• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pół miliona złotych za podniesienie trakcji na al. Hallera

Szymon Zięba
7 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zbyt duże samochody regularnie zrywały trakcję, próbując przecisnąć się pod wiaduktem na al. Hallera. Zbyt duże samochody regularnie zrywały trakcję, próbując przecisnąć się pod wiaduktem na al. Hallera.

Zrywana przez ciężarówki trakcja na al. HalleraMapka zostanie podniesiona o 5 cm. To rozwiązanie nie gwarantuje, że już nigdy nie dojdzie do jej naruszenia, ale nawet gdyby tak się stało, to tramwaje będą mogły kursować objazdem przez węzeł Kliniczna, co wcześniej było niemożliwe. Warte 584 tys. zł roboty mają zakończyć się jeszcze w tym roku.



Podniesienie trakcji pod wiaduktem sprawi, że ciężarówki przestaną o nią zahaczać?

Przypomnijmy: zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. TrubadurówMapka do skrzyżowania ul. WyspiańskiegoMapka i ul. KlinicznejMapka.

Prace mają być prowadzone głównie nocą, między północą a godz. 4, więc rano tramwaje będą mogły normalnie wyruszyć na swoje trasy.

Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, informowała, że na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach - ale po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (chodzi np. o dni wolne od pracy: sobota-niedziela).

Miejscy urzędnicy nie przewidują jednak całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka.

Podniesienie trakcji i umożliwienie kursowania tramwajów



Samo zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm (więcej miejsca pod wiaduktem już nie ma), wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej.

Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Dzięki temu, w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera, nadal możliwe będzie kursowanie tramwajów przez węzeł Kliniczna. Dotąd taka awaria paraliżowała ruch tramwajowy w całej okolicy.

70 dni na realizację



Zwycięska oferta na wykonanie prac opiewa na 584 tys. złotych.

Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.

Skutki zerwania trakcji na al. Hallera w 2016 roku.

Opinie (161) 9 zablokowanych

  • Enobry

    Ja tylko pragnę zauważyć ze na zdjęciu tir wbił się w most a nie trakcję. Macie oczy to patrzcie jak was robią w ch, ludzie..

    • 10 1

  • żart

    Nie lepiej zainwestować w znak zakaz wjazdu dla pojazdów ciężarowych ?

    • 21 1

  • Ja bym za dodatkowe 5 centymetrow zaplacil nawet milion. (1)

    Janusz z Zaspy

    • 14 1

    • Ale z ciebie łobuz.

      Kasia

      • 4 0

  • Podniesienie o 5 cm (1)

    nie gwarantuje że nadal nie będzie uszkadzana to po co pakować pieniądze podatników.

    • 12 0

    • Tak wybraliście

      Bo to pieniądze podatników a nie urzędników ...

      • 0 0

  • Dziwna modyfikacja i ankiety.

    W treści jasno jest napisane, że podniesienie o 5cm nie uchroni od kolejnych kolizji. Zmarnowane pieniądze podatników. Jeżeli nie można podnieść kładki wyżej to powinni zastosować rozwiazania wspomagające i uniemożliwiające przejazd zbyt wysokim pojazdom... Nawet za cenę uszkodzenia takiego pojazdu. W końcu odpowiedzialność za nieznajomość gabarytów pojazdu, znajomości znaków i brak kompetencji odpowiafa kierowca, a nie społeczeństwo. Zacznijcie w końcu bardziej stanowczo podchodzić do takich problemów.

    • 20 2

  • 500k ktore nie rozwiaze zakazu przejazdu

    pod wiaduktem, tylko umozliwi tramwajom awaryjny przejazd Kliniczna.

    • 12 0

  • Tyle płacić

    Za czyjąś głupotę

    • 14 0

  • powinien to sfinansować każdy inteligentny inaczej, przez którego należy to teraz podnosić (1)

    numery rejestracyjne są, dane osobowe są, więc w czym problem ? a no tak, u nas zawsze jest problem, najlepiej niech płacą mieszkańcy

    • 141 6

    • Na podstawie jakiego przepisu wyegzekwujesz kasę na zmianę wysokości trakcji?

      To nie jest odtworzenie stanu poprzedniego po uszkodzeniu.

      • 0 10

  • Marnotrawienie pieniądzy podatników

    Nie swoje wydaje się lekką ręką. Za każde kolejne uszkodzenia obciążać kierowcę które nie ma mózgu. Dodatkowo niech odda prawo jazdy.

    • 26 1

  • Tylko kolce w asfalcie

    każdy wjeżdżający pojazd będzie automatycznie niższy nie o 5, a o 10 cm

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane