• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi PKM przegrzewają się i hałasują

Maciej Naskręt
6 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Hałas z pociągów PKM doskwiera przede wszystkim pasażerom stojącym na peronie. Hałas z pociągów PKM doskwiera przede wszystkim pasażerom stojącym na peronie.

Wysokie temperatury, które wróciły po kilku chłodniejszych dniach, dają się we znaki pasażerom korzystającym z linii PKM. Podróżni narzekają na hałaśliwe szynobusy i problemy z klimatyzacją.



Sprawdź rozkład jazdy pociągów SKM i PKM

Od jakiegoś czasu pasażerowie skarżą się, że szynobusy poruszające się po linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej są wyjątkowo głośne.

- Gdy skład odjeżdża z przystanku hałas silników jest tak donośny, że trudno wystać przy pociągu, w ostatnim czasie zdarza się to nagminnie - opowiada pan Łukasz, czytelnik.
O sprawie rozpisał się też czytelnik w naszym raporcie.

Trzeba tu wyraźnie podkreślić, że szynobusy są własnością samorządu województwa pomorskiego. SKM zajmuje się ich eksploatacją. Do tego szynobusy są wciąż na gwarancji producenta z Bydgoszczy, firmy Pesa, więc SKM nie może ich naprawiać na własną rękę.

Czytaj też: Marszałek nadal chce przejąć udziały w SKM

Hałas i duszno w szynobusach



Zapytaliśmy przewoźnika, dlaczego pociągi tak hałasują.

- Szynobusy hałasują głównie wtedy, gdy jest wysoka temperatura powietrza na zewnątrz. Wentylatory chłodzące podzespoły pojazdu pracują wówczas na maksymalnych obrotach i wtedy są bez wątpienia głośniejsze i mniej przyjemne dla pasażerów - przyznaje Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM.
Pasażerowie zgłaszają też problemy z klimatyzacją. Nie działa ona w ogóle lub niewystarczająco. Czasem w pociągu temperatura sięga 40 stopni Celsjusza.

- Kilka pojazdów ma też problemy z wyłączającymi się generatorami prądu. Każdy szynobus ma dwa takie generatory. Jeżeli jeden się wyłączy, drugi nie może zapewnić odpowiedniej ilości energii do prawidłowego działania wszystkich systemów pojazdu. Z tego m.in. powodu zdarzają się kłopoty z właściwą pracą klimatyzacji. W tej chwili tego typu problemy dotyczą czterech z 13 używanych przez nas szynobusów. Dwa są teraz sprawdzane i naprawiane, pozostałe powinny zostać naprawione w ciągu tygodnia - zapewnia Złotoś.
Zobacz też: Ważny dokument w sprawie elektryfikacji linii PKM

Opinie (348) 6 zablokowanych

  • Toalety (1)

    A co z toaletami większości składów są nieczynne.

    • 15 0

    • Wagony to w domu odczepiaj.

      • 1 4

  • ten portal jest

    tak bystry, że na innych ogólnopolskich piszą o pożarze autobusu a tu jeszcze nic.

    • 7 3

  • ile razy jadę w Gdańsku Autobusem albo PKM to nie działa klima. Na zachodzie wszystko działa.

    • 10 3

  • To nie prawda, że hałasują tylko w upalne dni (2)

    To nie prawda, że hałasują tylko w upalne dni. Ostatnimi czasu większość składów PKM hałasuje niemiłosiernie. Zauważyliśmy to na naszym osiedlu (Wiszące Ogrody). Napisaliśmy nawet pytanie do SKM i w odpowiedzi uzyskalśmy zapenwienie, że to przejściowe i że powodem są zapsute silnniki w niektórych składach. Ich naprawa miała potrwać jakiś czas (części sprowadzane ze Skandynawii). Niestety po paru tygodniach od naszej interwencji nic sie nie zmieniło. PKMki wciąż hałasują niesamowicie...startujący samolot przy PKM to pikuś...skandal!!!!

    A zimą pewnie będą hałasować bo ogrzewanie będzie włączone??? :-)

    • 25 1

    • Trzeba coś z tym zrobić (1)

      Trzeba coś z tym zrobić - tylko co? Jakieś służby typu nik, rdoś?
      Zgłaszajcie, może ktoś się tym zajmie.

      • 2 0

      • podejrzewam, że trzeba czekać

        Do czasu wymiany pociągów na elektryczne

        • 1 0

  • Może trzeba było wybrać lepszego producenta.

    Widać, Pesa chyba się nie sprawdza... Made in Poland.

    • 11 3

  • Niesprawne (2)

    Zgodnie z informacją uzyskaną od SKM problem wycia pociągów wiąże się ze składami dwusilnikowymi w sytuacji, gdy jeden silnik jest po prostu zepsuty. Interweniowałem w tej sprawie kilkukrotnie. Ponoć Wszyscy czekają na części, które ma dostarczyć Pesa. Faktem jest że hałas jest nie do wytrzymania. Niektórzy nazywają te pociągi wyjcami kaszubskimi

    • 25 0

    • (1)

      Ciekawe, dlaczego SKM nie pisze otwarcie o problemie, tylko lawiruje z jakimiś wentylatorami

      • 7 1

      • Bo Struk jest wrażliwy na krytykę

        • 1 0

  • Hałas jest nieznośny

    Najgorszy hałas jest na przystankach, które mają z obydwu stron peronow betonowe mury, jak np Gdańsk Matarnia. Tam nie da się wytrzymać przy odjeżdżającym pociągu nawet w normalny dzień, tak głośno jest.

    • 19 1

  • Hałas jest, to fakt!

    Od jakiegoś czasu przez Wzgórze i Śródmieście przejeżdzają ryczące PKMki.

    • 14 0

  • Bełkot

    Po co przytaczać wypowiedzi pseudo specjalisty które niczego nie wyjaśniają? Niespełna 30stC to jest wysoka temperatura? To w takiej sytuacji wszystkie pociągi w południowej Europie powinny wyć jak samoloty! Co to znaczy: "Jeśli jeden generator się wyłączy..."??? Powinno być: "Jeśli jeden generator się zepsuje..." bo tylko taki może być powód wyłączenia generatora podczas normalnej eksploatacji, czyż nie? Drugi generator jest awaryjnym jak myślę i pokrywa zapotrzebowanie na prąd tylko najważniejszych odbiorników oczywiście. I skład nie powinien być w takim stanie dalej używany
    Po prostu bełkot dla kompletnie nie zorientowanych.

    • 15 1

  • Użytkownik PKM

    W moim odczuciu opinia miałaby symbol nieoznaczony - minus nieskonczonosc. Dojeżdzam tymi
    pociągami już trzeci miesiąc do pracy...
    Ten pociąg o 16:09 wyjezdża z lotniska i o 16:33 jest w Gdyni Głównej - przez 3 miesiące na dobra sprawe (jeżdże prawie codziennie w dni robocze) ani razu nie był na czas- na tym kawałku - pragnę zauważyć - że lwią część tej trasy ten pociąg jedzie na dedykowanych dla siebie torach... Szkoda gadać. Myślałem, że spokojnie będę mógł o 16:37 wsiąść w pociąg w kierunku Słupska... z prawdopodobieństwem wyższym niż 0.5 człowiek najzwyczajniej nie zdąży - mimo, że z rozkładu wynika, że 4 minuty na przesiadkę powinny wystarczyć...

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane