• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pojedziemy 70 km/h w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Naskręt
10 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Od czerwca kierowcy nie będą musieli zwalniać do 50 km/h przed wjazdem do tunelu. Od czerwca kierowcy nie będą musieli zwalniać do 50 km/h przed wjazdem do tunelu.

Wielu kierowców narzeka na ograniczenie prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska - można tam jechać 50 km/h. Na szczęście dla nich szykują się już zmiany. Drogowcy zwiększą dopuszczalną prędkość w podwodnej przeprawie o 20 km/h.



Czy jechałeś już tunelem pod Martwą Wisłą?

"Przesada" - tak do tej pory kierowcy oceniali ograniczenie prędkości do 50 km/h w tunelu pod Martwą Wisłą. Ma to się jednak na szczęście dla kierowców zmienić - już niebawem pojedziemy tam szybciej.

- Nadal dostrzegamy kierowców, którzy wjeżdżają z pewnymi obawami do tunelu - m.in. gwałtownie hamują, trudno im zachować odstęp 50 m. Z każdym dniem jest jednak lepiej i prawdopodobnie w czerwcu podwyższymy dopuszczalną prędkość do 70 km/h - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Drogowcy mają jednak nadzieję, że to nie zachęci kierujących pojazdami do jeszcze szybszej jazdy.

- Obecnie przy 50 km/h wielu kierowców jedzie już 70 km/h. Mamy nadzieję, że nie będzie tam chętnych, by po podniesieniu limitu jeździć jeszcze szybciej - na przykład 90 km/h - podkreśla Kotłowski.
Co ciekawe, podwyższenie prędkości do 70 km/h umożliwi przejechanie z tą prędkością odcinka od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do wysokości Węzła Błonia zobacz na mapie Gdańska. Stamtąd dalej w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie Gdańska można już pędzić 100 km/h.

Niedawno drogowcy zmienili też dopuszczalną prędkość na moście wantowym zobacz na mapie Gdańska w kierunku tunelu pod Martwą Wisłą, o co zresztą zabiegaliśmy. Można tam jechać już 70 km/h, a nie jak dotąd - 50 km/h.

Mimo wszystko, trzeba uważać, bowiem policja dość często porusza się Trasą Sucharskiego. Dowiodła tego choćby widowiskowymi filmami z odebrania prawa jazdy kierowcy motocykla i samochodu osobowego.

Tunel pod Martwą Wisłą okiem kierowcy


Zobacz nasz test drogowy z tunelem pod Martwą Wisłą

Miejsca

Opinie (314) 3 zablokowane

  • czas przejazdu skróci się o jakieś 25s

    oczywiście przy przestrzeganiu limitów prędkości. pytanie o ile wzrośnie liczba stłuczek?
    do tej pory jeździłem tam 60 i co chwila ktoś mnie wyprzedzał.
    wolę pół minuty później przyjechać do pracy rano, niż stać nie wiadomo ile w korku bo ktoś się spieszył

    • 2 1

  • Dlaczego polskie media milczą o awari (wybuchu) elektrowni atomowej w Zaporozcu?

    • 0 1

  • w Hiszpanii

    gdzie tuneli na autostradach jest bardzo dużo jest przeważnie ograniczenei do 80 km/h w tunelu lub do 70 km/h. Tylko, że w Polsce jak można jechać 70 km/h to jadą tam 100km/h. Dla mnie może być ta 70 km/h pod warunkiem , że wszyscy będą tak jeździć. Poza tym w sposób idiotyczny postawili na trasie Sucharskiego znak obszar zabudowany. Stoi on przed węzłem Olszynka i dalej jest podwyższenie prędkości do 70km/h. Postanowienie tego znaku tam jest sprzeczne z rozporządzeniem dotyczącym warunków umieszczania znaków drogowych. ponieważ zgodnie z nim znak obszar zabudowany powinien stać, gdy obszar zmienia się w obszar zabudowy zwartej z duża ilością skrzyżowań , wjazdów i wyjazdów na posesje. W tym miejscu ani nie ma zabudowy ani skrzyżowań ani wjazdów na posesje. Jest to dwupasmowa droga z węzłami jak autostrada lub droga ekspresowa, zaś pierwsze skrzyżowanie jest za stadionem z tzw. nową Gdańską. Dlaczego na trasie wz , która ma dokładnie takei same parametry jak trasa Sucharskiego znak koniec obszaru zabudowanego stoi za skrzyżowaniem z Łostowicką i dalej obowiązuje prędkość maksymalna 100km/h, a nie można tego zrobić na trasie Sucharskiego. Znaki obszar zabudowany powinny znajdować się dopiero na łącznicach zjazdowych węzłów tej trasy . Na trasie wz nie ma wypadków przy podniesieniu prędkości do 100 km/h i tutaj nie byłoby , gdyż droga przy takiej prędkości jest bezpieczna. W tunelu można by ewentualnie postawić 70 km/h. Znak obszar zabudowany powinien być umieszczony dopiero przy skrzyżowaniu z Gdańską.

    • 4 0

  • Za spokojnie ?.

    Ponad 2 tygodnie i zadnej akcji ratunkowej, moze teraz cos sie wydarzy

    • 3 2

  • Powinni jeszcze ograniczyć nocne "zamykanie" tunelu w weekendy. Szczególnie w sezonie wakacyjnym!

    • 4 0

  • normalnie szaleństwo!

    • 0 0

  • (2)

    A pas dla rowerów gdzie?

    • 1 0

    • rowerem... (1)

      ...to Ty sobie po ścieżkach jeździj!

      • 0 0

      • Zrób ścieżki tak żebym wszędzie dojechał.

        • 0 0

  • Ja będę jeździł 90-100 km/h (3)

    • 2 1

    • (1)

      a ja bede tak ze 180 jezdził...co to kogo obchodzi?

      • 0 0

      • to juz proponuje 240 bo podobno do 230 monitoring łaie

        • 0 0

    • wiadomo, jestes kierowca ,ktory jezdzi szybko ale bezpiecznie....

      • 0 0

  • Fajnie!!

    A co z tablicami zmiennej treści już są automatyczne i podpięte pod system czy dalej kicha?

    • 0 0

  • Co ta za wiejski zwyczaj w Trójmieście z rejestracjami GO Adam etc (3)

    Wiesniaki co to pytam za Janusze i pseudo bogacze intelektualne dno jeździ po Trójmieście z rejestracjami zaczynającymi sie na GO??!! Lalunie w suwach. Pustaki. W Krakowie jeszcze tej wiejskiej mody nie widziałem. Jak trzeba mieć pusto pod kopuła zeby w ogóle mieć odwagę coś takiego napisać i być z tego dumnym. Sporo słoików i mentalnych pustaków włączając w to oczywiście kobiety porusza sie po Trojmiekskich drogach. Zawsze trąbie na takich i klaszcze w dłonie przejeżdżając obok. Powinni sie was wszystkich utylizować. Za takich jak wy państwo powinno podejmować decyzje. Bo nie dorośliście mentalnie to korzystania z wolności.

    • 3 5

    • Co napiszesz o sobie, jako zwracającym na takie pierdoły uwagę?

      • 1 3

    • ale co chodzi? Chcesz to masz, nie chcesz nie masz i tyle.

      Jeden lubi jabłka, drugi gruszki. ocenisz to też?!

      • 1 2

    • Nie GO tylko G0 jak już. "Gie zero". I nie wiem z czym masz problem, to są zwykłe indywidualne tablice. Tak samo jak G1 STACH czy G3 MARIO. Chcesz to sobie takie kupujesz, a jak nie chcesz to jeździsz na normalnych, losowych.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane