• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim

Arnold Szymczewski
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Nowością na skrzyżowaniu ul. Łąkowej i Podwala Przedmiejskiego są m.in. naziemne przejścia dla pieszych.
  • Wymalowano także nowe ścieżki dla rowerzystów.

Nowa nawierzchnia jezdni, naziemne przejścia dla pieszych, wydzielone pasy dla rowerzystów i przebudowane torowisko oraz przystanki tramwajowe - końca dobiegły prace związane z przebudową skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. ŁąkowąMapka.



Czy potrzeba więcej naziemnych przejść dla pieszych na Podwalu Przedmiejskim?

Przebudowane skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim jest kolejnym już na tym odcinku. Pod koniec 2018 r. drogowcy wybudowali naziemne przejście dla pieszych na wysokości ul. ChmielnejMapka, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta.

- Teraz oddajemy do użytku drugie przebudowane skrzyżowanie, tym razem przy ul. Łąkowej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycję wykonano w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska". W ramach powyższego przebudowano 250-metrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego, wykonano pasy jazdy dla rowerzystów i wyremontowano chodniki po obu stronach ulicy.

- Konieczne było także przebudowanie fragmentu torów tramwajowych i peronów przystankowych, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Ponadto inwestycja objęła przebudowę sieci wodociągowej, sanitarnej i kanalizacji deszczowej, których budowę nadzorowała spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz.
Wykonawcą prac była firma MTM S.A. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln złotych.

W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Miejsca

Opinie (294) 10 zablokowanych

  • Budą na skrzyżowani

    Panie Włodku a co z tą budą co stoi na skrzyżowaniu. Pani Prezydent nie zauważyła. I może by tak wykosić chwasty.

    • 3 0

  • (5)

    Bus pas skrócony - autobusy będą stały w korku, wcześniej jechały swobodnie.
    Naziemne przejście dla pieszych, w miejscu gdzie jest stare podziemne - najbezpieczniejsze z możliwych przejść. Szczególnie, że do tych apartamentów często wracają chwiejnym krokiem turyści. Nie jeden będzie próbował zdążyć na czerwonym. Oby kierowcy zdążyli wyhamować..
    Wszystko dla deweloperów. Mieszkańcy dostaną jedynie korki.

    • 17 4

    • Będziesz miał problem z poruszaniem się, będziesz nieść coś ciężkiego - to docenisz przejście dla pieszych zamiast tunelu

      • 0 2

    • Samochodziaru, wychodzisz czasem ze swojej puszki? (2)

      Miłego dylania góra-dół

      • 1 5

      • Wróć do matury lub poćwicz czytanie ze zrozumieniem. Autor zwracał uwagę na fakt, że nowe przejście jest mniej bezpieczne dla pieszych oraz, że autobusy będą stały w korkach a Ty go wyzywasz od samochodziarza. Nadajesz się do polityki ;)

        • 3 1

      • Oczywiście i pamiętam korki do lotu jak się autobusem jechało po 40 min od Łakowej... I pamiętam wypadki na łuku drogi w kierunku Stogów... Co 2 3 dni był wypadek... Dlatego zrezygnowano z pasów i zbudowano tunel.... Ale pewnie masz jakieś 20 lat może mniej i nie pamiętasz tamtych czasów...

        • 3 2

    • Te przejścia to była niestety inicjatywa społeczna....

      • 0 0

  • 20 milionów wydane i co mamy.. (23)

    1 większe korki
    2 pogorszenie bezpieczeństwa
    3 brak modernizacji przejść podziemnych, które za ułamek tej kwoty można by było wyremontować i zostało by na pensje dla ochrony 24h.
    Dlaczego władze miasta tak negatywnie podchodzią do sprawdzonych przejść podziemnych ? Czy tylko deweloper się liczy ? To skandal

    • 39 14

    • Na Twoje pytanie, czy w tym mieście liczy się tylko deweloper, odpowiadam - T A K (12)

      To co powie Pan Deweloper jest dla władz Gdańska świętością.

      • 10 4

      • (11)

        Aaaa to deweloper budował to przejście? To był ich pomysł? N I E te przejścia to inicjatywa społeczna.... Proszę poczytać o tym...

        • 2 8

        • (10)

          Inicjatywa społeczna.... no jasne haha.

          • 5 3

          • (9)

            Poszukaj artykułu na ten temat... Jest o tym głośno na różnych forach od kilku ładnych lat... Ale jak się czyta tylko tu artykuły i wierzy się we wszystko co się usłyszało na ulicy w szkole w pracy od znajomych... To się nie dziwię że to nowość dla ciebie... I ze deweloperzy... Bo to modne teraz.... Jak ci tak źle to zawsze możesz zmienić miejsce zamieszkania np. Na wioskę gdzie jest 50 100 mieszkańców... Tylko nie zapomnij znaleźć prscy za 4 5 tys...

            A co wolisz rozwój miasta wyższe wynagrodzenie czy żeby miasto się zamknęło na wszytko stałe zmieszanie etatów bezrobocie i biedę.... Przypomnij sobie jak było na Śląsku kiedy zamykały kopalnie....

            • 1 5

            • Mijasz się z prawdą i dobrze o tym wiesz

              Ta cześć miasta nigdy nie będzie miejscem pracy - według założeń ma to być noclegownia dla bogaczy - a ty widać jeśli tam mieszkasz to nie masz jeszcze o tym zielonego pojęcia. Plany zagospodarowania są od lat stworzone, są od lat plany zabudowy praktycznie wszystkich wolnych parceli i dobudowy nowych budynków. Stare kamienice zostaną rozwalone, podpalone albo podmyte przez "usterkę kanalizacji". Myślisz, że te remonty ulic były dla tubylców.....? heh

              PS, tak widziałem plany na następne 30 lat zarówno na tą cześć miasta jak i na tereny po dawnych zakładach mięsnych i zabudowę parku miedzy Świętej Barbary a Serdyńskiego, na zabudowę pomiędzy Starym Dworem a Wiesława, Angielską Groblą i Długą Groblą (z obu stron), wzdłuż Zawodników, parcel wzdłuż Chłodnej aż do budynku LPP oraz wzdłuż całej Siennej Grobli i Popiełuszki.......

              • 1 0

            • (7)

              Dobra, dobra skończ tą swoją propagandę. Widziałeś korek na Łąkowej po tej udanej inicjatywie? Tak teraz będzie codziennie.

              • 8 1

              • Jechałem już kilka razy po otwarciu skrzyżowania i korka nie widziałem.

                • 0 0

              • (5)

                Proszę wskazać chociaż jedną moją wypowiedź gdzie popieram budowę tego przejścia... Proszę czytać ze zrozumieniem albo w żaden sposób się nie wypowiadać...

                • 1 3

              • (4)

                Przestań manipulować koleś. Twoje podejście do tematu jest typowo urzędnicze, a jeszcze masz czelność zarzucać mi, że czegoś nie rozumiem.

                • 2 1

              • (3)

                Tak mam czelność zarzucić tobie koleś, że nie rozumiesz tego co czytasz... przeczytaj koleś moje komentarze i znajdź chciaz 1 komentarz gdzie popieram tą przebudowę...

                • 0 0

              • (2)

                A gdzie ja pisałem, że popierasz tą przebudowę? :)
                Dobra skończmy już. Cieszę się, że nie popierasz, bo ja też ;)

                • 0 0

              • (1)

                No i git zawsze można się dogadać :)

                • 1 0

              • Ok :)

                • 1 0

    • (2)

      Nie...to są nasi "wspaniali spolecznicy" miasto dla ludzi rowerzystów itp...bezrobotni 500 plu 300 plus emerytura plus itp...ci co nie muszą pracować.... Jakby zaczynali pracę o 6 rano samochodem wychodzili po 5 rano to ile zajęło by dojechanie komunikacją miejską z np Kartuskiej na stogi?

      • 5 3

      • bezrobotni 500+ ?

        od kiedy ten dodatek jest uzależniony od zarobków ? Bo mam wrażenie, że ci którzy akurat najmniej potrzebują tej pomocy, lecą z otwartą gębą pierwsi po ten "socjal" dla patologii....

        PS. Nie każdy podbija kartę na zakładzie o 4 albo 5 rano i macha przez pul dnia młotkiem o Czesia byznessmana w firmie januszexPol i nie każdy ma do pracy 10 minut z buta...pomysl o tym amebo

        • 0 1

      • rowerem przy odpowiedniej infrastrukturze poniżej 15min

        • 0 2

    • bo miasto nie jest dla samochodów, a mieszkańcy to nie szczury żeby podziemiami przechodzić, bo ty chcesz

      • 3 3

    • mamy: (5)

      uspokojony ruch
      mniejszy hałas
      mniejszą ilość spalin w powietrzu
      mniej wypadków
      możliwość przejazdu rowerem
      możliwość przejścia jak człowiek, a nie jak szczur.
      same zalety.

      tranzyt niech spada na obwodnice

      • 7 16

      • (4)

        No to chyba w Gdyni mieszasz.... Mniej wypadków...? Wiesz ile było trupów 25 lat temu jak istniało przejście naziemne..
        Spalony? To od kiedy samochody stojące w korku emitują mniej spalin? Biedronka na elbląskiej do lotu 40 min... Normalnie 5min.

        • 11 3

        • (3)

          No ile było trupów?

          Mniej spalin w powietrzu to nie koniecznie mniejsza ilość spalin emitowanych. 99% spalin w powietrzu to spaliny wtórne.

          Jechałeś kiedyś po szutrowej drodze? wiekszy pył za sobą wzbudzisz stojąc w korku czy szybko jadąc? spaliny nie znikają w magiczny sposob.... poszukaj, poczytaj to jest wiedza powszechna.

          • 1 9

          • (2)

            Poszukaj poczytaj nawet w bardzo starych artykułach znajdziesz info o wypadkach..

            To na Podwalu nie ma już asfaltu ? tak szybko zamienili go na szutrowa drogę Hahaha

            Szutrowa droga to nic innego jak piasek jak wiatr wieje też tym oddychasz prawda? Ja tam wolę trochę kurzu z drogi powdychac niż tony wydzielanych spalin... A na Podwalu będzie teraz korek od 6 do minimum 20...

            • 4 3

            • za bystry to ty nie jestes (1)

              ten "piasek" to są właśnie spaliny które opadły i zostały wzbudzone w powietrze przez przejezdzające samochody. to taka metafora ;). spaliny nie znikają w cudowny sposob minute po emisji one opadają... głównie na jezdnie. czym szybciej samochody jezdzą tym wyżej się ponownie wznoszą a ty to wdychasz.... ogarniasz czy dalej nie?

              • 2 10

              • To tak jak ty... Sprawdź skład... Jakie cząstki są lotne a jakie stale i procenty.....
                Ale nie wiem czy ogarniesz procenty :D

                • 1 2

  • (3)

    Nagroda roku dla geniusza który nie dał strzałki na wyjeździe z łąkowej. Istny Armagedon w godzinach szczytu

    • 35 12

    • (1)

      Bo w polsce strzalka to sygnal aby gnac na zlamanie karku. Czerwonego nad nia nikt nie widzi

      • 1 1

      • może dla takich jak ty

        • 1 2

    • masz czerwone to stój jak wszyscy.

      • 5 5

  • Zła organizacja na Westerplatte. (1)

    Jest jeszcze jeden problem panie Włodzimierzu Bartosiewicz.Pętla autobusowa na Westerplatte.Tam potrzebna jest straż miejska.Mamy bardzo niebezpieczny wjazd i wyjazd z tej pętli.Samochody osobowe turystów blokują bezpieczny ruch na tej pętli.Stają na zakrętach na zakazach - tragedia.A sami kierowcy leżą sobie na plaży mając w głębokim poważaniu ruch autobusowy na tej pętli.

    • 12 1

    • SM npma to gdzies. Zablokujesz sie to przyjada i zdziwieni, ze nie mozesz przejechac

      • 0 0

  • Znowu jęczenie posiadaczy blachosmrodów

    • 3 5

  • więcej przejść naziemnych = większe korki

    i to w samym centrum miasta: Łąkowa, Podwale, Okopowa, przy dworcu i przez całą grunwaldzką...

    • 3 5

  • Co spowodowało wykonanie takiej bzdury???

    Łapówka od dewelopera czy zwykła głupota urzędników???

    • 8 3

  • Tunel rozwiązał problem korków i smrodu spalin w centrum (1)

    Minęło kilka lat..
    Centrum znowu zakorkowane, centrum znowu śmierdzi spalinami.

    Co by tu jeszcze zepsuć...

    • 7 3

    • Aaaa to tunel rozwiązywał tam coś ?!

      • 0 5

  • W końcu jakaś prawdziwa infrastruktura rowerowa (5)

    Jeszcze jak by miała sensowny początek i koniec byłoby super.

    • 75 53

    • Strasznie prawdziwa (4)

      Najprawdziwsza...
      Mogli chociaż tak jak w Gdyni( farba) pociągnąć ten pas rowerowy dalej niż tylko do przystanku....

      • 5 9

      • (2)

        Ciekawe jak teraz superrowerzyści uzasadnią jazdę jezdnią zamiast ścieżką rowerową.

        • 6 11

        • Przecież właśnie ta "ścieżka" jest na jezdni w formie pasa rowerowego.

          • 8 1

        • Nie uzasadnią, bo tego nie robią.

          Drechy na szosówkach niczym się nie różnią od drechów w BMW trenujących "drift" na publicznych drogach.

          • 5 3

      • Ja to widzę tak:

        pas i kontrapas rowerowy od początku traktu konnego aż do końca 3maja i od 3maja pasy z obu stron do długich ogrodów.

        Byłby w końcu jakiś porządny dojazd i objazd centrum rowerem.
        Może się doczekam

        • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane