• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podczas majówki rowerzyści pojadą estakadą dla odważnych

Maciej Naskręt
27 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Część rowerzystów nie może się doczekać nowej ścieżki rowerowej przy ul. 3 Maja i podróżuje nią, mimo że nie posiada ona stosownych odbiorów.


Mamy dobrą wiadomość dla rowerzystów. Podczas zbliżającej się majówki będą mogli bez przeszkód przejechać ścieżką rowerową wiodącą po dwóch estakadach przy ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska. Ruszyła też budowa ścieżek na ul. Klinicznej i al. Jana Pawła II.



Zobacz relację z budowy ścieżki przy ul. 3 Maja w Gdańsku.

1 maja rowerzyści będą mogli korzystać z nietypowej ścieżki rowerowej, bo wiodącej po dwóch estakadach nad Dworcem Głównym PKP w centrum Gdańska. Pierwsza estakada, o długości ok. 100 metrów, znajduje się na wysokości budynku Urzędu Pracy. Natomiast druga, nieco krótsza, jest już wykonana przy przystanku tramwajowym na wysokości Dworca PKS. Obie powstają nad skarpą, między linią tramwajową a stacją kolejową Gdańsk Główny.

Ok. kilometrowa, nowa ścieżka ma połączyć ul. Hucisko zobacz na mapie Gdańska ze skrzyżowaniem przy Bramie Oliwskiej zobacz na mapie Gdańska.

- Mamy niewiele dni pracujących do 1 maja. Jednak zrobimy wszystko, by droga dla rowerów przy ul. 3 Maja, była w pełni przejezdna do tego czasu - zapewnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zobacz plan budowy chodników i ścieżek rowerowych na południu Gdańska w kierunku pętli tramwajowej Łostowicka/Świętokrzyska. Zobacz plan budowy chodników i ścieżek rowerowych na południu Gdańska w kierunku pętli tramwajowej Łostowicka/Świętokrzyska.
Wykonawcą budowy ścieżki rowerowej jest firma Skanska, która za realizację tego zadania otrzyma ok. 2,95 mln zł. Nowa droga pozwoli rowerzystom skrócić trasę podróży, np. między Siedlcami a Wrzeszczem. Zamiast jechać przez ul. Podwale Grodzkie, jak czynią to teraz, pojadą właśnie przez ul. 3 Maja.

Natomiast 24 kwietnia ruszyły prace związane z budową ścieżek rowerowych w Gdańsku wzdłuż ul. Klinicznej zobacz na mapie Gdańska, ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska na Zaspie. Rowerzyści będą mogli przejechać nowymi drogami najszybciej w listopadzie tego roku.

Na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska kontrakt, za łączną kwotę 2,2 mln zł netto, zrealizuje również firma Skanska. - Oprócz prac budowlanych wzdłuż dróg wyremontujemy kładkę nad ul. Kliniczną o łącznej długości 46 m - wyjaśnia Zbigniew Paszko, kierownik robót mostowych firmy Skanska. - Przeprowadzimy również rozbiórkę trzech ścian oporowych znajdujących się przy obu jezdniach ul. Klinicznej. Na ich miejscu powstaną nowe żelbetowe ściany oporowe - dodaje Paszko.

Czy cieszy cię rozbudowa ścieżek rowerowych?

2241 metrów - tyle wynosić będzie łączna długość nowo powstających wspomnianych wyżej dróg rowerowych. Ścieżki o szerokości min. 2 metrów powstaną w dwóch lokalizacjach: wzdłuż ul. Klinicznej i ul. Marynarki Polskiej od al. Hallera do ul. Reja oraz wzdłuż al. Jana Pawła II na odcinku od al. Rzeczypospolitej do ul. Hynka w Gdańsku.

Inwestycja, która wystartowała w kwietniu ma duże znaczenie dla rowerzystów. Dzięki nowej drodze szybciej dotrą z Zaspy do Wrzeszcza, przemieszczając się wzdłuż al. Jana Pawła II. W przypadku drugiego odcinka rowerzyści będą mieli możliwość bezpośredniego przejazdu z ul. Klinicznej do ul.Reja.

Obecnie w DRMG trwa też przetarg na wykonawcę chodnika i ścieżki dla rowerów: wzdłuż ul. Augustowskiej zobacz na mapie Gdańska, przy ul. Gen. Kazimierza Sosnkowskiego zobacz na mapie Gdańska i ul. Alojzego Bruskiego zobacz na mapie Gdańska, a także do ul. Sosnowskiego. Wykonawcę poznamy po zbliżającym się długim weekendzie majowym.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (231) 3 zablokowane

  • BARDZO PROSZĘ

    kogokolwiek kto ma to w swym zakresie odpowiedzialności, by usunąć rurę wystającą na 30 cm z chodnika na granicy Oliwy i Sopotu, zaraz koło Konia-LGBT-Wałacha, na tym zrujnowanym "crossowym" fragmencie chodnika, który NIE JEST ścieżką rowerową, ale którym wszyscy jeżdżą z Gdańska do Sopotu, omijając ŹLE wyznaczony objazd przez Rzemieślniczą... Tamtędy jeździ co najmniej tylu rowerzystów, co chodzi pieszych i dawno powinna tam być legalna DDPiR... ale skoro nie ma, niech by chociaż nie było śmiertelnie niebezpiecznych przeszkód...

    I wielki plus dla zmotoryzowanych mieszkańców okolicy. Niektórzy wyjeżdżając z tych stromych przecznic samochodem, jak wysuną się zza zasłaniających dzikich krzaczorów i widzą nadjeżdżających rowerzystów, cofają się parę metrów pod górę, umożliwiając przejazd. Klasa! To co, że nie wszyscy tak robią? Serce rośnie, że niektórzy dają radę!..

    • 7 0

  • No i wreszczie

    Będzie można pojechać na legalu rowerową obwodnicą Śródmieścia , która w końcu połączy Gdańsk Południe z resztą miasta. Pozwoli ona dojechać np. z Łostowic a w najbliższym czasie z Mojego Marzenia do Sopotu tylko i wyłącznie po drogach rowerowych. Powinna jednak być ona przedłużona i połączona z Kanałem Raduni by stanowić spójną oś na trasie Sopot - Pruszcz. Na JPII ścieżka nie jet dobrze zaprojektowana bowiem nie połączy się z trasą na Braci Lewonierskich , co ułatwiło by podróż na trasie Zaspa - Oliwa. Droga rowerowa na wzdłuż Potoku Oruńskiego będzie i będzie ona lepszym wyjściem niż Małomiejska i Świętokrzyska , które są zbyt wąskie i nie widzę tam jakoś miejsca by wstawiać tam jeszcze ddr

    • 5 1

  • Najlepszy jest ten betonowy kosz na śmieci

    postawiony na środku ścieżki rowerowej, przy przystanku autobusów w kierunku Pruszcza. W ogóle wytyczynie ścieżki pomiędzy budynkiem a przystankiem autobusowym to jest pomysł! Podobnie jak ta ścieżka przy Krewetce, albo znaki drogowe wbite w środek ścieżki:)
    Nie wspomnę o ciągłym rozkopywaniu. Właśnie, takie pytanie dotyczące rozkopków: czy ktoś ma nadzór nad firmami rozkupującymi chodniki i drogi? Chodzi mi o to, czy to normalne aby rozpiździć dobrą nawierzchnie i zasypać byle jak lub zalać cienką warstwą asfaltu tak, że po tygodniu jest półmetrowej głębokości dziura? Nadzoruje to ktoś w ogóle?!

    • 8 4

  • wszyskie drogi rowerowe są zasypane piaskiem ze mozna naich zamki z piasku budowac. krzki które w chodza do połowy drogi

    Jak jest wydpadek drogowy to szkło z ulicy słuzby oczyszcaania przesypuja na droge rowerową jak cymbały po sobocie prozbijaja butelki po jabolach to szkłotam zalega przez miesiac i wiecej!!Oficerek rowerowy kompletnie sie nie sprawdza ale co sie dziwic nie podoba sie mu te stanowisko.

    • 5 1

  • Dlaczego zapomniano o kampusie uniwersyteckim?! (1)

    Kiedy ścieżka na Bażyńskiego i Kołobrzeskiej?? Dlaczego nie ma w planach ścieżki dla studentow i mieszkańcow Przymorza? Wczoraj widziałem jak policja lepi mandat rowerzyście za jazdę chodnikiem Bażyńskiego. Tyz piknie.

    • 2 1

    • A to taki problem...

      bujnąć się Bażyńskiego jezdnią?

      • 6 0

  • I fajnie

    Z poważniejszych inwestycji w sieć dróg rowerowych pozostaje Świętokrzyska i Trakt św. Wojciecha. Przydałyby się też pasy rowerowe na Mickiewicza z ładnym wpięciem w al. Legionów przy pl. Komorowskiego. Odcinek byłby bardzo przydatny w drodze od Klinicznej i Reja w kierunku Zaspy.

    • 7 0

  • ... (1)

    Estakada 3 maja jest fajna...i juz nia jechałem haha
    warto by było usunąć piach ze ścieżki na łostowickiej ..bo jak ostatnio tam jechałem to jak w piaskownicy...

    • 35 8

    • Zjazd na Jaśkowej Dolinie

      Piasek tam stwarza duże zagrożenie, wiecie komu można by to zgłaszać?

      • 5 0

  • Południowy Gdańsk - połączenie ścieżek

    Proszę o połączenie pourywanych fragmentów w południowym Gdańsku z całością.
    To chyba obecnie najważniejsza potrzeba.

    • 4 0

  • Ścieżka na Morenę (1)

    A kiedy będzie scieżka rowerowa od Słowackiego na Morenę( odcinek ze schodkami)

    • 19 3

    • Ano właśnie - upierdliwe te schodki, przydałaby się droga dla rowerów + normalny chodnik.

      • 5 1

  • Jeżeli sciezkę budują przy Klinicznej po stronie szpitala i ZUS

    to jest to totalna pomyłka - nie ma tam miejsca na bezkolizyjna jazdę . scieżka powinna prowadzić drugą stroną gdzie nie ma pieszych i wychodzić koło Lidla i Statoil

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane