- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (76 opinii)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (83 opinie)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (143 opinie)
- 6 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (10 opinii)
Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z
Po naszym poniedziałkowym artykule, w którym przeanalizowaliśmy pomysły gdańskich drogowców na zmniejszenie korków na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Łostowicką i al. Havla, od naszych czytelników otrzymaliśmy kolejne pomysły na usprawnienie ruchu w tym miejscu. Spośród nadesłanych propozycji postanowiliśmy wybrać kilka, które naszym zdaniem zasługują na uwagę planistów i inżynierów ruchu z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W ostatnich latach dynamiczny rozwój południowych dzielnic oraz otwarcie nowych tras sprawiły, że aby zamortyzować rosnące korki - konieczna jest mniejsza lub większa ingerencja w układ drogowy.
Pomysł nr 1: wystarczy 50 metrów nowej jezdni
Autorem pomysłu jest pan Bartosz. Jego zdaniem, aby usprawnić ruch w kierunku obwodnicy przed skrzyżowaniem Armii Krajowej z Łostowicką, wystarczy dobudować ok. 50-metrowy odcinek lewoskrętu, a następnie przemalować oznakowanie poziome.
- Jezdnię w kierunku obwodnicy w miejscu, gdzie kończą się trzy pasy, wystarczy przedłużyć o zaledwie 50 metrów. Następnie tak przemalować oznakowanie poziome, by prawy pas w kierunku obwodnicy zakończył się przejściem w prawoskręt w Łostowicką, lewy - po wygięciu w prawo zostanie poprowadzony prosto po obecnym prawym pasie, a ten nowy 50-metrowy odcinek przejdzie najpierw w lewy pas, a potem w lewoskręt. Przed samym skrzyżowaniem do jazdy na wprost wróciłyby dwa pasy - tłumaczy nasz czytelnik.
Pomysł nr 2: Wydłużyć skrajne pasy, poprowadzić jezdnię między nasypami
Zdaniem innego z naszych czytelników - także pana Bartosza - korki na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Havla i Łostowicką (w kierunku centrum) można ograniczyć w dość łatwy sposób. Np. poprzez wydłużenie prawo- i lewoskrętów.
- Jakiekolwiek rozwiązanie nie zostałoby wprowadzone, to korki i tak nie znikną - zastrzega pan Bartosz. - Przy coraz większej liczbie samochodów oraz coraz większej mobilności ludzi po prostu nie ma takiej możliwości. Niemniej wydaje się, że skrzyżowanie ma jeszcze spore możliwości do optymalizacji rozwiązań. W kierunku centrum tamowanie ruchu w dużej mierze wynika z tego, że samochody nie mieszczą się na obecnych pasach do skrętów, zarówno w kierunku Havla, jak i cmentarza. Wydłużenie pasów do skrętów (a być może i poszerzenie do dwóch pasów) znacznie zniwelowałoby ten problem. Zwłaszcza na powiększenie pasa do skrętu w lewo jest dość miejsca w obrębie skrzyżowania.
Nieco bardziej skomplikowana jest sytuacja na jezdni w kierunku obwodnicy. Jak przyznaje nasz czytelnik, postawienie estakad byłoby kosztowne i mocno kontrowersyjne. Podkreśla, że rację mają władze miasta, aby nie przekreślać szans na ich budowę w przyszłości.
- W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem wydaje się wydłużenie (a być może i poszerzenie) pasa do lewoskrętu. Warto przeanalizować możliwość poprowadzenia tego lewoskrętu pomiędzy nasypami. Zdaje się, że to raptem 400 metrów drogi - ale 400 metrów, które mogą odkorkować Armii Krajowej. Obecny skrajny lewy (trzeci) pas Trasy W-Z mógłby odbić w lewo pomiędzy nasypy, a następnie tuż za nimi skręcałby w prawo. Chodzi oczywiście o to, żeby włączenie w skrzyżowanie było jak najbliżej głównej jezdni AK w kierunku obwodnicy, aby nie zmniejszać przepustowości z kierunku al. Havla. Przy takim rozwiązaniu nasyp pozostaje jako rezerwa, a dobudowany fragment jezdni zapewne zmieści dwa pasy, dzięki czemu będzie miał bardzo dużą pojemność. W efekcie za węzłem Sikorskiego nastąpiłaby separacja ruchu w kierunku obwodnicy i Havla, co daje nadzieję na znaczące zmniejszenie zatorów w tym kierunku.
Zdaniem pana Bartosza władze miasta powinny też pochylić się nad uruchomieniem w ciągu Trasy W-Z tzw. szybkich autobusów łączących centrum miasta z Jasieniem, Kiełpinkiem, Kokoszkami czy Szadółkami.
Pomysł nr 3: Potrzebne zmiany na wyjeździe z Chełmu
Z jeszcze innego założenia wyszedł pan Jan. Jego zdaniem problemy z korkami na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Havla i Łostowicką można zmniejszyć, wprowadzając zmiany w organizacji ruchu na wcześniejszym skrzyżowaniu Trasy W-Z z Sikorskiego.
Według niego wyjazd z Chełmu w kierunku obwodnicy w czasie popołudniowego szczytu utrudniają pojazdy jadące w tym kierunku nie dołem (dwoma pasami pod estakadą), lecz górą.
- Ten problem można rozwiązać na kilka sposobów. I to niewielkim nakładem. Np. zmienić pierwszeństwo na tej krzyżówce - znak stop zatrzymywałby kierowców od strony Armii Krajowej, a dawał pierwszeństwo jazdy w kierunku obwodnicy. Można też w tym miejscu postawić sygnalizację świetlną, ewentualnie - uniemożliwić kierowcom jazdę na wprost i np. oznakowaniem zmuszać kierowców do skrętu w lewo w kierunku Chełmu. Z drugiej strony można umożliwić jazdę "na wprost" oboma pasami - wówczas zjeżdżając z Chełmu, nie będzie trzeba się wpinać w prawy pas. Można dużo wcześniej - np. przy skrzyżowaniu z ul. Na Zboczu - zwęzić górną jezdnię w kierunku obwodnicy do jednego pasa.
Opinie (332) 10 zablokowanych
-
2020-02-06 15:35
NASYP !
kawałek nasypu już jest od 10 + lat i zamiast dokończyć to mędzą i ględzą
- 0 1
-
2020-02-06 13:45
Po co ta dyskusja Wybudować wiadukt i będzie po problemie
- 0 0
-
2020-02-04 07:06
Ale o czym tu dyskutować? (10)
Wiadukty i po problemie
- 225 28
-
2020-02-06 12:30
wiadukt
budowa wiaduktów jak bylo w koncepcji lat 80
- 0 0
-
2020-02-04 09:18
Chcesz budować wiadukty (4)
a (były już) redaktor Naskręt, specjalista wysokiej klasy, lansował tezę o wyburzaniu istniejących wiaduktów
- 11 1
-
2020-02-04 09:31
Tu akurat wiadukt jest bardzo potrzebny. (3)
To pomysł pana Kacpra Plażyńskiego, ostatnio lokalna władza też uważa, że ten pomysł jest dobry, zaczęła nawet mówić, że ten pomysł jest jej.
- 8 9
-
2020-02-04 11:28
O, tak, nawet usypał nasyp w czasach, kiedy jeszcze walił w pieluchy :D (2)
- 12 4
-
2020-02-04 12:12
Lokalna władza to rodzaj żeński, mówimy (1)
usypała, waliła
- 0 5
-
2020-02-04 18:58
Kacper usypała i waliła?
Ale co mnie tam, lewacka partia, to pewnie może sobie rodzaj wybrać...
- 3 0
-
2020-02-04 10:22
Po problemie na tym skrzyżowaniu. Po prostu problem przeniesie się gdzie indziej. Super pomysł - 400 mln żeby przenieść korek na węzeł Groddecka.
- 5 5
-
2020-02-04 09:07
Propozycja nr 3 wariant pierwszy ze znakiem stopu i powrót na Chełmie po południu zaj..ny i wtedy stoją wszyscy i Ci na Chełmie i Ci co jada dalej prosto. Brawo pomysł godny uwagi.
- 4 0
-
2020-02-04 08:34
Daj kasę
Gdańska tylko w tym roku pożyczy 500 milionów złotych
- 5 5
-
2020-02-04 08:10
Propozycja, której nie ma... Takie "super" propozycje czytam w portalu...
a jest to propozycja jedyna rozsądna, pod którą to skrzyżowanie jest częściowo przygotowane.- 26 4
-
2020-02-05 17:08
Węzeł estakad (1)
Niestety z tych propozycji tylko wydłużenie pasów skrętu mogło by zmienić coś na lepsze. Jednakże wszystkie pomysły w perspektywie kolejnych 5 lat nie zdadzą egzaminu. Mieszkam w Gdańsku od urodzenia i nie pamiętam czasów kiedy Armi Krajowej była ,,drożna". Jedyna nadzieja dla Gdańska i naszych władz, to wybudowanie węzła estakad w kierunku obwodnicy i centrum, lub przekształcenie Armii Krajowej w drogę ekspresową (wewnętrzną obwodnicę miasta) , z węzłem komunikacyjnym na wysokości skrzyżowania Havla z AK, z poszerzeniem do trzech pasów. Bawiący się w rządzących naszym miastem zbyt długo przeciągają tą inwestycje, mydląc nam oczy mniej potrzebnymi mieszkańcom przedsięwzięciami. Gdańsk się rozrasta, a rozwój komunikacji rozwija się zbyt wolno. Nasi planiści są 20 lat do tyłu za postępem.
- 0 0
-
2020-02-06 00:29
Dewelopery kaszubskie
Niech finansują Stawiają budy bez drogi,ironia....
- 0 0
-
2020-02-05 22:40
(1)
Nikt nie wpadł na to, ze brakuje tam wiaduktu? Nie po to są nasypy, żeby nasypać na nich wiadukt? Wiadukt tu, kolejne na lostowicka / kartuska, niedzwiednik.
Koniecznie jeden przy wyjeździe z ujesciska i dołączeniu do wz.
Na tym węźle widzę potrzebę zawiaduktowania w każdym kierunku. Inaczej się nie da!
Albo zasypać dwa pasu i zrobić aleję drzew. Bo w trójmiejście mało jest lasów i jeszcze mniej ścieżek rowerowych i trzeba jeździć rowerkiem po drogach, które idą wzdłuż ścieżek rowerowych.- 1 0
-
2020-02-06 00:27
Pomysł był... ale dla wsi ?Niech wieś płaci za użytkowanie drogi
- 0 0
-
2020-02-06 00:25
Hm...
Rano korek-wieś najazd robi.Popołudniu wieś wyjeżdża,korek tworząc.Szkoda tych wiejskich robotników...Bierzta kredyt i w GDAÑSKU mieszkajta...
- 1 0
-
2020-02-05 22:28
Ja optuję za wysiedleniem słoików.
- 4 0
-
2020-02-05 15:19
Trzeba było dokończyć inwestycje za wczasu
I wybudować wiadukt jak było w planach a nie zostawić nasypy i robić skrzyżowanie które zawsze było, jest i będzie przeciążone a pieniądze przep#$+@!.
- 0 1
-
2020-02-04 07:01
Urzędnicy na wszystkie propozycje odpowiadają: (21)
Piniedzy nie ma i nie będzie.
- 180 40
-
2020-02-04 07:24
Odbierzemy mafiom watowskim i będą. (7)
Już odebraliśmy i daliśmy biednym dzieciom . Tylko że nikogo nie z tej mafii nie złapaliśmy.
- 22 18
-
2020-02-04 08:18
a Schetyna dalej twierdzi , że zlikwiduje CBA ? (6)
Jak to nie złapali . Prawie codziennie CBA kogoś przyskrzyni . Oglądaj TVP a nie TVN .
- 16 20
-
2020-02-04 08:32
Teeaz budka chce przywrócić wysokie emerytury sbekom (3)
- 9 11
-
2020-02-04 10:15
Wystarczy że "pezydęt" wprowadził komucha do trybunału konstytucyjnego. (1)
- 14 6
-
2020-02-05 15:13
Rzepliński I sekretarz p.o.p. członek PZPR
- 0 0
-
2020-02-04 19:38
Budka - nasz idol.
- 3 0
-
2020-02-04 11:24
Kogo?
- 2 2
-
2020-02-04 08:28
Haaaa hahahaha
Hahahaha hahahaha hahahaha hahahaha hahahaha
- 13 4
-
2020-02-04 08:14
Widze ze ten portlal zmierza w strone fakt.pl (2)
- 19 1
-
2020-02-05 09:35
gumowy kręgosłup dobrze służy właścicielowi
podobnych usłużnych i elastycznych co do prawdy pracowników zatrudnił, partia to lubi, partia to kocha i partia to nagradza
- 2 0
-
2020-02-04 08:43
Tu już dawno jest pudelek XD
- 9 1
-
2020-02-05 07:23
Pieniądze są!!!
Są co roku dużo większe pieniądze wydawane na spłatę i utrzymanie wspaniałego stadionu wybudowanego przez Adamowicza
- 3 2
-
2020-02-04 07:12
Hjacynt z Bydgoszczu (5)
To powiedzialem tez ja.
Vincenty Hjacynt z PO.- 10 17
-
2020-02-04 10:52
W godzinach szczytu trzeba wydłużyć cykle świateł. (4)
I karać mandatami tych, co nie ruszają płynnie.
Wtedy na jednorazowym cyklu przejedzie znacznie więcej samochodów.
Nie jest to liniowa zależność 1:1 - więc dla przykładu:
2x wydłużenie cyklu puści 3x więcej aut- 4 16
-
2020-02-04 11:24
Karać mandatami tych, którzy jadą z nadmierną prędkością. (2)
I to od 5km/h. Zdziwiłbyś się, jak szybko miasto by się odetkało.
- 6 11
-
2020-02-04 22:12
Kup system za kilkaset milionów, który odetka miasto. (1)
System nie działa, bo d**ile nie potrafią płynnie jeździć, tylko zapierdol od świateł do świateł.
Może by zamontować kamery i chociaż skasować głąbów za koszt Tristara?- 2 6
-
2020-02-04 22:20
Na wiadukt na armii krajowej nikt nie wpadl?
No to stojcie dalej...
- 7 1
-
2020-02-04 10:54
jak zbudować prom kosmiczny - pracownicy portalu trojmiasto radzą
jak zbudować drapacz chmur - facet zjadł dżambodżeta - pracownicy trojmiasto pl radzą itd. itd.
- 16 2
-
2020-02-04 08:29
AK-Łostowicka-Havla
Wnukom powiem tu miał być kiedyś wiadukt....Co maja urzędnicy do zaproponowania 20-lat po powstaniu nasypów ?
- 16 3
-
2020-02-04 08:15
Wystarczy nie wydawać pieniędzy na głupoty.
- 15 0
-
2020-02-04 07:56
Chyba w Gdynii...
- 5 5
-
2020-02-05 14:17
W skrócie
Poszerzyć jadąc do góry na końcu lewa strona 40 metrów i przemalowac pasy lekko by szło po skosie ale 3 pasy aż do lewoskretu
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.