdańska do stolicy Wielkopolski może potrwać krócej o 7 minut.
Opinie (369) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-18 07:47
Opinia wyróżniona
Szybciej do Warszawy? (9)
W rozkładzie jazdy 2016/2017 na przebycie odcinka Gdańsk - Warszawa Centralna pociągi 5400 i 8300 potrzebowały 2 godzin i 39 minut (bez postojów na stacjach pośrednich) a pozostałe pociągi 2 godziny i 46 minut z postojami w Tczewie, Malborku i Iławie. O minutę dłużej kursowały pociągi mające dodatkowy postój na stacji Działdowo i Ciechanów. Tak
W rozkładzie jazdy 2016/2017 na przebycie odcinka Gdańsk - Warszawa Centralna pociągi 5400 i 8300 potrzebowały 2 godzin i 39 minut (bez postojów na stacjach pośrednich) a pozostałe pociągi 2 godziny i 46 minut z postojami w Tczewie, Malborku i Iławie. O minutę dłużej kursowały pociągi mające dodatkowy postój na stacji Działdowo i Ciechanów. Tak więc oferowany czas przejazdu skrócony do 2 godzin i 35 minut wynika wyłącznie z wydłużania czasów przejazdów w latach 2017 - 2019 na wskutek niewłaściwie przeprowadzonej modernizacji linii na niektórych odcinkach. Jednocześnie przypominam deklaracje PKP przed rozpoczęciem modernizacji tej linii, że po jej zakończeniu najszybsze pociągi miały ten dystans pokonać w 2 godziny i 10 minut.
- 291 10
-
2019-09-18 17:24
Marny postęp. (1)
W 1999 r. jeździłem pociągiem z Gdańska do Warszawy w 3 godz. 10 min. W sumie na tyle inwestycji marny postęp.
- 6 2
-
2019-09-19 19:27
tyle to i za E.Gierka tam tak popylał
- 1 0
-
2019-09-18 15:32
Taka promocja (1)
Mamy cenę 50 zł na coś. Wyrzucamy jako sprzedający tę etykietę z ceną. Robimy nową. Piszemy na niej dwie kwoty 69,99 zł i przekreśloną kwotę 169,99 zł. Ciemny naród kupi bo przecież o 100 zł taniej. Takie promo. A w rzeczywistości 2 dychy drożej.
Tak samo z tymi prędkościami
Pewnie na ferie w związku z robotami torowymi obniżą prędkość do 90 a potem znowu nam się każą cieszyć że jest ponad sto, łał!- 4 3
-
2019-09-18 17:54
Teraz to nawet ciężko o jakąkolwiek normalną promocję. Na kolei co chwilę korekta rozkładu, w tym roku już chyba 4? Chciałem kupić z wyprzedzeniem, niestety, 20 października korekta rozkładu i nie kupie na żadne połączenie po tym terminie.
- 1 0
-
2019-09-18 14:23
Gdzie taki czas?
Proszę mi pokazać który pociąg jedzie 2,5h do Warszawy, najszybszy EIP 3h.
- 3 0
-
2019-09-18 11:43
Gdynia - Warszawa a nie Gdańsk - Warszawa (2)
Panie Michale! Pociąg na trasie Gdynia - Warszawa! Proszę o odpowiednie wyliczenie czasu.
- 20 3
-
2019-09-18 12:51
(1)
Żeby pokazać jak szybko pociąg jedzie, najlepiej pokazać czas od Tczewa do Warszawy Wschodniej:)
- 8 0
-
2019-09-18 13:10
po co się szczypać?
pokazać przejazd po CMK dwustu kilometrowa linia z rekordem 291km/h ... A CO !!!
- 4 0
-
2019-09-18 11:19
To nie jest jeszcze ostateczny czas. Będą stopniowo wydłużane odcinki ze zwiększoną prędkością wraz z kolejnymi korektami rozkładu jazdy. Nie chce mi się liczyć, ale tak na oko zwiększenie prędkości ze 160 do 200 km/h na ponad 100 kilometrach trasy to ok. 10 min zysku na czasie. Ostateczny czas podróży to będzie pewnie coś w granicach 2:25-2.30.
- 3 2
Wszystkie opinie
-
2019-11-17 09:03
PKP IC wrzuciła już część pociagów w system zakupu biletów
I widać, ze po 15 grudnia czas jazdy wydłuża się o kilka minut, zamiast skrócić się o pół godziny. Czyli wyszło jak zwykle...
- 1 0
-
2019-09-18 07:57
Według mojej skromnej oceny, radość z szybszej jazdy na krótkim odcinku nie jest żadnym szałem. (2)
To jest nieudolna próba dogonienia standardów szybkich kolei tudzież we Francji czy w Japonii, co w moim odczuciu pozostaje ciągle w sferze niedoścignionych marzeń, bowiem te kraje w swoim rozwoju nie pozostają w miejscu tylko ciągle stawiają na rozwój, tym samym goniąc ich po tyle ogona, nigdy ich nie dogonimy, zwłaszcza, że rozwój kolei w Polsce jest o wiele za wolny.
Sugeruję, by zmienić kierunek rozwoju na bardziej innowacyjny, mam tu na myśli odejście od rozwoju kolei, bo w naszym przypadku wygląda to tak jak byśmy robili coraz lepsze powozy konne gdzie reszta świata samolotami lata. Tu u nas trzeba cudu technologicznego by wyprzedzić resztę, zainwestować w rozwój fizyki kwantowej, dzięki czemu można rozważyć szybkie przemieszczanie się bez kilometrów torów, wielkich dworców, lotnisk czy portów morskich, kilometrów autostrad, itd... należy pomyśleć o tym jak wykorzystać możliwości techniczne by przy pomocy np. smartfonu móc się teleportować z punktu A do punktu B wybierając współrzędne geograficzne. To jest możliwe! Dokonano już przeniesienia pojedynczego atomu, dlaczego ne przenieść wszystkich z których składa się człowiek?
Być może w niedalekiej przyszłości któryś z producentów telefonów będzie sprzedawać tę technologię wraz z smartfonem?- 9 14
-
2019-09-21 00:27
a widziałeś..
film "Mucha" ? Jeśli nie, to polecam wszystkim miłośnikom teleportacji.
- 1 0
-
2019-09-18 09:00
Wyprzedzić innych? Wystarczy im dorównać.
- 5 0
-
2019-09-18 07:02
znaczy 250km/h na E65 - to nigdy (70)
to po co było kupować drogie pendolino?
- 163 61
-
2019-09-18 07:35
bo tylko na szybkie pociągi było finansowanie UE (8)
dostaliśmy miliardy na dostosowanie torów, infrastruktury i na tabor
- 27 3
-
2019-09-18 11:49
Dostaliśmy miliardy na zamówienia u niemców i francuzów. (2)
A wczesniej musieliśmy pozamykać pafawagi, których lokomotywy (np. 104E) spokojnie ogarnęłyby te 160 km/h
- 5 10
-
2019-09-18 13:14
Kasa była na koleje szybkiej prędkości (1)
A nie na koleje regionalne (bo 160 osiąga w UE byle regionalny). Na ślimaki kasy by nie było.
- 8 1
-
2019-09-19 19:37
pitolisz bzdury i dyrdymały skończone
kasa UE była na modernizację Polskich Kolei...
to ówczesny rząd se wymyślił ... to pendolino na euro2012... i z tym tez niedotrzymał terminu- 1 0
-
2019-09-18 10:41
nie ma jak UE (2)
nie ma grabi co grabią od siebie, dali a my kupli za to pendolino i tak do EU to wróciła kasa
- 6 7
-
2019-09-18 10:45
(1)
tak dziala ekonomia ze zawsze kasa gdzies wraca
- 4 4
-
2019-09-18 11:59
ale rządzący powinni dbać aby wracała do nas
- 3 2
-
2019-09-18 08:38
(1)
I okazało się że większość kasy z dotacji zgarnęli makaroniarze,a nam zostało na tory które o dziwo zostały ułożone w Polsce a nie gdzieś w Belgi czy Holandii.
- 9 17
-
2019-09-18 09:19
Alstom jest firmą francuską
A cały dowcip polega na tym, że stosunek jakości do ceny w Pendolino jest radykalnie wyższy niż w "polskich" Dartach (te notabene polskie mają tylko spawane, tanie pudła, które popękały i składy zostały uziemione). O ile patriotyzm lokalny w wykonaniu gospodarczym ma sens (i widać to np. jeżdżąc po drogach niemieckich, ale nie włoskich czy hiszpańskich) - automatyczne przyklejanie narodowej łatki jest już po prostu naiwością.
- 13 5
-
2019-09-18 07:14
... (36)
A po co rząd kupuje dla swoich ministrów limuzyny, które mogę jechać z prędkością 250 km/h i więcej, skoro maksymalna na autostradach to 140, a w mieście, gdzie jeżdżą większość czasu 50.
- 65 8
-
2019-09-18 07:26
za pieniadze z pendolino można było zakupić 2 pełne składy z husarzem (29)
też by pojechał te 200km/h ...
- 31 41
-
2019-09-18 08:43
Przecież Husarz jest niemiecki... (3)
To jest siemens, więc jeden pies
- 22 1
-
2019-09-18 12:10
ale wagony mogłyby być już czysto polskie (2)
i polski robotnik by zarobił ... i państwo polskie miało by z tego zysk
- 2 1
-
2019-09-18 23:58
ze Alstom ma w Polsce 3 oddziały (1)
i państwo i polski pracownik zarabiają na Pendolino jeżdżących w innych krajach to pewnie wiesz?
- 1 0
-
2019-09-19 19:32
zarabia francuz ... i żadnych podatków w Polsce NIEpłaci
- 1 0
-
2019-09-18 07:45
a jechałeś tym badziewiem? (7)
trzeszczy, skrzypi to przy 200 pewnie jest niezły dramat.
- 17 11
-
2019-09-18 09:55
czy jeżdżą w TLK? (5)
Jeśli tak to o niebo lepsze niż pendolino, jedna przejażdżka... czyli ciasnota, rzuca człowiekiem czy w siedzi czy na stojącą gorzej niż kartofle w worku, za mało miejsca na bagaże - klapa i brak uchwytów do trzymania się. Ktoś dostał nie źle w łapę za to badziewie, żeby jeździło u nas
- 7 14
-
2019-09-18 10:24
(4)
O czym ty mówisz człowieku? Pendolino to jedyny pociąg w którym nie muszę się gnieśc w ciasnym przedziale i jest normalna półka na bagaż na końcu wagonu zamiast skakania pod sufit z każdą walizką.
- 13 6
-
2019-09-19 19:31
producent pendolino dostał bana na Niemcy /łapówkarstwo i przekupstwo
Francuzi nie sprzedadzą tam nawet guzika
- 1 0
-
2019-09-18 20:15
... i strach, że ci bagaż ukradną jak się pójdziesz wysikać
- 0 0
-
2019-09-18 10:34
serio ?? (1)
Jechałeś w drugiej klasie tym? Szczególnie na południu Polski ?
Tą butelką wody nie rekompensują siniaków, bałaganu i brak miejsca, nigdy więcej nie wsiądę do pendolino !- 4 13
-
2019-09-18 19:25
jak się podróż zaczyna od trzech piw w Warsie
to potem i siniaki są. Jestem postawnym chłopem a w Pendolino mi miejsca nie brakuje
- 2 0
-
2019-09-18 07:51
polacy już 10lat temu wyprodukowali wózki wagonowe do 250km/h
dla niemca !!!
- 16 14
-
2019-09-18 07:35
wtedy Polska nie produkowała Husarza (3)
- 30 11
-
2019-09-18 23:35
nigdy nie produkowała
Husarz to lokomotywa produkcji niemieckiej
- 4 0
-
2019-09-18 08:43
Teraz też nie produkuje, bo to niemiecka lokomotywa
- 32 3
-
2019-09-18 07:42
Lokomotywy Husarz jeżdżą po polskich torach od października 2009 roku.
misiu pysiu
- 18 7
-
2019-09-18 09:43
Pesa Dart (12)
Można też było kupić lekko dwa pełne składy Pesy Dart, która ma wygodniejsze fotele od Pendolino i standardem od niego nie odbiega i też pojedzie 200 kmh. Ponadto, z tego co pamiętam, nie ma tak malutkich toalet jak Pendolino. No ale widać ktoś komuś posmarował, tym bardziej, w Pendolino jeszcze do niedawna nie było WiFi....
- 12 24
-
2019-09-18 09:52
Standardem nie odbiega? hahaha (3)
Porównywanie wygody w Pendolino i Pesa Dart to jakieś nie porozumie.
Siedzenie o niebo lepsze w Pendolino, a jak doda się komfort i stopień wyciszenia przy pełnej prędkości na naszych torach to nie ma porównania.
W Pendolino człowiek może się spokojnie zdrzemnąć i nic nie słyszeć poza samymi pasażerami, którzy potrafią uprzykrzyć drogę.- 24 6
-
2019-09-18 15:42
jesli masz 1,6 m wzrostu
to może jest wygodniej.
- 3 0
-
2019-09-18 10:37
ha ha ha (1)
bez słuchawek w pendolino nie da rady, może inny, ale hałas jest nie wciskaj kitu
- 3 13
-
2019-09-18 14:32
jak jeździsz kiblem Regio to się nie wypowiadaj o Pendolino, znaffco
- 6 0
-
2019-09-18 10:33
Jedna wypowiedź, tyle przekłamań (4)
Darta w momencie zakupu Pendolino nawet na rynku nie było
Nie, nie pojedzie 200 km/h, tylko 160
Nie, nie jest 2x tańszy - PESA w swojej ofercie nie wliczyła serwisu, z serwisem kosztuje niewiele mniej za pociąg o co najmniej klasę słabszy (160 a 250 to technologiczna przepaść)
Standard (wyciszenie, drgania, jakość materiałów) jest w Darcie na poziomie składów piętrowych Goerlitz co najwyżej, nawet nie porównujmy
Pendolino jeździ normalnie przez te lata - składy były wyłączane przez geniuszy drogowych, którzy doprowadzili do kolizji na przejazdach. Darta spotkało odstawienie na bocznicę z powodu błędów konstrukcyjnych.
A za WiFi podziękuj PKP, jak nie wpisała w przetarg to nie dostała- 18 5
-
2019-09-18 11:42
Pafawag produkował seryjnie lokomotywy 104E, które do dzisiaj jeżdżą w IC 160km/h (1)
Projektowane były lokomotywy do obsługi linii 250 km/h , ale po sprzedaniu zakładu Francuzom wszystkie prace projektowe przerwano i produkcję 104E też przerwano. Teraz, po genialnych posunięciach gospodarczych ekip balcerowiczopodobnych jesteśmy zdani na import. To nie jest kryzys, to jest skutek.
- 11 9
-
2019-09-18 13:07
Projektował i planował to i Morawiecki elektryczne samochody
Nie ma certyfikowanego produktu, nie ma tematu. A co da lokomotywa, jak nikt nie wpadł na produkowanie wagonów tyle jeżdżących? ;)
- 8 3
-
2019-09-18 11:43
A kto wtedy rządził, gdy "zapomniano" wpisać WiFi do warunków przetargu? (1)
- 6 4
-
2019-09-18 12:11
Premier Kaczyński !!!
i Prezydent Kaczyński !!!!
- 9 5
-
2019-09-18 09:57
gufno nie pesa (1)
podrózuje słuzbowo pendolino i dartem pare razy w tygodniu od blisko 4 lat. Zanim cos gosciu napiszesz po prostu sie przejedz. Wymiotowac mi sie chce jak czytam od lat te brednie pesudo expertow. Nowa Pesa Dart - po paru misiacach uzytkowania przestaly dzialac automatyczne drzwi w ubikacjach a powyzej 140 spada w takie drgania i wibracje ze sie niedobrze robi, same stoliki. Pendolino to mercedes wandalo i i**oto-odporny i naprawde komfortowy z którym nie widze sladow uzytkowania po tych 4 latach
- 24 5
-
2019-09-18 10:38
no cóź
to musiałeś jeździć jakimś nie używanym pendolino
- 4 9
-
2019-09-18 09:52
Pesa i Dart wygodniejsze fotele od Pendolino hahahahahhaa
żart jakiś weź sie przejedź najpierw , a i jeszcze jak masz poniżej 180 cm wzrostu to się perspektywa wygody zmienia
- 14 6
-
2019-09-18 18:27
Uprzywilejowane
Nie jada 140
- 1 0
-
2019-09-18 07:26
brawo (4)
jeszcze powiedz który nowy samochód nie może jechać szybciej niż 140 km/h - może te modele rząd powinien kupić - chyba troszkę żółć oczy zalewa
- 21 6
-
2019-09-18 07:48
i smartem możesz dostać mandat na autostradzie za predkość (3)
- 3 1
-
2019-09-18 10:37
(2)
Tylko trzema wersjami silnikowymi z 15 dostępnych przez 3 generacje. Inne mają limit albo 135 albo 145 (a przekroczenie o 5 przy prędkości dopuszczalnej 145 nie podlega penalizacji).
- 3 0
-
2019-09-18 12:15
a weź powiedz to skandynawom ;)))) (1)
Ty - "przekroczenie o 5km/h prędkości dopuszczalnej nie podlega penalizacji"
a Norweski Policjant - "o 3km za szybko mandat 800 koron ... wasze 350zł ... to płaci pan na miejscu czy wzywać lawetę?"- 4 4
-
2019-09-18 13:09
W Polsce penalizacji nie podlega, a artykuł dotyczy Polski
Ja polskich kierowców ze skandynawami nie porównuję, bo to jak porównywać zaporożca z maybachem
- 4 0
-
2019-09-18 19:43
Pendki jeżdżą nie tylko w relacji do Gdyni, pociągi w kierunku Krakowa/Katowic/Wrocławia korzystają z CMK. (1)
Na CMK już masz sporo odcinków pod prędkość 200 km/h, a docelowo za kilka lat ma być tam wprowadzona prędkość 230 km/h, jeśli pozwoli zasilanie to nawet 250 km/h.
- 3 0
-
2019-09-19 07:13
CMK to ledwo 220km torów . ... a co dalej?
80-160km/h i ciuf ciuf ciuf ciuf
- 1 0
-
2019-09-18 07:29
A niby czym jeżdzić choćby 200 km/h ? (11)
Pisowska "narodowa" fabryka potrafi tylko robić wizualizację, a jej produkty po kilkuletniej eksploatacji rozlatują sie / vide Darty /, że o tramwajach nie wspomnę. A propos tramwajów....gdzie gdańskie Jazzy, powinny być już wszystkie 15 szt. a jest tylko 1 szt./ to pytanie do patriotów kochajacych "dobre bo polskie"/
- 36 21
-
2019-09-18 11:46
Spytaj kretynów, którzy pozbyli się pafawagów, zntk itp. (3)
Jakoś 104E jeździ do dzisiaj 160km/h w IC. Niestety nie pozwolono produkować w Polsce nic lepszego, projekty pozamykano bo mieliśmy być tylko rynkiem zbytu a nie konkuretntem dla francuzów lub niemców.
- 7 9
-
2019-09-18 15:18
Mało ci "narodowej" fabryki (1)
w Bydgoszczy?Wystarczy jedna która zawala wszystkie terminy, robi knoty i jest doinwestowywana przez dojną zmianę z twoich pieniedzy
- 4 4
-
2019-09-18 18:44
Dragon 2 tak dokładniej
Nowocześniejszy, budowany w Newag chyba Nowy Sącz. Najlepsze lokomotywy w Europie. Każdy maszynista Ci to powie.
- 0 0
-
2019-09-18 12:16
Przestań kłamać
Sprawdź lepiej, pytając polskich maszynistów, fakt składów towarowych, jaka jest najlepsza lokomotywa?? A potem sprawdź co to jest Dragon. Oczywiście lokomotywa dla towarowych, najlepsza i najmocniejsza, no i Polska. Myślę, że po niewielkich modyfikacjach może jeździć ze składami osobowymi z dużymi prędkościami.
- 7 0
-
2019-09-18 07:45
Nowych tramwajów nie ma (6)
Bo budyń z ferajna taką umowę podpisał. Nowy jazz stoi na zajezdni bo uwaga, nie przeszedł testów i cxeka na przeróbki. Już do Gdańska trafił felerny dlatego tmreszty też narazie nie ściągają. I to właśnie wina platfusow
- 17 28
-
2019-09-18 08:01
Ty to chyba jesteś sprawny inaczej... (4)
tak jak wiekszość suwerena obłakanej partii.Jeśli "narodowa" :-))) fabryka pod czujnym okiem pisowskiego prezesa robi knoty niezgodne z dokumentacja SIWZ to też wina władz miasta? Z taką logika niech ciebie kobyła kopnie !
- 36 8
-
2019-09-18 08:13
uwaga 'bze' to trol (3)
dla niego wszystko co polskie to be
jaką opcję popiera nie trzeba wyjaśniać- 10 23
-
2019-09-18 14:34
i**ota. licencjonowany. przez dojną zmianę
- 4 0
-
2019-09-18 11:47
BezsilniRazem w akcji :)))
- 5 0
-
2019-09-18 08:39
Ty tak poważnie ?
....przesiąkłeś kurkizją na wylot.No dobra, wskaż choć jeden produkt przemysłu narodowego dorównujący standardom europejskim.Nie pisz mi tylko o produktach montowanych w tym pięknym kraju.Wiekszość produktów pesy "jedzie" na podzespołach kupowanych min z Niemiec.Sa to głównie systemy sterowania i jednostki napedowe.nasi fachowcy maja jednak i z tym problem...tj z własciwym zamontowaniem tegoż
- 19 7
-
2019-09-18 08:01
Wina platfusów, że fabryka przyjęła tyle zamówień, że się nie wyrabia z ich realizacją?
Ot, myślenie typowego przedstawiciela jedynej słusznej opcji.
- 34 8
-
2019-09-18 18:26
Dla lapowek rysiu
- 1 1
-
2019-09-18 18:23
Ale to nie są Pendolino, bo nie mają pudła wyhylnego
Złośliwi mówili o tych pociągach inacej, była to xyva kupującego te pociągi ministra Sławomira Nowaka, tego od zegarków. Polecem poszukać w necie.
- 0 4
-
2019-09-18 09:37
jeszcze w dodatku bez wychyłowych wagonów (3)
- 2 4
-
2019-09-18 09:55
do tych 160km/h z jaką to pendolino jedzie wózki wychylne są zbędne (2)
przynajmniej jeden mniej - taki element do wiecznego się psucia
- 10 1
-
2019-09-18 11:29
Do 160 km/h pendolino jest zbędne. (1)
Nie wykorzystamy ich potencjału przez następne kilkanaście lat, a wtedy i tak będą pewnie do wymiany.
- 6 5
-
2019-09-18 13:16
Ależ właśnie wykorzystujemy!
Gdyby nie konieczność przekroczenia (nieprzekraczalnych mentalnie i organizacyjnie dla PKP) 160 km/h na wieczność utknęlibyśmy w nieremontowanych trasach i zakonserwowalibyśmy brak konieczności wdrażania takich "zachodnich fanaberii" jak ERTMS
- 6 1
-
2019-09-18 08:34
Pinokio Ci wybuduje szybka kolej...
Tak jak milion mieszkań, samochody elektryczne i służbę zdrowia która nie zabija... :D
- 20 7
-
2019-09-18 08:32
właśnie, po co? niech puszczają kible
- 5 0
-
2019-09-18 08:13
Dla gratisowego zegarka.
- 13 13
-
2019-09-18 07:07
Dla prestiźu Misiu, dla prestiżu.
- 30 15
-
2019-09-18 07:47
Opinia wyróżniona
Szybciej do Warszawy? (9)
W rozkładzie jazdy 2016/2017 na przebycie odcinka Gdańsk - Warszawa Centralna pociągi 5400 i 8300 potrzebowały 2 godzin i 39 minut (bez postojów na stacjach pośrednich) a pozostałe pociągi 2 godziny i 46 minut z postojami w Tczewie, Malborku i Iławie. O minutę dłużej kursowały pociągi mające dodatkowy postój na stacji Działdowo i Ciechanów. Tak więc oferowany czas przejazdu skrócony do 2 godzin i 35 minut wynika wyłącznie z wydłużania czasów przejazdów w latach 2017 - 2019 na wskutek niewłaściwie przeprowadzonej modernizacji linii na niektórych odcinkach. Jednocześnie przypominam deklaracje PKP przed rozpoczęciem modernizacji tej linii, że po jej zakończeniu najszybsze pociągi miały ten dystans pokonać w 2 godziny i 10 minut.
- 291 10
-
2019-09-18 17:24
Marny postęp. (1)
W 1999 r. jeździłem pociągiem z Gdańska do Warszawy w 3 godz. 10 min. W sumie na tyle inwestycji marny postęp.
- 6 2
-
2019-09-19 19:27
tyle to i za E.Gierka tam tak popylał
- 1 0
-
2019-09-18 15:32
Taka promocja (1)
Mamy cenę 50 zł na coś. Wyrzucamy jako sprzedający tę etykietę z ceną. Robimy nową. Piszemy na niej dwie kwoty 69,99 zł i przekreśloną kwotę 169,99 zł. Ciemny naród kupi bo przecież o 100 zł taniej. Takie promo. A w rzeczywistości 2 dychy drożej.
Tak samo z tymi prędkościami
Pewnie na ferie w związku z robotami torowymi obniżą prędkość do 90 a potem znowu nam się każą cieszyć że jest ponad sto, łał!- 4 3
-
2019-09-18 17:54
Teraz to nawet ciężko o jakąkolwiek normalną promocję. Na kolei co chwilę korekta rozkładu, w tym roku już chyba 4? Chciałem kupić z wyprzedzeniem, niestety, 20 października korekta rozkładu i nie kupie na żadne połączenie po tym terminie.
- 1 0
-
2019-09-18 14:23
Gdzie taki czas?
Proszę mi pokazać który pociąg jedzie 2,5h do Warszawy, najszybszy EIP 3h.
- 3 0
-
2019-09-18 11:43
Gdynia - Warszawa a nie Gdańsk - Warszawa (2)
Panie Michale! Pociąg na trasie Gdynia - Warszawa! Proszę o odpowiednie wyliczenie czasu.
- 20 3
-
2019-09-18 12:51
(1)
Żeby pokazać jak szybko pociąg jedzie, najlepiej pokazać czas od Tczewa do Warszawy Wschodniej:)
- 8 0
-
2019-09-18 13:10
po co się szczypać?
pokazać przejazd po CMK dwustu kilometrowa linia z rekordem 291km/h ... A CO !!!
- 4 0
-
2019-09-18 11:19
To nie jest jeszcze ostateczny czas. Będą stopniowo wydłużane odcinki ze zwiększoną prędkością wraz z kolejnymi korektami rozkładu jazdy. Nie chce mi się liczyć, ale tak na oko zwiększenie prędkości ze 160 do 200 km/h na ponad 100 kilometrach trasy to ok. 10 min zysku na czasie. Ostateczny czas podróży to będzie pewnie coś w granicach 2:25-2.30.
- 3 2
-
2019-09-19 13:53
jak zejda ponizej 3 godzin na trasie gd-wawa to....
pobija przedwojenny rekord !
tylko na regulowanie zegarkow w oparciu o kursowanie pociagow trzeba bedzie poczekac kolejne 100 lat. brawo PKP !- 0 2
-
2019-09-19 08:56
Opóźniony pociąg do Warszawy....
Pojedzie z prędkością 200km/godz.
Jak to możliwe że pociąg wyjeżdżający z Gdyni ma w Gdańsku 10 min. opóźnienia ?- 0 2
-
2019-09-19 08:47
Nasze pendolibo dostosowane jest do naszej gospodarki.
Ceny biletów są niskie (150zł) wiec jest ciasno bo i krzeselek bardzo duzo. To nie zachód..- 0 2
-
2019-09-19 08:44
Same sukcesy
Bród, ciasnota, i drogo!
Jak się porówna warunki podróżowania i prędkość oraz cenę przejazdów szybkich pociągów, to nasze Pendolino jest na szarym końcu.- 1 1
-
2019-09-19 08:43
Za tych pisiorów da sie wszystko.
A Urząd Marszałkowski woj Pomorskiego nawet nie potrafi podnieść prędkości do 160km/h bo mało ekonomiczne jest to xd xd (2 maszynistów)
W wyborach dostali żółtą kartke a i tak nic nie robią.
I jak mamy wygrać z pisem?
Z takim podejściem to ich szybko tam przepędzą.
Zakup nowych pociągów też idzie jak krew z nosa. Polregio tylko 9 nowych sztuk reszta złom.
Inne województwa sobie radzą nasze "nie da się"
to jakaś masakra- 1 3
-
2019-09-19 08:41
Pendolino?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.