• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podczas majówki rowerzyści pojadą estakadą dla odważnych

Maciej Naskręt
27 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Część rowerzystów nie może się doczekać nowej ścieżki rowerowej przy ul. 3 Maja i podróżuje nią, mimo że nie posiada ona stosownych odbiorów.


Mamy dobrą wiadomość dla rowerzystów. Podczas zbliżającej się majówki będą mogli bez przeszkód przejechać ścieżką rowerową wiodącą po dwóch estakadach przy ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska. Ruszyła też budowa ścieżek na ul. Klinicznej i al. Jana Pawła II.



Zobacz relację z budowy ścieżki przy ul. 3 Maja w Gdańsku.

1 maja rowerzyści będą mogli korzystać z nietypowej ścieżki rowerowej, bo wiodącej po dwóch estakadach nad Dworcem Głównym PKP w centrum Gdańska. Pierwsza estakada, o długości ok. 100 metrów, znajduje się na wysokości budynku Urzędu Pracy. Natomiast druga, nieco krótsza, jest już wykonana przy przystanku tramwajowym na wysokości Dworca PKS. Obie powstają nad skarpą, między linią tramwajową a stacją kolejową Gdańsk Główny.

Ok. kilometrowa, nowa ścieżka ma połączyć ul. Hucisko zobacz na mapie Gdańska ze skrzyżowaniem przy Bramie Oliwskiej zobacz na mapie Gdańska.

- Mamy niewiele dni pracujących do 1 maja. Jednak zrobimy wszystko, by droga dla rowerów przy ul. 3 Maja, była w pełni przejezdna do tego czasu - zapewnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zobacz plan budowy chodników i ścieżek rowerowych na południu Gdańska w kierunku pętli tramwajowej Łostowicka/Świętokrzyska. Zobacz plan budowy chodników i ścieżek rowerowych na południu Gdańska w kierunku pętli tramwajowej Łostowicka/Świętokrzyska.
Wykonawcą budowy ścieżki rowerowej jest firma Skanska, która za realizację tego zadania otrzyma ok. 2,95 mln zł. Nowa droga pozwoli rowerzystom skrócić trasę podróży, np. między Siedlcami a Wrzeszczem. Zamiast jechać przez ul. Podwale Grodzkie, jak czynią to teraz, pojadą właśnie przez ul. 3 Maja.

Natomiast 24 kwietnia ruszyły prace związane z budową ścieżek rowerowych w Gdańsku wzdłuż ul. Klinicznej zobacz na mapie Gdańska, ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska na Zaspie. Rowerzyści będą mogli przejechać nowymi drogami najszybciej w listopadzie tego roku.

Na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska kontrakt, za łączną kwotę 2,2 mln zł netto, zrealizuje również firma Skanska. - Oprócz prac budowlanych wzdłuż dróg wyremontujemy kładkę nad ul. Kliniczną o łącznej długości 46 m - wyjaśnia Zbigniew Paszko, kierownik robót mostowych firmy Skanska. - Przeprowadzimy również rozbiórkę trzech ścian oporowych znajdujących się przy obu jezdniach ul. Klinicznej. Na ich miejscu powstaną nowe żelbetowe ściany oporowe - dodaje Paszko.

Czy cieszy cię rozbudowa ścieżek rowerowych?

2241 metrów - tyle wynosić będzie łączna długość nowo powstających wspomnianych wyżej dróg rowerowych. Ścieżki o szerokości min. 2 metrów powstaną w dwóch lokalizacjach: wzdłuż ul. Klinicznej i ul. Marynarki Polskiej od al. Hallera do ul. Reja oraz wzdłuż al. Jana Pawła II na odcinku od al. Rzeczypospolitej do ul. Hynka w Gdańsku.

Inwestycja, która wystartowała w kwietniu ma duże znaczenie dla rowerzystów. Dzięki nowej drodze szybciej dotrą z Zaspy do Wrzeszcza, przemieszczając się wzdłuż al. Jana Pawła II. W przypadku drugiego odcinka rowerzyści będą mieli możliwość bezpośredniego przejazdu z ul. Klinicznej do ul.Reja.

Obecnie w DRMG trwa też przetarg na wykonawcę chodnika i ścieżki dla rowerów: wzdłuż ul. Augustowskiej zobacz na mapie Gdańska, przy ul. Gen. Kazimierza Sosnkowskiego zobacz na mapie Gdańska i ul. Alojzego Bruskiego zobacz na mapie Gdańska, a także do ul. Sosnowskiego. Wykonawcę poznamy po zbliżającym się długim weekendzie majowym.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (231) 3 zablokowane

  • A kiedy pan Naskręt

    zaprosi nas na otwarcie bubla estakadowego na Obłużu ?

    • 1 2

  • Ścieżka Rowerowa

    Chcemy Ścieżki Rowerowej Wzdłuż Ulicy Świętokrzyskiej do Łódzkiej !!!!!!!!! W tym miejscu Nie Ma Nawet Pobocza Żeby można było zejść na Wiczlińską trzeba Fruwać !!!!!!!!

    • 5 2

  • cieszymy się (4)

    że pamiętaj o rowerzystach, tutaj miasto ma plusa

    • 76 10

    • Cieszmy i czekajmy na biegaczki i rolkarki :D (2)

      Ostatnio biegły takie dwie niunie przede mną na ścieżce na słowaka... Jakoś nagle się śpieszyć do domu człowiek przestał po całym dniu kijowej roboty... bęc bęc bęc machały kuprami ;)

      • 10 2

      • Zawsze możesz im wjechać w zadki i pocharatac pośladki

        • 1 1

      • to zamias sie cieszyc ze jakies ładne d*pcie mozesz poogladac wczasie jazdy rowerem

        to jeszce masz pretensje.zawsze mozesz je ominac albo ostrzegac dzwonkiem.

        • 3 0

    • kilka dni temu jechałem nią już :D wrażenie super, polecam :) poza tym w ogóle nie odczuwa się tego że wiaduktem jedziemy, więc praktycznie nie ma strachu :)

      • 4 0

  • Ścieżki rowerowe w Gdańsku zaczynają być super, pora na następny krok. (1)

    Marzy mi się połączenie naszych pomorskich miast powiatowych drogami rowerowymi z prawdziwego zdarzenia. Byłoby super wybrać się nad jeziora czy do lasu zostawiając samochód pod domem. W tej chwili jest to zupełnie niemożliwe ze względu na ruch panujący na szosach. Byłoby to również błogosławieństwem dla ludzi mieszkających na tych terenach, codziennie ryzykujących życiem podczas jazdy szosą w towarzystwie samochodów. A i Unia z pewnością dołożyła by do takiego projektu. Może jakieś zorganizowane towarzystwa rowerowe pomyślały by jak zrealizować taki projekt?

    • 11 2

    • po googlaj trochę w necie to się może czegoś dowiesz

      takie zorganizowane towarzystwa działają w tym temacie od kilku lat, tylko jak zorganizują masę krytyczną to się żółć na portalu wylewa

      • 0 0

  • Małomiejska (1)

    Tak robią sobie ścieżki, a ludzie którzy chodzą na Orunię Górną wzdłuż Małomiejskiej toną w błocie albo idą po jezdni bo o chodnik nie mogą się doprosić. A wymówka jest jedna, przed budową nowej małomiejskiej nie zrobimy bo strata kasy, a ja się pytam kiedy ta Nowa Małomiejska powstanie? Bo znając nasze realia Nowa Małomiejska do 2020 roku nie powstanie, ot polityka.

    • 9 6

    • to nie polityka ale krótka kołdra i niedojrzałe procedury decyzyjne

      • 0 0

  • drogi rowerowe (23)

    i w końcu niech jezdza po swoich drogach swiete krowy rowerowe
    jak sie wejdzie na ich scieke to problem ,ale jak sami jada chodnikiem to im wolno
    bydło na dwóch kołach

    • 42 133

    • skoro tak okreslasz ludzi na rowerach znaczy ze to ty nim jestes:) (3)

      chesz zobaczyc bydło to zerknij do lustra:)

      • 1 5

      • Typowe prawo Kalego. (2)

        Rowerzyści jadą po swoich przeciwnikach prawie tak soczyście i z sercem jak się jedzie po pedofilach. Jak o nich, to ciężkie wzburzenie.

        Bóg nie dał rady stworzyć nikogo bardziej dwulicowego. Wszystko się należy rowerzystom, oprócz obowiązkow.

        • 2 7

        • (1)

          A na koniec taki rowerzysta któremu wszystko wolno jakimś cudem dostanie prawo jazdy i zacznie rozjeżdżać rowerzystów i nich psioczyć bo przecież to on ma zawsze rację... albo będzie się bulwersował że rowerzysta go uszkodził na chodniku gdy się poruszał pieszo... Na myślenie Polaków niestety działają tylko wysokie mandaty a jak to kiedyś zostało powiedziane "Niektórym ludziom należałoby wytoczyć proces myślenia."

          • 0 3

          • chyba masz problem

            • 1 0

    • kiedyś mi rowerzystka wjechała w dziecko na chodniku (4)

      jechała chodnikiem bardzo szybko, a tłumaczyła się bardzo głupio

      • 13 6

      • ale do kogo pijesz wszystkich wrzucasz do jednego worka to ja ci moge podac 1000 przykładów (2)

        na pieszych co chodza jak osły podrodze rowerowej albo nagle podrower wbiegaja jak przebiegaja przez ulice mimo ze swiatla są 50 metrów dalej.Takie same przykłady moge dac na kierowców i na kazdego.Jak ludzie przestana zadzierac nosa i patrzec tylko naczubek swojego nosa to nikt niebedzie miał problemów i wypadków

        • 14 4

        • Typowe prawo Kalego. (1)

          Rowerzystów oceniać wyłącznie indywidualnie. Zbrodnie jednego, nie przechodzą na innych. Za zbrodnię kogokolwiek spoza ich klubu musi joby zbierać każdy spoza ich klubu. Samo bycie poza ich klubem jest już niezłym powodem, by opluć, zgnoić, zgnieść.

          • 4 0

          • warto nie tylko rowerzystów oceniać indywidualnie

            takie prawo przysługuje każdemu w praworządnym kraju

            • 0 0

      • A jest w nim nadal...

        ... czy już z dziecka wyjechała?

        • 7 1

    • Jeśli tylko bydło na dwóch nogach... (5)

      ...które nie potrafi odróżnić chodnika od drogi rowerowej, nie będzie wchodzić pod koła, mamy sukces. Pozostaje tylko bydło na czterech kółkach, które ma w głębokim poważaniu przepisy o zatrzymaniu i postoju na chodnika, drogach rowerowych, przejściach dla pieszych, przejazdach rowerowych, przejazdach tramwajowych, nie potrafi zachować bezpiecznego odstępu, bezpiecznej prędkości i jeszcze protestuje.

      • 7 5

      • ludzie (4)

        Szanujcie sie nawzajem.Dlaczego zaczynasz zdanie od " bydlo"?

        • 7 0

        • Które zdanie? (1)

          Oczywiście przytoczone określenie dotyczy tylko jednostek wybitnych inaczej, które nie potrafią funkcjonować w społeczeństwie.

          • 0 2

          • funkcjonowac w spoleczenstwie

            socjalistyczne sformulowanie

            • 0 1

        • bo to przygłup jest nieoczekuj ze bedzie szanował kogo kolwiek (1)

          • 1 1

          • hahaha

            Hipokryzja - level infinite :D

            • 0 1

    • (2)

      A ja jeżdżę rowerem i uważam że 90 % rowerzystów to bydło nie przestrzegające przepisów i nie znające podstaw zasad ruchu drogowego. Od wprowadzenia zmiany w przepisach tacy rowerzyści stali się zagrożeniem dla samych siebie i przez budowanie ciągów rowerowych kosztem chodników ilość wypadków z rowerzystami wzrosła o 50%. Wpada taki z chodnika na ulicę zza krzaka i myśli że kierowca zdąży zareagować bądź go zobaczyć. Za to nie widziałem żeby rowerzyści kiedykolwiek przepuścili pieszego na byłym lub obecnym chodniku lub przejściu. Pozytywne że na tym odcinku ścieżka jest oddzielona od ruchu pieszego bo na odcinku Przymorze - Wrzeszcz zrobiono slalom między pieszymi i przejścia długości na 50 m zamiast chodnika mimo że można było zbudować bezkolizyjne ścieżki wzdłuż ulicy lub tramwaju na większości odcinka. Spodziewam się że wymienione wcześniej 90% rowerzystów zaneguje moją opinie wiec do dzieła i pokażcie ilu was jest. Policja powinna przeprowadzić akcję uświadamiającą takich rowerzystów o wysokości mandatów za notoryczne łamanie przepisów.

      • 9 13

      • zgadzam sie

        Nie wszyscy,ale wielu rowerzystow to chamscy fanatycy

        • 8 2

      • Niech zgadnę

        pewnie zarobiłeś w miskę od jakiegoś rowerzysty za parkowanie na chodniku lub ścieżce i uraz pozostanie ci do końca życia? I dobrze, bo się czegoś nauczyłeś przynajmniej, a internet przyjmie wszystko.

        • 9 6

    • (1)

      nie cierpie facetów w lycrze

      • 6 11

      • a ja lampucer jak natalia.

        • 8 2

    • Widzę że...

      obrażać i opluwać "zzz" rowerzystów lubi. Sam pewnie z wielkim brzuchem/tyłkiem na tapczanie z pilotem walczy. Ogarnij się, uśmiechnij, jakiś masaż koledze/koleżance na uspokojenie zrób. Rowerzyści to fajni ludzie, sympatyczni i ciekawi. A to że jeździć szybko lubimy i o kondycję dbamy to i swoje ścieżki mamy. Czy po ulicy dla aut też sobie spacery robisz?

      • 7 8

    • zapewne twoje dzieci jeżdżą na rowerach,więc twój (1)

      komentarz jest żałosny....

      • 23 11

      • nie

        Malkontent nie ma dzieci, albo ma i wozi do szkoły 100 m autem parkując na trawniku. Po powrocie ze szkoły (autem) dzieci zasiadają do komputera i naparzają w gierki.

        • 41 9

  • Na al. Jana Pawła II??/ (8)

    to chyba jakaś pomyłka? Przejeżdzając widziałem, że robią (tz. zerwali asfalt z tej gierkowskiej i położyli płytki a dla rowerów przygotowali chyba tę szutrową?) ale na al.Rzeczpospolitej a przy okazji zniszczyli ogromną ilość drzew cały rzywopłot i krzewy dekoracyjne a na ich miejsce zdaje sie posiali trawkę. Wstyd i chaaaańba dla Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku z Chmielnej, że nawet nie interweniuje?

    • 6 10

    • (7)

      Chłopie, ale teraz to Ty chyba sobie jaja robisz? Nie mogę wyczuć czy się nabijasz czy tak na poważnie.

      • 3 4

      • Kpisz, czy o drogę pytasz? (6)

        Zdzichu, bo jako zwykły czytelnik tego portalu i użytkownik dróg widzę to co widzę(jeszcze nie mam halucynacji;)) i piszę co faktycznie jest(,choć rŻywopłot - pomyliłem, ale tylko ortograficznie).

        Kiedyś Zdzichu na rowerze jeździło się po prostu dla przyjemności i rekreacji w zdrowym zielnym środowisku, albo żeby przemieścić się z punktu A do B nie tylko na Zaspie. Teraz wszędzie słowa klucze i wypasione rowery zawiązane z specyficzną jazdą rowerem; a to spalanie kalorii, odpowiednie tętno dla sercowców, cellulit dla kobiet, odchudzanie, interwały, trening sportowy, wysiłek dla poprawienia kondycji,....

        Czy tak odpowiadając mógłbym sobie robić jaja???? a jeśli już to komu? rowerzyście, ekologowi?, wędrowcowi, który pyta o właściwą drogę dla swojego wcześniej przygotowanego celu? Nie mam też poczucia humoru gdy Urząd Miasta Gdańska wycina drzewa i krzaki czy żywopłoty a nawet nie mogę pohamować swej złości, bo czyż nie mówi się o ekologicznym i zdrowym transporcie rowerowym?
        Jak można coś takiego tolerować, taki fałszywy dualizm a może dla Ciebie jest to wybujałe poczucie humoru, z jakąś nieopatrzną facecją tak, aby znieważyć tubylca i jego obserwacje, od którego oczekiwał współczucia i pomocy?
        I na koniec widzę to co widzę a nie to co chcę widzieć, dlatego też chciałbym, aby widzieli to samo RDOŚ w Gdańsku, bo mieszkańcy za pewne widzą to co i ja!

        • 3 6

        • (1)

          A-ha i też jestem mieszkańcem Zaspy, więc gorąca prośba nie wypowiadaj się w imieniu mieszkańców bo to przejaw pychy.

          • 4 4

          • Ja wypowiadam sie za tę świetlejszą część, która dba nie tylko o infrasrtrukture, ale i zieleń i otoczenia

            Sąsiedztwo parków lasu Przymorskiego jak i samego morza, a w tym łączniki z licznymi ścieżkami rowerowymi i spacerowymi powinny tworzyć
            przyjazne otoczenie Zaspy, a takim jest zielone otoczenie nie tylko dla mieszkańców-rowerzystów, ale i dla inwestycji, które tu pozostają w wygodnym logicznym położeniu.

            Jak pisałem wcześniej przy okazji modernizacji ścieżki na Rzeczpospolitej zniszczono i okaleczono wiele drzew, część ponad 30-sto letnich drzew w ogóle wycięto, wyrwano lub wykopano z jednej jak i z drugiej strony ciągu pieszo-rowerowego piękny żywopłot jak i zieleń dekoracyjną. Jest to totalna dewastacji przez urzędników miasta Gdańska.

            Nie chcą oni zauważyć, że także ruch na ciągach samochodowych trzykrotnie wzrósł i do tego powstają tu nowe osiedla m.in. w Parki im. JPII, bezprawnie włączono ruch samochodowy z N.Słowackiego, choć uchwalony Plan Zagospodarowania Miejscowego przewidywał zupełni coś innego.

            • 0 2

        • (3)

          Ja nie o tym tylko o tej szutrowej drodze rowerowej. Choć co do tych chaszczy, które tam były to mam akurat odmienne zdanie.

          • 5 4

          • chaszcze??? (2)

            Gdzie na Zaspie widzisz gąszcz, gęstwinę roślin i krzaków, czy jakieś nieunormowane skupiska krzewów i zarośli. Chyba Ci Zdzichu chodzi o pas nadmorski a to już tereny Brzeźna.
            A radziłby nie pisać głupot a wsiąść na rower i przejechać się i stwierdzić co jest faktem, a wtedy może się kolega zintegruje z mieszkańcami(zwłaszcza z tymi co sadzili podlewali i dbali o te"chaszcze", (a innym w tym dla Ciebie przeszkadzały pewnie w skrócie wydeptanej ścieżki na piwo)i mi skromnemu człowiekowi jeszcze podziękuje.

            Widzisz Zdzichu w Polsce drzewa towarzyszą nam od zarania dziejów. Ich związek z kulturą datuje się od czasów przedhistorycznych. Już człowiek paleolitu podchodził do nich z wielką atencją nawet powstała religia Druidów.
            Dziś drzewa i krzewy służą nam także jako zabezpieczenie przeciw szkodliwym czynnikom środowiskowym, zatruwaniu, wygłuszaniu, zabezpieczaniu i umacnianiu ziemi przed erozją i oczyszczaniu wód,.... no ale tego w pkt-cie piwnym na Żwirki i Wigury nie usłyszysz więc i taki Twój negatywny pogląd.

            • 3 5

            • (1)

              Super podejście do innego człowieka. Jeżeli ktoś się z Tobą nie zgadza to pijak z budki z piwem. W związku z z powyższym z "burakiem" (bo chyba tak należy określić chama, który kocha zieleń) dyskutować dalej nie będę.

              • 1 4

              • Dlaczego Zdzichu"z "burakiem" (bo chyba tak należy określić chama, który kocha zieleń) dyskutować dalej nie będę."

                - wybacz czemu te nieuzasadnione nerwy?

                Przejeżdżając kiedyś tamtędy właśnie "pan wczorajszy" z piwem w reku ze swoim koleżką uświadamiali mnie, po co ten żywopłot i te jak oni określili krzaczory, które im przeszkadzają,.....

                Wybacz, ale filozofia Twojego rozumowania jest podobna do nich i tłumaczenie,że już dawno sadzono wzdłuż dróg rosnące tak, bo te pierwsze pamiętają XVI wiek. Dawały cień podróżnym i ułatwiały im odnajdywanie drogi wśród pokrytych zaspami pól - zauważ łaskawcze, że wyrwanie żywopłotów spowodowało zwiększenie śniegu na ścieżkach i chodnikach wzdłuż Rzeczpospolitej, więc nikt tamtędy nie chodził a tym bardziej jeździł rowerem. Do dziś drzewa i krzewy stanowią optyczny drogowskaz sygnalizujący trasę drogi, zakręty i wyznaczający kierunek jazdy, ocieniają drogę, a ich zielony kolor zmniejsza zmęczenie rowerzystów i spacerowiczów. Są także swoistym użytkowym nośnikem kultury. Tworząc zwartą ścianę zieleni drzewa działają jak filtr biologiczny - zatrzymują pyły unoszone z drogi na skutek ruchu samochodowego, w tym niemal w całości ich najcięższy składnik: związki kadmu i ołowiu, stanowią też naturalną barierę przed hałasem o innych już pisałem wcześniej. Zajmują one wprawdzie znaczną powierzchnię gruntów przydrożnych, ale za to zapewniają nam zdrowie publiczne, umożliwiają wchłanianie zdrowych czynników a przede wszystkim produkują niezbędny tlen.

                No cóż o kulturze władz i decydentów w naszym społeczeństwie nie chce się wypowiadać, bo widać maja nawet w mieszkańcach pomagierów typu Zdzich. Wiec i ostatnio coraz częściej spotykamy się z bezmyślnym niszczeniem, ogławianiem i wycinaniem drzew i krzewów. Nie tylko służby miejskie, ale zarazem także służby spółdzielni a przez nie często na wnioski samych nieodpowiedzialnych mieszkańców zanika wiele drzew i krzewów a ostatnio nawet tradycja ogławiania wierzby białej i wierzby kruchej, która także stanowi nasze dziedzictwo kulturowe. Powszechna niechęć do sadzenia przez gdański Urząd w ich miejsce nowych drzewek i krzewów również świadczy o ludzkiej głupocie i obojętności, lekkomyślności oraz niezrozumieniu roli, jaką pełnią one w zabezpieczaniu przeciw spalinom, wibracją w krajobrazie, kulturze i psychologii człowieka. A przecież ich obecność w przyblokowym środowisku w dużej mierze decyduje o jakości naszego życia. Okaleczone lub martwe drzewo okalecza nasze samopoczucie i tęsknotę za harmonią w świecie i zubożenie moralne.
                Tak więc rower i rowerzysta, który powinien krzewić także kulturę i architekturę krajobrazu zaczyna poprzez swą pychę, sobkostwo i zwykłą głupotę - nie interweniując lub godząc się z takim stanem rzeczy, działać na własną i innych - tych bardziej światłych, szkodę.

                • 3 5

  • Po cholerę te ścieżki kiedy jeżdża po chodnikach. (2)

    Nie chce im się nadrobić paru metrów żeby jechać ścieżką która jest po drugiej stronie ulicy.
    Np. Nowa Kościuszki.

    • 4 3

    • jak sam zauważyłeś, pewnie dlatego, że jest po drugiej stronie ulicy. Idąc piechotą przechodziłbyś na drugą stronę a potem z powrotem, tylko po to, żeby przejść kawałek chodnikiem po drugiej stronie czy poszedłbyś wydeptaną ścieżką po tej stronie ulicy po której jesteś?

      To jest niestety problem złego projektowania dróg rowerowych - patrz też Nowa Słowackiego, gdzie od dawna wszyscy mówili, że projekt dwukierunkowej DDR skaczącej z jednej strony na drugą to bubel i część rowerzystów pojedzie chodnikiem.
      Wszyscy o tym mówili, wszyscy wiedzieli, ale projektu nie dało się zmienić - bo nie.

      • 7 1

    • bo są w Gdańsku źle logicznie zaprojektowane

      już nie mówiąc o wkomponowanej w naturalną zieleń

      • 1 3

  • Poza budową trzeba się zająć również utrzymaniem istniejących ścieżek (5)

    mam tu na myśli reperację powierzchni "wypychanych" przez korzenie drzew (np. na odcinku Hallera do Brzeźna, czy w Jelitkowie), a także oczyszczanie z piasku nawiewanego z plaży (przy wejściach na plażę na odcinku Brzeżno - Sopot)

    • 79 3

    • nawierzchnia powinna byc

      na malym nasypie, tak jak i chodniki - nie byloby problemu i do tego ze zwyklego dobrej jakosci asfaltu ten czerwony odpryskuje po dwoch zimach - g***o jakies i wszedzie krzaki, zeby ten syf z przylegajacej jezdni mial sie gdzie zatrzymac

      • 0 1

    • piasek na scieżkach (3)

      na odcinku Zaspa - Wrzeszcz czasami nie wiem czy jadę po plaży czy scieżce.Niebezpieczenstwo wywrotki - poślizgu na tym badziewiu.

      • 10 3

      • (2)

        to woź odkurzacz ze sobą .. ludzie bez przesady. Może jeszcze podgrzewane ścieżki wymyślicie na zimę?

        • 3 8

        • jesli chcesz wiedziec to w Holandi własnie wymyslili podgrzewane drogi rowerowe i zamierzaja je wprowadzic (1)

          w całym kraju a to dlatego ze to tańsze niz odśnieżanie i specjalny system jest ekonomiczny .I taka własnie jest róznica W gdańsku dopiero buduja drogi i to nieudolnie a na zachodzie juz technika która unas moze za 100lat

          • 1 4

          • Słyszałem, że za odśnieźanie płaci się w tej zgniłej Holandii nieźle.

            Ale aż tyle? Ściemniasz.

            • 2 0

  • brawo (21)

    I to jest zasadnicza różnica, w Gdańsku i Sopocie robią infrastrukturę dla rowerzystów z głową, w Gdyni - zupełnie bez.

    • 183 29

    • (2)

      Co ty, za przeproszeniem, pieprzysz :) W Sopocie w pasie nadmorskim ścieżka jest ułożona z "kocich łbów" - to wg ciebie jest zrobione z głową?

      • 8 0

      • tam w ogole nie powinno byc sciezki

        Sciezka rowerowa przy ciagu przy plazy to pomylka i tyle kasa wyrzucona w bloto mam nadzieje ,ze ja zlikwiduja to samo bulwar w gdyni kto to ustala. Krotkowzrocznosc i pseudoeuropejskosc.

        • 0 2

      • a czy Sopot to Gdańsk?

        • 0 0

    • to prawda jestem z Gdyni tam powinik wykopać tego (13)

      komandora czy oficera z UM po kompletnie nic nie robi, a nazwanie leśnego traktu ścieżką rowerową po ustawieniu tablic i ławek to żenada.

      • 45 8

      • przestań obrażać ludzi (5)

        dyskusja o sprawach personalnych to najniższy możliwy poziom. Przedstaw pomysły, porozmawiamy

        • 8 19

        • Tu nie chodzi o osobiste wycieczki (4)

          Jest człowiek odpowiedzialny za coś i źle się z tego wywiązuje, więc chyba trudno zwalić winę na ceny daktyli albo kurs złota. Społeczność rowerowa na pewno zaangażowałaby się w sprawę i wskazała właściwe kierunki gdyby tylko ktoś ich o to zapytał.

          • 12 4

          • a może ten człowiek chce dobrze tylko przecież nie wszystko od niego zależy (3)

            nie ma prostych rozwiązań, tylko inteligentne wybory. Radny nie ma bezpośredniego wpływu na decyzje zarządu miasta lub na decyzje policjantów, którzy uważają podobnie jak wielu "ekspertów" ruchu drogowego, że największym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu w naszym kraju są piesi, rowerzyści i drzewa. Jak na razie na tym portalu wiele sensownych inicjatyw podejmowanych przez oficera rowerowego i pełnomocnika prezydenta jest traktowanych jako przejaw roweroterroryzmu. Lepiej rozmawiać niż obrażać kogokolwiek, nawet jak się ma pomysły inne niż wola pozornej większości.

            • 6 5

            • (1)

              ten cały pełnomocnik miał badać projekty remontów dróg dokonując niezbędnych poprawek bo dla współczesnych "inżynierów" rowerzyści wcale nie muszą jechac prosto mogą kluczyć między klombami zieleni drzewami itp wynalazkami

              • 1 1

              • jak dla aut mogą być progi zwalniające

                to dla rowerzystów mogą być szykany z klombów.

                • 0 0

            • Jak urzędnik czegoś nie może, to z honorem rezygnuje ze stanowiska,

              żeby nie marnotrawić publicznych pieniędzy. Mam się użalać nad urzędnikami ? Po co oni są ? Już nie wiem, gdzie ja żyję ... Czy wiecie, że instytucje państwowe organizują konkursy, za unijne pieniądze, tylko dla siebie ? Konkursów otwartych jest coraz mniej. Urzędnicy się wyżywią.

              • 0 0

      • Zygmunta Zmude-Trzebiatowskiego również na zbity pysk wywalić... (5)

        Wielki pełnomocnik ds polityki rowerowej a gno przez tyle lat zrobił! A jak mu napiszesz wprost że leń i zero konkretów z jego działań to się obruszy jaki to on zapracowany i że praca dla Gdyni to mniej czasu dla rodziny! Po co tacy przypadkowi ludzie pchają się do rady miasta?!

        • 26 7

        • hmmm stołeczek i kasa? (4)

          czyż nie po to?

          • 8 3

          • to społeczna funkcja (3)

            trudno ci zrozumieć, że za friko można coś robić dla innych, nie? łajzo podejrzliwa

            • 3 7

            • nepodoba sie wam ze oficer rowerowy w Gdyni pracuje za darmo (1)

              Gdański oficerek rowerowy pracuje za gruba kase!!Zeby zostac na tym stanowisku dostal podwyżkę. I służbowe auto!

              • 1 6

              • Może więc dlatego w Gdańsku dzieje się dobrze, a w Gdyni nie?

                Zawsze łatwo odeprzeć zarzut o niekompetencji argumentem "A bo ja pracuję za darmo" i olać temat.

                • 3 1

            • no ok, ale nawet za free trzeba być fachowcem, nie d*pa

              jak nie umie, albo nie daje rady to woń z nim! są inni, kompetentni.

              • 10 1

      • jeden urzędnik rowery nie może aż tak dużo...

        Akurat urzędnika rowerowego aż tak bym się nie czepiał. Ostatnio przeglądałem swoje zgłoszenia rowerowe (na seeclikfiksie) i prawie wszystko poza inwestycjami jest załatwione.

        Brakuje jednak rzeczywiście właśnie tych inwestycji, ale domyślam się do tego potrzebna jest wola ze strony reszty ZDiZ...

        • 2 0

    • na calej dlugosci

      na calej dlugosci SKM przy torach powinny byc estakady dla rowerow ludzi kobiet z wozkami itp. Tak uwazam to nie jest ironia - tylko tam jest wzglednie czyste powietrze. NO TO NAPISALEM.

      • 0 0

    • brawo ?

      A ja ciągle nie mam jak przejechac między hutnicza a wiśniewskiego. Z obłuża _NUGDY_ nei było problemu z przejechaniem !

      • 5 0

    • akurat jestes kompletnie w błedzie bo drogi rowerowe w Gdańsku projektuja ciemniaki

      Projektuja je ciemne urzedasy kompletnie bezmyslnie i nie reaguja na zadne uwagi nawet jak im sie gotowca pdsunie mimo ze to oni kase biora bo zadarmo nic nierobią!!To ze Gdyni jest mniej dróg rowerowych to nie znaczy ze nie bedzie więcej.Nie chwale zadnego miasta bo to jest ich za...s****y obowiazek budowanie dróg robią to za nasze podatki i biorą ogromne premie tez znaszych podatków.Gdyby ich rozliczac to robią zaledwie 10% tego co kazdy znam musi w pracy wykonac.Wie sie zastanówcie wazeliniarze czy wasz pracodawca był zadowolony ze wykonujecie tylko 10% swoich obowiązków!Hipokryzja jest nazywanie Gdańska Holandią bo w takim tępię to i za 10 lat nią nie bedzie.Taki stan jak obecnie w Gdańsku to na zachodzie był 50 lat temu!!

      Urzedasy z Gdańska jeszcze niedoszły do tego ze krawężników sie nie montuje na drodze rowerowej.I ze drogi powinny byc jak najmniej kolizyjne i nie skakanie raz z lewej na prawą z chodnikiem.% lat ustalali jaki kształt ma miec stojak rowerowy i zamiast postawic ich mnustwo w cetrach to jeszce kilka co było zlikwidowali przykład 3 stojaki wrzeszcz naprzeciwko banku na grunwaldzkiej!!

      • 8 11

    • Połączcie rowerowo Gdańsk z Pruszczem w końcu

      Jest od Pruszcza fajna ścieżka rowerowa, która niestety w pewnym momencie się po prostu kończy. A wystarczyłoby zrobić mostek i jeszcze ze 100m ścieżki i byłoby piękne połączenie z Gdańskiem. A tak trzeba jechać wałem od samego Pruszcza.

      • 17 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane