- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (119 opinii)
- 2 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (101 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (64 opinie)
- 4 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (109 opinii)
- 5 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (113 opinii)
- 6 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami (43 opinie)
Pociągi SKM znów co 7,5 minuty. Dotacja większa o 3 mln zł
Od połowy grudnia w godzinach szczytu pociągi SKM między Gdańskiem Głównym i Gdynią Chylonią znów będą kursować co 7,5 minuty. To efekt m.in. zakończenia części remontów oraz zwiększonej dotacji Urzędu Marszałkowskiego, organizującego przewozy.
Po roku SKM na stałe przywraca kursowanie co 7,5 minuty między godz. 6 a 9:30 oraz między godz. 14 a 18. Zapowiedzi sprzed roku nie były tak optymistyczne. Okazało się jednak, że w kursowaniu pociągów nie przeszkodzi, jak wydawało się na początku, budowa przystanku SKM Śródmieście w Gdańsku, która zakończy się w przyszłym roku. Z pomocą przyszedł też organizator przewozów, czyli Urząd Marszałkowski.
Rok temu przewoźnik otrzymał dofinansowanie z samorządu w wysokości 19,4 mln zł. Był to pierwszy przypadek, kiedy kwota dotacji została zmniejszona. Wcześniej bowiem SKM dostała w latach: 2008/09 - 15,9 mln zł, 2009/10 - 18,5 mln zł, a w 2010/11 - 19,7 mln zł. Na wchodzący w życie rozkład zarezerwowano już kwotę 22,4 mln zł.
- Podjęliśmy tę decyzję również z powodu tego, że na ukończeniu są remonty przystanków Żabianka i Wrzeszcz, a dodatkowo Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace na odcinku Gdynia Chylonia - Gdynia Główna. To dodatkowe obciążenie, kosztowe dla nas, ale chcemy jak najbardziej ułatwić podróż pasażerom, którzy nieustannie wnioskowali, by pociągi kursowały częściej - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Częstsze kursowanie oznacza jednak, że w SKM-kach będzie mniej miejsca. W godzinach szczytu będą bowiem wypuszczane na trasę jednostki złożone z czterech wagonów lub dwóch składów 3-wagonowych, więc może okazać się, że tłok w kolejkach nie zmniejszy się.
- Nie ukrywamy, że nadchodzący rok pod względem taboru będzie dla nas trudny. Wciąż czekamy, aż trafi do nas 21 zmodernizowane pociągi, które wyjadą na tory prawdopodobnie pod koniec przyszłego roku i wtedy komfort podróżowania powinien poprawić się - deklaruje Głuszek.
Wśród nowości są cztery dodatkowe pociągi Sprinter, które będą kursowały na trasie Gdynia - Słupsk - Gdynia. Zawiedzeni mogą się czuć podróżujący wieczorami i nocą. Nie udało się bowiem pozyskać pieniędzy na dodatkowe kursy, w związku z czym wieczorem nadal będzie można jechać SKM-ką co pół godziny, natomiast w nocy pozostaną do dyspozycji tylko dwa pociągi. Z Gdańska Głównego w kierunku Gdyni o godz. 1 i 3,a w kierunku powrotnym - z Gdyni Głównej o 1.09 i 3.09.
Miejsca
Opinie (159) ponad 10 zablokowanych
-
2013-11-23 12:19
u schylku socjalizmu a jeszcze i na poczatku lat 90
SKMki jezdzily w szczycie co 6 minut i do tego 3 sklady po 3 wagony, mozna bylo?
- 6 0
-
2013-11-23 11:32
Warszawa to raczej 3 miliony ludzi...
- 0 0
-
2013-11-22 14:36
podoba mi się tekst: (1)
"Okazało się jednak, że w kursowaniu pociągów nie przeszkodzi, jak wydawało się na początku, budowa przystanku SKM Śródmieście w Gdańsku, która zakończy się w przyszłym roku."
jak miała przeszkodzić w kursowaniu SKM stacja budowana na przedłużeniu trasy? Chyba że teraz SKM jeździ z Gdańska do Gdyni przez Pruszcz Gd.. dawno tam nie jechałam to nie wiem :)- 20 1
-
2013-11-23 10:55
Chodzi o to, że z racji budowy musieli zlikwidować peron nr 3 w Gdańsku.
Obecnie SKM korzysta tylko z peronu nr 4 i 5.
- 1 1
-
2013-11-22 14:14
A co z (3)
Skm do Tczewa i Pruszcza Gd?
- 47 9
-
2013-11-23 10:51
Miały jeździć, ale PLK odrzuciła wnioski ze względu na brak przepustowości (remont).
Być może powrócą od korekty marcowej rozkładu jazdy.
- 2 0
-
2013-11-22 20:52
bez kitu (1)
jadąc 207,232,200,205 w godzinach porannych to są takie tłoki a tak mało ludzi, a za bilet i tak więcej płacisz niż na terenie Gdańska. Przydałaby się jakaś alternatywa dla autobusów stojących w korku.
- 2 0
-
2013-11-23 08:15
Pruszcz ma spore udziały w spółce,
jakieś 4.000 udziałów o wartości nominalnej 500 zł. Dla porównania Wejherowo nie ma nic. Gdzie tu logika? Może chodzi o remont dworca i po jego skończeniu SKM wróci na dobre?
- 4 0
-
2013-11-22 13:55
wydłużyć trasę do Tczewa (14)
i więcej w weekendy w nocy
- 85 15
-
2013-11-22 14:17
(7)
Regionalne jeżdżą do Tczewa i dodatkowo multum pospiesznych, więc może bez przesadyzmu z tym wydłużaniem. To jest SZYBKA KOLEJ MIEJSKA a nie SZYBKA KOLEJ WOJEWÓDZKA!, może jeszcze do Kościerzyny i Elbląga mają jeździć albo jak kiedyś do Iławy... bzdura bo pociągi chcecie mieć ale Samorząd tczewski i z Pruszcza ani złotówki nie dołoży!
- 19 15
-
2013-11-22 15:01
Bełkoczesz bez sensu (5)
Samorząd Pruszcza wpakował akurat w SKM kilka baniek, za co dostał 0 pociągów. Wejherowo nie zapłaciło nic, a SKM jeździ tam przez cały dzień...
- 29 1
-
2013-11-22 15:09
(4)
Dostał nowy dworzec, remont torowiska. Od czegoś trzeba zacząć, mówisz o paru milionach ? a na co to twoim zdaniem starczy? na roczne utrzymanie kursów ?i może jeszcze co 10 minut???
Do Wejherowa kursy są rentowne, i dotacja wystarcza i się wszystko bilansuje, do Pruszcza niestety yo jest niedochodowe.- 4 16
-
2013-11-23 09:02
Wejherowo rentowne
Hahahhaha... Pociągi do Wejherowa są rentowne? Chyba Ci się śniło. SKM nawet między Gdańskiem Głównym a Gdynią Główną ledwie wychodzi na plus
- 4 2
-
2013-11-22 16:28
(1)
od SKM dostał ten dworzec?
- 3 3
-
2013-11-22 17:09
ludzie mówią, że głównymi sponsorami dworca są
SKM i PKP Intercity, a także trochę LOT z Wizzairem się dołożył.
- 6 1
-
2013-11-22 15:17
Bełkoczesz stale
Pruszcz dał kasę właśnie SKM. Stacja (nie dworzec) robiona jest z projektu rządowego.
- 14 0
-
2013-11-22 15:27
ale jak już do jakiegoś Lęborka czy jeszcze dalej-Słupska, to OK?
to przez te debilne relacje zdjęli stopień z drzwi i jest ta wielka dziura
- 10 1
-
2013-11-22 20:49
Gdańska Orunia
ZGADZAM SIĘ SKM częściej aż do Tczewa i więcej w weekendy w nocy z przystankiem na Oruni :)
- 6 2
-
2013-11-22 18:00
Nigdy.
Kiedyś jak jeździły z Tczewa to akurat miałem przyjemność jeździć takim pociągiem z Gdańska Gł. do Sopotu.
Tylu cebulaków nie widziałem nigdy.W co drugim przedziale pito piwo,nagminne palenie papierosów w przedziałach służbowych bo wieśniak nie wytrzyma bez peta godziny w drodze do roboty.
I ten wszechobecny odór przepoconch ciuchów.- 15 6
-
2013-11-22 15:04
Szybka kolej miejska (1)
niby nie wojewódzka, ale dotacje od marszałka bierze...
- 7 0
-
2013-11-22 15:07
Bo Marszałek dzieli środki na wszystko, łącznie z budżetami miast jak i wsi...poczytaj trochę o organizacji Samorządu terytorialnego..
- 3 2
-
2013-11-22 14:28
Wydłużyć to sobie można...
A kto zapłaci ino za takie trasy?- 6 3
-
2013-11-22 14:03
wydłużyc do warszawy zachodniej !!!
- 24 12
-
2013-11-23 08:23
Gluszek a dziure miedzy peronem a skmka zalatales?
Filmiki propagandiwe z eksperymentu juz dawno wrzucone i nic! Wzieli Cie do tej skmki bo byles w mlodziezowce PO? na kurs dla czlonkow rad nadzorczych jezdziles jak PO sie do wladzy dorwalo:-)
- 4 0
-
2013-11-22 14:37
"Nie ukrywamy, że nadchodzący rok pod względem taboru będzie dla nas trudny" (3)
Ja nie ukrywam że:
1) dla Was każdy rok jest trudny dla pasażerów także;
2) każdego roku macie problem ze zrozumieniem, że w Rumi, Redzie, Wejherowie, mieszka pierdylion ludzi, którzy codziennie rano jadą do 3miasta a popołudniu wracają, UWAGA - wracają także do Rumi, Redy, Wejherowa - dla Was to chyba zaskoczenie wnioskując po wspaniałomyślnych kursach tylko do Chyloni;
3) trudne dla Was także jest to, żebyście w końcu zrozumieli, że planowanie postoje pociągów np. w Chyloni, Rumi to jakiś debilizm...- 44 5
-
2013-11-23 07:47
I wspaniałomyślny zarząd zdaje się nie pamiętać, że Gdynia nie kończy się w Chylonii.
Dlaczego my - mieszkańcy Cisowej mamy być wiecznie poszkodowani? To jest GDYNIA Cisowa a Trąbki Wielkie Cisowa.
- 3 1
-
2013-11-22 15:09
(1)
Daj spokój - trójmiasto.pl nawet nie pisze o Rumi, Redzie, Wejherowie. Dla nich 120 tys. ludzi to pryszcz.
- 10 3
-
2013-11-22 19:16
lol
Bo trojmaisto to Gdańsk,Gdynia, Sopot. Moze zaczna pisać o warszawie bo to 1 Milion ludzi.
Rumia reda wejherowo cieszcie sie ,ze wogole dojezdacie bo do skemek nic nie dołozyly wasze samorządy.- 7 6
-
2013-11-22 14:33
Sprintery, dlaczego??? (2)
A no dlatego, że nie ma potrzeby dublować SKM-ek na odcinku Gdańsk - Gdynia - Gdańsk, wystarczy że jeździć będą od stacji Gdynia Główna do Słupska i powrót. Przesiadka to coś normalnego i chyba korona z głowy nie spadnie co?.
Dla niewtajemniczonych, komunikacja metropolitalna i aglomeracyjna nie polega na tworzeniu połączeń bezpośrednich tylko tych z przesiadkami i na krótkich odcinkach. Dzięki temu kursy są częściej wykonywane. Fakt faktem że brakuje moim zdaniem pociągów Regionalnych które wypełniłyby lukę w transporcie do Słupska, no ale taka funkcję pełnią na tym odcinku Skmki.- 6 7
-
2013-11-22 16:09
(1)
Komunikacja metropolitarna i aglomeracyjna nie polega na tworzeniu połączeń z przesiadkami, tylko na tworzeniu połączeń bezpośrednich z możliwością przesiadki. W przypadku dojazdu z (na przykład) Redy do Gdańska - czas dojazdu samochodem to ok. 40 minut. Czas SKMką ok. 1 h. Jak jeździły Sprintery - SKM można było dojechać do Gdańska w 32 minuty. To była konkurencja dla auta. Przesiadka jest czymś normalnym - tak: można np. dojeżdżając z Rumi na Politechnikę przesiąść się ze Sprintera we Wrzeszczu i dojechać 1 przystanek normalnym pociągiem SKM.
- 5 0
-
2013-11-23 07:45
Ale przecież na biletach skm jest napisane, że nie wolno się przesiadać
- 1 0
-
2013-11-23 02:02
W du..ch się poprzewracało .... ;)
Ja to, proszę pana, mam bardzo dobre połączenie. Wstaję rano, za piętnaście trzecia. Latem to już widno. Za piętnaście trzecia jestem ogolony, bo golę się wieczorem. Śniadanie jadam na kolację. Tylko wstaję i wychodzę.
No, ubierasz się pan.
W płaszcz, jak pada. Opłaca mi się rozbierać po śniadaniu?
A... fakt.
Do PKS mam pięć kilometry. O czwartej za piętnaście jest pekaes.
I zdanżasz pan?
Nie, ale i tak mam dobrze, bo jest przepełniony i się nie zatrzymuje. Przystanek idę do mleczarni. To jest godzinka. Potem szybko wiozą mnie do Szymanowa. Mleko, wiesz pan, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada. W Szymanowie wysiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny do Stadionu, a potem to już mam z górki, bo tak... w 119. przesiadka, w 13. przesiadka, w 345., i jestem w domu, to znaczy w robocie. I jest za piętnaście siódma! To jeszcze mam kwadrans. To sobie obiad jem w bufecie, to po fajrancie już nie muszę zostawać, żeby jeść, tylko prosto do domu. I góra 22.50 jestem z powrotem. Golę się. Jem śniadanie i idę spać.- 13 0
-
2013-11-22 22:56
albo
a może co 7min
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.