- 1 Przystanki tramwajowe, które zniknęły (62 opinie)
- 2 W pogoni za znikającym Mevo (146 opinii)
- 3 Śmiertelny wypadek w Nowym Porcie (154 opinie)
- 4 Gdańsk bez rządowego dofinansowania (467 opinii)
- 5 Zdjęcia niedostępnych wnętrz Błyskawicy (61 opinii)
- 6 Ukradł rower w Sopocie. Poznajesz go? (96 opinii)
Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości
Tzw. sztuczne pasy ruchu mają rozładować popołudniowe korki na Armii Krajowej przed skrzyżowaniem z Łostowicką i al. Havla. Pomysł gdańskich drogowców jest niemal bezkosztowy i stanowi dobrą alternatywę dla drogiej budowy estakady na istniejących już nasypach. Wątpliwości mają tylko opiniujący go policjanci.
Długa kolejka kierowców zamierzających skręcić w lewo w al. Havla wylewa się poza lewoskręt, blokując w ten sposób pas do jazdy na wprost.
Przez to spada przepustowość skrzyżowania, a sznur aut jadących w kierunku obwodnicy sięga często wyjazdu z Chełmu.
Na początku 2020 r. opisaliśmy pomysły naszych czytelników dopytujących o możliwość budowy w tym miejscu planowanych w latach 90. estakad, pod które w czasie budowy Trasy W-Z powstały nasypy z fundamentami pod przyczółki wiaduktów.
Te ostatnie nigdy nie powstały, bo najpierw na przeszkodzie stanęła znikoma wówczas gęstość zaludnienia na południu Gdańska, a w późniejszych latach - brak środków. Wraz z nowymi osiedlami na południu rosły też korki na trasie W-Z. Drogowcy reagowali jak mogli, m.in. wydłużając w maksymalnym stopniu istniejący lewoskręt tak, by nie naruszał wkopanych w nasyp fundamentów.
A korki jak rosły, tak rosną nadal. Rozwiązań jest kilka.
- Pierwsze to kosztowna budowa estakad. Na to nie ma ani woli wśród osób decyzyjnych w mieście, ani środków w budżecie miasta.
- Drugie to fizyczna ingerencja w nasypy, ich częściowa lub całkowita likwidacja i budowa w ich miejscu dłuższego lewoskrętu. Urzędnicy mówią jednak wprost - pomysł jest równie kosztowny, co krótkowzroczny, bo rozbiórka gotowej niemal infrastruktury uniemożliwi w przyszłości ewentualną budowę estakady.
- I w końcu trzecie rozwiązanie - zmiana oznakowania poziomego i utworzenie przed skrzyżowaniem tzw. sztucznych pasów ruchu (analogiczne rozwiązanie wskazywał w 2020 r. jeden z naszych czytelników)
Na czym miałoby ono polegać?
- Podobny pomysł zastosowaliśmy na skrzyżowaniu Kołobrzeskiej z al. Grunwaldzką i tam sprawdza się znakomicie - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Koncepcja zakłada takie poprowadzenie ruchu, by kierowcy mogli ominąć wylewający się korek na lewoskręcie prawym i środkowym pasem. Przy czym jadąc w kierunku obwodnicy, chwilowo musieliby zjechać na prawoskręt. Tuż przed skrzyżowaniem, w miejscu, gdzie nie stałyby już auta na lewoskręcie, kierowca jadący środkowym pasem wracałby na lewy, a ten z prawego - na środkowy. Pozostali kierowcy jadący w kierunku Łostowickiej kontynuowaliby jazdę prawoskrętem.
Jak przekonują drogowcy, to pomysł małoinwazyjny i w zasadzie bezkosztowy. W znaczącym stopniu miałby także wpłynąć na redukcję popołudniowych korków na trasie W-Z.
Ale jest jedno "ale".
- Sceptyczna jest opiniująca ten pomysł policja, wskazująca, że takie przeploty pasów na trasie, gdzie można jechać nieco szybciej niż np. na wskazanym odcinku Kołobrzeskiej, mogłyby powodować zagubienie kierowców i niebezpieczne sytuacje na drodze - dodaje Kotłowski. - Spróbujemy przekonać funkcjonariuszy do naszego pomysłu, bo trudno mówić o większych prędkościach w sytuacji, gdy na trasie jest korek. A jeśli go nie będzie, to oznakowanie jest czytelne. Nawet gdy ktoś będzie jechał tam pierwszy raz, to patrząc na znaki, na pewno sobie poradzi.
Jednym z argumentów, który może przekonać policjantów, może być np. wprowadzone ograniczenie prędkości na odcinku ok. 200 m przed skrzyżowaniem tak, by kierowcy mogli wolniej, ale płynniej pokonać skrzyżowanie.
Ostateczną decyzję o zmianie oznakowania poziomego ma podjąć Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu.
Korek na Armii Krajowej (7 opinii)
Opinie wybrane
-
2022-06-28 07:12
Głównym problemem nie sa drogi tylko ilość samochodów. (52)
Zmianę na drogach widać w momencie początku wakacji gdy szkoły są zamknięte ale to trwa tylko chwile ponieważ potem pojawia się ludność napływowa (turyści). Dużym problemem jest brak szybkiej komunikacji szynowej. PKM powinna zostać przyspieszona maksymalnie jak można i traktowana jako inwestycja priorytetowa. Nowe inwestycje są stawiane na południu w ogromnych ilościach, jednak tak jak wyrastają nowe budynki tak drogi i komunikacja niestety nie.
- 192 78
-
2022-06-28 09:51
majster (10)
Skoro w tak newralgiczny miejscu miasta po 30 l. upadł plan budowy wiaduktu (dziw nad dziwy), to rozebrać ten nasyp i dołożyć, ze dwa past, ot cała filozofia. Dodam skromnie, że brak w tym miejscu wiaduktu to ewenement na salę kraj, jak nie europy.
- 35 12
-
2022-06-28 12:01
(2)
podam ci nr konta, wpłać jak najszybciej to od jutra budujemy
- 6 8
-
2022-06-28 14:12
"piniendzy nie ma i ni będzie" (1)
PO=nic dla ludzi, wszystko dla siebie
- 11 9
-
2022-06-28 16:38
no widzisz, a teraz na socjal się znalazło i oddałeś 3x tyle w inflacji i "obniżkach" podatków
good deal
- 9 3
-
2022-06-28 12:12
ten wiadukt to głupota (4)
Przesunie korek na węzeł Grodecka.
Rozwiązaniem korków jest stworzenie alternatywy dla samochodu. Nie rozbudowa dróg.
Proponuję wpisać w google'u "LA traffic" - 14 pasów w jedną stronę i wszystko stoi. Ale jakby dodać jeszcze 1 pas to się na pewno uda. Tak, tym razem na pewno.- 10 16
-
2022-06-28 14:15
proponuje wpisz sobie "psychiatra w Gdańsku" i niezwłocznie udaj się do jednego z nich... (1)
teraz jest lepiej jak setki tysięcy samochodów jadąc do "błogosławionej" obwodnicy i truje miasto stojąc bo ostatnie skrzyżowanie nawala!!!!!!!!!! Bangladesz!!!!!!!!!!!!!
- 10 7
-
2022-06-28 15:07
Dalej będą stały i truły, tylko bliżej domów.
Co to za interes?
- 7 6
-
2022-06-28 15:31
nie do końca bo korek powodują skręcający w lewo na Morenę.
Alternatywą powinna być PKMka, ale perspektywa to 30 lat- 1 6
-
2022-06-28 22:16
Twój post to głupota
Przecież artykuł jest o korku w drugą stronę
- 1 0
-
2022-06-28 14:10
Nikt normalny w terenach zabudowanych nie buduje żadnych wiaduktów (1)
- 3 15
-
2022-06-28 19:00
Oczywiście
Linie kolejowe tylko w poziomie terenu, nie inaczej!
- 2 2
-
2022-06-28 09:53
Farmazonada (8)
Brawo magistrat!!!!Trzeba wybudować wiadukty nad Łostowicką a przynajmniej jeden w stronę obwodnicy jak to jest w planach od 40-tu lat i po sprawie,a nie bić pianę i pie.....ć farmazony.
- 33 8
-
2022-06-28 10:07
Popieram
- 8 5
-
2022-06-28 10:31
Widziałeś długość korka na AK przed skrzyżowaniem z Łostowicką od strony Kartuz? (6)
Wyobraź sobie teraz, że cały ten sznureczek przesuwa się szybko i sprawnie do Śródmieścia, gdzie zsumuje się z korkiem który już tam się tworzy.
- 8 13
-
2022-06-28 10:48
Stoję codziennie popołudniu w tym korku od strony Kartuz (1)
On nie zaleje Śródmieścia, Zauważ że może 30% stojących tam samochodów jedzie w tym kierunku. Reszta jedzie w Havla lub Łostowicką, albo tam jak w moim przypadku na Chełm. Żeby udrożnić te skrzyżowanie wystarxzyloby wydłużenie prawo i lewoskrętu. Szczególnie że miejsca jest mnóstwo. Najczęściej samochody się z nich wylewają i blokują jazdę prosto.
- 16 3
-
2022-06-28 12:31
Wydłużenie prawo i lewoskrętu było w tym roku w BO.
Jak widać, ludziom na tym nie zależy.
- 2 2
-
2022-06-28 11:04
Tam też zrobić wiadukt
I go puścić na
- 2 2
-
2022-06-28 11:26
Pomyśl logicznie... (1)
Jeśli te auta, które teraz stoją przynajmniej kilka (kilkanaście) minut w korku minęłyby wcześniej to skrzyżowanie, bo nie stałyby w korku, zakładając, że ruch byłby płynniejszy, to Ty też byś nie stał przez nie w korku (przez te auta), bo tych aut tam by po prostu nie było.
- 8 4
-
2022-06-28 13:15
Minęłyby skrzyżowanie, odpaliły silniki antygrawitacyjne i odleciały?
Nie, będą stać na następnym skrzyżowaniu i tak samo za nimi utkniesz w korku.
- 4 8
-
2022-06-28 19:01
Widziałem
Ten sznureczek rozlewa się tam w trzy strony, tylko część zjeżdża w dół do Śródmieścia
- 3 0
-
2022-06-28 10:09
Zgadzam się (1)
Rozbudowa dróg, tylko po to by przez dwa miesiące w roku pomieściły turystów (a i tak się zakorkują, bo praktyka amerykańska pokazuje, że znajdzie się korek na każdą ilość pasów), a resztę stały niemal puste jest mało efektywna, zabiera teren i odgradza części miasta od siebie. Rozbudowa PKM tu raczej mało pomoże, bo ruch jest napływowy. Trzeba by
Rozbudowa dróg, tylko po to by przez dwa miesiące w roku pomieściły turystów (a i tak się zakorkują, bo praktyka amerykańska pokazuje, że znajdzie się korek na każdą ilość pasów), a resztę stały niemal puste jest mało efektywna, zabiera teren i odgradza części miasta od siebie. Rozbudowa PKM tu raczej mało pomoże, bo ruch jest napływowy. Trzeba by było tutaj myśleć o kompleksowym transporcie krajowym, by ludziom się opłacało zostawić auto w Warszawie, czy Krakowie i wsiąść w pociąg (w Japonii, mieszkańcy Tokio jadą do Kyoto pociągiem, nie autobusem, nie samochodem). Trzeba by było zbudować trasę dla naprawdę szybkich kolei. Składy musiałyby być większe i tańsze. A także szybciej pokonywać trasę niż samochód. Da się to zrobić, ale to musiałoby wszystko być zdecydowane na szczeblu krajowym, a jak wiemy, jedynie słuszna partyja to banda partaczy, nieuków, złodziei i do tego Trójmiasta nie trawi, bo nie ma swoich na fotelach prezydenckich. Prędzej zrobią szybką kolej do Słupska.
- 10 13
-
2022-06-28 19:03
Jakie dwa miesiące? Jakich turystów?
Mówimy o miejscu, które przez cały rok obsługuje ruch lokalny.
- 5 0
-
2022-06-28 10:15
Władze miasta nie chca inwetsowac w komunikacje miejską oni chca marnowac pieniadze ! (1)
- 10 2
-
2022-06-28 12:03
p...lisz, szkoda słów
- 3 6
-
2022-06-28 10:23
Odwracasz kota ogonem. Skoro jest dużo aut to brak dróg jest problemem. (6)
- 9 8
-
2022-06-28 10:32
To czyj blok burzymy żeby wybudować więcej dróg? (5)
- 6 9
-
2022-06-28 10:49
Niczyj. Miejsca ma AK jest dosyć. (2)
- 11 3
-
2022-06-28 12:08
włąsnie o to chodzi aby wygaszac ten ruch samochodowy, wiecej parkingów przy PKM dla ludzi z zad*pia i niech jadą komunikacją. I podnieśc ceny za parkowanie w miescie, całym miescie. Tylko zrobić bezpłatne parkowanie dla mieszkanców w obrebie 1 km od zamieszkania, po 2 zezwolenia na rodzinę i reszta płatna. Od razu zmnieszy sie ilosc samochodów i w
włąsnie o to chodzi aby wygaszac ten ruch samochodowy, wiecej parkingów przy PKM dla ludzi z zad*pia i niech jadą komunikacją. I podnieśc ceny za parkowanie w miescie, całym miescie. Tylko zrobić bezpłatne parkowanie dla mieszkanców w obrebie 1 km od zamieszkania, po 2 zezwolenia na rodzinę i reszta płatna. Od razu zmnieszy sie ilosc samochodów i w miescie i w użyciu. Tak ludzie z zad*pia maja daleko i nie maja opcji, ale mogą mieć dojazdu do SKM na parking i potem jak normalni ludzie pociagiem lub rowerem a nie w blachsmrodach. Nie muszą dojeżdzać pod wejscie do pracy.
- 2 10
-
2022-06-28 15:48
A co za AK?
Gdzie te samochody maja zaparkować? Co z hałasem? Co ze spalinami?
- 2 1
-
2022-06-28 19:04
Przy AK masa bloków (1)
Madki z bombelkami na rękach płaczo, że wysiedlenia będą.
- 0 2
-
2022-06-30 20:10
ale te samochody mają dokądś dojechać. Czy tam się magicznie poszerzą ulice i przybędzie miejsc parkingowych?
- 0 0
-
2022-06-28 10:25
(3)
Powinni podnieść jeszcze ceny paliwa, tak o 1 zł co miesiąc, do momentu, aż liczba aut wyraźnie zmaleje.
- 5 7
-
2022-06-28 12:10
nie, bo ceny poleca jeszcze bardziej w górę, a i tak dzieki PISowei mamy mega drożyznę i maga inflację. Inne kraje też maja ale o połowę mniejsza i nasza inflacja była przrd wojną w wysokości 10%,
- 3 1
-
2022-06-28 15:51
Rozsądniej byłoby zrobić płatny wjazd do miasta
Wzór:
5zł minus liczba osób w samochodzie. (dla zwykłych samochodów 5-osobowy, tak by pełen samochód wjeżdżał za darmo. 1 samochód z 1 kierowcą = 4 zł za wjazd).
Dla busów należałoby wstawić inną wartość początkową. Bez opcji dopłaty do pojazdu.
Autobusy komunikacji publicznej - za darmo.- 1 5
-
2022-06-28 18:56
Podnieść ceny paliwa
To na pewno pomoże, przedsiębiorcy są i**otami i wezmą podwyżkę na siebie.
Na pewno ...- 1 0
-
2022-06-28 11:37
(5)
Niestety moda na zamykanie linii kolejowych rozbieranie torów i budowa ścieżek rowerowych( w miejscu torów) kwitnie w najlepsze więc ludzie nie mają innej możliwości jak tylko skorzystanie z samochodu
- 8 4
-
2022-06-28 12:12
ścieżki masz w głowie, wąskie ale zawsze coś ..... (3)
kierowcy samochodów, z powodów o ktorych piszesz, MUSZA zostawiać samochody przed miastami i używac SKM, tak SKM nie jedzie co 3 min ale trzeba sie dostaowowac i tyle, albo zamiast samochdów wskoczyć na rower i używać tych dróg rowerowych. Dróg a nie ścieżek.
- 1 6
-
2022-06-28 14:04
(2)
Skoro w mieście są podobno autostrady to i są ścieżki rowerowe a rowerzyści powinni z nich korzystać a nie domagać się darmowej podwózki. Drogi są po to by z nich korzystać więc kierowcy nic nie muszą.
- 2 2
-
2022-06-28 14:14
Poza staniem w korku
- 0 0
-
2022-06-28 15:09
Tymczasem rzeczywistość:
Na światłach w poprzek AK piesi i rowerzyści stoją tyle samo co kierowcy w korku. Co za interes przemieszczać się inaczej niż samochodem, jeżeli samochód ma priorytet?
- 0 1
-
2022-06-28 14:16
I od lat ten sam tekst pod każdym artykułem
i niezmiennie nie wskazałeś żadnej czynnej linii kolejowej, którą zlikwidowano na potrzeby bodowy czegokolwiek.
- 1 1
-
2022-06-28 13:10
Urzędnicy
Głównym problemem są urzędnicy, układy i brak chęci znalezienia realnych rozwiązań. Najlepiej tłumaczyć to brakiem kasy. Są jeszcze dofinansowania z UE, ale na tym trzeba się znać. Co przerasta możliwości rządzących.
- 5 1
-
2022-06-28 14:18
problemem jest właśnie planowanie i drogi (2)
gdyby na lata do przodu był określony plan zagospodarowania i pod to budowane były drogi to nie było by problemów. Tutaj stawiają osiedla na jakichś zad*piach gdzie nie ma wcale dojazdu i jest jedna droga od lat70. w zasadzie bez zmiany a potem zdziwienie, że korki się tworzą jak nagle przybywa 500x tyle mieszkańców ile liczyło to miejsce wcześniej.
- 5 0
-
2022-06-28 15:09
Dokładnie w ten sposób zabudowano cały dolny taras, od Zaspy do Żabianki.
A jednak dało się dociągnąć infrastrukturę.
- 3 0
-
2022-06-30 20:12
Warszawa czy Moskwa były tak budowe i są korki. I to w centrum, które w przypadku Wawy było całkowicie od podstaw budowane
z koszmarnie przeskalowaną infrastrukturą.
Po prostu nie da się w ograniczonej przestrzeni 3D zmieścić nieograniczenie wielu samochodów.- 0 0
-
2022-06-28 16:30
Głównym problemem jest strefowanie - praca w centrum, dom na obrzeżach.
- 1 1
-
2022-06-28 17:00
a czemu nie ludzie.
depopulacja problem rozwiąże skuteczniej.
- 1 1
-
2022-06-28 18:02
W takim razie może limit na samochody? (1)
Np. na kartki dla jednej rodziny? Albo tylko dla osób ważnych, tj. polityków?
- 1 3
-
2022-06-28 19:06
Taki plan mają władze w miastach rządzonych przez POkemony
- 2 3
-
2022-06-28 18:57
Nic mnie nie przekona, by przerzucić się w pełni na zbiorkom. (1)
Zawsze będzie jakiś pijus / śmierdziel / niewychowany szczeniak / wiżdżący bachor / trajkotanie przez telefon / słuchanie muzyki bez słuchawek / głośne, przygłupie towarzystwo / itd. Jeżeli nie da się podróżować w normalnych warunkach, bo "żyję w społeczeństwie" i "zawsze ktoś taki się trafi", to eF that, wybieram samochód. Pozbędziemy się patologii - pozbędziemy się takiej ilości samochodów.
- 3 0
-
2022-06-30 20:13
ok, spoko.
Tylko nie oczekuj, aby całe społeczeństwo zrzucało się na Twoją wygodę. Chyba, że pokażesz, jak zbudować całe miasto tak, aby wszyscy mogli wygodnie jeździć samochodami, parkować, a przy okazji - aby dało się tam żyć (w USA powstało kilka takich potworków)
- 0 0
-
2023-07-11 19:53
Problemem nie sa drogi tylko ilosc samochodow? Co ty nie powiesz? To teraz wyobraz sobie jednopasmowa droge i milion samochodow, i pieciopasmowa autostrade i 1 samochod... Drogi powinny byc dostosowane do ilosci samochodow. Chyba, ze zamierzasz regulowac liczbe samochodow bez rozbudowy infrastruktury? Jest kilka opcji...
- 0 0
-
2022-06-28 07:07
Za dużo samochodów (45)
Ale nikt nie pomyślał, że ludzie po prostu nie chcą się tłuc 167 40 minut odjeżdżając wszystkie dziury dookoła, tylko wolą w 15 minut prostą drogą dojechać do domu?
Rozbudowano drogi, zaniedbując transport publiczny - to są efekty. Grzecznie do koreczka proszę :)- 118 30
-
2022-06-28 07:30
(11)
Dlatego należy odwrócić proporcje wreszcie. 0 zł na drogi i miliard na komunikację miejską. Inaczej niedługo udusimy się od smrodu spalin i spoconych Januszy z Banina i Żukowa.
- 37 46
-
2022-06-28 07:59
(3)
a komunikacja miejsca to czym jeździ? W powietrzu?
- 36 9
-
2022-06-28 08:45
(1)
W normalnym mieście komunikacja jeździ po buspasach i torach. W mieście źle rządzonym tkwi w korkach.
- 16 16
-
2022-06-28 15:35
W normalnym mieście komunikacja zbiorowa jest niezależna
Odizolowana od komunikacji indywidualnej. Dobrym przykładem jest metro.
- 6 0
-
2022-06-28 14:17
Największy wolumen mieszkańców Trójmiasta porusza się tą, która jeździ po szynach
- 1 0
-
2022-06-28 09:20
(4)
Wyobraź sobie jak wszyscy z Twojej okolicy czekają na autobus o tej samej godzinie co Ty - i nawet jak będzie podjeżdzać parę autobusów (tylko skąd kierowcy do nich?) to będziesz czekał w kolejce, żeby wejść do przepełnionego autobusu - no genialne rozwiązanie.
- 19 3
-
2022-06-28 09:32
Ale jak Ci sami wszyscy czekają na jezdni przed światłami w metalowych pudełkach zajmujących ponad 2m^2 każdy to "kolejki" nie m (1)
- 5 11
-
2022-06-28 12:14
bo to jak z parawaniarzami, muszą miec swoje 2x2 m2.
- 0 4
-
2022-06-28 15:59
Tramwaj i pociąg zabierają na tyle dużo ludzi, że współczynnik pojazd / pasażerowie jest bardzo korzystny
Pierwszy raz słyszę argument, aby problemem dla sprawnej komunikacji był brak kierowców.
Jak widać na drogach jest nadmiar kierowców. Wystarczy im zaproponować dobre warunki pracy i część z nich zamiast tworzyć korki jadąc do pracy, będzie w pracy rozwiązywać problem korków.- 0 2
-
2022-06-28 19:03
Są już autobusy autonomiczne.
Świetnie wożą na cmentarz. W Gdańsku nawet jeden taki jeździł po Łostowicach.
- 0 0
-
2022-06-28 09:39
Jozin z Bazin
to lepiej dusić się od smrodu i potu Januszy w przepełnionych autobusach
- 12 1
-
2022-06-28 23:12
o wypraszam sobie
Psikam się "Prastarą" raz na 3 dni; w upały nawet co drugi dzień
- 0 0
-
2022-06-28 07:36
Ale pomysły
- 1 0
-
2022-06-28 07:42
I będzie jeszcze więcej samochodów (7)
Dlatego zamiast pisać farmazony trzeba spróbować poprawić przepustowość tego skrzyżowania
- 16 13
-
2022-06-28 10:20
(1)
Aut nie bedzie przybywac
- 0 9
-
2022-06-28 16:01
nie, no na pewno nie
Szczególnie, jak dojazd spoza miasta będzie szybszy niż z Południa Gdańska, a ceny mieszkań za obwodnicą będą tańsze to coraz więcej osób uzna, że nie chce żyć w głośnym i zasmrodzonym mieście poprzecinanym autostradami i wyprowadzi się poza miasto.
Tylko po tem nie ma jak utrzymać infrastruktury. Miasto powinno przede wszystkim budować infrastrukturę polepszającą życie mieszkańcom miasta, którzy to wszystko utrzymują.- 2 0
-
2022-06-28 10:33
Mamy ponad 1 samochód na każdą osobę uprawnioną do jazdy (4)
Już nie ma jak ich przybywać...
- 2 2
-
2022-06-28 11:40
(2)
I powiesz że równocześnie w tym samym czasie korzystają z auta
- 5 2
-
2022-06-28 12:35
Nawet jak nie korzystają, to nie chowają ich w tym czasie do kieszeni.
Ile dróg zostało zwężonych, żeby wcisnąć tam parkingi?
- 2 3
-
2022-06-29 16:14
nie, ale te dodatkowe samochody gdzieś muszą parkować.
Poza tym, drugi może być używany - przez żonę, brata, kolegę.
- 0 0
-
2022-06-28 12:16
jak sie nie rozbuduje dróg to nie zacznie, w londynie miesza wiecej ludzi i nie wszyscy decyduja sie na pijazd bo po co im jak jest komunikacja, tylko nasze podmiejskie orły musza podjechac pod wejscie do pracy.
- 3 5
-
2022-06-28 09:14
samo rozbudowywanie transportu publicznego (2)
nie doprowadziło do zmian zachowań komunikacyjnych w żadnym mieście świata. Tylko systemowe podejście: zadbanie o poprawę bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do stacji transportu szynowego (skm. pkm etc.) może doprowadzić do rezygnacji z przejazdu samochodem na krótkie, średnie i dłuższe odległości.
- 11 7
-
2022-06-28 12:19
to twoje opinie a nie fakty (1)
w Holandii tez mowili ze nie da sie i sie dało , ludzie czesiej sa na rowerach a nie w samochodach, to samo w kopenhadze, belgii. Wiadlomo ze nie jest w 100% dobrze ale jest o wiele lepij niz w 3M. Tu ludzie z wioch najeżdzaja miasto bo muszą dojechac pod wejcie do pracy.
- 1 10
-
2022-06-28 19:05
Zauważ, że masowa roweryzacja to fenomen społeczeństw protestanckich.
Prawdziwy katolik się takim czymś nie zhańbi, bez lektyki ani rusz.
- 0 0
-
2022-06-28 10:17
mamy 21wiek a nie PRL tramwaju nikt nigdzie nie rozbija bo jest nieoplacalny i szkodliwy jak juz to linie autobusowe z buspasami
- 3 11
-
2022-06-28 07:14
(19)
przede wszystkim zanim powstały tam osiedla powinna być poprowadzona kolejka, tramwaje, i inna infrastruktura zbiorkomu a potem dobre drogi, oddano pola na bloki i dziwią się, że wszystko wokół zakorkowane
- 274 10
-
2022-06-28 07:59
tylko wtedy by płakali, że przecież to jedzie donikąd.
- 13 21
-
2022-06-28 09:17
tramwaj dociągają, PKM też ma plany
jak zawsze kasy brak
- 4 6
-
2022-06-28 09:28
(11)
W PRLu planowali na 10-20 lat w przód, a teraz myślą tylko o najbliższych 10-20 miesiącach max. Gdyby nie planiści PRLowscy to by nie było tramwaju na Chełmie i tutaj nasypu pod estakadę. Teraz parkingi, ściezki rowerowe powstają poprzez zamknięcie dróg dla samochodów, a nowych dróg się nie robi lub robi 1 pas, co przy rosnącym mieście nie ma racji bytu.
- 21 5
-
2022-06-28 09:49
(7)
Tyle że w PRL-u była centralnie sterowana gospodarka i jeden deweloper.
To było planowanie swojego gospodarstwa vs planowanie coś z sąsiadami. Umówisz się że Stasiek pociągnie drogę, a on potem że sorry, może za rok bo coś tam. Zobacz ile robi deweloper rondo na Jabłoniowej,- 9 1
-
2022-06-28 10:12
* - planowanie czegoś
- 1 0
-
2022-06-28 10:53
Po to miasto ma robić plany zagospodarowania przestrzennego. (5)
Jak deweloper się nie wywiązuje to nie odebrać inwestycji. Jakby raz tak załatwić dewelopera to inni by grzecznie robili.
- 7 1
-
2022-06-28 12:23
(3)
nikt nei odbiera inwestycji tylko sa opoznienia, tak na logikę. Zabranie komuś roboty bo cany materiałó skoczyły (dzieki pisowi) lub nie ma ludzi (dzieki pisowi bo specjalisci uciekaja z teog kraju) nie rozwiaże problemu, bo inny tez ludiz nie ma i nie ma tez materiałó po cenach z podpisania umowy.
- 1 2
-
2022-06-28 14:32
xd z tego co pamiętam to wszyscy moi kumple wyjechali za granicę za czasów ryżego kłamcy (2)
ale on chyba z pisu nie był..
- 2 3
-
2022-06-28 15:11
(1)
Po prostu Jaśnie Premier Słońce Narodu Jarosław Kaczyński razem ze Najlepszym Prezydentem Świętym Lechem Kaczyńskim doprowadzili kraj do takiej ruiny, że jak tylko Tusk załatwił Polakom pozwolenie na pracę w UE, to kto mógł, ten zwiał...
- 2 4
-
2022-06-28 19:36
pozwolenie na pracę w UE było za Tuska, zanim jeszcze pis do władzy doszedł, z resztą wtedy taka bida w kraju była, ze sam Tusk na emigrację się udał :V
- 0 0
-
2022-06-29 16:16
"Załatwić dewelopera" - a nie można po prostu "przypilnować", "wyciągnąć konsekwencje"?
Nie, no przecież prywaciarza trzeba zniszczyć. Aby lud robotniczy żył dostatnio.
- 0 0
-
2022-06-28 10:18
zgadza sie ,ale gdyby przewidzieli jak technika sie rozwinie to by planów na tramwaj niebyło tylko buspasy wszedzie
- 0 6
-
2022-06-28 14:19
Chyba znasz PRL z filmów propagandowych
Potrafili zbudować osiedle na kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców bez żadnego dojazdu
- 1 2
-
2022-06-28 14:30
bo wtedy plany robili planiści a nie kukły na sznurkach deweloperki
teraz jeden z drugim rzuca kwity i oni spuszczają się nad nim bo blok stawia. Wszystkie drogi w Gdańsku, które umożliwiają jakiś szybszy przejazd były zaplanowane lata wstecz a połowa z planowanych została skreślona i nie wybudowana po 2000 roku
- 4 0
-
2022-06-28 09:48
Ale wtedy deweloper musiałby zapłacić więcej za działkę. (1)
A to nie o to chodzi rządzącym tym miastem.
- 7 0
-
2022-06-28 10:35
Rządzącym i deweloperowi to wisi.
I tak przerzuci koszta na kupujących mieszkania.
- 5 0
-
2022-06-28 10:22
A pamiętasz puacze, że PKM będzie "wozić powietrze"? (1)
- 6 0
-
2022-06-28 12:24
i wozi , ale ponad głowami scisnietych pasażerów. Najgorzej ma wysoki i niski, wyski ma gorąco a niski wącha pachy (oby tylko)
- 3 1
-
2022-06-28 14:27
Gdańsk od lat tak działa
kupi dziad jeden z drugim pole gdzie krowy się pasły niedawno, wybuduje kartonów a potem wszyscy mają składać się na infrastrukturę do tych osiedli.
- 1 0
-
2022-06-28 09:08
Estakada (31)
Zrobić estakadę a nie bawić się w lewoskręty. Zamiast wydawać miliony na przejścia dla pieszych można by zainwestować w porządnie pieniądze. Prawda jest taka ze nasypy maja zostać i pomyśleć im szybciej tym lepiej nad estakada
- 340 40
-
2022-06-28 09:29
Dokładnie, zrobić raz a dobrze. Estakada to rozwiązanie które rozwiąże sprawę i odkorkuje tamtą cześć miasta, bez tworzenia niepotrzebnego niebezpieczeństwa na drodze takimi głupimi rozwiązaniami ze "sztucznymi pasami"
- 50 3
-
2022-06-28 09:41
Więcej przejść dla pieszych w centrum!!! (4)
Za to zdecydowanie mniej wydawać na ronda (można kółko na środku drogi przecież wymalowac i postawić odpowiedni znak ronda), mniej na normalne inwestycje drogowe.
A policja?
Lepiej niech się już nie wypowiadają, bo przynajmniej unikną kompromitacji. Równie dobrze mogliby ruchem kieorwać, przynajmniej coś by robili.- 10 15
-
2022-06-28 11:41
(1)
Żeby bardziej zakorkować centrum?
- 5 10
-
2022-06-28 12:25
to była ironia, ale nie kazdy toi słowo rozumie.
- 5 1
-
2022-06-28 12:50
(1)
tak potrzeba przejsc na powierzchniach bo tak jest wygodniej dla ludzi, to ze samochodzik stoi to sprawa mniej istotna, gorzej ze on smrodzi ludziom i dlatego trzeba eliminowac pojazdy z miast. Transportu sie nie da ale transport indywidualny trzeba ograniczać np cenami postoju gdy chcesz sobie parkować bo musisz podjechać pod wejscie do sklepu lub pracy. Nie musisz, Pakować pod SKM i komunikacją do pracy, albo prace wywalic poza miasto i tam robić parkingi bo tak funkcjomuje masa miast.
- 3 13
-
2022-06-28 14:40
Czy wszyscy raktywiści to analfabeci?
- 7 1
-
2022-06-28 09:42
Bez sensu argumenty. Za jeden tylko wiadukt można zbudować jakieś 500 przejść dla pieszych. (10)
No i do tego wiadukty tylko przeniosą korki kawałek dalej - rano do centrum a wieczorem na Havla i na Kokoszki. Poza tym brak przejść dla pieszych ostatecznie kierowcom też szkodzi - jeśli szerokich dróg nie ma gdzie pokonać to muszą na siłę zawracać i parkować po właściwych ich stronach nawet jeśli nie ma gdzie. Im lepsza infrastruktura dla pieszych tym łatwiej zaparkować dalej od celu podróży i końcówkę iść pieszo.
- 13 38
-
2022-06-28 10:19
Uwielbiam takie argumenty. (6)
Najlepiej nie robić nic, bo przecież gdzieś i tak będzie korek.
Kononowicz wróć...- 30 5
-
2022-06-28 10:37
Poprawienie jakości przemieszczania się innymi metodami niż samochód to nierobienie niczego? (5)
Nie będzie korków, jak ludzie nie będą wszędzie jeździć samochodami, a jeżdżą nimi wszędzie, bo nieproporcjonalnie dużo w nie zainwestowano.
- 9 17
-
2022-06-28 12:31
(2)
ale czy Ty rozumiesz że AK jest drogą wylotową z miasta ? Tą droga nie tylko jadą ludzie w kierunku dzielnic na południu. AK jest najkrótszą drogą która prowadzi na obwodnice, oraz w kierunku Żukowa itp Nawet jesli dzieki wiaduktom korek w mniejszym wydaniu przeniesie sie na Kokoszki, to i tak sukces bo po drodze masz kilka wiekszych osiedli oraz wjazd na obwodnice
- 17 1
-
2022-06-28 13:19
A wiesz czemu Gdańsk buduje autostradę do Żukowa?
Bo ten korek *już bez wiaduktu* odcina zjazd na obwodnicę. Jak dołożysz do niego to co się dzieje przed Łostowicką, to akurat będzie się kończył koło Adamowicza.
A to wszystko zakładając że nikt więcej nie zacznie jeździć tą trasą.- 1 8
-
2022-06-28 21:57
Kokoszki mają od jesieni 2 pasy, korek przeniesie się do Leźna i Banina i o to chodzi
- 1 0
-
2022-06-28 20:05
Lecz sie
- 1 0
-
2022-06-29 16:21
Golf prawem, nie towarem.
To jest na poziomie emocji. Część społeczeństwa żyje emocjonalnie gdzieś między 1970-89, kiedy samochód był właściwie jedynym symbolem bogactwa.
Jakby całą rozmowę rozbić na pojedyncze zdania to nie da się nie zgadzać, że należy poprawiać alternatywne sposoby przemieszczania się (lub tak budować miasto, aby nie trzeba było dalekoTo jest na poziomie emocji. Część społeczeństwa żyje emocjonalnie gdzieś między 1970-89, kiedy samochód był właściwie jedynym symbolem bogactwa.
Jakby całą rozmowę rozbić na pojedyncze zdania to nie da się nie zgadzać, że należy poprawiać alternatywne sposoby przemieszczania się (lub tak budować miasto, aby nie trzeba było daleko podróżować - urzędy, poczta, bank, szkoła, sklepy, restauracje itp. blisko miejsca zamieszkania).
Ale jak ktoś zakochany w samochodzie słyszy, że miałby zrezygnować z samochodu to nie jest w stanie tego przyjąć na poziomie emocji. Jak 3-latek krzyczący, że chce latać, jak superman.
Myślę, że takich ignorantów faktów popartych każdym kolejnym miastem, gdzie wprowadzano takie zmiany, należy ignorować. Oni i tak nie uwierzą, bo na poziomie emocjonalnym nie dojrzeli do tego, aby uznać, że rzeczywiście są częścią problemu.- 0 0
-
2022-06-28 10:25
Nie przeniesie korków a zlikwiduje korek (1)
Na Havla nic sie nie zmieni, a do Kokoszek dociera tylko część ruchu z opisywanego korka. Po drodze jest przecież węzeł Adamowicza/Jabłoniowa, zjazdy przed obwodnica i na obwodnice i na osiedla za obwodnicami. Budowa wiaduktu w stronę obwodnicy nie przeniesie korków w inne miejsce, tylko rozwiąże problem na skrzyżowaniu z Łostowicką.
- 35 2
-
2022-06-29 16:23
Zatem wystarczy zrzutkę zrobić wśród kierowców z Havla na taką budowę
Jak widać, każdy jeden popiera inicjatywę. To będzie zbudowane z pieniędzy publicznych. Czyli i tak się za to zapłaci (w ten czy inny sposób - pokrywa to społeczeństwo).
Jeśli to tak wspaniały pomysł i tak korzystny dla mieszkańców Południa to może specjalny podatek dla nich? Czy wolny rynek wolnym rynkiem, ale Golf prawem nie towarem, a miejsce parkingowe i droga to za darmo - co innego komunikacja publiczna - ta ma być płatna, bo inaczej komunis.- 0 0
-
2022-06-28 14:35
Uważaj bo piszesz o mieście
w którym skrzyżowanie budowali przez rok i kosztowało to prawie 10 baniek, w którym po zerwaniu nawierzchni przez 7 miesięcy pas jest wyłączony z ruchu bo nowej nie są w stanie położyć itp itd można tą niekompetencję mnożyć i przykłady godzinami wypisywać.
- 8 1
-
2022-06-28 09:46
To zrób (3)
Wysyłaj z kieszenie kilkanaście milionów na estakadę i ciesz się z bezkorkowej jazdy.
Tak, wiem, że płacisz podatki i wymagasz. Może ze swoich podatków uzbierasz, bo ja nie chcę z moich podatków budować estakady- 2 33
-
2022-06-28 10:27
(1)
A ja nie chcę ze swoich podatków finansować twoich rzeczy. Droga do nikąd. Dobro wspólne jest ważne.
- 20 0
-
2022-06-29 16:26
Dobro wspólne to ograniczanie liczby samochodów wjeżdżających do Śródmieścia
Dobro wspólne nie jest sumą małych dóbr indywidualności.
Ba! Często jest sprzeczne z egoistycznym dobrem każdego członka wspólnoty. Z tym, że każdy traci 1% własnej wygody, aby całe społeczeństwo lepiej działało zamiast zyskać 2% kosztem -10% u pozostałych.
Wtłaczanie jeszcze większeli liczby samochodów do centrum jestDobro wspólne nie jest sumą małych dóbr indywidualności.
Ba! Często jest sprzeczne z egoistycznym dobrem każdego członka wspólnoty. Z tym, że każdy traci 1% własnej wygody, aby całe społeczeństwo lepiej działało zamiast zyskać 2% kosztem -10% u pozostałych.
Wtłaczanie jeszcze większeli liczby samochodów do centrum jest błędem i nie ma NIC wspólnego z dobrem wspólnym. Ma za to bardzo dużo wspólnego z krótkowzrocznym i egoistycznym podejściem indywidualnych obywateli.
Tak się nie zbuduje społeczeństwa. Ani przyjemnego do życia miasta (więc każdy będzie mieszkał 30km od Gdańska i pchał się tu codziennie samochodem).- 1 0
-
2022-06-28 20:06
Wez ochlon
- 1 0
-
2022-06-28 10:21
pełna racja powinna byc budowana estakada i sa na to pieniądze oni po prostu niechcą jej budowac! (2)
jak zawszse pieniedzy niema i nie bedzie .Ale zato pakują miliony w w ekspertyzy chorego przekopu pachoiłka .
- 28 1
-
2022-06-28 12:51
przekop pod pachołkiem byłby przydatny (1)
- 6 2
-
2022-06-28 21:59
toby juz dano ktos czaszke przekował i po mózgu nic nie zostało
to moze sobie przekop wykombinuj zamiast estakady :)
- 0 0
-
2022-06-28 11:39
Dokładnie, zrobić
Niestety autor wpisu chce tylko, żeby mu zrobić, ale nie myśli ani o kosztach ani o konsekwencjach zrobienia. Czasem warto spojrzeć dalej niż czubek maski własnego samochodu, a najlepiej rozejrzeć się jeszcze dookoła.
- 0 12
-
2022-06-28 12:06
Dokładnie tak
Bez estakady nie ma możliwości żeby rozładować korki, które w godzinach szczytu na tym skrzyżowaniu generują światła.
- 15 0
-
2022-06-28 14:06
tak jest, dobrze mówi! dać mu chleba !
- 2 0
-
2022-06-28 14:06
Zamiast wydawać miliony na estakady można by zainwestować porządnie pieniądze w przejścia dla pieszych.
Coś nie pasuje Grzechhhu? Egoistycznie? Tylko zamieniłem punkt widzenia nadal ignorując 2gą stronę jak ty.- 0 12
-
2022-06-28 16:25
Wyluzuj, estakada jest dla aut.
A zarzad Gdanska nienawidzi aut i drzew. Wiec nic dla poprawy ruchu i zieleni nie robi. Tam gdzie sa od lat potrzebne nowe ulice,bo wieczny paraliz, te oszolomy mowią, ze to nic pilnego, szkoda kasy. Tak jakby ze swojej kasy za to placili...
- 6 0
-
2022-06-28 16:30
Wymyślanie jakiś półśrodków to jest piękny obraz co się dzieje w głowach naszych włodarzy
- 6 0
-
2022-06-28 22:01
Przejscia są potrzebne i estakada tez wiec nie piernicz bredni plusa otrzmałes od wszystkich tylko za ta estakade a nie za l
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.