- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (53 opinie)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (111 opinii)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (94 opinie)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (118 opinii)
- 5 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (198 opinii)
- 6 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (199 opinii)
Pociągi PKM pojadą z Gdańska Głównego. Jest przetarg na przewozy
Wreszcie ogłoszono przetarg na przewozy kolejowe m.in. na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Pociągi wyruszą do Gdyni, Kartuz i Kościerzyny z Gdańska Głównego.
Zamówienie podzielono na dwa zadania. Pierwsze, tzw. aglomeracyjne, składa się z obsługi linii PKM. Pociągi mają po niej kursować z Gdańska Głównego do Gdyni, Kartuz i Kościerzyny przez port lotniczy. Rozruch tych połączeń zaplanowano na 1 września.
W tym zadaniu znalazło się również połączenie kolejowe z Wejherowa przez Gdynię Główną i Gdańsk Główny do Tczewa. To część, po której poruszają się dzisiaj pociągi SKM. Kontrakt ma obowiązywać tutaj jednak dopiero od 13 grudnia 2015 r.
Drugie zadanie ujęte w zamówieniu, tzw. regionalne - dotyczy relacji Gdynia-Słupsk/Ustka i także zostanie uruchomione w połowie grudnia.
- Chcemy, by obszar metropolitalny obsługiwał jeden operator. Ważna jest spójność systemu transportowego w aglomeracji trójmiejskiej - mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego. - Samorząd województwa pomorskiego przekaże na obsługę zadania aglomeracyjnego łącznie 13 pojazdów spalinowych, w tym pięć dwuczłonowych i osiem trójczłonowych.
Termin składania ofert to 25 maja 2015 r.
Jeszcze dzisiaj ogłoszenie o przetargu zostanie opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, zaś w terminie 5 dni zostanie umieszczona pozostała dokumentacja związana z postępowaniem przetargowym (w tym szczegółowy opis przedmiotu zamówienia), ze względu na obowiązek wcześniejszego opublikowania ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Pierwszy pociąg do obsługi PKM za kilka dni
Tym razem nie będzie opóźnienia w dostawie składów, które obsłużą linię PKM. Montuje je w Bydgoszczy spółka Pesa. - Pierwszy skład mamy otrzymać 20 kwietnia. Wtedy pociągiem pojedziemy na testy do Chojnic. Po sprawdzeniu skład wróci do Bydgoszczy. Czynność będziemy powtarzać przy każdym kolejnym szynobusie - mówi Świlski.
W sumie 10 składów ma być dostarczonych do końca sierpnia tego roku.
Przypomnijmy, że na linii PKM mają jeździć cztery pociągi na godzinę w jednym kierunku, z czego dwa pojadą do Kościerzyny i Kartuz, a pozostałe do Gdyni.
Zobacz test iluminacji nowego wiaduktu PKM nad ul. Słowackiego
Prace budowlane na linii PKM w czasie ostatniej zimy
Film promocyjny PKM
Miejsca
Opinie (187) 9 zablokowanych
-
2015-04-14 11:14
Prrzecież wprowadzenie wspólnego biletu nie może być takie trudne (3)
Przekazać miejskie spółki przewozowe do województwa, niech pieniądze trafiają do niego. A województwo niech zleca przewozy swoim i innym spółkom, na swoich zasadach (honorowania wspólnego biletu).
Można też wprowadzić bilety elektroniczne, takie funkcjonują np we francji. I tym sposobem pieniądze za konkretny przejazd trafiały by do przewoźnika który go zrealizował- 31 1
-
2015-04-14 11:30
a dlaczego kolejne tabuny urzędasów mają się karmić
urząd marszałkowski i tak już został rozdęty do granic możliwości i teraz dla kolejnych krewnych i znajomych brakuje uzasadnienia dla ich etatów
- 11 1
-
2015-04-14 12:10
W Paryżu.. (1)
to juz ponad 100 lat temu tramwaje konne miały kilkanaście linii, obsługiwanych przez prywatne firmy, i centralny punkt przesiadkowy. Oczywiście funkcjonował jeden wspólny bilet. I dało się bez komputerów, internetu itp. Tylko u nas to niemożliwe..
- 9 0
-
2015-04-14 13:44
Paryż powstał z kilku miast. ale jeden mer był "od zawsze"
U nas unifikacja administracji Trójmiasta to tez niezbędny etap, bez którego nie ma i nie będzie nigdy szans na unifikacje transportu publicznego. Ale właśnie tego najbardziej nie chcą biurwy, bo by była rzeż niewiniątek, ocalała by 1/4 etatów.
- 7 0
-
2015-04-14 11:15
w ankiecie brakuje odpowiedzi (2)
z Gdyni do Gdańska...
- 15 3
-
2015-04-14 11:18
nie ma też opcji: z Kaszub
- 10 0
-
2015-04-14 12:00
A może odpowiedź powinna po prostu brzmieć "na trasie Gdańsk - Gdynia"
Przyjęta kolejność alfabetyczna ;)
- 4 0
-
2015-04-14 11:23
ustawka pod SKM (4)
jak nic
- 24 2
-
2015-04-14 11:31
skm obsługuje już trasę g-g (2)
tylko nie wiem dlaczego miałbym jeździć z Gdańska do Gdyni szlakiem PKM skoro dotychczasowa trasa jest i krórsza i szybsza i TANSZA
- 3 4
-
2015-04-14 11:47
Ty nie będziesz jezdził (1)
Ale bedą jeździc z Osowy do Gdyni, z Osowy do Gdańska np.
- 6 1
-
2015-04-14 12:17
i bardzo dobrze
przynajmniej oszczedzony zostanie las wzdłuż Spacerowej
- 5 0
-
2015-04-14 12:22
wcale bym się nie obraził
- byłby jeden bilet na kolej. Chociaż na kolej.
- 3 0
-
2015-04-14 11:23
"Chcemy, by obszar metropolitalny obsługiwał jeden operator. Ważna jest spójność systemu transportowego w aglomeracji" (1)
- mówi Ryszard Świlski
No, panie, powodzenia!- 17 2
-
2015-04-14 12:42
trzeba założyć spółkę miasta z SKM i ograniczyć do niezbędnego minimum udział w niej urzędników marszałkowskich
raczej nie możliwe, ale to chyba jedyny wariant , który umożliwi pogodzenie interesów tych podmiotów w interesie mieszkańców Trójmiasta (i okolic) a nie "ambicji" urzędników- 2 0
-
2015-04-14 11:28
to jest miś na miarę naszych możliwości (1)
tylko słomiane interesa są dochodowymi
- 17 6
-
2015-04-14 18:52
Betoniarnia z SKM
zamiast robic konkurencje na torach połączą z betoniartnią z SKM, już jest tam paru znajomych królika ROGERA, można zatrudnić kolejne osoby
- 1 0
-
2015-04-14 11:33
narzekanie ...po polsku.... (15)
Bilet za drogi,
Składy nie takie,
Godziny kursowania złe,
Trasy nie do przyjęcia,
Przewoźnik do d....
Linie autobusowe skasowane....
I CO JESZCZE?
Nie zaczęło funkcjonować a już "specjaliści" swoje demagogie wypisują.
Jak pojeździ z 6 miesięcy to wtedy da się ocenić celowość i trafność projektu. Myślicie, że nie będą niczego zmieniać? owszem będą, jak w każdym nowo zrealizowanym projekcie.
Obetną linię? możliwe, ale jeśli miałbym tłuc się autobusem w korkach 50 min, za 3,50, a jechać 15 minut za 5,50 czy 5 złotych dopłacę - po po pierwsze czasu nie da się wycenić, a po drugie mam dość korków w moim kochanym mieście i każda alternatywa jest dla mnie ok. Poza tym, jeżli będziecie jeżdzić regularnie to będą bilety sieciowe - kupić metropolitalny najlepiej na wszystko w metropolii za 200 PLN i o nic się nie martwić. TAKIE SĄ UROKI ŻYCIA W MIEŚCIE - jest droższe niż bilet na PKS, jak się nie podoba to albo wyprowadzka albo zacisnąć zęby. A jak za mało zarabiasz i nie stać Cię na bilety droższe o 2 PLN to zmień pracę, albo idź na studia albo zrób cokolwiek bo nic z nieba nie spada.
Projekt jest świetny, mimo kosztów, mimo tego że spalinowe pociągi, mimo taktu kursowania, mimo wszystkich innych pseudoargumentów jakie podajecie. Miasto się rozwija a taki rozwój kosztuje. Tyle w temacie.- 40 21
-
2015-04-14 12:05
Jasne, cieszmy się (11)
nieważne, że drogo
nieważne, że pociąg 2 razy na godzinę w godzinach szczytu
nieważne, że kolejny raza stado urzędników nakradło publicznych pieniędzy- 13 10
-
2015-04-14 12:18
(10)
"nieważne, że drogo" - czyli ile?
"nieważne, że pociąg 2 razy na godzinę w godzinach szczytu" - 60:15=4
"nieważne, że kolejny raza stado urzędników nakradło publicznych pieniędzy" - ?- 9 1
-
2015-04-14 12:37
Przypomnijmy, że na linii PKM mają jeździć cztery pociągi na godzinę w jednym kierunku, z czego dwa pojadą do Kościerzyny i (2)
Czytaj ze zrozumieniem mądralo, bo dla mnie 2 z 4 to 2, a dla ciebie to 4?
Czy to nie ma być Pomorska Kolej Metropolitalna?
Z gdańska do gdyni można pojechać skmką, nie trzeba było wydawać miliardów na nowe tory i perony, wystarczyło zakupić nowe składy dla skm.
Celem tego projektu była komunikacja na obszarze całej metropolii, nie trasie gdynia-gdańsk.
To, że będzie drogo jest pewne, bo komunikacja publiczna w tym mieście jest droga i ceny co chwila idą w górę, a jakość transportu spada.
Myślisz ze nie nakradli? Tak samo jak Adamowicz nie ma 10 mieszkań, urzędnicy są kompetentni i nie zatrudniają rodzin, a ministrowie nie obżerąją się za tysiące publicznych złotych.- 3 6
-
2015-04-14 12:45
(1)
"Z gdańska do gdyni można pojechać skmką, nie trzeba było wydawać miliardów na nowe tory i perony, wystarczyło zakupić nowe składy dla skm"
A to do Gdyni budowano nowe tory tłuku jeden? Nowe tory są do wpięcia do linii kolejowej nr 201 i na tym odcinku będą kursować 4 pociągi na godzinę w każdym kierunku, czego nie rozumiesz?
"Celem tego projektu była komunikacja na obszarze całej metropolii, nie trasie gdynia-gdańsk."
Celem tego projektu było przede wszystkim skomunikowanie lotniska.- 8 3
-
2015-04-17 14:00
Kto tu jest t ł u k i e m
Tłuku
- 0 0
-
2015-04-14 13:27
(6)
"nieważne, że drogo" - czyli ile?
drożej niż samochodem, nawet w pojedynkę, jeśli LPG
"nieważne, że pociąg 2 razy na godzinę w godzinach szczytu"
Osowa GdańskGł = takt co pół godziny
tory zarosną trawą i mniejszymi drzewkami
"stada urzędników" nie pracują za darmo
osobna horda jest w SKM, osobna w ZTM, osobna w ZKM, osobna w PKM, osobna w wydziale komunikacji UW i w UM Gda, Gdy, i Sop = armia ludzi- 7 3
-
2015-04-14 13:43
................ tutaj również i ja się zgadzam. (5)
Żadam !!!
powtarzam i powtarzać będę:
żądam jednego jednolitego przedsiębiorstwa komunikacyjnego obsługującego całą aglomerację pomorską !!!!!!!!!!!!!!!
koniec, i nic więcej dodać, ani ująć.
po co uwalono kiedyś wpk ? - nie wiem.- 8 1
-
2015-04-14 14:00
hmm... (4)
1) uwalono, bo zmieniły się czasy, upadł komunizm, zmieniły się ustawy i zgodnie z nimi obowiązek świadczenia usług transportowych spoczywa na gminach a nie na województwach. Oczywiście - można robić porozumienia międzygminne (są takie w Polsce - np GOP) ale to już bajka dla władzy, która umie się między sobą dogadać.
2) żądam.. idź i zrób pikietę. Porobię Ci zdjęcia.- 2 4
-
2015-04-14 14:50
(1)
bo upadł komunizm i teraz koniecznie musi być gorzej?
czy to ruscy szpiedzy nas tak załatwili, czy to my sami byliśmy tacy głupi?
a gdyby oskarzyć dyzorganizatorów naszej komunikacji publicznej o szpiegostwo?- 4 0
-
2015-04-14 16:38
raczej o sabotaż
zielone moherowe ludziki- 0 0
-
2015-04-15 12:25
Jest jeszcze możliwość zorganizowania obligatoryjnych związków komunikacyjnych w aglomeracjach (1)
oczywiście, na podstawie ustawy, a nie durnych stowarzyszeń. Moożesz mi napisać, dlaczego w Polsce ustawy metropolitalnej nie ma, chociaż jej brak jest rażący?
- 2 0
-
2015-04-16 12:13
Ślązacy dali radę, Warszawiacy też, innych przykładów dużo,
dlaczego my gorsi?- 2 0
-
2015-04-14 13:56
pamiętaj że to jest trojmiasto.pl (1)
tutaj 90% osób to hejterzy. Obojętnie jaki temat - byle tak po polsku zhejtować i już. Poczekajmy aż ogłoszą:
- rozkłady (częstotliwości, relacje skąd dokąd)
- ewentualne zmiany w układzie linii ZTM
- nowe przebiegi linii tramwajowych z uwzględnieniem Migowa
- taryfę
- operatora
Dopiero wtedy zabierajmy głos, w stylu "za drogo", "nie pasuje".
Ja tym czymś jeździć nie będę ale to tylko z uwagi na to, że mi po prostu nie będzie nigdzie po drodze.. ale z tramwaju na Migowo już jestem zadowolony.- 5 1
-
2015-04-15 12:24
taryfę właśnie ogłosili
MZKZG.
Więc albo jedziesz 210 z Osowy za 88 zł/m-c, albo 269+PKM za 186 zł.
Może zarabiasz kilka dobrych kółek, ale większość potencjalnych pasażerów tej linii nie, a konieczność kupowania biletu przeszło dwa razy droższego raczej malo ich rajcuje.- 0 0
-
2015-04-15 12:21
Ach, jak się cieszę, że jesteś specjalistą i masz właściwy pogląd na te rzeczy
Tylko odpowiedz mi na 2 pytania:
- dlaczego kolej w Gdańsku - w przeciwieństwie do Warszawy, Łodzi, Wrocławia i całej reszty Europy - nie stanowi integralnej części komunikacji miejskiej pod względem taryfowym?
- dlaczego przetarg na obsługę linii nie został ogłoszony 2 lata temu, tylko obecnie?- 3 0
-
2015-04-14 11:40
skm czy pr jedno i to sam
- 1 2
-
2015-04-14 11:51
Mówiłem, że nie ma żadnej przeszkody, aby PKM jechała do Głównego. Odkąd otworzyli Gdańsk Śródmieście...
...SKM zrobiła na Głównym wiele wolnego miejsca. I co z nim zrobić? Ławki? Ścieżki rowerowe? Siłownie pod chmurką? Czy perony dla PKM?
- 10 5
-
2015-04-14 11:52
a Gdynia kiedy zacznie budować przystanki dla PKM? (4)
jakoś na Wzgórzu Maksymiliania nic sie nie dzieje.
- 22 2
-
2015-04-14 12:03
Na Karwinach też nie, a w połowie 2015 r. miał być już przebudowany wiadukt w ciągu Wielkopolskiej, zbudowana zajezdnia autobusowa od strony Buraczanej i podziemny 3-kondygnacyjny parking pod zajezdnią :)
- 14 1
-
2015-04-14 12:16
po prostu słomiane interesa to tylko u Pawła A (1)
a ze Szczurkiem nie da rady.
czy wy naprawde jestescie tak slepi ze tego nie zuwazacie- 1 10
-
2015-04-14 12:55
ty to chyba odelciałeś z lotniska w Kosakowie
sztandarowej "niesłomianej" inwestycji Szczurka...
- 5 0
-
2015-04-14 14:01
Bo gdynia buduje lotnisko.
- 2 1
-
2015-04-14 11:59
Malkontenci... (4)
...w końcu ciekawa i przydatna inwestycja w naszym(ch) mieście, zrealizowana zresztą naprawdę sprawnie, ale nie, trzeba narzekać, weźcie się może połóżcie pod koła PKM-ki, bo czytać i słuchać się już tego nie da... smutne te wasze maluczkie życia, i maluczkie frustracje.
- 24 10
-
2015-04-14 12:08
(2)
A kiedy ta PKMka wkońcu pojedzie? Nie wiem czy tego dożyję.
- 2 7
-
2015-04-14 12:17
Nie dożyjesz, umrzesz na głupotę w przeciągu miesiąca.
- 10 2
-
2015-04-14 12:44
tuż przed jesiennymi wyborami
- 5 0
-
2015-04-14 13:32
biedny idioto zza biurka
samozadowolony "radośnie ci, bo dzisiaj jest, od lat ta radność rośnie""
my porównujemy kumunikację trójmiejską z tym czego doświadczamy podróżując i nam wstyd, jak marnie u nas jest
przez takich jak ty
niezmazywalny grzech pierworodny pkm to ze jest OSOBNA od reszty komunikacji. już samo to ja dyskredytuje. bardziej niż marna częstość i wagony bez wejść.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.