- 1 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (219 opinii)
- 2 Gdzie lądują ścieki z działek? Będą kontrole (128 opinii)
- 3 Zwężą ul. Morską. 9 miesięcy prac (106 opinii)
- 4 Co z krzyżami w trójmiejskich urzędach? (1007 opinii)
- 5 237 mieszkań zadłużonych na ponad 10 mln (96 opinii)
- 6 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (245 opinii)
Południowa Obwodnica Gdańska: pojedziemy szybko i komfortowo
Prace przy budowie Południowej Obwodnicy Gdańska trwają już od ponad pół roku i widać je na jej całej, 17-kilometrowej trasie. Na radość z jazdy po nowej obwodnicy trzeba poczekać do maja 2012 r.
Jak będzie wyglądała Południowa Obwodnica Gdańska oczami korzystającego z niej kierowcy?
Na każdej jezdni będą dwa pasy ruchu oraz pas awaryjny. Dlatego kierowca będzie mógł bezpiecznie rozpędzić się na niej do 110 km/h.
Na wysokości miejscowości Koszwały będzie mógł wypocząć, ale pod warunkiem, że nadjedzie od strony Warszawy. Znajdować się będzie tzw. MOP, czyli miejsce obsługi podróżnych. Tu też stanie jedyna stacja benzynowa przy POG. Poprowadzi ją firma, która wygra przetarg.
- To miejsce budzi ogromne zainteresowanie u firm paliwowych, już kontaktowali się z nami przedstawiciele PKN Orlen - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy inwestora, gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Więcej będzie tzw. stacji pogodowych, podobnych do tych, które stoją w Chwarznie, przy Obwodnicy Trójmiasta. Dostarczą one kierowcom informacje o aktualnych warunkach atmosferycznych panujących na drodze. Działania urządzeń będzie wspierał monitoring. Na razie nie wiadomo, czy będzie z niego korzystał ktoś poza drogowcami.
W odróżnieniu od Obwodnicy Trójmiasta POG będzie przyjazna zwierzętom. Na całej jej długości powstaną liczne przejścia podziemne. Cała będzie też ogrodzona co ma do minimum ograniczyć możliwość wtargnięcia dzikich stworzeń.
POG jest budowana z myślą o nieistniejących na razie rozwiązaniach technicznych: na trasie znajdą się stacje przekaźnikowe, które będą elementem systemu inteligentnego sterowania ruchem "Tristar".
Póki co, nie ma szans na umieszczenie tablic zmiennej treści, które popularne są na autostradach w Europie. - Żaden przepis prawa nie wskazuje, jak ma wyglądać taka tablica, dlatego ich instalację trzeba odłożyć na później - wyjaśnia Piotr Michalski.
Budowa nowej obwodnicy będzie kosztowała 1,13 mld. zł. Inwestycja finansowana jest z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, wspieranego dotacjami z Unii Europejskiej. POG będzie gotowa w maju 2012 r.
Miejsca
Opinie (158) ponad 10 zablokowanych
-
2010-05-09 10:42
Zeby tylko byla dobrej jakosci a nie rozpadla sie po gwarancji
za ta cene trudno porzadna droge wybudowac, wiec oby byla choc na 10lat bez remontu na wciaz
- 8 8
-
2010-05-09 10:25
W Polsce nie buduje się autostrad i dróg ekspresowych
- 8 7
-
2010-05-09 09:41
Dlaczego "bezpiecznie" to tylko 110 ? Nie rozumiem jazdy szybciej po normalnych drogach i terenie zabudowanym i popieram ograniczenia, ale autostrady i ekspresówki to chyba inna bajka.
- 14 10
-
2010-05-09 09:39
Dawać Dawać Dawać
Wszyscy czekamy na otwarcie !
- 9 2
-
2010-05-09 09:34
I tak za 10 lat obwodnica będzie zakorkowana
Jeżeli nie przewidziano rezerwy w terenie to obwodnica południowa może być raz dwa zakorkowana.
- 11 11
-
2010-05-09 09:14
Super aby takich inwestycji wiecej a przy okazji wiecej pelnych remontow nawieszchni drogowych a nie lania tylko latek...
- 35 4
-
2010-05-09 09:06
Będę im mocno kibicował
Tempo prac na chwilę obecną mają chłopaki dobre i oby tak dalej, to za dwa latka będzie się śmigałoooooo
- 54 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.