• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości

Maciej Korolczuk
28 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Popołudniowy korek na Armii Krajowej przed skrzyżowaniem z Havla i Łostowicką to dla wielu codzienny rytuał. Niewykluczone, że już niedługo to się zmieni. Popołudniowy korek na Armii Krajowej przed skrzyżowaniem z Havla i Łostowicką to dla wielu codzienny rytuał. Niewykluczone, że już niedługo to się zmieni.

Tzw. sztuczne pasy ruchu mają rozładować popołudniowe korki na Armii KrajowejMapka przed skrzyżowaniem z Łostowicką i al. Havla. Pomysł gdańskich drogowców jest niemal bezkosztowy i stanowi dobrą alternatywę dla drogiej budowy estakady na istniejących już nasypach. Wątpliwości mają tylko opiniujący go policjanci.



Czy nowe oznakowanie rozładuje korki na Armii Krajowej?

Po dwóch latach znów wrócił temat uciążliwych korków, jakie każdego popołudnia tworzą się na Armii Krajowej przed skrzyżowaniem z Łostowicką i al. Havla.

Długa kolejka kierowców zamierzających skręcić w lewo w al. Havla wylewa się poza lewoskręt, blokując w ten sposób pas do jazdy na wprost.

Przez to spada przepustowość skrzyżowania, a sznur aut jadących w kierunku obwodnicy sięga często wyjazdu z Chełmu.

Na początku 2020 r. opisaliśmy pomysły naszych czytelników dopytujących o możliwość budowy w tym miejscu planowanych w latach 90. estakad, pod które w czasie budowy Trasy W-Z powstały nasypy z fundamentami pod przyczółki wiaduktów.

Koncepcja zakłada ominięcie korka na lewoskręcie dwoma pozostałymi pasami - obecnym prawoskrętem i pasem prawym. Koncepcja zakłada ominięcie korka na lewoskręcie dwoma pozostałymi pasami - obecnym prawoskrętem i pasem prawym.
Te ostatnie nigdy nie powstały, bo najpierw na przeszkodzie stanęła znikoma wówczas gęstość zaludnienia na południu Gdańska, a w późniejszych latach - brak środków. Wraz z nowymi osiedlami na południu rosły też korki na trasie W-Z. Drogowcy reagowali jak mogli, m.in. wydłużając w maksymalnym stopniu istniejący lewoskręt tak, by nie naruszał wkopanych w nasyp fundamentów.

A korki jak rosły, tak rosną nadal. Rozwiązań jest kilka.

  1. Pierwsze to kosztowna budowa estakad. Na to nie ma ani woli wśród osób decyzyjnych w mieście, ani środków w budżecie miasta.
  2. Drugie to fizyczna ingerencja w nasypy, ich częściowa lub całkowita likwidacja i budowa w ich miejscu dłuższego lewoskrętu. Urzędnicy mówią jednak wprost - pomysł jest równie kosztowny, co krótkowzroczny, bo rozbiórka gotowej niemal infrastruktury uniemożliwi w przyszłości ewentualną budowę estakady.
  3. I w końcu trzecie rozwiązanie - zmiana oznakowania poziomego i utworzenie przed skrzyżowaniem tzw. sztucznych pasów ruchu (analogiczne rozwiązanie wskazywał w 2020 r. jeden z naszych czytelników)

Na czym miałoby ono polegać?

Lewoskrętu nie da się już bardziej wydłużyć, bo oznaczałoby to ingerencję w istniejący nasyp przygotowany pod ewentualną budowę estakady nad samym skrzyżowaniem. Póki co nie ma na to szans. Lewoskrętu nie da się już bardziej wydłużyć, bo oznaczałoby to ingerencję w istniejący nasyp przygotowany pod ewentualną budowę estakady nad samym skrzyżowaniem. Póki co nie ma na to szans.
- Podobny pomysł zastosowaliśmy na skrzyżowaniu Kołobrzeskiej z al. Grunwaldzką i tam sprawdza się znakomicie - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Koncepcja zakłada takie poprowadzenie ruchu, by kierowcy mogli ominąć wylewający się korek na lewoskręcie prawym i środkowym pasem. Przy czym jadąc w kierunku obwodnicy, chwilowo musieliby zjechać na prawoskręt. Tuż przed skrzyżowaniem, w miejscu, gdzie nie stałyby już auta na lewoskręcie, kierowca jadący środkowym pasem wracałby na lewy, a ten z prawego - na środkowy. Pozostali kierowcy jadący w kierunku Łostowickiej kontynuowaliby jazdę prawoskrętem.
Jak przekonują drogowcy, to pomysł małoinwazyjny i w zasadzie bezkosztowy. W znaczącym stopniu miałby także wpłynąć na redukcję popołudniowych korków na trasie W-Z.

Ale jest jedno "ale".

Być może zmiana oznakowania poziomego będzie oznaczała również niewielkie ograniczenie prędkości przed samym skrzyżowaniem. Być może zmiana oznakowania poziomego będzie oznaczała również niewielkie ograniczenie prędkości przed samym skrzyżowaniem.
- Sceptyczna jest opiniująca ten pomysł policja, wskazująca, że takie przeploty pasów na trasie, gdzie można jechać nieco szybciej niż np. na wskazanym odcinku Kołobrzeskiej, mogłyby powodować zagubienie kierowców i niebezpieczne sytuacje na drodze - dodaje Kotłowski. - Spróbujemy przekonać funkcjonariuszy do naszego pomysłu, bo trudno mówić o większych prędkościach w sytuacji, gdy na trasie jest korek. A jeśli go nie będzie, to oznakowanie jest czytelne. Nawet gdy ktoś będzie jechał tam pierwszy raz, to patrząc na znaki, na pewno sobie poradzi.
Jednym z argumentów, który może przekonać policjantów, może być np. wprowadzone ograniczenie prędkości na odcinku ok. 200 m przed skrzyżowaniem tak, by kierowcy mogli wolniej, ale płynniej pokonać skrzyżowanie.

Ostateczną decyzję o zmianie oznakowania poziomego ma podjąć Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu.
16:49 18 LIPCA 22

Korek na Armii Krajowej (7 opinii)

Armii krajowej, potrzebny wiadukt nad skrzyżowaniem, a żałosne urzędniki myślą żeby farbką usprawnić ruch
Armii krajowej, potrzebny wiadukt nad skrzyżowaniem, a żałosne urzędniki myślą żeby farbką usprawnić ruch

Opinie (455) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (15)

    Kolejny dzień z życia kierofczyków, czyli jak upchać więcej samochodzików na drogach. Żaden nie pomyśli, że problemem jest nadmiar autek.

    • 36 108

    • Kolejny dzień opłaconych trollów. Zrób coś siebie

      • 27 5

    • problemem jest za mało bezkolizyjnych skrzyżowań (2)

      • 14 12

      • a jest jakaś droga bezkolizyjna w tym mieście? (1)

        jedynie obwodnica po 40 latach.

        • 3 3

        • Obwodnica bezkolizyjna?

          Serio? Po pierwsze kierowczycy i tak walą się tam codziennie. Po drugie jest ich tylu że i tak jest zakorkowana

          • 0 1

    • (7)

      Wy rowerzyści wiecie wszystko najlepiej, niedawno zmieniłem pracę i zacząłem jeździć rowerem, bo blisko i muszę Wam powiedzieć, że ścieżki rowerowe w Gdańsku to tragedia, tacy podobno bogaci i wpływowi jesteście a jeździ się jak po klepisku, więc najpierw swoje podwórko naprawcie

      • 16 9

      • (1)

        dla tego jezdzimy jezdnią. ścieżki są wyłącznie dla małych dzieci uczących się jeździć.

        • 4 18

        • Tak, dzieci przynajmniej znają przepisy i na pewno lepiej ortografię. "dla tego"? Co to ma być?

          • 12 0

      • (2)

        Już nic głupszego w tym tygodniu pewnie nie przeczytam.
        Nie martw się, rowerzyści mają know how dobrze ogarnięty, problem przez lata było przebicie się przez lobby samochodowe w urzędach,dla których ochłap w postaci "ścieżki rowerowalej" to był tylko pretekst na usunięcie rowerów z jezdni.

        • 7 18

        • Jakoś się nie przebiliście wciąż a władza niby Wam sprzyja.

          • 4 0

        • Jaki "know how" rowerzyści mają ogarnięty? Odróżniania czerwonego od zielonego jakoś jeszcze nie ogarnęli.

          • 4 0

      • taaaa.... zacząłeś jeździć rowerem, a piszesz "Wy rowerzyści" (1)

        • 6 9

        • Dojeżdżam tylko do pracy, nie jestem po prostu z subkultury obcisłogaciowej.

          • 8 1

    • W latach 80tych był taki jeden, co twierdził, że problemem w zaopatrzeniu jest nadmiar kupujących.

      Widać tradycja tej logiki jest "wiecznie żywa".

      • 2 0

    • Kolejny dzień cyklogłupka

      • 0 0

    • Skończ już i wstydu oszczędź

      Mówimy o głównej drodze przelotowej Gdańska a nie jakiś osiedlowych ścieżkach rowerowych

      • 0 0

  • Zredukować ilość samochodów w miescie (5)

    • 42 78

    • toż już sie to dzieje (1)

      nasz kochany rząd o to dba .Paliwo po 8 pln, dojdzie do 10 i korki znikną jak za dotknięciem czarodziejskiej

      • 6 10

      • Nie znikną, ludzie dziecku jedzenia nie kupią, ale na butelkę wachy będzie.
        Autoholizm to straszne uzależnienie.

        • 17 12

    • to nie jest miasto, na ak nawet teren zabudowany się kończy.

      • 2 1

    • Kolejny czerwony porządkowacz świarta, który redukowałby wszystko, co jemu osobście nie odpowiada...

      lub czego po prostu nie ogarnia.

      • 4 1

    • Kolejny czerwony porządkowacz świata, który redukowałby wszystko, co jemu osobiście nie odpowiada

      albo czego zwyczajnie nie ogarnia. Już to braliśmy, za więcej dziękujemy.

      • 4 1

  • Dajcie jeszcze droższe bilety na komunikację miejską (3)

    Na pewno to zachęci do przesiadania się z aut do autobusów/ tramwajów.
    A zmiana pasów? Już widzę te kolizje w tym miejscu i większe korki.

    • 98 7

    • No tak Obajtek dal Ci rabat na paliwo i dlatego nie jeździsz tramwajem czy autobusem

      • 2 15

    • (1)

      Bez kitu. Trochę się zdziwiłem ostatnio jak na piwko postanowiłem podjechać tramwajem ;) 9 minut jazdy w jedną stronę kosztowało mnie 4,80 zł. Jestem za komunikacja pomimo że dużo używam auta, ale ceny potrafią wbić

      • 20 1

      • Dokładnie.
        Samochody i paliwo powinny być mocniej opodatkowane na rzecz transportu publicznego.

        • 5 21

  • Tunel pod tym skrzyżowaniem z Łostowicką. (4)

    no ale trzeba się tamtędy kilka razy przejechać i postac w korkach a nie tylko google maps widok z góry.

    • 30 16

    • Jak to nie trudno zauważyć to nachylenie terenu jest spore, najtaniej jest wykopać obniżenie dla tunelu

      tranzytowego góra-dół.

      • 6 1

    • Jest miejsce na estakadę od samego początku istnienia AK (2)

      • 18 1

      • (1)

        Ale jak napisano nie ma woli decydentów. To rozebrania nasypów które nikomu nie są potrzebne bo nie ma woli, też nie ma woli. Bo może jednak wola będzie na wybudowanie estakady. Np za kolejne 40 lat. Ale raz wola jest a raz nie ma, zależy która nogą wstaniesz z łóżka.

        • 8 0

        • To tę wolę decydentów trzeba wzbudzić postępowaniem i pytaniami przed wyborami samorządowymi

          Proste!

          • 1 0

  • Ja ja na drugim zdjęciu widzę tuż obok drogę rowerową i tory tramwajowe (4)

    Tam macie swoją odpowiedź, jak zmniejszyć korki.

    • 23 32

    • (1)

      Otóż to, dokładanie kolejnych pasów, czy robienie wiaduktów tylko zachęci kolejnych ludzi do przesiadki na auto i wrócimy do punktu wyjścia (ale będziemy biedniejsi)

      • 7 15

      • Czyli wg Ciebie sytuacje poprawi pogarszanie życia kierowcom i ich rodzinom?

        • 2 0

    • Od Kokoszek tez widzisz??

      Ech...

      • 1 0

    • Masz rację trzeba je przerobić na pasy dla samochodów

      • 0 0

  • Za dużo samochodów (45)

    Ale nikt nie pomyślał, że ludzie po prostu nie chcą się tłuc 167 40 minut odjeżdżając wszystkie dziury dookoła, tylko wolą w 15 minut prostą drogą dojechać do domu?

    Rozbudowano drogi, zaniedbując transport publiczny - to są efekty. Grzecznie do koreczka proszę :)

    • 118 30

    • Opinia wyróżniona

      (19)

      przede wszystkim zanim powstały tam osiedla powinna być poprowadzona kolejka, tramwaje, i inna infrastruktura zbiorkomu a potem dobre drogi, oddano pola na bloki i dziwią się, że wszystko wokół zakorkowane

      • 274 10

      • tylko wtedy by płakali, że przecież to jedzie donikąd.

        • 13 21

      • tramwaj dociągają, PKM też ma plany

        jak zawsze kasy brak

        • 4 6

      • (11)

        W PRLu planowali na 10-20 lat w przód, a teraz myślą tylko o najbliższych 10-20 miesiącach max. Gdyby nie planiści PRLowscy to by nie było tramwaju na Chełmie i tutaj nasypu pod estakadę. Teraz parkingi, ściezki rowerowe powstają poprzez zamknięcie dróg dla samochodów, a nowych dróg się nie robi lub robi 1 pas, co przy rosnącym mieście nie ma racji bytu.

        • 21 5

        • (7)

          Tyle że w PRL-u była centralnie sterowana gospodarka i jeden deweloper.

          To było planowanie swojego gospodarstwa vs planowanie coś z sąsiadami. Umówisz się że Stasiek pociągnie drogę, a on potem że sorry, może za rok bo coś tam. Zobacz ile robi deweloper rondo na Jabłoniowej,

          • 9 1

          • * - planowanie czegoś

            • 1 0

          • Po to miasto ma robić plany zagospodarowania przestrzennego. (5)

            Jak deweloper się nie wywiązuje to nie odebrać inwestycji. Jakby raz tak załatwić dewelopera to inni by grzecznie robili.

            • 7 1

            • (3)

              nikt nei odbiera inwestycji tylko sa opoznienia, tak na logikę. Zabranie komuś roboty bo cany materiałó skoczyły (dzieki pisowi) lub nie ma ludzi (dzieki pisowi bo specjalisci uciekaja z teog kraju) nie rozwiaże problemu, bo inny tez ludiz nie ma i nie ma tez materiałó po cenach z podpisania umowy.

              • 1 2

              • xd z tego co pamiętam to wszyscy moi kumple wyjechali za granicę za czasów ryżego kłamcy (2)

                ale on chyba z pisu nie był..

                • 2 3

              • (1)

                Po prostu Jaśnie Premier Słońce Narodu Jarosław Kaczyński razem ze Najlepszym Prezydentem Świętym Lechem Kaczyńskim doprowadzili kraj do takiej ruiny, że jak tylko Tusk załatwił Polakom pozwolenie na pracę w UE, to kto mógł, ten zwiał...

                • 2 4

              • pozwolenie na pracę w UE było za Tuska, zanim jeszcze pis do władzy doszedł, z resztą wtedy taka bida w kraju była, ze sam Tusk na emigrację się udał :V

                • 0 0

            • "Załatwić dewelopera" - a nie można po prostu "przypilnować", "wyciągnąć konsekwencje"?

              Nie, no przecież prywaciarza trzeba zniszczyć. Aby lud robotniczy żył dostatnio.

              • 0 0

        • zgadza sie ,ale gdyby przewidzieli jak technika sie rozwinie to by planów na tramwaj niebyło tylko buspasy wszedzie

          • 0 6

        • Chyba znasz PRL z filmów propagandowych

          Potrafili zbudować osiedle na kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców bez żadnego dojazdu

          • 1 2

        • bo wtedy plany robili planiści a nie kukły na sznurkach deweloperki

          teraz jeden z drugim rzuca kwity i oni spuszczają się nad nim bo blok stawia. Wszystkie drogi w Gdańsku, które umożliwiają jakiś szybszy przejazd były zaplanowane lata wstecz a połowa z planowanych została skreślona i nie wybudowana po 2000 roku

          • 4 0

      • Ale wtedy deweloper musiałby zapłacić więcej za działkę. (1)

        A to nie o to chodzi rządzącym tym miastem.

        • 7 0

        • Rządzącym i deweloperowi to wisi.

          I tak przerzuci koszta na kupujących mieszkania.

          • 5 0

      • A pamiętasz puacze, że PKM będzie "wozić powietrze"? (1)

        • 6 0

        • i wozi , ale ponad głowami scisnietych pasażerów. Najgorzej ma wysoki i niski, wyski ma gorąco a niski wącha pachy (oby tylko)

          • 3 1

      • Gdańsk od lat tak działa

        kupi dziad jeden z drugim pole gdzie krowy się pasły niedawno, wybuduje kartonów a potem wszyscy mają składać się na infrastrukturę do tych osiedli.

        • 1 0

    • (11)

      Dlatego należy odwrócić proporcje wreszcie. 0 zł na drogi i miliard na komunikację miejską. Inaczej niedługo udusimy się od smrodu spalin i spoconych Januszy z Banina i Żukowa.

      • 37 46

      • (3)

        a komunikacja miejsca to czym jeździ? W powietrzu?

        • 36 9

        • (1)

          W normalnym mieście komunikacja jeździ po buspasach i torach. W mieście źle rządzonym tkwi w korkach.

          • 16 16

          • W normalnym mieście komunikacja zbiorowa jest niezależna

            Odizolowana od komunikacji indywidualnej. Dobrym przykładem jest metro.

            • 6 0

        • Największy wolumen mieszkańców Trójmiasta porusza się tą, która jeździ po szynach

          • 1 0

      • (4)

        Wyobraź sobie jak wszyscy z Twojej okolicy czekają na autobus o tej samej godzinie co Ty - i nawet jak będzie podjeżdzać parę autobusów (tylko skąd kierowcy do nich?) to będziesz czekał w kolejce, żeby wejść do przepełnionego autobusu - no genialne rozwiązanie.

        • 19 3

        • Ale jak Ci sami wszyscy czekają na jezdni przed światłami w metalowych pudełkach zajmujących ponad 2m^2 każdy to "kolejki" nie m (1)

          • 5 11

          • bo to jak z parawaniarzami, muszą miec swoje 2x2 m2.

            • 0 4

        • Tramwaj i pociąg zabierają na tyle dużo ludzi, że współczynnik pojazd / pasażerowie jest bardzo korzystny

          Pierwszy raz słyszę argument, aby problemem dla sprawnej komunikacji był brak kierowców.

          Jak widać na drogach jest nadmiar kierowców. Wystarczy im zaproponować dobre warunki pracy i część z nich zamiast tworzyć korki jadąc do pracy, będzie w pracy rozwiązywać problem korków.

          • 0 2

        • Są już autobusy autonomiczne.

          Świetnie wożą na cmentarz. W Gdańsku nawet jeden taki jeździł po Łostowicach.

          • 0 0

      • Jozin z Bazin

        to lepiej dusić się od smrodu i potu Januszy w przepełnionych autobusach

        • 12 1

      • o wypraszam sobie

        Psikam się "Prastarą" raz na 3 dni; w upały nawet co drugi dzień

        • 0 0

    • Ale pomysły

      • 1 0

    • I będzie jeszcze więcej samochodów (7)

      Dlatego zamiast pisać farmazony trzeba spróbować poprawić przepustowość tego skrzyżowania

      • 16 13

      • (1)

        Aut nie bedzie przybywac

        • 0 9

        • nie, no na pewno nie

          Szczególnie, jak dojazd spoza miasta będzie szybszy niż z Południa Gdańska, a ceny mieszkań za obwodnicą będą tańsze to coraz więcej osób uzna, że nie chce żyć w głośnym i zasmrodzonym mieście poprzecinanym autostradami i wyprowadzi się poza miasto.

          Tylko po tem nie ma jak utrzymać infrastruktury. Miasto powinno przede wszystkim budować infrastrukturę polepszającą życie mieszkańcom miasta, którzy to wszystko utrzymują.

          • 2 0

      • Mamy ponad 1 samochód na każdą osobę uprawnioną do jazdy (4)

        Już nie ma jak ich przybywać...

        • 2 2

        • (2)

          I powiesz że równocześnie w tym samym czasie korzystają z auta

          • 5 2

          • Nawet jak nie korzystają, to nie chowają ich w tym czasie do kieszeni.

            Ile dróg zostało zwężonych, żeby wcisnąć tam parkingi?

            • 2 3

          • nie, ale te dodatkowe samochody gdzieś muszą parkować.

            Poza tym, drugi może być używany - przez żonę, brata, kolegę.

            • 0 0

        • jak sie nie rozbuduje dróg to nie zacznie, w londynie miesza wiecej ludzi i nie wszyscy decyduja sie na pijazd bo po co im jak jest komunikacja, tylko nasze podmiejskie orły musza podjechac pod wejscie do pracy.

          • 3 5

    • samo rozbudowywanie transportu publicznego (2)

      nie doprowadziło do zmian zachowań komunikacyjnych w żadnym mieście świata. Tylko systemowe podejście: zadbanie o poprawę bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do stacji transportu szynowego (skm. pkm etc.) może doprowadzić do rezygnacji z przejazdu samochodem na krótkie, średnie i dłuższe odległości.

      • 11 7

      • to twoje opinie a nie fakty (1)

        w Holandii tez mowili ze nie da sie i sie dało , ludzie czesiej sa na rowerach a nie w samochodach, to samo w kopenhadze, belgii. Wiadlomo ze nie jest w 100% dobrze ale jest o wiele lepij niz w 3M. Tu ludzie z wioch najeżdzaja miasto bo muszą dojechac pod wejcie do pracy.

        • 1 10

        • Zauważ, że masowa roweryzacja to fenomen społeczeństw protestanckich.

          Prawdziwy katolik się takim czymś nie zhańbi, bez lektyki ani rusz.

          • 0 0

    • mamy 21wiek a nie PRL tramwaju nikt nigdzie nie rozbija bo jest nieoplacalny i szkodliwy jak juz to linie autobusowe z buspasami

      • 3 11

  • Na wiadukty nie ma woli i chęci, a na i**otyczne przejścia nad tunelami to co innego (5)

    Doczekaliśmy się władz miejskich...

    • 129 26

    • Koszt tego wiaduktu to dziesiątki jak nie setki przejść naziemnych. (2)

      I tak trzymać.

      • 13 38

      • na szczęście głosowanie pod opinią pokazało kto dostał wiekszą aprobatę za komentarz

        • 17 5

      • a oszczędności mieszkańców w roboczogodzinach i paliwie to miliony.

        • 15 0

    • Czyli nagle można budować drogę tuż nad istniejącą drogą? (1)

      Patrz jaka zmiana nastawienia, jeżeli chodzi o Twój tłusty tyłek.

      • 1 9

      • Najpierw spójrz na swoją d.., a potem oceniaj.

        • 0 0

  • Wybudujcie te estakady w końcu (10)

    zamiast estakad to rozbudowują Armii na górze.

    • 86 16

    • estakada przeniesie korek w inne miejsce (7)

      • 12 25

      • Tak ale jakaś część kierowców dojedzie w miedzyczasie do celu (5)

        o tym pomyślałeś?

        • 34 9

        • (4)

          Kompletnie bez sensu. Nikt nie zbuduje estakady za setki milionów tylko dlatego, żeby ktoś sobie dojechał szybciej. Pomyślałeś o tym?

          • 4 30

          • Ze tez nikt nie pomyslal o tym jak robili autostrady i kazda inna droge:)

            • 25 3

          • A po co się je buduje?

            Aby ktoś ukradł beton czy wziol łapówkę za możliwość budowy? No raczej właśnie po to aby szybciej przemieścić masy w godzinach szczytu.

            • 13 0

          • (1)

            Oświeć nas w takim razie do czego służą drogi :)

            • 7 0

            • Oświecenie jest w matematyce

              Wiadukt to skrócenie czasu pokonia przejazdu = mniej czasu, które pojazd spedza na drodze = mniej zatłoczone ulice; auta które (szybciej) dotarły na parking nie stanowią już część zatorów. Gdyby stawiać tylko drogi ze światłami, więcej auto było na drogach w tym samym czasie

              • 0 0

      • Przecież nie wszyscy jadą w jedno miejsce xD właśnie udrożnienie tego skrzyżowania rozłoży korek na wiele mniejszych na skrzyżowaniach, które znajdują się za tym

        • 2 0

    • Nie ma zgody wladzy na estakadę? (1)

      To zmieńmy władzę - proste. Wszędzie na świecie robi się wszystko, żeby rozładować korki - obwodnicę, estakady, poszeżanie dróg, drogi piętrowe..... tylko nie w Gdańsku. Bo to za drogie.... co za krotkowzrocznosc.....

      • 14 1

      • Ta. Zmienmy. Władze. Jeszcze jakieś pomysły?

        • 0 9

  • Estakada nad skrzyżowaniem z Łostowicką (12)

    Rozwiązanie jest proste ale kosztowne. Może warto postarać się o środki z UE na tą inwestycję?

    • 101 18

    • zabawny jestes

      unia to może dać co majwyzej środki na ograniczenie ruchu samochodow

      • 15 14

    • Na szczęście unia jest mądrzejsza niż kierofczyki i nie będzie dotować rozwoju udogodnień dla śmierdzących aut i ich otyłych kierowców.

      • 14 32

    • (3)

      Unia nie daje kasy na bezsensowne projekty.

      • 11 22

      • Mają już co chcieli.

        Autostradę do przewożenia towarów z zachodu na wschód.

        • 6 3

      • Unia (1)

        Nie daje kasy, tylko część kasy oddaje...

        • 3 4

        • Ooo! Znaffca UE się znalazł.

          • 0 0

    • Odpisały ci głównie upośledzone rowerofczyki (3)

      Które przegapiły, że praktycznie wszystkie większe inwestycje drogowe są finansowane ze środków UE.

      • 12 14

      • (1)

        Poczekaj na następna perspektywę, kasa na drogi z unii się skończyła

        • 3 12

        • Bo niemcy uzyskali co chcieli.

          Zależało im tylko na zbudowaniu tranzytu z Niemiec na wschód.

          • 9 2

      • Ponieważ polscy Janusze budowlanki oszukują przy wnioskach.

        Wiesz skąd są ścieżki rowerowe w polu, najlepiej otoczone barierkami? Żeby przy okazji do budżetu przecisnąć drogę.

        • 5 4

    • Tak za darmo kasę

      Dostać, aby chleb już nie 20 a 220 kosztował. Ekonomi się ucz.
      Nie ma kasy wypracowanej to jest wtedy tania wydrukowana.

      • 0 2

    • Wolałbym te wiadukty niż ten tramwaj na morenę z tunelem kilkanaście razy droższy

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane