• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim

Arnold Szymczewski
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Nowością na skrzyżowaniu ul. Łąkowej i Podwala Przedmiejskiego są m.in. naziemne przejścia dla pieszych.
  • Wymalowano także nowe ścieżki dla rowerzystów.

Nowa nawierzchnia jezdni, naziemne przejścia dla pieszych, wydzielone pasy dla rowerzystów i przebudowane torowisko oraz przystanki tramwajowe - końca dobiegły prace związane z przebudową skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. ŁąkowąMapka.



Czy potrzeba więcej naziemnych przejść dla pieszych na Podwalu Przedmiejskim?

Przebudowane skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim jest kolejnym już na tym odcinku. Pod koniec 2018 r. drogowcy wybudowali naziemne przejście dla pieszych na wysokości ul. ChmielnejMapka, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta.

- Teraz oddajemy do użytku drugie przebudowane skrzyżowanie, tym razem przy ul. Łąkowej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycję wykonano w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska". W ramach powyższego przebudowano 250-metrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego, wykonano pasy jazdy dla rowerzystów i wyremontowano chodniki po obu stronach ulicy.

- Konieczne było także przebudowanie fragmentu torów tramwajowych i peronów przystankowych, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Ponadto inwestycja objęła przebudowę sieci wodociągowej, sanitarnej i kanalizacji deszczowej, których budowę nadzorowała spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz.
Wykonawcą prac była firma MTM S.A. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln złotych.

W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Miejsca

Opinie (294) 10 zablokowanych

  • 10 mln jak psu w d..e

    Moze juz nic nie remontujcie i nie budujcie.
    W Gdańsku projekty robią chyba dzieci.
    Ulica Chlopska. Kiedys normalnie, po remoncie co kawałek na prostej drodze przeplot chodnika ze sciezką. Nie mozna po prostu isc chodnikiem. Trzeba uwaznie patrzec czy nie ma przeplotu, zeby jakis rower w d*pe nie wjechal.
    To podobne przeploty jak te tramwajowe na Adamowicza
    Estetyka.
    Spojrzcie jak zaczynają wyglądac Stogi. Na trasie do plazy miliard słupow. Osobne trakcyjne, osobno oswietlenie ulicy, osobno oswietlenie sciezki, osobno znaki. Droga idzie przez las, a slupów jest wiecej niz drzew
    Forum Gdańsk . Na wiadukcie ogromny węzeł z którego nic nie odjeżdza, a tam skąd odjezdzają wszystkie autobusy przy locie mala zatoczka bez dojscia z uszkodzonym chodnikiem i nieczytelnym wyswietlaczem. Inne kuriozum to wyswietlacz na nieczynnym przystanku tramwajowym przy 3 maja.
    Co jeszcze. Objezdzanie pętli na Ujescisku, brak priorytetow dla komunikacji. Linie turystyczne.
    Brak słow po prostu

    • 9 2

  • (5)

    Tylko po co te pasy rowerowe bez poczatku i konca. Zaczynaja sie nagle i tak samo znikaja. Strach korzystac

    • 37 6

    • No ja liczę że do 3maja co najmniej je dociągną żeby to miało sens. (4)

      Na Okopowej i wałach jagiellońskich zrobią podobnie jak tu.
      Dodatkowo
      Na 3maja zrobią pas i kontrapas aż do końca traktu konnego i będzie jak w cywilizowanym mieście.

      • 6 5

      • DDR (3)

        Przecież na 3Maja od Urzędu do placu zebrań jest droga dla.rowerow więc o co kaman

        • 3 3

        • chodzi ci o to cudo z windą na środku trasy i bez możliwości jazdy w wybranym kierunku? (2)

          przerobić na zwykły chodnik. do tego tylko ta trasa się nadaje.
          rowery puścić normalnie po jezdni.

          • 2 4

          • Hulajnoga (1)

            No tak bo rowerzyści muszą mieć płaski jak na stole, zero zakrętów, spoczniki przed światłami bo nie mogą nogi na ziemię postawić i jeszcze po dwa metry szerokości w każdą stronę A i bym zapomniał zima odśnieżanie w pierwszej kolejności.

            • 1 3

            • no oczywiscie

              skoro kierowcy "muszą" to co rowerzyści jacyś gorsi? slalom to jest dobry na stoku narciarskim, a nie na chodniku.

              • 1 1

  • Mam jeszcze kilka pomysłów retro. (2)

    Przywrócić stajnie miejskie. Zamienić tramwaje elektryczne na konne. Zlikwidować asfalt. Na Grunwaldzkiej jest pod asfaltem fajna kostka btukowa. Zlikwidować oświetlenie elektryczne na rzecz lamp gazowych. Wszystkie skrzyżowania przerobić na równorzędne. Zamiast skm kolej ciągniętą przez parowozy. Jak już się cofać to dlaczego zatrzymywać się w połowie drogi?

    • 23 6

    • Cofniecie procesu dziejowego

      Tego chca te oszołomy z rowerowej metropoliii

      • 4 0

    • Dokładnie! Jak szaleć to szaleć

      • 5 0

  • Hallera

    A co z drugą stroną Hallera? Do Brzeżna kawalek wymieniony co z resztą? Odtrabiony wielki remont a Tu porażka!

    • 8 4

  • Łąkowa

    Ale te światła na wyjeździe z Łąkowej to chyba jakieś nieporozumienie... Zielone dla włączających sie w Podwale to jakieś10 sekund... cztery auta... a czekas na czerwonym chyba z 5 minut... Poprawili za grube miliony wjazd w Łąkową ale wyjazd... d*pa! Tym bardziej, że to jest objazd zamkniętej drogi z Traktu...

    • 8 1

  • Na festyny z okazji najwyższej frekwencji pieniążki są ale na malowanie oznaczeń na drogach brak (3)

    Tak to jest , jak we władzy miejskiej są znajomi znajomych bez kompetencji , byle tylko stołeczek obstawić.

    • 6 4

    • (2)

      Pasy są co roku odmalowywane... I każdego roku jest o tym artykuł... Jeżeli droga nie spełnia norm zapisanych w ustawie nie można jej oznakowac liniami (np. Jeżeli droga jest o za wąską...tak to jest problem w starych miastach) dotyczy się to również dróg wewnętrznych (każdy we własnym zakresie może namalować co chce...)

      • 0 0

      • Osowa Kielnieńska (1)

        Witam

        Zapraszam na Osową ul. Kielnieńska - to jest właśnie przykład - wizytówka Gdańska. Rozpadające się chodniki, dziura na dziurze, brak oznaczeń poziomych . Nie możemy się doprosić o nic od 3 lat. Wstyd. Odpowiedź urzędu - będzie remont (miał być 2018 ) ale jest w planach 2021 tylko czy znajdą się pieniądze , skoro nie ma na podstawowe naprawy ?

        • 0 1

        • Zapraszam na ulicę Łąkową... A od kiedy Osowa jest w centrum Gdańska? Jest jeszcze BO... Zawsze można spróbować...

          • 1 0

  • rowery między samochodami szaleństwo (5)

    Nigdy nie wybrałbym nie na tka ścieżkę rowerową. Normalnie bałbym nie jechać w korku samochodów a tak na marginesie, kto chciałby jechać miedzy samochodami w spalinach rowerem ludzie opamiętajcie nie po co wy to budujecie. Z tego nikt nie będzie korzystał utrudnienie dla rowerzystów bo i tak pojadą chodnikiem i utrudnienia dla samochodów bo jest tam ścisk.

    • 34 16

    • byłaś gdzieś poza trójmiastem? ogólnie takie rozwiązanie to standard już wszędzie od dawna (4)

      i wszyscy sobie chwalą. tylko 3miasto jakieś zaściankowe.

      • 3 10

      • ale nie w miejscach gdzie można to zrobić kosztem chodnika kilkumetrowej szerokości (3)

        po którym na dodatek nikt nie chodzi

        • 12 4

        • (1)

          Lipa z tymi pasami rowerowymi za duży ruch tam jest. Niebezpiecznie i niekomfortowo. A miejsce jest pod drogę rowerową fajnie by się jechało do sobieszewa.

          • 5 4

          • na jana pawła tez tak skowyczeliście, a wiekszosc juz sie przekonała i wybiera pasy mimo ze po chodniku tez można.

            • 1 2

        • właśnie że w takich miejscach. w centrach dużych miast stawia się tylko na pasy ruchu dla rowerów w jezdni

          ludzie chcą się szybko, sprawnie i bezpiecznie przemieszczać rowerem po mieście
          nie każdy roweru używa jedynie do weekendowych wycieczek w tempie pieszego.

          • 5 6

  • Dobry kierunek (4)

    Okopowa skrzyżowanie aż się prosi o przebudowę na naziemne. Kto tam błądzi w tych lochach tunelu..

    • 8 16

    • (3)

      Po drugiej stronie torów przy forum jest przejście... Co 50m chcesz mieć pasy?

      • 1 5

      • (2)

        Dokładnie tak chcecie wyeliminować samochody.... To proszę poruszać się bo już zbudowanych przejściach dla pieszych... Co będzie następne przejście dla pieszych przy dworcu głównym? Nie zapomnijcie tylko zbudować ich na torach kolejowych....

        • 1 3

        • przy dworcu bedzie, przy bramie wyzynnej tez bedzie (1)

          kwestia czasu

          • 3 0

          • Niestety.... To można zrezygnować z autobusów... Niech zwolnią ludzi sprzedadzą tabor...chociaż miasto zarobi bo i tak nie będą przyjeżdżać na czas... Może ktoś kiedyś wpadnie na pomysł i wystąpi o odszkodowanie od zkm za opóźnienia....

            • 1 2

  • Durna zmiana i niepotrzebne światła co 200 metrów d**ile (1)

    • 14 2

    • potrzebne potrzebne.... i to jeszcze jak

      • 1 2

  • Po co ?

    Po co to przejście?? Elegancki tunel jest!! Teraz dodatkowo tylko korki!!

    • 17 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane