• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim

Arnold Szymczewski
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Nowością na skrzyżowaniu ul. Łąkowej i Podwala Przedmiejskiego są m.in. naziemne przejścia dla pieszych.
  • Wymalowano także nowe ścieżki dla rowerzystów.

Nowa nawierzchnia jezdni, naziemne przejścia dla pieszych, wydzielone pasy dla rowerzystów i przebudowane torowisko oraz przystanki tramwajowe - końca dobiegły prace związane z przebudową skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. ŁąkowąMapka.



Czy potrzeba więcej naziemnych przejść dla pieszych na Podwalu Przedmiejskim?

Przebudowane skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim jest kolejnym już na tym odcinku. Pod koniec 2018 r. drogowcy wybudowali naziemne przejście dla pieszych na wysokości ul. ChmielnejMapka, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta.

- Teraz oddajemy do użytku drugie przebudowane skrzyżowanie, tym razem przy ul. Łąkowej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycję wykonano w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska". W ramach powyższego przebudowano 250-metrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego, wykonano pasy jazdy dla rowerzystów i wyremontowano chodniki po obu stronach ulicy.

- Konieczne było także przebudowanie fragmentu torów tramwajowych i peronów przystankowych, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Ponadto inwestycja objęła przebudowę sieci wodociągowej, sanitarnej i kanalizacji deszczowej, których budowę nadzorowała spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz.
Wykonawcą prac była firma MTM S.A. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln złotych.

W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Miejsca

Opinie (294) 10 zablokowanych

  • Nareszcie wiem kto za to odpowiada.Do dyr.naczelnego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

    Panie Włodzimierzu Bartosiewicz.Jest pięknie - faktycznie,ale.Dlaczego tak źle jest zorganizowany ruch na ul.Łąkowej.Tam są dwie główne ulice po dwa pasy każda.Na trzech samochody zrobiły sobie parking.A trzeci pas to ruch wahadłowy.Autobusy długie po 18 m.Jest tam ciężko.Czy nie można by było zakazać parkowania na jednej z ulic,gdzie był by ruch niczym nie zakłócony.

    • 16 1

  • Zła organizacja na Westerplatte. (1)

    Jest jeszcze jeden problem panie Włodzimierzu Bartosiewicz.Pętla autobusowa na Westerplatte.Tam potrzebna jest straż miejska.Mamy bardzo niebezpieczny wjazd i wyjazd z tej pętli.Samochody osobowe turystów blokują bezpieczny ruch na tej pętli.Stają na zakrętach na zakazach - tragedia.A sami kierowcy leżą sobie na plaży mając w głębokim poważaniu ruch autobusowy na tej pętli.

    • 12 1

    • SM npma to gdzies. Zablokujesz sie to przyjada i zdziwieni, ze nie mozesz przejechac

      • 0 0

  • korki i obniżenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym

    tego właśnie chcą miejscy urzędnicy i ich sojusznicy - aktywiści czytaj anarchiści rowerowi

    • 14 10

  • kto wymyślił tą drogę dla rowerów pomiędzy dwoma pasami ruchu ? (4)

    przecież rowerami często jeżdżą 10-12 letnie dzieciaki, nieznające przepisów ruchu drogowego
    obok jest bardzo szeroki chodnik po którym nikt nie chodzi i tam można było spokojnie zrobić bezpieczną drogę dla rowerów

    • 30 7

    • ludzie litości. dokształcie się i nie kompromitujcie. (3)

      jak droga dla rowerów może być pomiędzy dwoma pasami ruchu skoro drogi dla rowerów z definicji są trasami poza jezdnią.

      Tam są pasy ruchu dla rowerów i służą do komunikacji!!!!!! Nie są to place zabaw dla dzieci!!!!! nie są to też deptaczki dla pieszych z pieskami!!!! Nie są też trasami rekreacyjnymi na weekendowe rodzinne wypady dla turystów.

      Dzieci chcące się po tym poruszać powyżej 10 roku życia muszą mieć kartę rowerową (zresztą żeby poruszać się po drodze dla rowerów też muszą ją posiadać)

      Dla komunikacyjnego rowerzysty takie pasy są 100x bezpieczniejsze, 100x wygodniejsze i 100x szybsze niż esy floresy w postaci tandetnego różowego paseczka na chodniku.

      Jak ktoś nie czuje się na siłach ma obok brukowane deptaki

      • 3 11

      • a puściłbyś na te "pasy rowerowe" pomiędzy samochodami swoje 11 letnie dziecko ? (1)

        z kartą rowerową

        • 4 2

        • ani na chodnikowe esy floresy ani na pasy ruchu w jezdni bym nie puścił

          na dzień dzisiejszy. moze za kilka lat jak wezmą się skutecznie za tych terrorystow drogowych na 4 kołach. zmieni sie mentalnosc. ... jakoś w innych krajach to działa. dzieci bezpiecznie jezdzą po jezdni wiec się da.

          • 3 6

      • te pasy między samochodami bezpieczniejsze od wydzielonej drogi rowerowej ?

        ot ciekawostka...

        • 3 3

  • To chyba nie koniec

    Panie Włodzimierzu a co z tą budą po dawnym kiosku. Szkoda że nie ma jej na zdjęciach

    • 4 1

  • Jak mnie irytują (2)

    Te malowane pseudo drogi rowerowe, strasznee

    • 13 7

    • a ja sie ciesze że pojawia sie prawdziwa infrastruktura rowerowa (1)

      • 2 4

      • Pasy rowerowe

        Fajnie to się kończy ten pas dla rowerów. Leci przez przystanek autobusowy a później nie wiadomo: po jezdni, po chodniku, czy jeszcze jakoś inaczej. Żadnych oznaczeń. Tak się nie buduje infrastruktury rowerowej.

        • 1 0

  • jeszcze trzeba zasypać

    wybudowanie nie tak dawno bezpieczne przejścia podziemne po ulicą

    • 15 3

  • czy urzedas będzie odpowiadać

    za wypadki spowodowanie przez likwidacje podziemnych , bezpiecznych przejść po ulicą

    • 15 4

  • bezmuzgi urzędasie (1)

    co będzie gdy rowerzysta bedzie chciał zjechać w Łąkową. Odpowiesz za leczenie

    • 8 6

    • a jaki masz z tym problem? doucz się przepisów to będziesz wiedział jak.

      Ja jako rowerzysta sobie chwale takie właśnie rozwiązania.

      Szkoda że tylko dwie drogi na całe miasto są wyposażone w takie pasy, a nie jak w cywilizowanym mieście większość

      • 3 6

  • Koniec bo koniec? Czy tylko fikcyjny koniec? (1)

    A roboty wpełni!

    • 3 2

    • Koniec...

      wg. wczesniejszych postow na 3miasto.pl oraz samej umowy mial nastapic 30 czerwca. Ciekawe czy zostaly naliczone kary za przekroczenie terminu czy jak zwykle podpisano aneks nt. cudownie odnalezionych nieznanych miastu instalacji podziemnych...
      Ps. Skopac remont, kiedy przez prawie 3 mies. z powodu koronowirusa byl znacznie ograniczony ruch - brawo dla firmy!!!

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane