• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg do Warszawy rozpędzi się do 200 km/h

Michał Stąporek
18 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Po raz pierwszy w historii pociągi na trasie Trójmiasto - Warszawa pojadą z prędkością 200 km na godzinę na jednej trzeciej całej trasy. Po raz pierwszy w historii pociągi na trasie Trójmiasto - Warszawa pojadą z prędkością 200 km na godzinę na jednej trzeciej całej trasy.

Do 200 kilometrów na godzinę będą mogły rozpędzić się pociągi na 112 z 327 kilometrów trasy kolejowej z Gdańska do Warszawy. Dzięki temu do stolicy będzie można dojechać w 2 godz. 35 min., czyli o 22 minuty krócej niż obecnie. Taka możliwość pojawi się 15 grudnia tego roku.



Jak oceniasz funkcjonowanie kolei w Polsce?

O zmianach skutkujących podniesieniem prędkości m.in. na na trasie z Trójmiasta do Warszawy (magistrala kolejowa E65), PKP PLK oficjalnie poinformowała kilka dni temu.

- W grudniu 2019 roku na krajowej sieci kolejowej przybędą odcinki, gdzie pojedziemy z prędkością 200 km/h - poinformował podczas konferencji prasowej w Warszawie Marek Olkiewicz z zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, cytowany przez portal RynekKolejowy.pl.

200 km/h na 1/3 trasy Gdańsk-Warszawa



Wraz z nowym rozkładem jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia, maksymalna prędkość pociągów łączących Trójmiasto z Warszawą wzrośnie do 200 km/h. Nie dotyczy to jednak całej trasy, lecz jej fragmentu. Taka prędkość będzie dopuszczalna na 112 z 327 km magistrali.

To i tak ogromny postęp, ponieważ do tej pory prędkość 200 km/h na polskiej kolei dopuszczalna była wyłącznie na niektórych odcinkach Centralnej Magistrali Kolejowej.

Połączenie Gdańsk - Warszawa krótsze o 22 minuty



Najszybsze pociągi, które PKP Intercity uruchomi od 15 grudnia 2019, mają przemierzyć odcinek Warszawa Centralna - Gdańsk Główny w czasie 2 godz. i 35 min. Dojdzie do tego dzięki zmodernizowaniu systemu sterowania ruchem kolejowym i po zakończeniu prac przy wzmacnianiu nasypów na kilometrowym odcinku między Prabutami i Suszem.

Obecnie, z uwagi na zwolnienia i zamknięcie jednego z torów na tym odcinku, najszybszy pociąg pokonuje trasę Gdańsk - Warszawa w 2 godz. i 57 min.


Potrzeba więcej inwestycji w miastach



- To bardzo dobra informacja, która zwiększa atrakcyjność kolei i jej konkurencyjność w stosunku do innych środków transportu - zauważa Paweł Rydzyński, prezes Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu. - Bardzo bym jednak chciał, aby kolejarze pamiętali o konieczności budowy nowych torów szlakowych na terenie aglomeracji, w tym warszawskiej i trójmiejskiej. O ile bowiem pociągi pokonują dystans między miastami coraz szybciej, o tyle często, już na terenie miast, muszą nawet stawać, by przepuścić inne pociągi. Nie dotyczy to co prawda pendolino, ale np. pociągów regionalnych - już tak.
Mieszkańcy Trójmiasta skorzystają także na zmianach podczas podróży do Poznania. Od 15 grudnia podróż z Gdańska do stolicy Wielkopolski może potrwać krócej o 7 minut.

Opinie (369) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • PKP IC wrzuciła już część pociagów w system zakupu biletów

    I widać, ze po 15 grudnia czas jazdy wydłuża się o kilka minut, zamiast skrócić się o pół godziny. Czyli wyszło jak zwykle...

    • 1 0

  • Według mojej skromnej oceny, radość z szybszej jazdy na krótkim odcinku nie jest żadnym szałem. (2)

    To jest nieudolna próba dogonienia standardów szybkich kolei tudzież we Francji czy w Japonii, co w moim odczuciu pozostaje ciągle w sferze niedoścignionych marzeń, bowiem te kraje w swoim rozwoju nie pozostają w miejscu tylko ciągle stawiają na rozwój, tym samym goniąc ich po tyle ogona, nigdy ich nie dogonimy, zwłaszcza, że rozwój kolei w Polsce jest o wiele za wolny.
    Sugeruję, by zmienić kierunek rozwoju na bardziej innowacyjny, mam tu na myśli odejście od rozwoju kolei, bo w naszym przypadku wygląda to tak jak byśmy robili coraz lepsze powozy konne gdzie reszta świata samolotami lata. Tu u nas trzeba cudu technologicznego by wyprzedzić resztę, zainwestować w rozwój fizyki kwantowej, dzięki czemu można rozważyć szybkie przemieszczanie się bez kilometrów torów, wielkich dworców, lotnisk czy portów morskich, kilometrów autostrad, itd... należy pomyśleć o tym jak wykorzystać możliwości techniczne by przy pomocy np. smartfonu móc się teleportować z punktu A do punktu B wybierając współrzędne geograficzne. To jest możliwe! Dokonano już przeniesienia pojedynczego atomu, dlaczego ne przenieść wszystkich z których składa się człowiek?
    Być może w niedalekiej przyszłości któryś z producentów telefonów będzie sprzedawać tę technologię wraz z smartfonem?

    • 9 14

    • a widziałeś..

      film "Mucha" ? Jeśli nie, to polecam wszystkim miłośnikom teleportacji.

      • 1 0

    • Wyprzedzić innych? Wystarczy im dorównać.

      • 5 0

  • znaczy 250km/h na E65 - to nigdy (70)

    to po co było kupować drogie pendolino?

    • 163 61

    • bo tylko na szybkie pociągi było finansowanie UE (8)

      dostaliśmy miliardy na dostosowanie torów, infrastruktury i na tabor

      • 27 3

      • Dostaliśmy miliardy na zamówienia u niemców i francuzów. (2)

        A wczesniej musieliśmy pozamykać pafawagi, których lokomotywy (np. 104E) spokojnie ogarnęłyby te 160 km/h

        • 5 10

        • Kasa była na koleje szybkiej prędkości (1)

          A nie na koleje regionalne (bo 160 osiąga w UE byle regionalny). Na ślimaki kasy by nie było.

          • 8 1

          • pitolisz bzdury i dyrdymały skończone

            kasa UE była na modernizację Polskich Kolei...
            to ówczesny rząd se wymyślił ... to pendolino na euro2012... i z tym tez niedotrzymał terminu

            • 1 0

      • nie ma jak UE (2)

        nie ma grabi co grabią od siebie, dali a my kupli za to pendolino i tak do EU to wróciła kasa

        • 6 7

        • (1)

          tak dziala ekonomia ze zawsze kasa gdzies wraca

          • 4 4

          • ale rządzący powinni dbać aby wracała do nas

            • 3 2

      • (1)

        I okazało się że większość kasy z dotacji zgarnęli makaroniarze,a nam zostało na tory które o dziwo zostały ułożone w Polsce a nie gdzieś w Belgi czy Holandii.

        • 9 17

        • Alstom jest firmą francuską

          A cały dowcip polega na tym, że stosunek jakości do ceny w Pendolino jest radykalnie wyższy niż w "polskich" Dartach (te notabene polskie mają tylko spawane, tanie pudła, które popękały i składy zostały uziemione). O ile patriotyzm lokalny w wykonaniu gospodarczym ma sens (i widać to np. jeżdżąc po drogach niemieckich, ale nie włoskich czy hiszpańskich) - automatyczne przyklejanie narodowej łatki jest już po prostu naiwością.

          • 13 5

    • ... (36)

      A po co rząd kupuje dla swoich ministrów limuzyny, które mogę jechać z prędkością 250 km/h i więcej, skoro maksymalna na autostradach to 140, a w mieście, gdzie jeżdżą większość czasu 50.

      • 65 8

      • za pieniadze z pendolino można było zakupić 2 pełne składy z husarzem (29)

        też by pojechał te 200km/h ...

        • 31 41

        • Przecież Husarz jest niemiecki... (3)

          To jest siemens, więc jeden pies

          • 22 1

          • ale wagony mogłyby być już czysto polskie (2)

            i polski robotnik by zarobił ... i państwo polskie miało by z tego zysk

            • 2 1

            • ze Alstom ma w Polsce 3 oddziały (1)

              i państwo i polski pracownik zarabiają na Pendolino jeżdżących w innych krajach to pewnie wiesz?

              • 1 0

              • zarabia francuz ... i żadnych podatków w Polsce NIEpłaci

                • 1 0

        • a jechałeś tym badziewiem? (7)

          trzeszczy, skrzypi to przy 200 pewnie jest niezły dramat.

          • 17 11

          • czy jeżdżą w TLK? (5)

            Jeśli tak to o niebo lepsze niż pendolino, jedna przejażdżka... czyli ciasnota, rzuca człowiekiem czy w siedzi czy na stojącą gorzej niż kartofle w worku, za mało miejsca na bagaże - klapa i brak uchwytów do trzymania się. Ktoś dostał nie źle w łapę za to badziewie, żeby jeździło u nas

            • 7 14

            • (4)

              O czym ty mówisz człowieku? Pendolino to jedyny pociąg w którym nie muszę się gnieśc w ciasnym przedziale i jest normalna półka na bagaż na końcu wagonu zamiast skakania pod sufit z każdą walizką.

              • 13 6

              • producent pendolino dostał bana na Niemcy /łapówkarstwo i przekupstwo

                Francuzi nie sprzedadzą tam nawet guzika

                • 1 0

              • ... i strach, że ci bagaż ukradną jak się pójdziesz wysikać

                • 0 0

              • serio ?? (1)

                Jechałeś w drugiej klasie tym? Szczególnie na południu Polski ?
                Tą butelką wody nie rekompensują siniaków, bałaganu i brak miejsca, nigdy więcej nie wsiądę do pendolino !

                • 4 13

              • jak się podróż zaczyna od trzech piw w Warsie

                to potem i siniaki są. Jestem postawnym chłopem a w Pendolino mi miejsca nie brakuje

                • 2 0

          • polacy już 10lat temu wyprodukowali wózki wagonowe do 250km/h

            dla niemca !!!

            • 16 14

        • wtedy Polska nie produkowała Husarza (3)

          • 30 11

          • nigdy nie produkowała

            Husarz to lokomotywa produkcji niemieckiej

            • 4 0

          • Teraz też nie produkuje, bo to niemiecka lokomotywa

            • 32 3

          • Lokomotywy Husarz jeżdżą po polskich torach od października 2009 roku.

            misiu pysiu

            • 18 7

        • Pesa Dart (12)

          Można też było kupić lekko dwa pełne składy Pesy Dart, która ma wygodniejsze fotele od Pendolino i standardem od niego nie odbiega i też pojedzie 200 kmh. Ponadto, z tego co pamiętam, nie ma tak malutkich toalet jak Pendolino. No ale widać ktoś komuś posmarował, tym bardziej, w Pendolino jeszcze do niedawna nie było WiFi....

          • 12 24

          • Standardem nie odbiega? hahaha (3)

            Porównywanie wygody w Pendolino i Pesa Dart to jakieś nie porozumie.
            Siedzenie o niebo lepsze w Pendolino, a jak doda się komfort i stopień wyciszenia przy pełnej prędkości na naszych torach to nie ma porównania.
            W Pendolino człowiek może się spokojnie zdrzemnąć i nic nie słyszeć poza samymi pasażerami, którzy potrafią uprzykrzyć drogę.

            • 24 6

            • jesli masz 1,6 m wzrostu

              to może jest wygodniej.

              • 3 0

            • ha ha ha (1)

              bez słuchawek w pendolino nie da rady, może inny, ale hałas jest nie wciskaj kitu

              • 3 13

              • jak jeździsz kiblem Regio to się nie wypowiadaj o Pendolino, znaffco

                • 6 0

          • Jedna wypowiedź, tyle przekłamań (4)

            Darta w momencie zakupu Pendolino nawet na rynku nie było

            Nie, nie pojedzie 200 km/h, tylko 160

            Nie, nie jest 2x tańszy - PESA w swojej ofercie nie wliczyła serwisu, z serwisem kosztuje niewiele mniej za pociąg o co najmniej klasę słabszy (160 a 250 to technologiczna przepaść)

            Standard (wyciszenie, drgania, jakość materiałów) jest w Darcie na poziomie składów piętrowych Goerlitz co najwyżej, nawet nie porównujmy

            Pendolino jeździ normalnie przez te lata - składy były wyłączane przez geniuszy drogowych, którzy doprowadzili do kolizji na przejazdach. Darta spotkało odstawienie na bocznicę z powodu błędów konstrukcyjnych.

            A za WiFi podziękuj PKP, jak nie wpisała w przetarg to nie dostała

            • 18 5

            • Pafawag produkował seryjnie lokomotywy 104E, które do dzisiaj jeżdżą w IC 160km/h (1)

              Projektowane były lokomotywy do obsługi linii 250 km/h , ale po sprzedaniu zakładu Francuzom wszystkie prace projektowe przerwano i produkcję 104E też przerwano. Teraz, po genialnych posunięciach gospodarczych ekip balcerowiczopodobnych jesteśmy zdani na import. To nie jest kryzys, to jest skutek.

              • 11 9

              • Projektował i planował to i Morawiecki elektryczne samochody

                Nie ma certyfikowanego produktu, nie ma tematu. A co da lokomotywa, jak nikt nie wpadł na produkowanie wagonów tyle jeżdżących? ;)

                • 8 3

            • A kto wtedy rządził, gdy "zapomniano" wpisać WiFi do warunków przetargu? (1)

              • 6 4

              • Premier Kaczyński !!!

                i Prezydent Kaczyński !!!!

                • 9 5

          • gufno nie pesa (1)

            podrózuje słuzbowo pendolino i dartem pare razy w tygodniu od blisko 4 lat. Zanim cos gosciu napiszesz po prostu sie przejedz. Wymiotowac mi sie chce jak czytam od lat te brednie pesudo expertow. Nowa Pesa Dart - po paru misiacach uzytkowania przestaly dzialac automatyczne drzwi w ubikacjach a powyzej 140 spada w takie drgania i wibracje ze sie niedobrze robi, same stoliki. Pendolino to mercedes wandalo i i**oto-odporny i naprawde komfortowy z którym nie widze sladow uzytkowania po tych 4 latach

            • 24 5

            • no cóź

              to musiałeś jeździć jakimś nie używanym pendolino

              • 4 9

          • Pesa i Dart wygodniejsze fotele od Pendolino hahahahahhaa

            żart jakiś weź sie przejedź najpierw , a i jeszcze jak masz poniżej 180 cm wzrostu to się perspektywa wygody zmienia

            • 14 6

      • Uprzywilejowane

        Nie jada 140

        • 1 0

      • brawo (4)

        jeszcze powiedz który nowy samochód nie może jechać szybciej niż 140 km/h - może te modele rząd powinien kupić - chyba troszkę żółć oczy zalewa

        • 21 6

        • i smartem możesz dostać mandat na autostradzie za predkość (3)

          • 3 1

          • (2)

            Tylko trzema wersjami silnikowymi z 15 dostępnych przez 3 generacje. Inne mają limit albo 135 albo 145 (a przekroczenie o 5 przy prędkości dopuszczalnej 145 nie podlega penalizacji).

            • 3 0

            • a weź powiedz to skandynawom ;)))) (1)

              Ty - "przekroczenie o 5km/h prędkości dopuszczalnej nie podlega penalizacji"
              a Norweski Policjant - "o 3km za szybko mandat 800 koron ... wasze 350zł ... to płaci pan na miejscu czy wzywać lawetę?"

              • 4 4

              • W Polsce penalizacji nie podlega, a artykuł dotyczy Polski

                Ja polskich kierowców ze skandynawami nie porównuję, bo to jak porównywać zaporożca z maybachem

                • 4 0

    • Pendki jeżdżą nie tylko w relacji do Gdyni, pociągi w kierunku Krakowa/Katowic/Wrocławia korzystają z CMK. (1)

      Na CMK już masz sporo odcinków pod prędkość 200 km/h, a docelowo za kilka lat ma być tam wprowadzona prędkość 230 km/h, jeśli pozwoli zasilanie to nawet 250 km/h.

      • 3 0

      • CMK to ledwo 220km torów . ... a co dalej?

        80-160km/h i ciuf ciuf ciuf ciuf

        • 1 0

    • A niby czym jeżdzić choćby 200 km/h ? (11)

      Pisowska "narodowa" fabryka potrafi tylko robić wizualizację, a jej produkty po kilkuletniej eksploatacji rozlatują sie / vide Darty /, że o tramwajach nie wspomnę. A propos tramwajów....gdzie gdańskie Jazzy, powinny być już wszystkie 15 szt. a jest tylko 1 szt./ to pytanie do patriotów kochajacych "dobre bo polskie"/

      • 36 21

      • Spytaj kretynów, którzy pozbyli się pafawagów, zntk itp. (3)

        Jakoś 104E jeździ do dzisiaj 160km/h w IC. Niestety nie pozwolono produkować w Polsce nic lepszego, projekty pozamykano bo mieliśmy być tylko rynkiem zbytu a nie konkuretntem dla francuzów lub niemców.

        • 7 9

        • Mało ci "narodowej" fabryki (1)

          w Bydgoszczy?Wystarczy jedna która zawala wszystkie terminy, robi knoty i jest doinwestowywana przez dojną zmianę z twoich pieniedzy

          • 4 4

          • Dragon 2 tak dokładniej

            Nowocześniejszy, budowany w Newag chyba Nowy Sącz. Najlepsze lokomotywy w Europie. Każdy maszynista Ci to powie.

            • 0 0

        • Przestań kłamać

          Sprawdź lepiej, pytając polskich maszynistów, fakt składów towarowych, jaka jest najlepsza lokomotywa?? A potem sprawdź co to jest Dragon. Oczywiście lokomotywa dla towarowych, najlepsza i najmocniejsza, no i Polska. Myślę, że po niewielkich modyfikacjach może jeździć ze składami osobowymi z dużymi prędkościami.

          • 7 0

      • Nowych tramwajów nie ma (6)

        Bo budyń z ferajna taką umowę podpisał. Nowy jazz stoi na zajezdni bo uwaga, nie przeszedł testów i cxeka na przeróbki. Już do Gdańska trafił felerny dlatego tmreszty też narazie nie ściągają. I to właśnie wina platfusow

        • 17 28

        • Ty to chyba jesteś sprawny inaczej... (4)

          tak jak wiekszość suwerena obłakanej partii.Jeśli "narodowa" :-))) fabryka pod czujnym okiem pisowskiego prezesa robi knoty niezgodne z dokumentacja SIWZ to też wina władz miasta? Z taką logika niech ciebie kobyła kopnie !

          • 36 8

          • uwaga 'bze' to trol (3)

            dla niego wszystko co polskie to be
            jaką opcję popiera nie trzeba wyjaśniać

            • 10 23

            • i**ota. licencjonowany. przez dojną zmianę

              • 4 0

            • BezsilniRazem w akcji :)))

              • 5 0

            • Ty tak poważnie ?

              ....przesiąkłeś kurkizją na wylot.No dobra, wskaż choć jeden produkt przemysłu narodowego dorównujący standardom europejskim.Nie pisz mi tylko o produktach montowanych w tym pięknym kraju.Wiekszość produktów pesy "jedzie" na podzespołach kupowanych min z Niemiec.Sa to głównie systemy sterowania i jednostki napedowe.nasi fachowcy maja jednak i z tym problem...tj z własciwym zamontowaniem tegoż

              • 19 7

        • Wina platfusów, że fabryka przyjęła tyle zamówień, że się nie wyrabia z ich realizacją?

          Ot, myślenie typowego przedstawiciela jedynej słusznej opcji.

          • 34 8

    • Dla lapowek rysiu

      • 1 1

    • Ale to nie są Pendolino, bo nie mają pudła wyhylnego

      Złośliwi mówili o tych pociągach inacej, była to xyva kupującego te pociągi ministra Sławomira Nowaka, tego od zegarków. Polecem poszukać w necie.

      • 0 4

    • jeszcze w dodatku bez wychyłowych wagonów (3)

      • 2 4

      • do tych 160km/h z jaką to pendolino jedzie wózki wychylne są zbędne (2)

        przynajmniej jeden mniej - taki element do wiecznego się psucia

        • 10 1

        • Do 160 km/h pendolino jest zbędne. (1)

          Nie wykorzystamy ich potencjału przez następne kilkanaście lat, a wtedy i tak będą pewnie do wymiany.

          • 6 5

          • Ależ właśnie wykorzystujemy!

            Gdyby nie konieczność przekroczenia (nieprzekraczalnych mentalnie i organizacyjnie dla PKP) 160 km/h na wieczność utknęlibyśmy w nieremontowanych trasach i zakonserwowalibyśmy brak konieczności wdrażania takich "zachodnich fanaberii" jak ERTMS

            • 6 1

    • Pinokio Ci wybuduje szybka kolej...

      Tak jak milion mieszkań, samochody elektryczne i służbę zdrowia która nie zabija... :D

      • 20 7

    • właśnie, po co? niech puszczają kible

      • 5 0

    • Dla gratisowego zegarka.

      • 13 13

    • Dla prestiźu Misiu, dla prestiżu.

      • 30 15

  • Opinia wyróżniona

    Szybciej do Warszawy? (9)

    W rozkładzie jazdy 2016/2017 na przebycie odcinka Gdańsk - Warszawa Centralna pociągi 5400 i 8300 potrzebowały 2 godzin i 39 minut (bez postojów na stacjach pośrednich) a pozostałe pociągi 2 godziny i 46 minut z postojami w Tczewie, Malborku i Iławie. O minutę dłużej kursowały pociągi mające dodatkowy postój na stacji Działdowo i Ciechanów. Tak więc oferowany czas przejazdu skrócony do 2 godzin i 35 minut wynika wyłącznie z wydłużania czasów przejazdów w latach 2017 - 2019 na wskutek niewłaściwie przeprowadzonej modernizacji linii na niektórych odcinkach. Jednocześnie przypominam deklaracje PKP przed rozpoczęciem modernizacji tej linii, że po jej zakończeniu najszybsze pociągi miały ten dystans pokonać w 2 godziny i 10 minut.

    • 291 10

    • Marny postęp. (1)

      W 1999 r. jeździłem pociągiem z Gdańska do Warszawy w 3 godz. 10 min. W sumie na tyle inwestycji marny postęp.

      • 6 2

      • tyle to i za E.Gierka tam tak popylał

        • 1 0

    • Taka promocja (1)

      Mamy cenę 50 zł na coś. Wyrzucamy jako sprzedający tę etykietę z ceną. Robimy nową. Piszemy na niej dwie kwoty 69,99 zł i przekreśloną kwotę 169,99 zł. Ciemny naród kupi bo przecież o 100 zł taniej. Takie promo. A w rzeczywistości 2 dychy drożej.
      Tak samo z tymi prędkościami
      Pewnie na ferie w związku z robotami torowymi obniżą prędkość do 90 a potem znowu nam się każą cieszyć że jest ponad sto, łał!

      • 4 3

      • Teraz to nawet ciężko o jakąkolwiek normalną promocję. Na kolei co chwilę korekta rozkładu, w tym roku już chyba 4? Chciałem kupić z wyprzedzeniem, niestety, 20 października korekta rozkładu i nie kupie na żadne połączenie po tym terminie.

        • 1 0

    • Gdzie taki czas?

      Proszę mi pokazać który pociąg jedzie 2,5h do Warszawy, najszybszy EIP 3h.

      • 3 0

    • Gdynia - Warszawa a nie Gdańsk - Warszawa (2)

      Panie Michale! Pociąg na trasie Gdynia - Warszawa! Proszę o odpowiednie wyliczenie czasu.

      • 20 3

      • (1)

        Żeby pokazać jak szybko pociąg jedzie, najlepiej pokazać czas od Tczewa do Warszawy Wschodniej:)

        • 8 0

        • po co się szczypać?

          pokazać przejazd po CMK dwustu kilometrowa linia z rekordem 291km/h ... A CO !!!

          • 4 0

    • To nie jest jeszcze ostateczny czas. Będą stopniowo wydłużane odcinki ze zwiększoną prędkością wraz z kolejnymi korektami rozkładu jazdy. Nie chce mi się liczyć, ale tak na oko zwiększenie prędkości ze 160 do 200 km/h na ponad 100 kilometrach trasy to ok. 10 min zysku na czasie. Ostateczny czas podróży to będzie pewnie coś w granicach 2:25-2.30.

      • 3 2

  • jak zejda ponizej 3 godzin na trasie gd-wawa to....

    pobija przedwojenny rekord !
    tylko na regulowanie zegarkow w oparciu o kursowanie pociagow trzeba bedzie poczekac kolejne 100 lat. brawo PKP !

    • 0 2

  • Opóźniony pociąg do Warszawy....

    Pojedzie z prędkością 200km/godz.

    Jak to możliwe że pociąg wyjeżdżający z Gdyni ma w Gdańsku 10 min. opóźnienia ?

    • 0 2

  • Nasze pendolibo dostosowane jest do naszej gospodarki.
    Ceny biletów są niskie (150zł) wiec jest ciasno bo i krzeselek bardzo duzo. To nie zachód..

    • 0 2

  • Same sukcesy

    Bród, ciasnota, i drogo!
    Jak się porówna warunki podróżowania i prędkość oraz cenę przejazdów szybkich pociągów, to nasze Pendolino jest na szarym końcu.

    • 1 1

  • Za tych pisiorów da sie wszystko.
    A Urząd Marszałkowski woj Pomorskiego nawet nie potrafi podnieść prędkości do 160km/h bo mało ekonomiczne jest to xd xd (2 maszynistów)

    W wyborach dostali żółtą kartke a i tak nic nie robią.
    I jak mamy wygrać z pisem?
    Z takim podejściem to ich szybko tam przepędzą.
    Zakup nowych pociągów też idzie jak krew z nosa. Polregio tylko 9 nowych sztuk reszta złom.
    Inne województwa sobie radzą nasze "nie da się"
    to jakaś masakra

    • 1 3

  • Pendolino?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane