- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (248 opinii)
- 2 Od soboty spore utrudnienia na A1 (38 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (246 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (162 opinie)
- 5 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (65 opinii)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (44 opinie)
Pojedziemy 70 km/h w tunelu pod Martwą Wisłą
Wielu kierowców narzeka na ograniczenie prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą - można tam jechać 50 km/h. Na szczęście dla nich szykują się już zmiany. Drogowcy zwiększą dopuszczalną prędkość w podwodnej przeprawie o 20 km/h.
- Nadal dostrzegamy kierowców, którzy wjeżdżają z pewnymi obawami do tunelu - m.in. gwałtownie hamują, trudno im zachować odstęp 50 m. Z każdym dniem jest jednak lepiej i prawdopodobnie w czerwcu podwyższymy dopuszczalną prędkość do 70 km/h - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Drogowcy mają jednak nadzieję, że to nie zachęci kierujących pojazdami do jeszcze szybszej jazdy.
- Obecnie przy 50 km/h wielu kierowców jedzie już 70 km/h. Mamy nadzieję, że nie będzie tam chętnych, by po podniesieniu limitu jeździć jeszcze szybciej - na przykład 90 km/h - podkreśla Kotłowski.
Co ciekawe, podwyższenie prędkości do 70 km/h umożliwi przejechanie z tą prędkością odcinka od al. Hallera do wysokości Węzła Błonia . Stamtąd dalej w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska można już pędzić 100 km/h.
Niedawno drogowcy zmienili też dopuszczalną prędkość na moście wantowym w kierunku tunelu pod Martwą Wisłą, o co zresztą zabiegaliśmy. Można tam jechać już 70 km/h, a nie jak dotąd - 50 km/h.
Mimo wszystko, trzeba uważać, bowiem policja dość często porusza się Trasą Sucharskiego. Dowiodła tego choćby widowiskowymi filmami z odebrania prawa jazdy kierowcy motocykla i samochodu osobowego.
Tunel pod Martwą Wisłą okiem kierowcy
Zobacz nasz test drogowy z tunelem pod Martwą Wisłą
Miejsca
Opinie (314) 3 zablokowane
-
2016-05-10 12:13
czas przejazdu skróci się o jakieś 25s
oczywiście przy przestrzeganiu limitów prędkości. pytanie o ile wzrośnie liczba stłuczek?
do tej pory jeździłem tam 60 i co chwila ktoś mnie wyprzedzał.
wolę pół minuty później przyjechać do pracy rano, niż stać nie wiadomo ile w korku bo ktoś się spieszył- 2 1
-
2016-05-10 13:36
Dlaczego polskie media milczą o awari (wybuchu) elektrowni atomowej w Zaporozcu?
- 0 1
-
2016-05-10 14:01
w Hiszpanii
gdzie tuneli na autostradach jest bardzo dużo jest przeważnie ograniczenei do 80 km/h w tunelu lub do 70 km/h. Tylko, że w Polsce jak można jechać 70 km/h to jadą tam 100km/h. Dla mnie może być ta 70 km/h pod warunkiem , że wszyscy będą tak jeździć. Poza tym w sposób idiotyczny postawili na trasie Sucharskiego znak obszar zabudowany. Stoi on przed węzłem Olszynka i dalej jest podwyższenie prędkości do 70km/h. Postanowienie tego znaku tam jest sprzeczne z rozporządzeniem dotyczącym warunków umieszczania znaków drogowych. ponieważ zgodnie z nim znak obszar zabudowany powinien stać, gdy obszar zmienia się w obszar zabudowy zwartej z duża ilością skrzyżowań , wjazdów i wyjazdów na posesje. W tym miejscu ani nie ma zabudowy ani skrzyżowań ani wjazdów na posesje. Jest to dwupasmowa droga z węzłami jak autostrada lub droga ekspresowa, zaś pierwsze skrzyżowanie jest za stadionem z tzw. nową Gdańską. Dlaczego na trasie wz , która ma dokładnie takei same parametry jak trasa Sucharskiego znak koniec obszaru zabudowanego stoi za skrzyżowaniem z Łostowicką i dalej obowiązuje prędkość maksymalna 100km/h, a nie można tego zrobić na trasie Sucharskiego. Znaki obszar zabudowany powinny znajdować się dopiero na łącznicach zjazdowych węzłów tej trasy . Na trasie wz nie ma wypadków przy podniesieniu prędkości do 100 km/h i tutaj nie byłoby , gdyż droga przy takiej prędkości jest bezpieczna. W tunelu można by ewentualnie postawić 70 km/h. Znak obszar zabudowany powinien być umieszczony dopiero przy skrzyżowaniu z Gdańską.
- 4 0
-
2016-05-10 14:23
Za spokojnie ?.
Ponad 2 tygodnie i zadnej akcji ratunkowej, moze teraz cos sie wydarzy
- 3 2
-
2016-05-10 15:32
Powinni jeszcze ograniczyć nocne "zamykanie" tunelu w weekendy. Szczególnie w sezonie wakacyjnym!
- 4 0
-
2016-05-10 17:00
normalnie szaleństwo!
- 0 0
-
2016-05-10 17:02
(2)
A pas dla rowerów gdzie?
- 1 0
-
2016-05-10 17:36
rowerem... (1)
...to Ty sobie po ścieżkach jeździj!
- 0 0
-
2016-05-10 19:04
Zrób ścieżki tak żebym wszędzie dojechał.
- 0 0
-
2016-05-10 17:33
Ja będę jeździł 90-100 km/h (3)
- 2 1
-
2016-05-10 17:37
(1)
a ja bede tak ze 180 jezdził...co to kogo obchodzi?
- 0 0
-
2016-05-10 19:26
to juz proponuje 240 bo podobno do 230 monitoring łaie
- 0 0
-
2016-05-10 20:28
wiadomo, jestes kierowca ,ktory jezdzi szybko ale bezpiecznie....
- 0 0
-
2016-05-10 18:09
Fajnie!!
A co z tablicami zmiennej treści już są automatyczne i podpięte pod system czy dalej kicha?
- 0 0
-
2016-05-10 19:01
Co ta za wiejski zwyczaj w Trójmieście z rejestracjami GO Adam etc (3)
Wiesniaki co to pytam za Janusze i pseudo bogacze intelektualne dno jeździ po Trójmieście z rejestracjami zaczynającymi sie na GO??!! Lalunie w suwach. Pustaki. W Krakowie jeszcze tej wiejskiej mody nie widziałem. Jak trzeba mieć pusto pod kopuła zeby w ogóle mieć odwagę coś takiego napisać i być z tego dumnym. Sporo słoików i mentalnych pustaków włączając w to oczywiście kobiety porusza sie po Trojmiekskich drogach. Zawsze trąbie na takich i klaszcze w dłonie przejeżdżając obok. Powinni sie was wszystkich utylizować. Za takich jak wy państwo powinno podejmować decyzje. Bo nie dorośliście mentalnie to korzystania z wolności.
- 3 5
-
2016-05-10 19:07
Co napiszesz o sobie, jako zwracającym na takie pierdoły uwagę?
- 1 3
-
2016-05-10 19:31
ale co chodzi? Chcesz to masz, nie chcesz nie masz i tyle.
Jeden lubi jabłka, drugi gruszki. ocenisz to też?!
- 1 2
-
2016-05-11 08:07
Nie GO tylko G0 jak już. "Gie zero". I nie wiem z czym masz problem, to są zwykłe indywidualne tablice. Tak samo jak G1 STACH czy G3 MARIO. Chcesz to sobie takie kupujesz, a jak nie chcesz to jeździsz na normalnych, losowych.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.