- 1 Klif w Orłowie co roku cofa się o metr (69 opinii)
- 2 Fałszywy mandat za przejście "na czerwonym" (104 opinie)
- 3 Czyj to garaż? - pytają urzędnicy (144 opinie)
- 4 Pobili mieszkańców i okradli dom (169 opinii)
- 5 23 mln zł na remont ulic na Dolnym Mieście (22 opinie)
- 6 Elektrownia na Westerplatte po nowemu (68 opinii)
Południe Gdańska: ulice jak labirynt
Ulice na Południu Gdańska, wzdłuż których wyrastają co rusz nowe budynki mieszkalne, przypominają labirynt. Jedne z drugimi często wcale się nie łączą. A układ drogowy powinien wyglądać jak połączona sieć, dzięki czemu, bez zbędnego krążenia, można byłoby dojechać do każdego miejsca - uważa pan Damian, nasz czytelnik.
Oto jego spostrzeżenia:
Niestety wszystkie sprawiają wrażenie budowanych w oderwaniu od szerszego spojrzenia na rozwój dzielnicy i miasta. Są chaotyczne.
Magistrat nie zapanował nad urbanizacją południa Gdańska i nadal nic w tym kierunku nie robi. Infrastruktura drogowa nie nadąża za przyrostem liczby ludności. Południowe dzielnice są niczym labirynt Minotaura.
Piechotą kilkaset metrów, autem 2,6 km
Weźmy pod lupę okolice ulic Havla, Świętokrzyskiej, Jabłoniowej i Niepołomickiej. Dojście pieszo od kościoła na Ujeścisku do Szkoły Podstawowe to około kilkaset metrów. Dojazd samochodem to około 2,6 km (sic!) lawirowania różnymi zakorkowanymi ulicami. Dzielnica jest pełna barier.
W ostatnim czasie miasto połączyło wreszcie Ujeścisko z Lawendowym Wzgórzem [za sprawą nowego fragmentu ul. Piotrkowskiej - dop. red.]. Nadal brakuje jednak normalnego połączenia z al. Havla i z ul. Świętokrzyską.
Miasto obiecało mieszkańcom Ujeściska ulicę Nową Warszawską. Niestety obietnicy nie dotrzymało. Podobno zabrakło na to pieniędzy.
Choć można było rozważyć różne opcje. Ot, choćby ulicę jednopasmową, jednokierunkową, która byłaby sterowana światłami. W czasie porannego szczytu komunikacyjnego wyjazd z osiedla, a w czasie popołudniowego szczytu komunikacyjnego wjazd na osiedle. Wystarczyłaby droga szerokości zbudowanej drogi dla rowerów. Zabrakło dobrej woli.
Można również połączyć ulicę Płocką z Człuchowską, łącząc obie części Ujeściska. Wówczas Nowa Warszawska nie byłaby tak konieczna. Niestety tu też wystarczyło wyłącznie na schody i drogę dla rowerów.
Brak przejazdu na wprost. Objazdem ponad 1 km
Przy okazji ulicy Płockiej... czy ktoś zwrócił uwagę na to, jaka to dziwna ulica? Żeby do niej dojechać z ul. Wilanowskiej przez al. Havla, trzeba przejechać autem 1,1 km (sic!). A przecież Havla i Płocką oddziela jedynie pas zieleni. Dodatkowo całe skrzyżowanie jest sterowane sygnalizacją świetlną, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby umożliwić przejazd na wprost.
Kolejny element naszego labiryntu. Ulice Lawendowe Wzgórze i Oliwkowa. Połączone stanowiłyby świetną oś komunikacyjną przez osiedla. Ale po co? Wiele realizacji osiedla to również labirynt, jak schody donikąd czy liczne ślepe uliczki.
Jest labirynt, powinna być sieć pajęcza
Czy nie można wymusić na deweloperach, by nasze ulice przypominały sieć pajęczą, a nie labirynt? Czy miasto nie powinno do tego dążyć? Kiedy szybciej dotrzemy do domu, jadąc labiryntem dróg, czy mając kilka zjazdów na osiedle z głównej drogi i sieć osiedlowych dróg, czy jeden zjazd na osiedle i labirynt dróg osiedlowych?
Halo! Czy ktoś nad tym w ogóle panuje?! W matematyce, ekonomii, logistyce czy w produkcji przemysłowej znane jest pojęcie wąskiego gardła. W naszym mieście pełno jest takich wąskich gardeł komunikacyjnych. Przy planowaniu przestrzennym Gdańska nieco bardziej zaawansowane narzędzia matematyczne chyba nie są używane.
