• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Początek zmian na Rzeczypospolitej: 5 przejść i prędkość 50 km/h

Maciej Korolczuk
8 lutego 2024, godz. 10:00 
Opinie (460)
Budowa przejścia ma potrwać ok. pół roku. Budowa przejścia ma potrwać ok. pół roku.

Pierwsze naziemne przejście dla pieszych powstanie w tym roku na skrzyżowaniu al. Rzeczypospolitej z HynkaMapka. Docelowo na całej alei od Legionów do Chłopskiej ma powstać ich aż pięć. Maksymalna prędkość zostanie ograniczona z 70 do 50 km/h.



Pół roku ma potrwać budowa nowego przejścia na głównej arterii łączącej Wrzeszcz z Zaspą i Przymorzem. Nowe przejście powstanie w rejonie skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z Hynka, gdzie do tej pory piesi byli skazani na korzystanie z tunelu podziemnego.

- Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Przetarg zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Otwarcie ofert planowane jest na koniec lutego.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej.

Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej.

Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.


Docelowo na al. Rzeczypospolitej ma powstać pięć przejść, a maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie obniżona do 50 km/h. Docelowo na al. Rzeczypospolitej ma powstać pięć przejść, a maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie obniżona do 50 km/h.

Zdania czytelników podzielone



Co ciekawe, przeciwni budowie przejścia przy ETC są nasi czytelnicy. W ankiecie pod ostatnim artykułem na ten temat spośród 2,5 tys. osób, które wzięły w niej udział, aż 64 proc. było przeciwne budowie przejścia i ograniczeniu prędkości. Za zmianami opowiedziało się 26 proc. ankietowanych, a 8 proc. było za - ale tylko z uwzględnieniem samych przejść.

W ostatnich latach w Gdańsku powstało naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej, dwa przejścia na Podwalu Przedmiejskim (przy Chmielnej i Łąkowej) oraz na al. Zwycięstwa w pobliżu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W tym roku ma też powstać naziemne przejście na Podwalu Grodzkim przed dworcem głównym.

Miejsca

Opinie (460) 8 zablokowanych

  • Czas najwyższy. To w końcu droga miejska, a nie obwodnica za miastem! (10)

    • 42 109

    • To droga międzydzielnicowa! (4)

      Służąca do szybkiego przemieszczania się między dzielnicami. Wewnątrz dzielnicy możecie tworzyć nawet woonerfy z 20km/h przyjazne pieszym, ale wara od blokowania dróg głównych!

      • 23 15

      • pieszy i rowerzysta tez by chciał szybko przemieszczać się. nie tylko kierowca (3)

        • 14 14

        • Jakie tam masz ograniczenie prędkości dla pieszych i rowerzystów? (2)

          Przecież tam wszędzie są przejścia bezkolizyjne, więc teraz pieszy i rowerzysta może się szybciej przemieszczać niż jak będzie musiał czekać na zielone światło (przypomnę: na czerwonym świetle NIE wolno przebiegać nawet jeśli nic nie jedzie!)

          • 14 6

          • Jakby RP miała pętelkę nad morze i z powrotem, uznano by to za absurd stulecia.

            Tymczasem piesi mogą sobie nadrabiać kilometr do przejścia...

            • 3 6

          • nie każdy ma siłę nadrabiać 700m, nie każdy ma siłę tachać rower po schodach, nie każdy ma siłę tachać wózek po schodach....

            wygoda kierowców nie powinna być priorytetem

            P.S zapewniam cię ze szybciej jest poczekać na zielone niż gramolic się tunelem.... sprawdzone na przymorzu przy rynku

            • 4 8

    • To nie jest zwykła Ulica tylko Aleja więc powinna podlegać mniejszemu ograniczeniu płynności ruchu. (2)

      • 11 11

      • aleja to jest spacerowa ze szpalerami drzew

        • 10 3

      • A od kiedy słowo "aleja" jest wyznacznikiem prędkośći? To tylko nazwa....

        cytuję ...."Aleja droga piesza, rowerowa lub jezdna, jak również szlak komunikacji wodnej, obsadzony po obu stronach drzewami albo krzewami o określonej kompozycji."

        • 6 2

    • Na dodatek ograniczenie do 70 jest na bardzo krótkim odcinku (zwłaszcza w stronę Przymorza), a mistrzowie kierownicy startują już przy ETC / Alfie.

      • 6 2

    • to będziesz miał korki i smród pod oknem bo teraz cała trasa będzie stała od żabianki do wrzeszcza

      • 0 1

  • (11)

    Ciąg dalszy bezsensownych inwestycji. 64 proc. było przeciwne budowie przejścia
    Ale i tak zrobią co chcą. Chore.

    • 98 20

    • tranzytowe szkodniki z gmin ościennych w samochodach głosu nie mają! (3)

      mieszkańcy są za!

      • 11 20

      • Jako mieszkaniec jestem przeciw! (2)

        • 20 4

        • Mieszkańcy Zaspy, nie Banina mają głos :) (1)

          • 7 14

          • droga jest wspólna a nie zaspy !!!!

            • 0 0

    • No bo wiedzą lepiej (3)

      Przynajmniej im się tak wydaje. Problemem z przejściami kładkowymi albo podziemnymi jest tylko to, że trzeba wejść po schodach albo po nich zejść. Zgadzam się. Schody są ultra niewygodne. Szkoda że nikt nie wymyślił czegos takiego jak pochylnie z łagodnym spadkiem. Tam jest dużo miejsca żeby zrobić piękne korytarze między osiedlami i odseparować blachosmrody od ludzi. Przejście naziemne to najgorsze wyjście z tego wszystkiego.

      • 9 3

      • Szkoda że urzędnicy nie słyszeli o schodach ruchomych (2)

        Niech może przejdą się kiedyś do pobliskiego Forum Gdańsk czy jakiejkolwiek innej galerii handlowej. W galeriach to działa praktycznie bezawaryjnie. Tak samo wszędzie na stacjach metra też są schody ruchome (dla urzędników: metro to taka kolej co szybko jeździ pod ziemią i nie stoi w korkach, w przeciwieństwie do tramwajów).

        • 8 3

        • W ilu miejscach masz działające schody ruchome na zewnątrz? (1)

          • 3 5

          • W zasadzie na wszystkich stacjach metra. Również za granicą

            • 0 1

    • To tak jakby robić referendum

      pod kościołem po sumie na temat..."czy jesteś za aborcją"!

      • 4 7

    • Ankiety na t.pl na pewno są miarodajnym badaniem

      • 1 0

    • 64% to buraczki zblachosmrodów akurat tak jest ze mieszkanców jest wiecej 100razy

      • 1 2

  • "zdania zcytelników podzielone" - na pewno nie mieszkańców (78)

    którzy muszą jakoś żyć z tą śródmiejską "autostradą" i codziennie nadkładać drogi i czasu albo zasuwać w tę i z powrotem po schodach, szczególnie w zimie, śniegu i lodzie. Przeciwne zdanie mają tylko ci, którzy tę ulicę wykorzystują tranzytowo przy pomocy indywidualnej motoryzacji - ale to jest ich problem.

    • 298 561

    • (33)

      Jako mieszkaniec Zaspy nie przypominam sobie żeby ktokolwiek, kiedykolwiek prosił o powstanie takich przejść. Ale ty zapewne nie będący mieszkańcem naszej dzielnicy wiesz lepiej co jest dla nas lepsze. Czyżbyś miał przerwę na pączka w urzędzie??

      • 149 61

      • Jak powiedzieć "jeżdżę 100m po bułki samochodem", nie mówiąc "jeżdżę 100m po bułki samochodem".

        Ja się stamtąd wyprowadziłem, bo nie mogłem wytrzymać z bieganiem dookoła bez przerwy...

        • 50 71

      • po 30 latach wyprowadziłem się z zaspy, bo miałem dość (11)

        pozdrawiam ze spokojniejszej i mniej mrówkowej dzielnicy. a swoje projekcje o urzędnikach i pączkach zachowaj na swoje mokre sny.

        • 25 73

        • Ludzie wyprowadzaja sie z Zaspy bo maja dosc dewastacji (9)

          ktora tak promujesz

          • 63 19

          • Kiedyś tam było pełno zieleni (7)

            Teraz szrot na szrocie.

            • 30 23

            • Bynajmniej, kiedyś były bardzo racjonalne odległości między budynkami i dużo zieleni, (5)

              dziś jest betonoza na betonozie i psychoza pompowana przez ekipe w spodenkach ze spandexu

              • 50 14

              • Jakoś nie widziałem żeby ktoś wybetonował podwórko pod blokiem pod rowery. (4)

                A ile miejsc, gdzie dzieciaki kopały piłkę zniknęło, bo jeszcze lakier na szrocie porysują, nie zliczysz.

                • 29 24

              • czy w tym urojonym świecie jest ktoś oprócz ciebie? (3)

                • 15 6

              • Chcesz mi powiedzieć, że na Zaspie nie wybetonowano trawników, żeby biedacy mieli gdzie trzymać szroty? (2)

                To dopiero alternatywny świat...

                • 15 17

              • Nie nie wybetonowali pod parkingi, ale za to urzednicy dali pozwolenia dla developerow na budowe.

                Nawet na wysokosci przystanku Zwirki i Wigury na parkingu postawili budynek. Cos czuje, ze Zaspe to widzisz tylko w google street view.

                • 3 1

              • Paranoja

                Odezwał się bogacz na siłę chcący uszczęśliwić "biedakow".

                • 0 1

            • potrzeba budować parkingi kubaturowe

              • 1 0

          • mam zdjecia zaspy z lat 70 tam nie bylo zadnej zieleni

            teraz jest nacpane zielenia gdzie popadnie

            • 6 4

        • Cieszę się że zamieszkałeś na Szadółkach i lepiej tam zostań, to jest twój klimat :)

          • 28 4

      • (18)

        Jako mieszkanka Zaspy pragne tych przejść od dawna. Nareszcie!

        • 48 68

        • Jako mieszkaniec Zaspy mówię zdecydowane NIE nowym przejściom (10)

          to jest kompletnie bez sensu, finansowo i ekologicznie nieuzasadnione

          • 64 30

          • Zmuszanie ludzi do jazdy samochodem jest ekologicznie uzasadnione? (8)

            Czy może ładowanie milionów w utrzymanie tuneli?

            • 19 34

            • Co wy macie w głowach? mamy się cofać cywilizacyjnie do koni albo mułów? (6)

              Lewackie myślenie daje ostro znać. W imię czegoś to co wydawało się być normalne, staje się nienormalne. Jazda samochodem - to jest ogromny problem. Mam jeździć samochodem do pracy w Gdyni i mieć 3 przesiadki i tracić 2 godziny ze swojego życia? Urzędnicy namokli tymi "wierzeniami" fundują nam ograniczenia prędkości na jednej z najważniejszych tras. Kto wymyśla te bzdury? Dulkiewicz? Jeżeli tak, to nie wybierajce tych odklejonych od rzeczywistosci ludzi, którz jak widać, za nic mają opinie mieszkańców. Przez 50 lat przejścia były OK i nagle okazuje się, że nie, że tylko naziemne przejścia.

              • 41 17

              • Idźmy do przodu tak jak nam każą koncerny paliwowe. (2)

                W Stanach sprawdziło się świetnie.
                Nie masz samochodu, nie zrobisz nawet głupich zakupów, bo najbliższy sklep jest 10km od domu ekspresówką.
                Całe miasta są podzielone na getta, z których wydostać da się tylko samochodem...

                Po prostu postęp i raj, nie to co lewacki spacer 200m po bułki.

                • 14 20

              • a może mieszkając na osowej chcę pojechać do tej piekarni na dolną bramę co nie wolno mi?Mam kupowac g..wno które mi nie smakuje tylko dlatego że jest blisko?Lewackie odklejone zj..by weźcie się utopcie i skończcie ludziom życie meblować

                • 7 6

              • hahaha smieszne, wiem ze chcecie pozamykac ludzi 15min od miejsca zamieszkania, 2 koszule na rok i robale na obiad

                • 6 2

              • Przez 50 lat ludzie jeździli maluchami i nie narzekali.

                • 7 2

              • Weź poczytaj

                Polecam 'Wszyscy tak jeżdżą' i 'Autoholizm. Jak odstawić samochód w polskim mieście'.

                • 5 8

              • Tak Dulkiewicz i zielony nowy lad, chca obrzydzic jazde samochodem aby do komunikacji wsiasc.

                W koncu bedzie fala, koszt miesieczny obslugi to 160milionow wiec jakos ludzi trzeba zmusic aby zaczeli jezdzic i bilety kupowali.

                • 4 1

            • Jakich milionow? Na co te miliony niby wydajesz??? 2miliony to ida z miasta do Mevo miesiac w miesiac

              i z tymi 2 milionami dla Mevo nie masz problemu, a Zaspe chcesz zmieniac? Pij dalej kawe w urzedzie i jedz te paczki.

              • 6 0

          • Złamiesz nogę inaczej będziesz mówił.

            • 9 1

        • !!! (6)

          Jak cię samochód zabije, to już nie będziesz miała pragnień.

          • 13 20

          • Tak samo jak przy Bramie Wyżynnej, GUM-edzie i Akademii Muzycznej, gdzie liczba ofiar śmiertelnych miała iść w tysiące?

            • 15 15

          • dlatego powinien być rejestrator wykroczeń na każdym skrzyżowaniu (4)

            i by nikt nie ginął

            • 8 8

            • 100% racji! (3)

              Takie rejestratory powinny nagrywać każdego pieszego włażącego na jezdnię przy nadawanym czerwonym świetle.

              A teraz policzmy ile minusów dostanę od piechurów mających za nic przepisy.

              • 19 2

              • Pieszy ryzykuje własne życie, kierowca cudze, widzisz różnicę? (1)

                • 5 3

              • nie id..to widzę że jest równość wobec prawa a wchodzenie na jezdnię przy czerwonym świetle może doprowadzzić do karambolu albo po jakimś czasie kierowcę który takiego dekla zdejmie do zawału serca z tytułu stresu wiadomo że przeciętny pieszy głupek nie jest w stanie zrozumieć konsekwencji swoich czynów

                • 5 0

              • hahaha swietny pomysl, przejscie naziemne z rejestratowem albo tunel bez, ciekawe gdzie byloby wiecej pieszych

                • 0 0

      • Ja tam mieszkam i mi się to bardzo podoba.

        Te tunele są niebezpieczne , zwłaszcza wieczorem i w nocy.

        • 19 17

    • Straszne (19)

      Kilkanaście schodów dla zdrowej osoby to nie powinien być żaden problem, a nawet kilkadziesiąt. Niemniej, jakaś winda dla niepełnosprawnych i wózków by się przydała.

      • 47 30

      • proponuję kilkanaście schodów dla kierowców, skoro taki jesteś dobrotliwy (14)

        • 36 43

        • A dla tych bez terenówek - windę. (5)

          W końcu kierowcy tak je zachwalają.

          • 23 11

          • (4)

            Sto razy wolę kładkę lub tunel niż przejście, gdzie muszę czekać na zmianę świateł i uważać, żeby nie zostać ochlapanym. Chodzenie po schodach to samo zdrowie - z rowerem też da radę. Dla osób starszych, na wózkach lub z wózkami wystarczy winda i koniec z kłopotem.

            • 31 14

            • a rozumiem że ty za tą windę zapłacisz a jak się zepsuje to szybko pobiegniesz ją naprawiać? (2)

              windy w trójmieście nie funkcjonują praktycznie nigdzie, każda jest zepsuta przynajmniej kilka razy w miesiącu, nie wyobrażam sobie że mam np z wózkiem dziecięcym iść taką trasą gdzie jest winda bo nigdy nie wiem czy przejdę a po oblodzonych schodach wózek nieść to strach, o niepełnosprawnych to nawet nie wspominam

              • 11 5

              • płacę na to podatki

                ale miast chce to "zoptymalizować" aby dla urzędników więcej zostało...
                Na owce i rydwany...

                Przecież tylko o to chodzi w tej całej zadymie, że miasto chce się pozbyć kosztów...
                Można podejrzewać, że zaczną likwidować sieć kanalizacyjną, bo za droga a mieszkańcy nie chcą ułatwiać i mają obstrukcję...

                Witajcie się z rynsztokami!

                • 8 4

              • No wlasnie, jak byly montowane to ludzie mowili ze tak bedzie ale urzednicy swoje. Teraz kazdy urzednik powinien siedziec

                za swoje bledne decyzje. Mam nadzieje ze tak sie stanie.

                • 0 0

            • Tam z rowerem nawet nie trzeba schodzić do tunelu, bo jest przejazd w obie strony przez skrzyżowanie.

              • 7 0

        • no to właśnie będzie 5 przejść naziemnych (6)

          ruszasz hamujesz, ruszasz hamujesz i tak non stop, korki, spaliny, gdzie tu ekologia tak szeroko promowana

          • 31 8

          • A teraz jak jest? (5)

            ruszasz hamujesz, ruszasz hamujesz i tak non stop, korki, spaliny, gdzie tu ekologia tak szeroko promowana.

            • 7 17

            • Nie masz pojęcia o sprawie. Jest zielona fala i ona działa w miarę OK. Jak pobudują te przejścia to będzie d.... (4)

              Ośmieszasz się z tymi opiniami. Co innego jest stawać co 500m, a co innego co 100m. Urzędnicy mówią o ekologii, a tymczasam powodują coraz większe korki. ratuje ich tylko to, że samochody są coraz nowoczesniejsze i produkcja spalin przez te auta jest mniejsza.

              • 10 9

              • (1)

                "Zielona fala działa w miarę OK." Zapraszam do zrobienia artykułu o tym z taką opinią na koniec i gwarantuje ci że w komentarzach poleje się fala pomyj że to bzdury i artykuł sponsorowany przez urząd miasta. Gwarantuje ci że mało kto się zgodzi z twoją oceną.

                • 7 2

              • Był artykuł i był nawet film na którym ktoś z redakcji śmiga z końca Gdyni na koniec Gdańska.

                Na czerwonym stał tylko jak ktoś mu zajechał drogę i dał po heblach przed czerwonym...

                • 3 3

              • Dużo więcej spalin produkuje "dynamiczna" jazda i łamanie przepisów. (1)

                Ale to Ci jakoś nie przeszkadza jeździć jak ostatni kołek, prawda?

                • 4 7

              • oczywiscie czubie najlepsza jest jazda jak pi..zda zapala się zielone to p..zda myśli co tu zrobić po 10 sekundach p..zda włącza pierwszy bieg i po dalszych 5 rusza w tempie żółwia wlokąc się 30 km/h na ograniczeniu do 50 na na piątym biegu z duszącym się silnikiem tak taka jazda jest lepsza

                • 3 0

        • hahaha przeciez Gdansk po tej zimie to jedno wielkie dziurwisko/schodowisko, widac ze nie masz pojecia o tym

          • 0 0

      • (1)

        teraz ludzie są wygodni, nie chce im się chodzić po schodach -bo to wysiłek. Najlepiej jakby ich jeszcze ktoś wniósł, to byłoby ok. Jedynie sens ma budowa tych przejść, dla osób starszych, chyba, że windy powstaną, ale gdzie takie mega projekty na Nasze miasto

        • 13 10

        • ludzie są teraz wygodni, nie chce im się chodzić to jeżdżą samochodem, bo inaczej to wysiłek.

          Najlepiej gdyby ktoś im jeszcze za darmo miejsce do parkowania zrobił, najlepiej pod oknem. Jedynie sens posiadania auta jest dla leniwych ludzi, chyba, że tunel podziemny powstanie ale gdzie takie ma projekty na nasze miasto.

          • 8 8

      • Zatrzymanie auta na minutę na światłach (1)

        Też nie powinno być żadnym problemem dla osoby zdrowej :-)

        • 9 8

        • a w środku nocy po co czubie?Niewidzialni piesi przechodzą?

          • 3 1

    • Mieszkańcy nigdzie nie jeżdżą samochodami? (11)

      Pewnie też wkurzają się na przejścia dla pieszych przy czołgu (nie mylić z GUMedem, bo do GUMedu jeszcze trzeba 1,5km pod górkę zasuwać więc niepełnosprawni wciąż mają pod górkę) czy przy Locie. No, chyba że uważasz, że codziennie pieszo sobie chodzą te 7km w jedną stronę do centrum.

      • 16 11

      • Przecież nie ma nic cudowniejszego niż siedzenie w aucie i słuchanie sobie muzyczki (8)

        Skąd więc płacz, jak trzeba w nim posiedzieć 15s dłużej?

        • 19 19

        • (1)

          -Życie człowieka prostego musi być fajne. Zazdroszczę ci.

          • 11 6

          • Można szanować swój czas i nie jeździć samochodem.

            Ale jak już podejmujesz inną decyzję, weź konsekwencje na klatę, a nie jęczysz :)

            • 9 9

        • Cudowniejszy jest codzienny przymus łażenia pieszo kilometrami do pracy (5)

          • 9 5

          • (4)

            A to już konsekwencja braku przewidywania przy zakupie mieszkania i wyborze pracy.

            "Będę jeździł samochodem, jakoś to będzie". A potem "dej trzeci pas, bo korki"...

            • 17 9

            • (1)

              Za każdym razem jak zmieniasz pracę zmieniasz mieszkanie? Jak tylko wynajmujesz to być może nie ma problemu, jeśli masz kupione to już ciałkiem inna bajka.

              • 11 4

              • A ciężko do kryteriów wyboru pracy dodać dojazd?

                No, chyba że jesteś tak beznadziejnym pracownikiem, że wyboru nie masz i musisz brać cokolwiek się trafi.

                • 4 7

            • Lepiej zadłużyć się pod korek na resztę życia żeby mieć swoją klitkę? Albo płacić kilka tysięcy miesięcznie za jej wynajem? (1)

              A z resztą co się pytam, i tak ciebie nie stać. Chyba że masz mieszkanie po babci.

              • 2 5

              • Heh, Janusz zawsze sobie wmówi że "to z zawiści".

                Chcesz sobie kwitnąć w korkach, to kwitnij, ale odwal się od pieniędzy bardziej poradnych życiowo.

                • 3 6

      • miasto zrobi schody ruchome lub kolejkę linową do GUM'edu

        • 2 0

      • jestem jak najbardziej za przejściami

        ale z GUMedem to albo głupia propaganda, albo masz poważne problemy:)
        Najbliższy budynek GUMedu (czyli uczelni), twz. "stara anatomia jest przy tym przejsciu.
        Rektorat- 200m od przejścia.
        Natomiast Ty masz zapewne na myśli UCK, którego organem założycielskim jest GUMed, ale jest osobnym bytem.
        Do głównego wejścia od przystanku jest piechotą 400m (fakt, nieco pod górę, ale tego nie da się sensownie zmienić).
        Do wejścia CMI jest równy kilometr, ale dojście do samego wejścia jest z tego przystanku bez sensu- do każdego punktu szpitala dotrzesz szybciej idąc przez jego środek.
        Do szpitala zakaźnego (który nie ma nic wspólnego z UCK ani GUMedem) jest 1,3 km. Dalej szpitali nie ma.
        Nie wiem, skąd wziąłeś te 1,5km.
        Przy okazji, od tego przejścia do lotu jest 2,2km, z dojściem do szpitala 2,6km, czyli 5,2 w obie strony...nie 7 w jedną
        chyba, że masz na myśli z zaspy, lol. wtedy do rzeczonego przejścia mają 3,2km (+400m do UCK) z buta i aż 5,3km do lotu, ale wtedy nie potrzebują żadnego z tych przejść, bo już są po dobrej stronie :)))
        Zakładając, ze nie istnieje komunikacja miejska.
        nie mogłem się powstrzymać.
        Serio, zanim zaczniesz pisać bzdury o odległościach, sprawdź, o czym piszesz.
        A w tamtym miejscu miasto powinno po prostu wykopać tunel dla samochodów (może też tramwajów) a na górze urządzić park. podobnie jak na grunwaldzkiej od do studzienki do bałtyckiej lub bażyńskiego. i na wysokości dworca głównego do wspomnianego przejścia przy locie. właściwie cały ten ciąg można by zakopać. Wszyscy byliby szczęśliwi. Piszę to jako osoba poruszajaca się głównie samochodem, ew. w lecie rowerem.

        • 4 2

    • Czyli mieszkańcy są zadowoleni z dalszej zabudowy pasa startowego i ostatnich niezabudowanych trawników? (2)

      Bo teraz będzie jeszcze większa presja, by budować wieżowce tuż za ich oknami, a nie gdzieś dalej, żeby nie stać w korkach. Ja rozumiem, że ekoterroryści wolą betonowe getto niż zieleń, ale mieszkańcy nie są aż tak głupi.

      • 23 2

      • A gdzie byli mieszkańcy przez ostatnie 3 dekady? (1)

        Dopiero jak Wam zabierają dziki parking, zaczyna się lament "czemu nie zieleń"?

        • 10 5

        • nie dziki parking

          W swiatlo w mieszkaniu.

          • 1 0

    • (2)

      To jest twój problem, że musisz pokonywać schody zimą w śniegu i lodzie. To takie same egoistyczne uzasadnienie. Jak nie podoba się śnieg na schodach to zawsze można wymusić by miasto zamiast przejść zrobiło zadaszenie nad zejściami albo w końcu wzięło się na poważnie za odśnieżanie a nie po tym jak śnieg stopnieje i okaże się, że został nadmiar piasku i soli.

      • 12 7

      • Nie on płacze pod każdym artykułem motoryzacyjnym, tylko kierowcy

        • 4 5

      • Analogicznie jest to problem kierowców, że muszą przepuścić pieszych na przejściu, siedząc wygodnie w samochodzie, który jest rzekomo najlepszym środkiem transportu - nie pieszych.

        • 6 4

    • Jako mieszkaniec kamienicy tuż przy tym skrzyżowaniu

      pragnę tych przejść od dawna. Auta i tak się tam zatrzymują na światłach.

      • 8 7

    • taa

      tak jak Twoim problermme jest miejsce, w ktorym mieszkasz. Jak Ci ruch aut przeszkadza to sie przeprowadz

      • 3 4

    • Inne miasta

      W innych miastach robi się kładki, tunele i wszystko jest dobrze, wystarczy to dostosować do potrzeb niepełnosprawnych i wszystko gra. Ale Gdańsk musi być specjalny, dla ludzi co się zmęczą wchodząc po schodach. Proponuję tylko budynki parterowe!! Co by ludzie lżej mieli i się nie zmęczyli....

      • 8 3

    • (1)

      To jest straszne, że redaktorki z tej niby obiektywnej strony, traktują ankiety tu zamieszczane jako głos mieszkańców. To nie jest głos mieszkańców, tylko części czytelników tego artykułu...

      • 2 3

      • "tylko części czytelników tego artykułu..."

        Mieszkancow Trojmiasta, racz to zauwazyc.

        I w calym Trojmiescie rozplenila sie ta demagogia, "chytrze" spuszczona z lancucha przez chciwych "wladcow" tego miejsca na ziemi, ktorzy w konstrukcjach z farby dostrzegli rozwiazanie problemow z brakiem kasy. To dopiero poczatek, przyjdzie pora na inne miejskie uslugi...

        Bo ludzie ktorzy miasto opanowali, chcaz niego zyc a nie sluzyc potrzebom mieszkancow, ktorzy ich wybrali do zarzadu powierzonym majatkiem.

        • 3 1

    • Ale to nasza wina, że jesteś biedny i musisz chodzić pp schodach? Kup auto, jeździj z nami.

      • 1 0

  • Dziury jak na Ksiezycu (3)

    Rzeczypospolitej jest tak nierowna i dziurawa, ze nastepstwem po wprowadzeniu "50", bedzie wprowadzenie strefy "30". Bo szybciej bez urwania zawieszenia albo pokrzywienia felg i tak sie nie da tam pojechac.

    • 105 2

    • dokładnie

      kilka dni temu jechałem tam to ledwo 30-40 km/h bo myślałem że zaraz mi wyrwie wydech z kołami i miską olejową... nie mówiąc o sprężynach i amortyzatorach..... tam powinno się wyremontować porządnie oba pasy obu jezdni na całej długości miedzy etc a kołobrzeską tak jak był remont na chłopskiej

      • 10 1

    • Starogardzka to dopiero dramat. (1)

      • 1 0

      • Wszystko w Gdańsku to dramat.

        Ta biedna kobieta zupełnie nie nadaje się do rządzenia takim organizmem jak miasto Gdańsk! Trzeba kogoś z wizją, a nie urzędnika bez pojęcia o podstawowych zagadnieniach.

        • 0 0

  • Więcej korków więcej (4)

    • 103 10

    • Wiedza dostępna od 20 lat

      Korki powstają tam, gdzie jest za dużo samochodów. Przejścia naziemne oraz ograniczenia prędkości nie powodują i nie zwiększają korków. Paradoksalnie zmniejszenie prędkości powoduje zwiększenie przepustowości > zmniejszenie korka.

      • 7 13

    • A na hynka nie ma świateł?

      • 3 0

    • Przecież tam są światła tak czy siak

      Teraz tylko dobuduje się normalne przejście w tym samym cyklu świateł

      • 1 5

    • W jaki sposób dorzucenie przejście naziemnego

      ... do i tak już istniejącego cyklu świateł ma zmienić cokolwiek w kwestii korków? Czy wy potraficie myśleć w ogóle czy zostawiacie mózgi w samochodach?

      • 1 0

  • Jak to (29)

    wspaniale spowolni ruch tramwajowy, który działa póki co pięknie bo od przystanku Bajana do Kołobrzeskiej nie ma świateł - gratulacje dla pomysłodawców! Oczywiście ruch na Rzeczypospolitej wymaga uspokojenia bo ulica traktowana jest jak tor wyścigowy, ale taka ilość przejść to przesada.

    • 184 45

    • (4)

      przejście dla pieszych nie wymaga świateł dla tramwaju

      • 25 25

      • Poczekaj aż ktoś tam wpadnie pod tramwaj

        Od razu powstaną światła

        • 24 11

      • Dlatego ludzie wpadają pod tramwaj (2)

        Jak obok Forum czy niedaleko Gumedu

        • 19 3

        • (1)

          Więcej wypadków i kolizji jest w ciągu dnia na obwodnicy, niż miało miejsce przy Bramie Wyżynnej od momentu powstania tam przejścia. Jaki z tego morał? Należy zamknąć obwodnicę i zastąpić ją torami kolejowymi.

          • 4 1

          • Plac zabaw dla dzieci zamiast obwodnicy.

            Taką mam koncepcję!

            • 0 0

    • Przesada jest twoja głupota która sie niepotrzebnie chwalisz tramwaj w Gdańsku jest najgorszy w całej Polsce (1)

      jego juz nikt nie uratuje

      • 4 15

      • Spróbuj jeszcze raz - tym razem po polsku :)

        • 12 1

    • (7)

      dulkiewiczowa ma coś z deklem z tymi przejściami

      • 23 9

      • Jak ona śmie stawiać dobro mieszkańców miasta ponad zachciankami kierowców z okolicznych wiosek! (6)

        Skandal!

        • 13 20

        • Dobro mieszkańców. Buahahahahaha.....

          • 16 6

        • "Mieszkańców"? Dziwnie piszesz słowo "deweloperów" (4)

          • 13 6

          • Myślenie nie boli. (3)

            Deweloper zarobi więcej w miejscu gdzie się lepiej mieszka, więc "lepsze dla deweloperów" z automatu oznacza też "lepsze dla mieszkańców".

            • 3 5

            • Hahaha, dobry żart! (2)

              Deweloper zarobi więcej w miejscu, gdzie upchnie jak najwięcej wieżowców z mikrokawalerkami. Ważne żeby było blisko pracy i nie spędzać życia w korkach. Każdy trawnik to niewykorzystania przestrzeń, dlatego najlepsze miejsca dla deweloperów to przeludnione betonowe getta. Czy przeludnione betonowe getta są najlepsze dla mieszkańców?

              • 2 2

              • (1)

                Delikatnie przypominam, że te "przeludnione betonowe getta" mają większe odstępy między blokami niż "cudowna architektura" na Przymorzu, nie wspominając nawet o takich miejscach jak Górny Wrzeszcz.

                Poza tym, ile bloków powstanie na przejściach dla pieszych?

                • 0 2

              • Spokojnie, te odstępy właśnie będą zabudowywane

                a na przejściach dla pieszych nie powstaną bloki, ale te przejścia jeszcze bardziej zakorkują miasto, przez co jeszcze więcej ludzi będzie chciało mieszkać na Zaspie, Przymorzu, Wrzeszczu itp. byle blisko pracy, a ponieważ jedyna niezbudowana przestrzeń w tych dzielnicach to te odstępy między blokami i trawniki, to właśnie tam patodeweloperzy wybudują kolejne wieżowce z mikrokawalerkami i już nie będzie odstępów i zieleni.

                • 2 0

    • Tor wyścigowy

      Powinien mieć lepszą nawierzchnię. Jak tam jadę to 70-80 slalomem pomiędzy koleinami i dziurami :) nawet lewy pas jest już w ruinie

      • 17 4

    • nie spowolni (5)

      tramwaj jako jedyny pojazd jest ustawowo zwolniony z ustępowania pierwszeństwa pieszym

      • 6 9

      • (1)

        Tylko, czy wszyscy piesi o tym wiedzą? Pieszy ustawowo nie musi znać przepisów ruchu drogowego by... być pieszym.

        • 12 6

        • Każdy musi znać prawo.

          Nie możesz wynieść telewizora ze sklepu i tłumaczyć się że nie znasz kodeksu karnego.

          • 4 0

      • nieprawda, jak pieszy jest już na przejściu to też musi ustąpić, a te przejścia będą długie.

        • 3 4

      • Jeśli będzie sygnalizacja, to będzie pełna - dla pieszych, samochodów i tramwajów również. Spowolni ruch nie tylko samochody, ale również tramwajowy, kołowy ogółem.

        • 3 0

      • Prawo o ruchu drogowym.

        Art. 13
        1a.
        Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.

        • 2 0

    • Wypadki (6)

      To na 100 % wzrośnie ilość wypadków na 5 nowych przejściach - choćby pieszych na czerwonym spieszących się na tramwaj .
      Każdy rowerzysta jest w stanie przeprawić się tunelem na drugą stronę - jeżeli to jest powodem budowy przejść
      Czy nie ma w mieście ważniejszych /istotniejszych inwestycji ?

      • 12 5

      • (4)

        Ilu wpadło pod forum i gumedem? A może masakra przy politechnice?

        • 7 3

        • jak ktoś zataja ilość potrąceń, na Starogardzkiej i Podmiejskiej też jest tego wiele tylko miasto ukrywa (3)

          • 4 4

          • Zamknijmy obwodnicę w takim razie. (2)

            Tam też na pewno potrącenia są zatajane!

            • 3 1

            • (1)

              Na obwodnicy ruch pieszy jest zabroniony. Na Grunwaldzkiej, Zwycięstwa, Rzeczypospolitej nie jest.

              • 1 1

              • A mamy dokładnie tyle samo wypadków z udziałem pieszych na pasach.

                Ciekawe, prawda?

                • 1 0

      • Czekaj, czekaj to ile tego będzie

        0 x 100% hmmm

        • 0 0

  • Przejście przy ETC będzie OK, ale reszta zmian na NIE.
    Gdyby rozdzielić poszczególne zmiany w ankiecie z poprzedniego artykułu to wyniki byłyby inne, ale jak wrzucone wszystko do jednego worka jest to nic dziwnego.

    • 45 7

  • Czyli po zmianach Aleja Rzeczypospolitej pomiędzy 14 a 18 zamieni się w parking. (2)

    Rozumiem że każda grupa społeczna patrzy wyłącznie na czubek własnego nosa ale zważywszy że to dotyczy transportu ludzi i towarów to jest absolutnie zły kierunek.

    • 79 11

    • Przecież to PO to wprowadza

      powinieneś być zachwycony tymi zmianami

      • 6 2

    • Grupa Ryżego 13 Grudnia niszczy Gdańsk.

      • 4 2

  • Naprawdę (4)

    Mam nadzieję że w końcu te wybory coś zmienią w Gdańsku

    • 99 7

    • Nic nie zmienią

      bo tępy naród jest

      • 17 1

    • A są jacyś kandydaci niezwiązani z samochodowym lobby? (2)

      • 5 10

      • (1)

        Jak na razie to są kandydaci z lobby rowerowo-deweloperskiego.

        • 11 2

        • gdyby to byli reczywiście przedstawicile lobby rowerowego

          to było by całkiem fajnie.
          niestety nie są - a tylko ogłupieni wyziewami z rury wydechowej mogą tak to widzieć.

          • 3 6

  • Przecież tam są tunele dla pieszych che che che (3)

    • 65 13

    • no i? 90% woli przejścia (2)

      • 4 20

      • 90% aktywistów (1)

        • 22 3

        • W Januszowym języku "chodzący 500m na piechotę" to już aktywista?

          Nieźle macie zryte berety.

          • 2 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane