• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwale gładkie jak nigdy

Michał Stąporek
7 grudnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
Na żółto zaznaczono strefy, które od 16 grudnia będą całkowicie wyłączone z ruchu. Strzałki pokazują nową organizację ruchu w śródmieściu Gdańska. Na żółto zaznaczono strefy, które od 16 grudnia będą całkowicie wyłączone z ruchu. Strzałki pokazują nową organizację ruchu w śródmieściu Gdańska.
Po pięciu miesiącach prac gotowa jest pierwsza nitka Podwala Grodzkiego. Kierowcy wjadą na nowiutką jezdnię w nocy z 15 na 16 grudnia. Żeby nie było zbyt różowo, w tym samym momencie zamknięte zostanie Hucisko.

Kiedy w połowie lipca ruszała przebudowa Podwala Grodzkiego krytykowano ogromny chaos komunikacyjny jaki opanował miasto, ale także niemiłosiernie długie terminy prowadzenia robót. Pierwszy etap remontu miał trwać do kwietnia, a drugi do jesieni 2007 roku.

Tymczasem część Podwala Grodzkiego zostanie oddana kierowcom już za tydzień, czyli na trzy miesiące przed zakładanym terminem. - Pomogła nam bardzo dobra pogoda i zaangażowanie generalnego wykonawcy i podwykonawców - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Faktycznie ostatnio pracowaliśmy sporo, m.in. przez trzy ostatnie weekendy oraz codziennie wieczorami - przyznaje Paweł Piński, kierownik budowy ze strony Skanskiej.

W tym czasie wykonano nową konstrukcję i nawierzchnię ulicy, wyremontowano tunel przy dworcu PKP, wykonano z granitowej kostki pas dla autobusów, utworzono kilka nowych miejsc parkingowych przy budynku prokuratury, rozpoczęto remont torowiska tramwajowego, wymieniono wszystkie instalacje podziemne. Dotychczasowe prace kosztowały ok. 10 mln zł.

Schemat przystanków autobusowych i tramwajowych wokół remontowanego Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich. Schemat przystanków autobusowych i tramwajowych wokół remontowanego Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich.
Co teraz? O ile pogoda pozwoli drogowcy jeszcze w tym roku rozpoczną prace na drugiej nitce Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich.

Za nieco ponad tydzień (15-16 grudnia), wraz z zamknięciem jezdni przy dworcu głównym PKP, zamknięte zostanie Hucisko. - Musimy to zrobić, by drogowcy mogli przystąpić do pracy na całym węźle i na moście nad kanałem Raduni. - tłumaczy dyrektor Nietupski.

Od tej pory by dojechać z Wrzeszcza na Targ Węglowy pojedziemy ulicą 3 Maja i Targiem Rakowym, a w okolicy budynku LOT-u, odbijemy w lewo i przejedziemy przez tymczasowy przejazd przez tory. Ruch do Warszawy i Łodzi odbywać się będzie jak dotąd ulicą 3 Maja i Targiem Rakowym. (patrz rysunek)

Zawieszona zostanie linia tramwajowa nr 9, jeżdżąca z Siedlec na Stogi. Linie 2 i 6, do tej pory jeżdżące Huciskiem i Wałami Jagiellońskimi teraz pojadą ul. 3 Maja do Podwala Przedmiejskiego i stamtąd na Przeróbkę.

Miejscy urzędnicy pamiętający komunikacyjny koszmar jaki rozgrał się w Gdańsku pierwszego dnia remontu Podwala, tym razem chcą im zapobiec poprzez intensywną kampanię informacyjną. Trójmiejskie rozgłośnie radiowe (HIT FM, Radio Trefl, Radio Gdańsk) wyemitują 230 komunikatów na ten temat, w TVP Gdańsk będzie 10 informacji. Policjanci i strażnicy miejscy będą rozdawać ulotki, które znajdą się także na stacjach benzynowych, lotnisku, dworcach PKP i informacji turystycznej.
Zobacz film, w którym Magdalena Boć, aktorka Teatru Wybrzeże śmiga na skuterze zastępcy prezydenta Gdańska Marcina Szpaka po wyremontowanym Podwalu Grodzkim i opowiada o nowej organizacji ruchu.
Nieco na uboczy tych prac trwa remont Błędnika. Jeszcze w grudniu jego prawa strona (patrząc w stronę Wrzeszcza) wreszcie zostanie udostępniona pieszym i rowerzystom. Na środku wiaduktu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz barierek pojawią się cztery kamienne herby Gdańska.

Opinie (78) 7 zablokowanych

  • zlewka

    z****iście

    bedzie możn gazety w samochodzie czytać, teraz ten przywilej nie będzie atrybutem jedynie podróżnych kolejką :P

    • 0 0

  • Tytuł artykułu nieodmiennie kojarzy mi się z reklamą kosmetyku do nóg.

    • 0 0

  • gładkie ? jak długo? rok, dwa lata ?

    Znając polskie realia budowania dróg przypuszczam, że droga przetrwa w tym stanie jedno lato, może dwa .
    - droga na Warszawę między stadionem żużlowym a Rafinerią to same koleiny na prawym pasie
    - droga między Rafinerią a Marko już teraz ma nierówności a także widać lekkie koleiny,
    - droga na Górną Orunie przy markecie Lidl ma zapadnięte studzienki burzowe.
    Ile te drogio mają lat ?
    Nie wiem o co chodzi i tym bardziej kto i za ile pozwala na to, "nowe" drogi wyglądają jak nowe nie dłużej jak 2 lata. Są odcinki dróg w Gdańsku gdzie jeszcze nie ma kolein po dłuższym okresie od oddania do użytku ?

    • 0 0

  • art

    dokladnie z tym blednikiem cos nie tak. Ogolnie jestem zachwycony tym co sie dzieje w naszym miescie, wszystko nowe, super. Ale... Po pierwsze na zachodzie taki remont centrum robia w miesiac moze troche dluzej, Po drugie czemu nie mysla przyszlosciowa, nie zwieksza ilosci pasow itd. Zwykle remonty, a nie dlugo bedzie trzeba wszytsko wymieniac bo w korkach bedziem stali po kilka godzin...

    • 0 0

  • ant mosty..

    bo może Mosty Płock planują tramwaje napowietrzne? albo wirtualne.
    również uważam że błednik to totalna porażka wykonawcy.
    tyle czasu, nie dokończone i specjalnie nie widzę żeby się tam cos działo. cały czas jakaś prowizorka.PORAŻKA

    • 0 0

  • błędnik

    Jeśli błędnik bez torów uważamy za skończony to gratuluje.

    • 0 0

  • Dżon

    Nie Dżon. Nie chodzi o Ciebie. Nie powinno się nikogo wyzywać. Nie obchodzi mnie Podwale Grodzkie.

    • 0 0

  • Antypolityk

    Co Cię nie obchodzi? To że na mnie krzyczą bez powodu??? Chciałbyś żeby na Ciebie krzyczeli bez powodu?

    • 0 0

  • Właśnie Samhain popieram. Same mądrale.

    • 0 0

  • A mnie to zupełnie nie obchodzi

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane