- 1 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (31 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (253 opinie)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (316 opinii)
- 4 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (113 opinii)
- 5 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
- 6 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (484 opinie)
Południe Gdańska:15 km dróg za miliard złotych do 2020 r.
Miliard złotych ma kosztować budowa dróg, które usprawnią ruch na południu Gdańska. W latach 2014-2020 za te pieniądze ma powstać ok. 15 km dwujezdniowych tras.
Na czwartkowej sesji Rady Miasta Gdańska radni będą głosować uchwałę przygotowaną przez władze miasta mówiącą o przystąpieniu do sporządzenia Strategicznego Programu Transportowego Dzielnicy Południe w Gdańsku. Jego realizację zaplanowano na lata 2014-2020.
Program nie jest tani. - By go zrealizować potrzebujemy miliard złotych. To jest połowa rocznego budżetu miasta - mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. Niemało, jednak z drugiej strony, to tylko o 150 mln zł więcej, niż będzie kosztował tunel pod Martwą Wisłą na Trasie Słowackiego.
W realizacji programu mają pomóc pieniądze unijne. - Wierzę, że w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej [po 2014 roku - przyp. red] zostanie uruchomiony program operacyjny, w którym znajdą się pieniądze na inwestycje w transport o charakterze lokalnym - przekonuje prezydent.
Na co poszłyby te pieniądze?
Przede wszystkim na ulice, wzdłuż których powstaną nowe linie tramwajowe. Chodzi o ul. Nową Bulońską, która połączy Morenę z ul. Jabłoniową, ul. Nową Jabłoniową na Szadółkach, oraz ul. Nową Małomiejską wraz z ul. Nową Podmiejską, które połączą Trakt św. Wojciecha z powstającymi już pętlą tramwajową przy ul. Świętokrzyskiej i ul. Nową Łódzką. Szacunkowy koszt budowy tych tras wynosi ok. 685 mln zł.
W drugiej kolejności miasto przystąpi do zlecenia budowy ulic: Nowej Świętokrzyskiej, Nowej Warszawskiej i Unruga. Ich budowa miałaby pochłonąć ok. 333 mln zł.
Miliard złotych na drogi w południowych dzielnicach Gdańska nie oznacza, że inne dzielnice zostaną pozbawione inwestycji drogowych.
- W latach 2014-2020 planujemy przystąpić do budowy kolejnych odcinków Drogi Zielonej. Czy to będzie tunel pod Pachołkiem lub odcinek spinający ul. Marynarki Polskiej z budowaną aktualnie dwupasmówką przy Ergo Arenie okaże się po przeprowadzeniu analiz - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku
Do 2020 r. miałby też powstać most zwodzony nad Martwą Wisłą w Sobieszewie. Zastąpi on obecną przeprawę, czyli często zawodzący most pontonowy. Jednak realizacja tego przedsięwzięcia uzależniona jest też od aktywności władz samorządu województwa, a także gminy Pruszcz Gdański. Inwestycja bowiem znajduje się w ciągu drogi wojewódzkiej, a także wkracza na teren leżącej poza gdańskiej Wiślinki.
Sprawdź, które ulicę władze Gdańska planują rozbudować.
Opinie (165) 7 zablokowanych
-
2017-10-10 10:12
Mamy koniec roku 2017. Żadna z tych dróg oznaczonych cyframi od 1 do 6 nie powstała...
Tak miasto Gdańsk nagradza swoich mieszkańców którzy płacą do niego podatki...
- 0 0
-
2011-08-25 06:49
co??? (5)
15 kilometrów w 9 lat i to za 1 miliard nowych złotych???to chyba jakaś kpina...
- 90 23
-
2011-08-25 10:49
wyłącz silnik, włącz myślenie i przesiądź się na tramwaj (1)
to ci na pewno pomoże - nie będziesz musiał smucić
- 6 6
-
2011-08-29 23:00
człowieku
jaki tramwaj? przecież nic nie jeździ, nawet rowerem nie idzie nigdzie się dostać, chorzy rządzący robią wszystko na raz, oni mogą sobie dolecieć do pracy helikopterem, a ja i tak wylece z roboty bo się spóźniłem, nie ważne że 3 godziny wcześniej z domu wyszedłem mając do pokonania max 10 km, heh chore miasto...gratuluję inteligencji "planujących"
- 0 0
-
2011-08-25 10:42
to nie jest 15 km w szczerym polu (1)
to nie jest 15 km w szczerym polu tylo na zurbanizowanym, zabudowanym terenie, same wysiedlenia mieszkancow, wyburzenia budynkow i cala logistyka przedsiewziecia trwa...
- 10 7
-
2011-08-25 22:01
Wiesz, nawet w centrum działki nie kosztują tyle, popatrz na koszta rozbiórek
na ul Słowackiego przy skrzyżowaniu z Grunwaldzką - tereny o których mówi artykuł są na obżerzach, ceny są najniższe w 3city a teren jest raczej mało zurbanizowany i żadne wysiedlenia nie są potrzebne
- 2 1
-
2011-08-25 09:14
to nie kpina to PO :)
budyń rulezzzzzzzzzzzzz
- 9 13
-
2011-08-25 11:24
(7)
Słowackiego, W-Z i poszerzone drogi w dzielnicach południowych. Czy tylko Spacerowa ma być tutaj wąskim gardłem? Znając życie nie poszerzą, bo razem z tunelem wyjdzie za drogo. Pozdro
- 0 6
-
2011-08-25 11:28
Spacerowa nie jest wąskim gardłem. (6)
Wąskim gardłem jest Opacka i Rybińskiego (dojazdy do Grunwaldzkiej) oraz skrzyżowanie Spacerowej, Wodnika i KIelnienskiej (i dalej Kielnienska). Poszerzenie Spacerowej bez udrożnienia jej końców guzik da!
- 5 0
-
2011-08-25 12:19
swiete slowa (4)
Generalnie podpisuje sie pod tym co przedmowca napisal. Poszerzenie guzik da, bo i tak bedzie w Oliwie sie korkowac. Ot bedzie stal w korku zamiast na jednym pasie to na dwoch. dalbym sobie reke uciac, ze nawet na trojmiasto.pl byl prezentowany projekt przebudowy tego calego kociolka Oliwskiego, lacznie z poszerzeniem Czyzewskiego i zamknieciem Rybinskiego dla ruchu kolowego.
- 3 0
-
2011-08-25 13:53
(3)
Dokładnie, na Rybińskiego powinien być deptak, przynajmniej od Grunwaldzkiej (jedno skrzyżowanie mniej!) do Wita Stwosza. W zamian za to można by poszerzyć Opacką i zrobić z niej szerokie, dwukierunkowe przedłużenie Pomorskiej. Z Wita Stwosza zrobić ewentualnie lepszy przejazd w górę przez Plac Inwalidów (w zamian za uszczknięcie placu można by lepiej zagospodarować tereny przy pętli)
- 1 0
-
2011-08-25 14:29
Mniej wiecej tak to opracowanie wygladalo. (2)
Jesli mnie pamiec nie myli
- 0 0
-
2011-08-25 14:34
(1)
Do tego dodać poszeżenie czyżeskiego i doprowadzenie 2x2 do Grunwaldzkiej tak aby móc wykorzystać jeszcze lepiej ten tunel pod torami i mamy odprowadzenie o jakim by można śnić.Ale pozostaje teraz kwestia skrzyżowania koło Reala oraz nie drążnego ronda po drugiej strony obwodnicy i jeszcze trzeba by przebudować całą tą kieleńską.
- 0 0
-
2011-08-26 12:33
Rondo jest drożne, to dalej są jaja - chociaż z dodatkowym pasem przy Biedronce jest trochę lepiej.
- 0 0
-
2011-08-25 12:21
no i kierowcy którzy potęgują korki trzymając odległości pomiędzy samochodami na 200-300 m.
- 1 0
-
2011-08-25 07:01
Gdańsk wytrwale i konsekwentnie... (6)
... zmierza do tego, by byc miastem co najmniej tak brzydkim jak Łódż... Miasto rozlane przestrzennie, oprzecinane dwupasmowymi drogami z wiaduktami itramwajami... Koszmar... Brak przestrzeni w ludzkiej skali... Ludzie jak gryzonie skanalizowani w tunelach... Osiedla na obrzeżach 10 km od centrum a w cenytrum miasta ogródki działkowe i dzielnice wypełnione patologią, ruinami, dziurami w ziemii i nieużytkami (dolne miasto, NOT, byłe zakłady mięsne itp...)...Kto to wymyślia? To jakiś koszmar...
- 34 19
-
2011-08-25 07:37
ogolnie zgoda, tylko troche tutaj juz miasto jest stawiane przed faktem dokonanym (5)
Deweloperzy buduja tam gdzie im sie oplaca, czyli na obszarach tanszych i dalszych od centrum. W centrum spore tereny sa poblokowane np przez skomplikowane relacje wlascicielskie. Tak czy inaczej NIESTETY sporo Gdanszczan mieszka na dawnych obszarach wiejskich otaczajacych nasz piekny grod i teraz nie pozostaje nam nic innego jak duzym kosztem dociagnac do nich infrastrukture. ALE dobrze byloby, aby Gdansk pomyslal jak zintensyfikowac zabudowe w rejonach z juz istniejaca infrastruktura drogowa.
- 8 3
-
2011-08-25 08:18
(4)
Gdańsk jako miasto byl konsekwentnie planowany i rozwijany do końca II wojny... Potem nastąpiła katastrofa, która trwa do dzisiaj... 2 przykłady : Al.Hallera i ul. Wojska polskiego. Zaplanowane jako arterie dla nowych osiedli zostały obklejone ogródkami działkowymi... Poza ciągiem samochodowo / tramwajowym Al.Hallera równolegle prowadzi linia kolejowa (skm) - dzisiaj nieczynna i zruinowana.... Zatem : infrastruktura istnieje!!! Takich przykładów jest oczywiście więcej... Po jakiego grzyba wyprowadzac budownictwo mieszkaniowe za miasto i korkować cały system?
- 17 4
-
2011-08-25 14:37
Dobrze mowisz. Ale ... (3)
Ale Co miasto ma z dzialkowcami zrobic ? Druga sprawa to te wszystkie mieszkania na obrzezach. Nie wiem czy jest sens np. planami zagospodarowania blokowac inwestycje. W dodatku jak uzasadnic niemoznosc budowy bloku w jednym "szczerym polu", skoro sasiednia gmina wrecz zacheca do inwestowania doslownie za miedza. Ot i masz wolny rynek.
- 2 0
-
2011-08-25 14:45
A gminy ościenne nie są skore do dokładania się (1)
Tu dochodzi wątek np Kowale, które bardzo promują sprzedaż działek w okolicach Gdańska i tam deweloperzy robią sobie raj ;). Np trasa nowa świętokrzyska miała iść aż do obwodnicy, ale kowale nie chcą się dołożyć, zatem idzie tylko do planowanej bulońskiej. I w ten sposób zmienia się ważność zjazdów i nowa świętokrzyska będzie bardziej prowadzona do POG niż do Obwodnicy.
- 3 0
-
2011-08-26 12:01
Masz na myśli Nową Starogardzką, która jest rozdzielna od planowanej Nowej Świętokrzyskiej (ma od niej odbijać w polu między Niepołomicką a Wielkopolską)
- 0 0
-
2011-08-25 17:09
Działkowcy
W miejscu Ergo i PGE też _były_ działki ;] Wszystko się da, a kwadrat Hallera - Gdańska - Marynarki jak najbardziej nadaje się pod zwartą zabudowę mieszkaniowo-biurowo-usługową. Oby PGE i powstające obok MTG były tylko zaczątkiem.
- 4 0
-
2011-08-25 06:14
bedzie dobrze (11)
jestem pewien ze sie uda. jeszcze rok temu pisowscy krzykacze pluli i wieszczyli totalka klape, a wystarczy wyjechac na miasto zeby zobaczyc ile sie buduje. Trzymam kciuki.
- 106 62
-
2011-08-25 21:49
Ale PiS ma rację - autostardy najdroższe w Europie (1)
Przejechanie do Grudziądza i z powrotem kosztuje tyle, ile winieta na 2 tygodnie na wszystkie autostrady w Austrii. Teraz popatrz - państwo poręczało kredyt budowniczym autostardy i co gorsze państwo zwróci "inwestorowi" kasę jeżeli za mało kierowców będzie korzystarło z tej autostrady. I efekt mamy - drogie autostardy rozpadające się bo źle zbudowane. Gdyby nie było takich przepisów facet zbudowałby porządnie i na tyle tanio aby ludzie chcieli korzystać
- 0 2
-
2011-08-26 00:02
podróznik
trche jeżdżę po europie i wszędzie opłaty są wyższe niż w Polsce.
- 0 0
-
2011-08-25 08:42
A głowa Cię nie boli ? (1)
Przez cztery lata snuli wizualizację a teraz cały Gdańsk rozkopany . Ot takie polskie ruszenie na ostatnią chwilę . Uda się - skompromitować przed światem, to jest pewnik . A to że się buduje to żaden sukces, to obowiązek państwa wobec obywatela który płaci olbrzymie podatki na to żeby oni budowali . Za te podatki natomiast otrzymujemy totalną dezorganizację miasta bo urzędasy przespali cztery lata na snucie wielkich planów o KM i tego typu głupotach na które już wtedy było za późno aby to realizować . Ot takie porywanie się z motyka na księżyc . Ja tego cztery lata temu nie kupiłem i teraz stoję w korkach w rozpieprzonym mieście rządzonym przez nieudacznika firmowanego przez PO . Wisi mi czy miastem będzie zarządzało PO , PiS , SLD ,czy inny twór - mam tylko jedno oczekiwanie żeby coś robił a nie snuł wizualizacji przesypiając czas który nie patrzy na plany i sobie biegnie swoim tempem nie oglądając się na maruderów !!!
- 13 28
-
2011-08-25 13:12
mylisz wybory parlamentarne z gminnymi
Dla przypomnienia teraz masz wybory do parlamentu, więc skąd te cztery lata.Po drugie tą zabawe z drogami mamy od 2 lat.
- 2 0
-
2011-08-25 06:19
Ciekawe ze nie widziałes budującego sie Gdańska w przeszłości poza 4 letnim czasem platformy. (6)
Pewnie istniejacy odcinek A. Krajowej i Słowackiego lub remonty obwodowej to kosmici przyniesli?
- 26 30
-
2011-08-25 08:28
gosciu - w gdansku buduje gdansk - obwodnice buduje rzad.. (5)
nie sciemniaj ze to zrobili pisowcy bo adamowicz rzadzi nie od 4 lat a jest kojarzony wlasnie z PO
- 30 5
-
2011-08-25 12:16
Dlatego właśnie, że od 13 lat rządzą Gdańskiem POpaprańcy, miasto wygląda jak wygląda. (4)
Te wszystkie drogi trzeba było zbudować najpierw, a potem budować Gdańsk na Południu. Ale najłatwiej zacząć od pupy strony - nabudowali osiedli na 50 czy 80 tysięcy ludzi, zostawiając im dwie rozwalone dróżki na dojazd. Wyjście było jedno i bardzo proste: jak deweloper buduje osiedle - niech najpierw zbuduje drogę. Jasne, że mieszkania byłyby droższe, ale ludzie mieszkaliby i podróżowali do pracy, szkoły, kina i na zakupy jak ludzie, a nie jak bydło, które ma tylko pracować, stać w korkach, płacić podatki i głosować na jedną przenajświętszą opcję, która łaskawie pozwoliła im mieć mieszkanie w bloku przy śmierdzącym wysypisku śmieci, bez dojazdu, bez szkoły, bez przedszkola, bez sportu i rekreacji, za to z siedmioma kościołami.Już nigdy w życiu na Platformę!!!!
- 8 11
-
2011-08-25 12:22
Chciałbym zauważyć, że 13 lat temu PIS-u nie było. (3)
Jak prześledzisz dokładnie historie kto rządził Gdańskiem to nigdzie nie znajdziesz, że jakiekolwiek wybory wygrał PIS lub partie gdzie Kaczyńscy byli poprzednio.Od dawien dawna w Gdańsku wygrywa PO, a przed nią Unia Wolności oraz wcześniejsze partie z których wywodzi się UW.
- 7 2
-
2011-08-25 13:06
(1)
dlatego w Gdańsku jest syf, kiła i mogiła... a i tak każą sobie za to słono płacić.
- 3 9
-
2011-08-25 13:10
bardzo ciekawa wypowiedź prosze o rozwinięcie.
- 1 1
-
2011-08-25 12:36
No chyba że chodzi o Pana Franciszka Jamroza
Wtedy to gratuluje odwołania, dla przypomnienia jest to człowiek skazany za przekręty i łapówkarstwo na dużą skalę.Może chcemy takiego kolejnego prezydenta. Ja mówie nie dziękuje.
- 3 0
-
2011-08-25 20:36
Żenada (2)
15km w 6 lat? Cóż za ambitny plan! Nic tylko czekać z utęsknieniem ... na kolejne opóźnienia. Starożytni Rosjanie budowali więcej i szybciej...ech
- 3 2
-
2011-08-25 22:57
gdzie
Rzym, a gdzie Krym?
- 0 0
-
2011-08-25 21:14
15km w mieście a nie na bezdrożu pomyśl zanim coś napiszesz.
- 2 2
-
2011-08-25 10:01
67 tyś zł za 1 mb drogi (2)
a co Pan na to Panie Janku ?
- 0 0
-
2011-08-25 22:06
ale to koszt dróg a nie dróg i torowisk
nie ma uzasadnienia cena tych dróg.... Jest ZA DROGO I TYLE
- 0 0
-
2011-08-25 10:25
A może najpierw doczytać do końca
Pierwsze 3 drogi są z torowiskami i ich koszt znacznie zawyża pozostałe.Ponadto zerknij ile u nas sie zmienia jak się robi nową drogę. Jest wymieniana cała kanalizacja oraz od nowa kładzone kable energetyczne. Noi najważniejsze to to że mieszkamy na terenie morenowo, bagiennym i koszty są znacznie wyższe niż na terenie równinnym. Pomyśl ile będą musieli wyrównać, osuszyć i wymienić gruntu zanim droga powstanie.Jedynie co boli, że kupiłem mieszkanie i będę miał 6 lat budowy wokół, bo każda z tych dróg ma jakieś odniesienie do osiedla 5 wzgórz.
- 2 0
-
2011-08-25 09:43
Wychodzi 66,666zł za 1 METR drogi. (6)
Półóżcie kostkę lepiej wszędzie za te pięniadze, przynajmniej się dziury nie zrobią w zime.
- 2 5
-
2011-08-25 10:17
to uwazam, ze nie tak znowu drogo (1)
Pomysl, ze ten metr to ma od kilkunastu do kilkudziesieciu metrow szerokosci i musisz go pokryc np asfaltem, kraweznikami, torami i bog wie co tam jeszcze ma powstac a to wszystko na kilkudziesieciu m3 kruszywa, pod ktore tez trzeba roboty ziemne wykonac. Wszystkim marudzacym o kosztach proponuje zalozenie firmy budowlanej i start w przetargu.
- 6 1
-
2011-08-25 22:05
garguś kilometr tej drogi będzie kosztował 67 mln złotych
NIGDY NIGDZIE DROGA NIE KOSZTOWAŁA TAK DROGONawet w niemczech, a są to zwykłe osiedlowe drogi a nie autostrady
- 0 1
-
2011-08-25 12:27
Koszt nawierzchni to niewielki procent kosztów budowy drogi. Duże koszty to (1)
roboty ziemne - nasypy, wykopy, palowanie, zbrojenie gruntu i stabilizacja skarp geosyntetykami, podbudowy z klińca i tłucznia, uzbrojenie w sieci kanalizacji deszczowej, teletechnicznej, przekładanie i modernizacja istniejących sieci kanalizacji sanit., deszcz., ciepłown., teletechn., elektr. kolidujących z projektowaną drogą. No i na końcu wyposażenie drogi w oznakowanie poziome i pionowe, sygnalizację świetlną, ekrany akustyczne itp. itd. Porównywanie kosztów nawierzchni z kosztem całej drogi to nieporozumienie. Uważasz że można to zrobić taniej to stań do przetargu i buduj.
- 4 0
-
2011-08-25 12:30
Do tego dochodzą torowiska i sieć trakcyjna. W Warszawie 20 km drogi kosztowało ponad 2mld zł.
- 2 0
-
2011-08-25 11:51
wychodzi 66 tysięcy 666 zł
Wiadomo taniej się nie da. Przy taki9ch kosztach to lepiej nowe miasto zacząc budować
- 2 2
-
2011-08-25 10:19
E tam po prostu Miliard poważniej wygląda
dla wyborców Budynia/Donka (ojca Kasi) z faweliPrzymorza
- 1 4
-
2011-08-25 21:52
WYBORY TUZ TUZ :)
jak zwykle, tuz przed wyborami machaja marchewka:)
- 2 1
-
2011-08-25 06:04
Tanio jak barszcz! (10)
Najdrozsze drogi na swiecie i najgorsze ich wykonani. Wystarczy kilka minut deszczu i mamy tor wodny. Budujac drogi najważniejsze jest aby te drogi słuzyły lata i nie musiały byc zaraz remontowane. Po cenie tak powinno byc ale w praktyce zaraz bedzie remont i zalane pobocza. Czy ktos pomyslał o udroznieniu okolicznych rowów? Pewnie nie bo te miliardy sa tylko na drogi.
- 127 23
-
2011-08-25 21:44
PiS wróć! Polaczek miał rację co do autostrady, Polaków nie stać nią jechać
a tu jeszcze Grabarczyk robi płatne drogi ekspresowe. Niestety nawet obwodnica będzie płatna, Tusk niby jest miejscowy a nic w tym kierunku nie robi, Schetyna chociaż załatwił u siebie darmową obwodnicę. Teraz 15 km za miliard. Czyli jeden kilometr drogi za ok 67 mln złotych czyli 15 mln ok. euroNawet w Niemczech - gdzie robocizna jest duuuuużo droższa - drogi nie są tak drogie. Rozumiem że wykup ziemi w centrum byłby drogi, ale na południu? Przecie działki tam są tanie jak za barszcz...
- 0 3
-
2011-08-25 12:54
Tylko nawierzchnia betonowa (1)
Przy tego typu nawierzchni nie ma problemu z koleinami a eksploatacja bez remontow przewidziana jest na 40 lat. Koszty budowy podobne do nawierzchni asfaltowej. W Niemczech praktycznie wszystkie nowe drogi buduje sie w technologii betonowej. Mam nadzieje, ze ktos pojdzie po rozum do glowy i zacznie myslec ekonomicznie. Bo 40 lat bez remontow to kupa oszczednosci !!
- 7 0
-
2011-08-25 15:25
Nie wszystkie nowe ale i stare! To za czasów Hitlera powstała betonowa 22
- 0 1
-
2011-08-25 15:24
Ja pi........le !
to dopiero promocja ! Za platfusow mamy najtansze drogi ! Oby do wyborow .
- 0 2
-
2011-08-25 10:47
im więcej dróg i parkingów dla samochodów na górnym tarasie (1)
tym więcej wody na ulicach dolnego tarasu Gdańska i Wrzeszcza. Próba likwidacji korków przez poszerzanie dróg to tak jak walka z otyłością przez popuszczanie pasa - doraźnie zwiększa ryzyko lokalnych powodzi na dolnym tarasie miasta
- 7 2
-
2011-08-25 15:22
u mnie na tarasie wody nie ma
wszystko spływa rynną
- 2 1
-
2011-08-25 11:35
Slaby gospodarz
Adamowicz, chcesz wydawac miliardy to naucz sie oszczedzac miliony- oddajesz kosciolowi dzialki warte grube miliony a dziwisz sie ze nie ma kasy na infrastrukture.
- 7 2
-
2011-08-25 06:37
(1)
Po gwałtownej burzy, kóra przeszła nad Trójmiastem, część ulic została zalana. Tak się stało ze skrzyżowaniem ul. Platynowej i Małomiejskiej na Oruni Górnej.
- 9 3
-
2011-08-25 07:33
tak piszą
- 4 0
-
2011-08-25 06:26
System odwadniania drogi to też część drogi. Przynajmniej tak powinno być ...
- 24 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.