Mniej autopromocji, więcej realnych działań
Okolice Niepołomickiej i Starogardzkiej. Tam to dopiero jest labirynt. Jedna wąska Niepołomicka i niesamowity przyrost liczby mieszkańców. Gdyby dzielnica była prywatną firmą i musiała przejść odbiory straży pożarnej, nikt by tego nie odebrał. Oby nigdy w południowych dzielnicach nie doszło do żadnej masowej katastrofy.
Miasto wydaje pieniądze na banery, ulotki, reklamowanie się, ale zapomina o podstawowych zadaniach, do których jest powołane. Czy ktoś z nas, jeżeli zarywa mu się podłoga w domu, myśli o malowaniu ścian, nowych dekoracjach? Każdy zacznie od tego, co najistotniejsze.
Czy w magistracie pracują ludzie, którzy mają całościową wizję rozwoju komunikacji w naszym wspaniałym Gdańsku? Mimo wszystko mam nadzieję, że tak.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2023-02-09 07:10
Uważam że to dobre rozwiązanie (48)
Każda połączona droga osiedlowa staje się natychmiast drogą tranzytową - głośna i ze spalinami. Efekt to montowanie później szlabanów itp
Gdyby to były ostatnie dzielnice to ok, ale za nimi powstają kolejne dzielnice i rośnie natężenie ruchu samochodowego. Ujeścisko i Lawendowe mają teraz tramwaj o ruch samochodowy powinien zmniejszyć się, a gdyby połączyć z innymi osiedlami to zwiększyłby przez dojazd z Kowal, Wzgórz, Straszyna czy Otomina.- 162 346
-
2023-02-09 07:28
Ostatnio zmniejszyły się korki na Ujeścisku (5)
Bo na kilka dni zamknięta była Człuchowska.
Niesety otwarcie Piotrowskiej znowu napędza kolejne auta.- 20 5
-
2023-02-09 08:57
przy pętli na zjeździe z Havla widać jeszcze kawałek lasu, dzisiaj już prawie całego wycięli bandyci (3)
jedyny kawałek lasu i zieleni w tej części miasta... gdzie zieloni?!
- 36 13
-
2023-02-09 09:19
to miasto (1)
jedz do lasu na wieś
- 10 39
-
2023-02-09 09:34
dokończ bełta i idź spać
- 22 9
-
2023-02-09 10:00
Zapłacili im, więc wszystko ok. Można budować.
- 9 1
-
2023-02-09 22:47
Były ferie dlatego zmniejszył się ruch samochodowy
- 2 0
-
2023-02-09 07:42
Nie, jeżeli nie trzeba zjechać z trasy szybszej, to się nie zjeżdża
- 12 3
-
2023-02-09 07:57
W Polsce ludzie nie uczą się na błędach już popełnionych przez innych (14)
tylko testują agresywną suburbanizację na sobie. A za jakiś czas będzie płacz, że płatny wjazd do centrum ;)
- 29 7
-
2023-02-09 08:19
Nie płatny tylko ograniczony (13)
To jeden z kamieni milowych i Gdańsk jest zobowiązany do wprowadzenia SCT jak każde miasto w Polsce powyżej 100 tys mieszkańców.
Co ciekawe to SCT zgodnie z założeniami objęty będzie też Wrzeszcz i Oliwa, bo Główne Miasto objęte SOD ma i tak już większość ulic niedostępnych dla aut.- 9 13
-
2023-02-09 08:46
pytania z logiki: (4)
czy taka blokada centrum przyśpieszy czy spowolni suburbanizację?
Jeżeli jesteś mieszkańcem osiedli mieszkaniowych/przedmieść/innych części aglomeracji i nie możesz zaspokoić pewnych potrzeb gospodarczych/ społecznych/kulturalnych z uwagi na zablokowany dostęp do centrum to czy rezygnujesz z tych potrzeb czy realizujesz je gdzieczy taka blokada centrum przyśpieszy czy spowolni suburbanizację?
Jeżeli jesteś mieszkańcem osiedli mieszkaniowych/przedmieść/innych części aglomeracji i nie możesz zaspokoić pewnych potrzeb gospodarczych/ społecznych/kulturalnych z uwagi na zablokowany dostęp do centrum to czy rezygnujesz z tych potrzeb czy realizujesz je gdzie indziej, gdzie nie ma blokad dostępu?
Jeżeli jesteś inwestorem inwestujesz tam gdzie jest nieograniczony dostęp klientów czy tam gdzie jest ograniczony i celowo zmniejszany dostęp klientów?
Jeżeli jesteś mieszkańcem "centrum' na przykład masz mieszkanie na Starym mieście po babci ale pracujesz np w Kokoszkach albo w rafinerii albo w Gdyni wybierasz dalsze mieszkanie w starej kamienicy bez parkingu czy decydujesz się na dom w Baninie skąd z prywatnego garażu dojeżdżasz do pracy w Kokoszkach/Gdyni/rafinerii samochodem po obwodnicach i ekspresówkach?
Czy jeżeli jesteś matką z małym dzieckiem, rodzicem odwożącym dziecko do szkoły, dojrzałym człowiekiem dojeżdżającym do pracy, osobą starszą/ o ograniczonej sprawności/ niepełnosprawną jazda rowerem/hulajnogą/na piechotę jest dla Ciebie realną alternatywą dla samochodu?- 33 9
-
2023-02-09 09:06
Nie ma związku (2)
Może dojechać komunikacją miejską
- 16 30
-
2023-02-09 12:49
Tak oczywiscie lub wigry 3 cargo (1)
- 5 5
-
2023-02-09 13:19
Dostawcy i tak nie mają jak dojechać, bo wszystko zastawione.
Strzelaj dalej :)
- 6 1
-
2023-02-10 08:45
dowożenie dzieci do szkoły samochodem rodziców jest formą zabierania im normalnego dzieciństwa
właśnie dlatego w mieście trzeba dbać przede wszystkim o zapewnienie wygodnych i bezpiecznych korytarzy ruchu pieszych i rowerzystów do wszystkich szkół. Dopiero wtedy można się pytać czy jazda rowerem czy hulajnogą jest realną alternatywą dla samochodu. Ten ostatni pojazd nie może być uważany za jedyny sensowny środek poruszania się po dobrze zaprojektowanym mieście.
- 1 0
-
2023-02-09 09:16
Niech Unia dalej wprowadza takie oderwane od rzeczywistości pomysły utrudniające życie mieszkańcom (7)
to na pewno przysporzy Unii więcej euroentuzjastów.
- 22 20
-
2023-02-09 09:39
Entuzjaści są gotowi się poświęcić w imię unii
Najgorzej, że innych też.
- 14 13
-
2023-02-09 11:05
Właśnie po to jesteśmy w EU żeby były takie wdrożenia (5)
Dzięki temu idziemy do przodu w rozwoju
- 9 14
-
2023-02-09 11:43
Nie wiem czy do przodu (2)
Mam wrażenie, że idziemy po prostu na ślepo, przyjmując różne unijne pomysły jako prawdy objawione, bez jakiejś głębszej refleksji i zastanowienia. I nie, nie jestem antyunijnym szurem, ale bezkrytycznym wyznawcą mądrości brukselskich również nie.
- 14 5
-
2023-02-09 12:25
Ale jakie głębsze refleksję? (1)
Będziesz dumał czy wąsaty Czesiek wjedzie swoim B6 na Piwna czy mu zabronić?
- 5 4
-
2023-02-09 18:51
Miałem na myśli raczej szerszy kontekst
Ja i tak się nie pcham do centrum autem bo szkoda czasu i nerwów. A Ty zaraz z Cześkiem :)
- 3 0
-
2023-02-09 11:43
Jak widać po drogach na południu Gdańska - nie idziemy tylko stoimy (1)
Swoją drogą ciekawe że pouczają nas Niemcy, które już zdążyły wybudować sieć Autobahnów, czy Holandia posiadająca jedną z najgęstszych sieci dróg dla samochodów, a przeciętny Holender rocznie pokonuje samochodem znacznie więcej kilometrów niż przeciętny Polak, o czym rowerowa propaganda zapomina wspomnieć pokazując zdjęcia z odpowiednika Długiego Targu w Amsterdamie jako dowód, że tam nie ma samochodów. No cóż, u nas na Długim Targu samochodów też nie ma, ale zdjęć Einsteinweg już nie pokażą.
- 12 5
-
2023-02-10 08:50
warto współczuć osobom, które twierdzą, że "rowerowa propaganda" sugeruje brak samochodów w Amsterdamie
Warunki poruszania się samochodem w Holandii są bardzo dobre, ponieważ zapewniona jest dobra, ciągła infrastruktura dla pieszych i rowerzystów i w tym kraju kierowcy nie muszą konkurować o przestrzeń z innymi kierowcami, którzy nie realizują wielu niepotrzebnych przejazdów samochodem na krótkie odległości. To przecież nadmiar samochodów na drogach
Warunki poruszania się samochodem w Holandii są bardzo dobre, ponieważ zapewniona jest dobra, ciągła infrastruktura dla pieszych i rowerzystów i w tym kraju kierowcy nie muszą konkurować o przestrzeń z innymi kierowcami, którzy nie realizują wielu niepotrzebnych przejazdów samochodem na krótkie odległości. To przecież nadmiar samochodów na drogach jest głównym źródłem utrapień kierowców w Polsce. Teza, że przeciętny Holender przejeżdża samochodem więcej kilometrów niż przeciętny Polak jest trudna do obronienia: w Holandii jest bardzo dobrze rozwinięta sieć połączeń kolejowych oraz systemów "Bike and Ride" - darmowe i strzeżone parkingi dla rowerów przy wszystkich stacjach nie tylko lokalnych linii kolejowych.
- 0 1
-
2023-02-09 08:48
(16)
Mieszkasz w mieście i przeszkadza ci hałas i spaliny? Rozwiązanie jest proste - wyprowadź się za miasto.
- 19 28
-
2023-02-09 09:18
Otóż to
Przeprowadzają się takie pańcie z pieskami ze wsi do miasta i potem im przeszkadza hałas i spaliny. Miasta to smród z fabryk, zapach szadółek, spalin i spoconych panien po imprezie.
- 15 15
-
2023-02-09 09:30
(2)
"jak ci się tu nie podoba to przestań tu być" to najgorszy możliwy argument. Zamiast zmieniać coś na lepsze każdego krytującego można spławic
- 29 6
-
2023-02-09 11:22
(1)
Czyli tam gdzie się przeprowadzisz to z automatu wszystkim narzucasz swoje obyczaje tak?
- 6 6
-
2023-02-09 11:52
Przecież napisał że jego obyczaje są lepsze od twoich
- 6 2
-
2023-02-09 09:41
To nie miasto jest głośnie i wytwarza spaliny (6)
Tylko samochody
- 12 9
-
2023-02-09 10:08
(1)
Dlatego likwidujecie fabryki/przemysł?
- 5 6
-
2023-02-09 19:53
bo trują powietrze,ludzie chorują
- 0 0
-
2023-02-09 10:15
Przecież Pinokio zaraz wpuści na te osiedla milion samochodów elektrycznych i co wtedy powiesz? Że ktoś trzyma zużytą baterię pod twoim balkonem? Po co się przeprowadzacie do miast jak wszystko wam przeszkadza. Samochody nie, muzyka nie, imprezy nie, sąsiedzi nie, griil nie.
- 12 6
-
2023-02-09 10:24
W XIX wieku, przed wynalezieniem samochodów, miasta wcale nie były głośne, brudne i wcale nie śmierdziały (2)
- 12 10
-
2023-02-09 10:53
(1)
Nie chciał byś wąchać Tamizy z tamtego okresu. No ale u nas za to w rynsztokach rosły róże i fiołki.
- 17 0
-
2023-02-09 11:24
A wykształcona ludność miast wypróżniała się do porcelanowych sedesów obmywając po wszystkim ręce.
- 5 0
-
2023-02-09 11:06
A potem codzienne dojeżdżaj do miasta dizlem (1)
- 4 1
-
2023-02-09 12:05
Ołł yea
- 2 0
-
2023-02-09 11:17
To jest osiedle, a nie centrum (1)
Każde osiedle jest tak zbudowane, że ma być dojazd do budynku, a nie przejazd przez nie. Proponuje spojrzeć na Osiedle SM Chełm. I zacząć krzyczeć czemu nie można przejechać ze szkoły Liceum nr 7 na wprost przez korty do Biegańskiego 12. Czemu np nie można z Cieszyńskiego przejechać na prost do Dragana 11 itd. Trzeba jechać na około i dobrze. To są osiedla i to są drogi wewnętrzne.
- 13 6
-
2023-02-09 12:26
Właśnie tak!
Ale samochodziarze krzywią nosy
- 5 8
-
2023-02-09 12:45
Nieprawda. Na wsi zagęszczenie ludzi jest małe, więc właśnie tam można w miarę bezkarnie smrodzić. I na ogól bez auta ani rusz. W mieście masz zbiorkom, rowery, można też chodzić pieszo, tylko ludzie są leniwi i najchętniej podjechali by autem pod same drzwi.
- 6 4
-
2023-02-09 09:23
oo, to nagle samochody przeszkadzają, jak pod moim oknem (1)
ale juz te zaszlabanowane osiedle wsiada potem w swoje i jedzie na dolny taras, gdie to mieszkancy maja zaakaceptowac parkujace im na trawnikach, chodnikach itepe samochody, bo to przeciez miasto i tak już jest.
Nie widzisz tu pewnej sprzecznosci?- 40 1
-
2023-02-09 12:27
Akurat mieszkam we Wrzeszczu
I jest na to sposób tylko zdiz zbija bąki
- 4 0
-
2023-02-09 09:57
Tych spalin jest więcej z powodu objazdu. One są wszędzie.
- 11 4
-
2023-02-09 11:58
Oczy bolą od tych lewackich wpisów.
- 5 6
-
2023-02-09 12:43
(1)
Dokładnie. Drogi osiedlowe powinny być tylko dla ruchu lokalnego - mieszkańcy, goście, zaopatrzenie, służby komunalne etc. A cwaniaki robią sobie skróty bo nie chcą czekać w korku na głównych ulicach.
- 8 4
-
2023-02-09 13:38
Sami mieszkańcy
Takiego osiedla z jednym wyjazdem stoją poyem w korku na tym wyjeździe...miodzio
- 7 2
-
2023-02-09 15:18
Fizyka
Fizyka matma chemia
Przy obecnym układzie ulic, samochody jadą, dłużej i wolniej. Więc przez dłuższy okres czasu emitują spaliny. Na większym obszarze. Również niskie prędkości i wieczny rozruch nie wpływają korzystnie na emisje.- 6 4
-
2023-02-09 15:57
Kierowca (1)
Zdarza mi się jeździć po tych osiedlach.Dojazdy i drogi to jest skandal na miarę europejską !!!! Brak prostych i jasnych dojazdów, ronda i rondka a do tego progi zwalniające wcale nie poprawiają bezpieczeństwa .Argument , że to będą drogi przejezdne dla innych --świadczy o małostkowości autora .Czy jadąc np.od Huciska do Sopotu mieszkańcy Wrzeszcza i Oliwy zabraniają przejazdu swoimi ulicami???
- 8 3
-
2023-02-09 16:13
Nie ale bardzo chcieliby
Żebyś z centrum do Sopotu jeździł SKM
- 5 2
-
2023-02-09 07:08
Bubel urbanistyczny (51)
Południe Gdańska sprawia wrażenie, jakby projektował to ktoś na rauszu. Wszystko bez ładu i składu, oddalone od siebie i poprzedzielane łąkami i pustkowiami przy braku pożądanych drug dojazdowych, a połączone jakimiś krętymi uliczkami. Ewenement na skalę kraju! Totalny odlot!
- 563 28
-
2023-02-09 07:41
Tak właśnie wygląda wasz Gdańsk, trzeci świat (9)
- 48 19
-
2023-02-09 08:17
Jak tam Pcim? (7)
Zdaje się że jakieś wille tam z podatków ostatnio kupiono...
- 26 32
-
2023-02-09 09:50
(3)
Ciekawe, że jak ktoś wypowiada się przeciw gdańskiej władzy to od razu PIS, Pcim i cholera wie co jeszcze. Nie można mieć własnych poglądów oderwanych od jakiejkolwiek polityki?
- 52 5
-
2023-02-09 10:07
(2)
W Gd. nie można, bo wyznawcom jedynie słusznej linii politycznej wszystko kojarzy się z pisem. Taka natura i pomysł na utrzymanie władzy przez kolejne 20 lat. To zdaje się, we współczesnej nowomowie, nazywa koryto +.
- 32 7
-
2023-02-10 06:05
(1)
Wolę gdański układ niż hołotę z partii władzy!
- 2 1
-
2023-02-10 11:12
Tym wpisem potwierdziłeś w pełnej okazałości słowa gościa powyżej:)
- 0 1
-
2023-02-09 10:16
Jak tam Radek z Chobielina dostał znowu jakas łapówke od Putina ile tym razem milion euro czy wiecej? (2)
W Gdańsku tylko marne 8milionów wydali na premie dla swoich a na POrtal Gdańsk tylko 20 milionów z kasy wszystkich mieszkanców jest tak POpularny ze urzednicy jak chca cos ogłosic to płacą tutaj za publikacje!
- 16 8
-
2023-02-09 11:03
osiem milionów?
Tyle to jedna pisiacka willa kosztuje. A tu roczne nagrody dla wielu osób za ciężką pracę w trudnym czasie.
- 12 16
-
2023-02-09 14:07
100 koła euro z ZAE
to na waciki starczy
- 4 2
-
2023-02-10 10:44
Skoro "wasz",
to dlaczego się wypowiadasz?
- 1 0
-
2023-02-09 08:05
To nieograniczona wolność gospodarcza zaprojektowała poludnie (10)
Każdy deweloper mógł robić na swojej ziemi co chciał i jak chciał.
- 61 5
-
2023-02-09 09:41
Dokładnie. Budowano osiedla, a drogi... No kto o tym myślał. Grunt to zarobić. A ludzie.. (5)
Niech czekają 20 lat na drogę, na tramwaj. Ale będzie fala, utrzymanie 25mln rocznie, po 10 latach 250mln. Byłaby droga i to nie jedna.
- 36 3
-
2023-02-09 09:55
(2)
25mln na kilkadziesiąt miast
rezygnacja z kosztownych automatów i papierowych (lub at least znacząca redukcja)
można zrezygnować z koncepji miesiecznych - kupujesz bilety na bieżąco przykładając kartę - dopóki masz rachunek za mniej niz 117zł - to ok, powyżej to wbije ci miesięczny
co więcej w 3 city będzie można oddzielne piony biletowe wyelminować i zintegrować w jedną.- 1 18
-
2023-02-09 17:27
Likwidacja okresowych = koniec rządów
Sposób, który opisałeś niestety byłby zbyt prosty aby zrobić ludzi w balona.
- 7 1
-
2023-02-10 06:59
i za takie skromen rozwiazania placic 130 mln i miliony na utrzymanie tego co rok? Nie ma to najmniejszego sensu.
- 0 0
-
2023-02-09 22:05
ludzie mogą poruszać się po mieście nie tylko samochodem
- 0 3
-
2023-02-10 06:08
Na Chełmie ludzie czekali ćwierć wieku na tramwaj to i wy możecie 20 lat !!!
- 0 3
-
2023-02-09 13:55
Bzdura, miasto robi plan zagospodarowania
- 2 7
-
2023-02-09 14:06
Od pilnowania porządku urbanistycznego, choćby zgrubnie, jest mpzp. Tylko musiałby być nieprzekupny (1)
- 13 0
-
2023-02-10 01:51
Podacie nawiska lub inicjały dla prokuratury
- 0 1
-
2023-02-09 14:08
jak myślisz dlaczego niektórzy urzędnicy po 10 mieszkań mają choć z zarobków ledwo na jedno by starczyło ?
- 8 1
-
2023-02-09 08:25
Najważniejsze , że w Gdańsku nie rządzi (8)
PIS . A miasto jest tolerancyjne
- 37 11
-
2023-02-09 09:32
I serdeczne :-)
- 18 1
-
2023-02-09 09:39
Byłoby jeszcze gorzej (2)
Dla pis tematy takie jak urbanistyka i planowanie przestrzenne nie istnieją. Wystarczy spojrzeć jak wygląda Podhale, ich bastion. Jedna wielka samowolka do tego naćpana banerozą.
- 27 12
-
2023-02-09 11:45
Ciekawe info
bo do tej pory bastionem pis było podkarpacie
- 5 2
-
2023-02-09 13:56
haha akurat prezydentami miast są głównie ludzie z PO lub z PO związani
- 6 3
-
2023-02-09 10:09
Oto motto miłościwie nam panującej od ponad 20 lat ekipy.
- 11 2
-
2023-02-09 10:18
POkemony znowu w natarciu jak tam Fala podwyzka cen biletów na 200 zl nie wazne by pis nie rzadził bo niema inne opcji :) (2)
dla bezmózgowców jest tylko plcja PO lub nienawisc dlatego mozna ich okradac na maksa :) a oni jesszce POdziekuja :)
- 14 12
-
2023-02-09 11:05
a żebyś wiedział, że ważne. Pisowiec tu rządził kiedyś, wyleczył Gdańszczan z PiS skutecznie. (1)
- 14 7
-
2023-02-09 11:53
A sam skończył na Kurkowej.
- 8 1
-
2023-02-09 08:54
Projektanci miejscy..
mają swoje firmy pod które "projektują"
- 10 2
-
2023-02-09 09:13
Jak czytam takie farmazony to się tylko załamać można (4)
Problemem jest, że ludzie wszędzie chcą jechać samochodem i na skuśkę i nawet jak mają do przejścia 500m. Co pokazuje trasa kościół- szkoła. Zapomina, że to uczyniłoby z Płockiej trasę tranzytową, a ruch na człuchowskiej wzrósłby 4 krotnie. Ta trasa jest akurat jedną z gorszych pomysłów. Na osiedlu Chełm wygląda to podobnie i jakoś nikt nie kwiczy,
Problemem jest, że ludzie wszędzie chcą jechać samochodem i na skuśkę i nawet jak mają do przejścia 500m. Co pokazuje trasa kościół- szkoła. Zapomina, że to uczyniłoby z Płockiej trasę tranzytową, a ruch na człuchowskiej wzrósłby 4 krotnie. Ta trasa jest akurat jedną z gorszych pomysłów. Na osiedlu Chełm wygląda to podobnie i jakoś nikt nie kwiczy, że musi objechać połowę osiedla i mógłbym pokazać takich pomysłów bardzo dużo. Podobnie Zaspa i Przymorze. Oczywiście brakuje kilku tras zbiorczych, ale na pewno nie tych co wskazał autor, a jedynie z tego co się mowi to trasa nr 3 jest robiona, czyli przedłużenie Lawendowego Wzgórza.
- 17 17
-
2023-02-09 09:31
Brakuje ścieżek, chodników i bram w płotach
Oczywiście, że ludzie wsiadają w auto, jeśli do przejście w linii prostej w jedną stronę jest 200m a zgodnie z prawem własności i kretyńskim planowaniem 1200m.
- 25 3
-
2023-02-09 10:57
jechanie autobusem który potrzebuje 40 minut żeby dojechać do pętli tramwajowej bo objeżdża wszystkie osiedla... (2)
w takim czasie pomimo korków bedę u celu a nie na pętli z której mogę rozpocząć podróż...
południe to chaos nikt nie ma wizji wszystko robione najniższym kosztem...- 17 2
-
2023-02-09 19:57
(1)
dlatego wprowadzili bilety na 75 minut
- 4 2
-
2023-02-09 21:44
Co za dziwna demagogia
Jakoś nie wszyscy mieszkają na tych peryferiach, a podwyżka obejmie wszystkich gdańszczan, z wyjątkiem tych co mają zagwarantowane darmowe przejazdy.
- 1 3
-
2023-02-09 09:24
Sycylia
Taka mała
- 12 6
-
2023-02-09 09:27
Błąd. Tam nikt niczego nie projektował, nawet na rauszu by wyszło lepiej niż jest teraz. (4)
Deweloper dostawał działkę, robił tam co chciał, doprowadzał dojazd na budowę od najbliższej utwardzonej ulicy. Przemnożyć to przez liczbę osiedli. Cyk, mamy to co mamy.
- 36 0
-
2023-02-09 09:32
(2)
I obowiązkowo otoczył płotem, bo przecież i tak wszyscy mają dwa auta. Potem wyjazd z osiedla 40 min.
- 28 0
-
2023-02-09 09:57
(1)
albo 15 min z buta na pętlę autobusowo-tramwajową? Problem solve
- 6 3
-
2023-02-09 11:41
Niekoniecznie
Czasami trzeba obejść osiedle, żeby dojść do najbliższego przystanku, bo Polskich obozów mieszkaniowych się zachciało. Grodzenie osiedli to tez wyższa szkoła patodeweloperki.
- 20 1
-
2023-02-09 19:58
czy mowa o Nowej Letnicy?
- 2 2
-
2023-02-09 10:24
Błąd.
Tego nikt nie projektuje, developerzy kupują działki bez planu zagospodarowania przestrzennego i jadą jak im wygodnie.
- 19 0
-
2023-02-09 10:53
problem jest znany i rozwiązany już bardzo dawno - tylko u nas brakuje specjalistów od urbanistyki
sieć drogowa przypominająca kalafiora została opisana jako patologia bardzo dawno temu - ale Gdańsk jest jak zwykle 100 lat za murzynami...
ktoś mi wytłumaczy po co sortownia do plastików? pod koniec roku i tak mają trafiać do spalarni więc gdzie tu sens jeśli i tak nie trafią do powtórnego przetworzenia tylko do pieca?- 9 1
-
2023-02-09 11:50
jakby projektował to ktoś na rauszu.
Błąd w myśleniu. Tego nikt nie projektował. Dlatego właśnie Południe wygląda jak wygląda, że święty kolekcjoner mieszkań i realizatorka jego testamentu mieli na to serdecznie wylane! 20 lat wolnej amerykanki nie mogło skończyć się niczym innym.
- 9 1
-
2023-02-09 12:02
NIKT tego nie projektoweał, każdy deweloper sam sobie
a urbanista tylko klepnął, bo przecież drogi są, nie? A, że bez ładu i składu i czasem straż pożarna czy karetka nie może przejechać albo zapitala dookoła to już nieważne
- 13 1
-
2023-02-09 12:28
Nowe poludniowe osiedla
To prawda,projektowanie ulic na nowych osiedlach i ogólna chaotyczna zabudowa nowych dzielnic to robota ludzi nieodpowiedzialnych,albo będących stałe pod wpływem.
- 11 0
-
2023-02-09 13:54
Nasza Mała Sycylia
- 6 5
-
2023-02-10 05:19
XD
Dróg -> Droga
- 0 1
-
2023-02-10 06:03
Słoiki płaczą i zarazem stadami pchają się do Gdańska. Czyżby cierpieli na schizofrenię?
- 2 1
-
2023-02-10 13:56
Przepraszam, co robił? Tego nikt nie projektował, jak zwykle samo-się.
- 0 0
-
2023-02-09 07:06
przecież oba ujesciska nie są nawet chodnikiem połączone (16)
w takie dni jak dziś przejście jest tylko w kaloszach albo na około wzdłuż nowych torów tramwajowych
- 438 19
-
2023-02-09 07:52
(7)
Na końcu ul. Płockiej masz ciąg pieszo rowerowy, którym można zejść do Człuchowskiej
- 24 4
-
2023-02-09 08:15
Pomijam, że na długości 3km są zlepione razem
Zabudową przylegają komunikacyjnie klif
- 4 4
-
2023-02-09 08:36
To jest grubo na około i do pokonania są dwie "góry" (5)
byleś tam kiedykolwiek?
- 12 7
-
2023-02-09 09:24
Oczywiście że są połączone. Jak wyżej ciąg pieszo rowerowy, na płockiej oraz obok kościoła schodami w dół i Jarem. Można w górę (3)
- 8 6
-
2023-02-09 10:04
(2)
idź zobacz w jakim stanie są te schody i ile ich jest.
tu chodzi o to że nie ma połączenia przemyskiej z ostrołecką/wadowicką która byłaby na płasko bez pokonywania dwóch wzniesień.- 17 3
-
2023-02-09 17:32
Obok tramwaju będzie chodnik, z przemyskiej właśnie.
Schody, no cóż. Spółdzielnia okradana przez lata...
- 6 0
-
2023-02-09 18:02
To chyba musiałbyś dwa piękne wzgórza zniwelować. Kiedyś też byli tacy "turyści" w Zakopane co weszli by na szczyt Rysy, gdyby był płaski. Żenada co się dzieje z ludźmi, zero kondycji, tylko pilot i TV a brzucho rośnie
- 5 4
-
2023-02-09 17:58
Góry? to akurat jest zaleta. Bo to są piękne Wzgórza Morenowe, z bardzo ładnymi widokami. Gdańsk nigdy nie był płaski i ma doskonałe warunki do treningów właśnie na górkach o ponad 150 m różnicy wysokości. Nie masz kondycji, to zacznij ćwiczyć :) i nie jest dookoła, zależy gdzie się idzie. To jest na środku osiedla!
- 7 1
-
2023-02-09 10:06
Wierutna bzdura
albo jesteś dziad co nie wychodzi z domu, albo dziad co nie mieszka w tej dzielnicy od lat
- 2 7
-
2023-02-09 10:12
Deweloper (2)
Te osiedla stawia deweloper a pretensje o chodnik do miasta.na dolnych tarasach też są mieszkańcy.jak dolne tarasy postawią szlabany to do pracy będziesz jechał przez Karlskronę.myslenie nie boli,nie kupuje się mieszkania bez dogodnego dojazdu.ja kupując mieszkanie poświęciłem dzień na sprawdzenie dojazdu,i wyszło mi 3 godziny w te i spowrotem.deweloper twierdził że dojazd 8 minut
- 12 4
-
2023-02-09 13:26
Nigdy nie miałem potrzeby żeby przejechać "tranzytem" przez osiedle na dolnym tarasie...
- 5 1
-
2023-02-10 07:04
Zostaw kluczyki w domu jak te trasy robisz po 3h.
- 0 0
-
2023-02-09 11:01
Podobnie np. Myśliwska/Wołkowyska z Matemblewem, piesi i roweżyści nie maja żadnego priorytetu dla miasta Gdansk, niech se w błocie grzęzną
- 6 1
-
2023-02-09 17:54
Co za bzdury wypisujesz? Mieszkasz w ogóle w Gdańsku czy siejesz specjalnie ferment
- 5 1
-
2023-02-09 18:52
Przecież
To dla zdrowia
- 5 0
-
2023-02-10 11:00
W sumie to prawda
Jest jedno sensowne przejście na końcu Płockiej, a drugie powstało dopiero teraz wzdłuż nowej linii tramwajowej. Są inne niby "wąwozem", ale nie wszędzie można się tam dostać.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.