- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (402 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (276 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (52 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (325 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości
Tzw. sztuczne pasy ruchu mają rozładować popołudniowe korki na Armii Krajowej przed skrzyżowaniem z Łostowicką i al. Havla. Pomysł gdańskich drogowców jest niemal bezkosztowy i stanowi dobrą alternatywę dla drogiej budowy estakady na istniejących już nasypach. Wątpliwości mają tylko opiniujący go policjanci.
Długa kolejka kierowców zamierzających skręcić w lewo w al. Havla wylewa się poza lewoskręt, blokując w ten sposób pas do jazdy na wprost.
Przez to spada przepustowość skrzyżowania, a sznur aut jadących w kierunku obwodnicy sięga często wyjazdu z Chełmu.
Na początku 2020 r. opisaliśmy pomysły naszych czytelników dopytujących o możliwość budowy w tym miejscu planowanych w latach 90. estakad, pod które w czasie budowy Trasy W-Z powstały nasypy z fundamentami pod przyczółki wiaduktów.
Te ostatnie nigdy nie powstały, bo najpierw na przeszkodzie stanęła znikoma wówczas gęstość zaludnienia na południu Gdańska, a w późniejszych latach - brak środków. Wraz z nowymi osiedlami na południu rosły też korki na trasie W-Z. Drogowcy reagowali jak mogli, m.in. wydłużając w maksymalnym stopniu istniejący lewoskręt tak, by nie naruszał wkopanych w nasyp fundamentów.
A korki jak rosły, tak rosną nadal. Rozwiązań jest kilka.
- Pierwsze to kosztowna budowa estakad. Na to nie ma ani woli wśród osób decyzyjnych w mieście, ani środków w budżecie miasta.
- Drugie to fizyczna ingerencja w nasypy, ich częściowa lub całkowita likwidacja i budowa w ich miejscu dłuższego lewoskrętu. Urzędnicy mówią jednak wprost - pomysł jest równie kosztowny, co krótkowzroczny, bo rozbiórka gotowej niemal infrastruktury uniemożliwi w przyszłości ewentualną budowę estakady.
- I w końcu trzecie rozwiązanie - zmiana oznakowania poziomego i utworzenie przed skrzyżowaniem tzw. sztucznych pasów ruchu (analogiczne rozwiązanie wskazywał w 2020 r. jeden z naszych czytelników)
Na czym miałoby ono polegać?
- Podobny pomysł zastosowaliśmy na skrzyżowaniu Kołobrzeskiej z al. Grunwaldzką i tam sprawdza się znakomicie - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Koncepcja zakłada takie poprowadzenie ruchu, by kierowcy mogli ominąć wylewający się korek na lewoskręcie prawym i środkowym pasem. Przy czym jadąc w kierunku obwodnicy, chwilowo musieliby zjechać na prawoskręt. Tuż przed skrzyżowaniem, w miejscu, gdzie nie stałyby już auta na lewoskręcie, kierowca jadący środkowym pasem wracałby na lewy, a ten z prawego - na środkowy. Pozostali kierowcy jadący w kierunku Łostowickiej kontynuowaliby jazdę prawoskrętem.
Jak przekonują drogowcy, to pomysł małoinwazyjny i w zasadzie bezkosztowy. W znaczącym stopniu miałby także wpłynąć na redukcję popołudniowych korków na trasie W-Z.
Ale jest jedno "ale".
- Sceptyczna jest opiniująca ten pomysł policja, wskazująca, że takie przeploty pasów na trasie, gdzie można jechać nieco szybciej niż np. na wskazanym odcinku Kołobrzeskiej, mogłyby powodować zagubienie kierowców i niebezpieczne sytuacje na drodze - dodaje Kotłowski. - Spróbujemy przekonać funkcjonariuszy do naszego pomysłu, bo trudno mówić o większych prędkościach w sytuacji, gdy na trasie jest korek. A jeśli go nie będzie, to oznakowanie jest czytelne. Nawet gdy ktoś będzie jechał tam pierwszy raz, to patrząc na znaki, na pewno sobie poradzi.
Jednym z argumentów, który może przekonać policjantów, może być np. wprowadzone ograniczenie prędkości na odcinku ok. 200 m przed skrzyżowaniem tak, by kierowcy mogli wolniej, ale płynniej pokonać skrzyżowanie.
Ostateczną decyzję o zmianie oznakowania poziomego ma podjąć Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu.
Korek na Armii Krajowej (7 opinii)
Opinie (455) ponad 10 zablokowanych
-
2022-06-28 07:12
Opinia wyróżniona
Głównym problemem nie sa drogi tylko ilość samochodów. (53)
Zmianę na drogach widać w momencie początku wakacji gdy szkoły są zamknięte ale to trwa tylko chwile ponieważ potem pojawia się ludność napływowa (turyści). Dużym problemem jest brak szybkiej komunikacji szynowej. PKM powinna zostać przyspieszona maksymalnie jak można i traktowana jako inwestycja priorytetowa. Nowe inwestycje są stawiane na południu w ogromnych ilościach, jednak tak jak wyrastają nowe budynki tak drogi i komunikacja niestety nie.
- 192 78
-
2023-07-11 19:53
Problemem nie sa drogi tylko ilosc samochodow? Co ty nie powiesz? To teraz wyobraz sobie jednopasmowa droge i milion samochodow, i pieciopasmowa autostrade i 1 samochod... Drogi powinny byc dostosowane do ilosci samochodow. Chyba, ze zamierzasz regulowac liczbe samochodow bez rozbudowy infrastruktury? Jest kilka opcji...
- 0 0
-
2022-06-28 18:57
Nic mnie nie przekona, by przerzucić się w pełni na zbiorkom. (1)
Zawsze będzie jakiś pijus / śmierdziel / niewychowany szczeniak / wiżdżący bachor / trajkotanie przez telefon / słuchanie muzyki bez słuchawek / głośne, przygłupie towarzystwo / itd. Jeżeli nie da się podróżować w normalnych warunkach, bo "żyję w społeczeństwie" i "zawsze ktoś taki się trafi", to eF that, wybieram samochód. Pozbędziemy się patologii - pozbędziemy się takiej ilości samochodów.
- 3 0
-
2022-06-30 20:13
ok, spoko.
Tylko nie oczekuj, aby całe społeczeństwo zrzucało się na Twoją wygodę. Chyba, że pokażesz, jak zbudować całe miasto tak, aby wszyscy mogli wygodnie jeździć samochodami, parkować, a przy okazji - aby dało się tam żyć (w USA powstało kilka takich potworków)
- 0 0
-
2022-06-28 18:02
W takim razie może limit na samochody? (1)
Np. na kartki dla jednej rodziny? Albo tylko dla osób ważnych, tj. polityków?
- 1 3
-
2022-06-28 19:06
Taki plan mają władze w miastach rządzonych przez POkemony
- 3 3
-
2022-06-28 17:00
a czemu nie ludzie.
depopulacja problem rozwiąże skuteczniej.
- 1 1
-
2022-06-28 16:30
Głównym problemem jest strefowanie - praca w centrum, dom na obrzeżach.
- 1 1
-
2022-06-28 14:18
problemem jest właśnie planowanie i drogi (2)
gdyby na lata do przodu był określony plan zagospodarowania i pod to budowane były drogi to nie było by problemów. Tutaj stawiają osiedla na jakichś zad*piach gdzie nie ma wcale dojazdu i jest jedna droga od lat70. w zasadzie bez zmiany a potem zdziwienie, że korki się tworzą jak nagle przybywa 500x tyle mieszkańców ile liczyło to miejsce wcześniej.
- 5 0
-
2022-06-30 20:12
Warszawa czy Moskwa były tak budowe i są korki. I to w centrum, które w przypadku Wawy było całkowicie od podstaw budowane
z koszmarnie przeskalowaną infrastrukturą.
Po prostu nie da się w ograniczonej przestrzeni 3D zmieścić nieograniczenie wielu samochodów.- 0 0
-
2022-06-28 15:09
Dokładnie w ten sposób zabudowano cały dolny taras, od Zaspy do Żabianki.
A jednak dało się dociągnąć infrastrukturę.
- 3 0
-
2022-06-28 13:10
Urzędnicy
Głównym problemem są urzędnicy, układy i brak chęci znalezienia realnych rozwiązań. Najlepiej tłumaczyć to brakiem kasy. Są jeszcze dofinansowania z UE, ale na tym trzeba się znać. Co przerasta możliwości rządzących.
- 5 1
-
2022-06-28 11:37
(5)
Niestety moda na zamykanie linii kolejowych rozbieranie torów i budowa ścieżek rowerowych( w miejscu torów) kwitnie w najlepsze więc ludzie nie mają innej możliwości jak tylko skorzystanie z samochodu
- 8 4
-
2022-06-28 14:16
I od lat ten sam tekst pod każdym artykułem
i niezmiennie nie wskazałeś żadnej czynnej linii kolejowej, którą zlikwidowano na potrzeby bodowy czegokolwiek.
- 1 1
-
2022-06-28 12:12
ścieżki masz w głowie, wąskie ale zawsze coś ..... (3)
kierowcy samochodów, z powodów o ktorych piszesz, MUSZA zostawiać samochody przed miastami i używac SKM, tak SKM nie jedzie co 3 min ale trzeba sie dostaowowac i tyle, albo zamiast samochdów wskoczyć na rower i używać tych dróg rowerowych. Dróg a nie ścieżek.
- 1 6
-
2022-06-28 14:04
(2)
Skoro w mieście są podobno autostrady to i są ścieżki rowerowe a rowerzyści powinni z nich korzystać a nie domagać się darmowej podwózki. Drogi są po to by z nich korzystać więc kierowcy nic nie muszą.
- 2 2
-
2022-06-28 15:09
Tymczasem rzeczywistość:
Na światłach w poprzek AK piesi i rowerzyści stoją tyle samo co kierowcy w korku. Co za interes przemieszczać się inaczej niż samochodem, jeżeli samochód ma priorytet?
- 0 1
-
2022-06-28 14:14
Poza staniem w korku
- 0 0
-
2022-06-28 10:25
(3)
Powinni podnieść jeszcze ceny paliwa, tak o 1 zł co miesiąc, do momentu, aż liczba aut wyraźnie zmaleje.
- 5 7
-
2022-06-28 18:56
Podnieść ceny paliwa
To na pewno pomoże, przedsiębiorcy są i**otami i wezmą podwyżkę na siebie.
Na pewno ...- 1 0
-
2022-06-28 15:51
Rozsądniej byłoby zrobić płatny wjazd do miasta
Wzór:
5zł minus liczba osób w samochodzie. (dla zwykłych samochodów 5-osobowy, tak by pełen samochód wjeżdżał za darmo. 1 samochód z 1 kierowcą = 4 zł za wjazd).
Dla busów należałoby wstawić inną wartość początkową. Bez opcji dopłaty do pojazdu.
Autobusy komunikacji publicznej - za darmo.- 1 5
-
2022-06-28 12:10
nie, bo ceny poleca jeszcze bardziej w górę, a i tak dzieki PISowei mamy mega drożyznę i maga inflację. Inne kraje też maja ale o połowę mniejsza i nasza inflacja była przrd wojną w wysokości 10%,
- 3 1
-
2022-06-28 10:23
Odwracasz kota ogonem. Skoro jest dużo aut to brak dróg jest problemem. (6)
- 10 8
-
2022-06-28 10:32
To czyj blok burzymy żeby wybudować więcej dróg? (5)
- 6 9
-
2022-06-28 19:04
Przy AK masa bloków (1)
Madki z bombelkami na rękach płaczo, że wysiedlenia będą.
- 0 2
-
2022-06-30 20:10
ale te samochody mają dokądś dojechać. Czy tam się magicznie poszerzą ulice i przybędzie miejsc parkingowych?
- 0 0
-
2022-06-28 10:49
Niczyj. Miejsca ma AK jest dosyć. (2)
- 11 3
-
2022-06-28 15:48
A co za AK?
Gdzie te samochody maja zaparkować? Co z hałasem? Co ze spalinami?
- 2 1
-
2022-06-28 12:08
włąsnie o to chodzi aby wygaszac ten ruch samochodowy, wiecej parkingów przy PKM dla ludzi z zad*pia i niech jadą komunikacją. I podnieśc ceny za parkowanie w miescie, całym miescie. Tylko zrobić bezpłatne parkowanie dla mieszkanców w obrebie 1 km od zamieszkania, po 2 zezwolenia na rodzinę i reszta płatna. Od razu zmnieszy sie ilosc samochodów i w
włąsnie o to chodzi aby wygaszac ten ruch samochodowy, wiecej parkingów przy PKM dla ludzi z zad*pia i niech jadą komunikacją. I podnieśc ceny za parkowanie w miescie, całym miescie. Tylko zrobić bezpłatne parkowanie dla mieszkanców w obrebie 1 km od zamieszkania, po 2 zezwolenia na rodzinę i reszta płatna. Od razu zmnieszy sie ilosc samochodów i w miescie i w użyciu. Tak ludzie z zad*pia maja daleko i nie maja opcji, ale mogą mieć dojazdu do SKM na parking i potem jak normalni ludzie pociagiem lub rowerem a nie w blachsmrodach. Nie muszą dojeżdzać pod wejscie do pracy.
- 2 10
-
2022-06-28 10:15
Władze miasta nie chca inwetsowac w komunikacje miejską oni chca marnowac pieniadze ! (1)
- 10 2
-
2022-06-28 12:03
p...lisz, szkoda słów
- 3 6
-
2022-06-28 10:09
Zgadzam się (1)
Rozbudowa dróg, tylko po to by przez dwa miesiące w roku pomieściły turystów (a i tak się zakorkują, bo praktyka amerykańska pokazuje, że znajdzie się korek na każdą ilość pasów), a resztę stały niemal puste jest mało efektywna, zabiera teren i odgradza części miasta od siebie. Rozbudowa PKM tu raczej mało pomoże, bo ruch jest napływowy. Trzeba by
Rozbudowa dróg, tylko po to by przez dwa miesiące w roku pomieściły turystów (a i tak się zakorkują, bo praktyka amerykańska pokazuje, że znajdzie się korek na każdą ilość pasów), a resztę stały niemal puste jest mało efektywna, zabiera teren i odgradza części miasta od siebie. Rozbudowa PKM tu raczej mało pomoże, bo ruch jest napływowy. Trzeba by było tutaj myśleć o kompleksowym transporcie krajowym, by ludziom się opłacało zostawić auto w Warszawie, czy Krakowie i wsiąść w pociąg (w Japonii, mieszkańcy Tokio jadą do Kyoto pociągiem, nie autobusem, nie samochodem). Trzeba by było zbudować trasę dla naprawdę szybkich kolei. Składy musiałyby być większe i tańsze. A także szybciej pokonywać trasę niż samochód. Da się to zrobić, ale to musiałoby wszystko być zdecydowane na szczeblu krajowym, a jak wiemy, jedynie słuszna partyja to banda partaczy, nieuków, złodziei i do tego Trójmiasta nie trawi, bo nie ma swoich na fotelach prezydenckich. Prędzej zrobią szybką kolej do Słupska.
- 10 13
-
2022-06-28 19:03
Jakie dwa miesiące? Jakich turystów?
Mówimy o miejscu, które przez cały rok obsługuje ruch lokalny.
- 5 0
-
2022-06-28 09:53
Farmazonada (9)
Brawo magistrat!!!!Trzeba wybudować wiadukty nad Łostowicką a przynajmniej jeden w stronę obwodnicy jak to jest w planach od 40-tu lat i po sprawie,a nie bić pianę i pie.....ć farmazony.
- 33 8
-
2022-06-28 10:31
Widziałeś długość korka na AK przed skrzyżowaniem z Łostowicką od strony Kartuz? (7)
Wyobraź sobie teraz, że cały ten sznureczek przesuwa się szybko i sprawnie do Śródmieścia, gdzie zsumuje się z korkiem który już tam się tworzy.
- 8 14
-
2024-04-16 14:41
Co za egoistyczne podejscid
O tych co skręcają wczesniej nie myśli. On stoi aż do Śródmieścia to niech stoją wszyscy...
- 0 0
-
2022-06-28 19:01
Widziałem
Ten sznureczek rozlewa się tam w trzy strony, tylko część zjeżdża w dół do Śródmieścia
- 3 0
-
2022-06-28 11:26
Pomyśl logicznie... (1)
Jeśli te auta, które teraz stoją przynajmniej kilka (kilkanaście) minut w korku minęłyby wcześniej to skrzyżowanie, bo nie stałyby w korku, zakładając, że ruch byłby płynniejszy, to Ty też byś nie stał przez nie w korku (przez te auta), bo tych aut tam by po prostu nie było.
- 8 4
-
2022-06-28 13:15
Minęłyby skrzyżowanie, odpaliły silniki antygrawitacyjne i odleciały?
Nie, będą stać na następnym skrzyżowaniu i tak samo za nimi utkniesz w korku.
- 4 8
-
2022-06-28 11:04
Tam też zrobić wiadukt
I go puścić na
- 2 2
-
2022-06-28 10:48
Stoję codziennie popołudniu w tym korku od strony Kartuz (1)
On nie zaleje Śródmieścia, Zauważ że może 30% stojących tam samochodów jedzie w tym kierunku. Reszta jedzie w Havla lub Łostowicką, albo tam jak w moim przypadku na Chełm. Żeby udrożnić te skrzyżowanie wystarxzyloby wydłużenie prawo i lewoskrętu. Szczególnie że miejsca jest mnóstwo. Najczęściej samochody się z nich wylewają i blokują jazdę prosto.
- 17 3
-
2022-06-28 12:31
Wydłużenie prawo i lewoskrętu było w tym roku w BO.
Jak widać, ludziom na tym nie zależy.
- 2 2
-
2022-06-28 10:07
Popieram
- 8 5
-
2022-06-28 09:51
majster (10)
Skoro w tak newralgiczny miejscu miasta po 30 l. upadł plan budowy wiaduktu (dziw nad dziwy), to rozebrać ten nasyp i dołożyć, ze dwa past, ot cała filozofia. Dodam skromnie, że brak w tym miejscu wiaduktu to ewenement na salę kraj, jak nie europy.
- 35 13
-
2022-06-28 14:10
Nikt normalny w terenach zabudowanych nie buduje żadnych wiaduktów (1)
- 3 15
-
2022-06-28 19:00
Oczywiście
Linie kolejowe tylko w poziomie terenu, nie inaczej!
- 2 2
-
2022-06-28 12:12
ten wiadukt to głupota (4)
Przesunie korek na węzeł Grodecka.
Rozwiązaniem korków jest stworzenie alternatywy dla samochodu. Nie rozbudowa dróg.
Proponuję wpisać w google'u "LA traffic" - 14 pasów w jedną stronę i wszystko stoi. Ale jakby dodać jeszcze 1 pas to się na pewno uda. Tak, tym razem na pewno.- 10 16
-
2022-06-28 22:16
Twój post to głupota
Przecież artykuł jest o korku w drugą stronę
- 1 0
-
2022-06-28 15:31
nie do końca bo korek powodują skręcający w lewo na Morenę.
Alternatywą powinna być PKMka, ale perspektywa to 30 lat- 1 6
-
2022-06-28 14:15
proponuje wpisz sobie "psychiatra w Gdańsku" i niezwłocznie udaj się do jednego z nich... (1)
teraz jest lepiej jak setki tysięcy samochodów jadąc do "błogosławionej" obwodnicy i truje miasto stojąc bo ostatnie skrzyżowanie nawala!!!!!!!!!! Bangladesz!!!!!!!!!!!!!
- 10 7
-
2022-06-28 15:07
Dalej będą stały i truły, tylko bliżej domów.
Co to za interes?
- 7 6
-
2022-06-28 12:01
(2)
podam ci nr konta, wpłać jak najszybciej to od jutra budujemy
- 6 8
-
2022-06-28 14:12
"piniendzy nie ma i ni będzie" (1)
PO=nic dla ludzi, wszystko dla siebie
- 11 9
-
2022-06-28 16:38
no widzisz, a teraz na socjal się znalazło i oddałeś 3x tyle w inflacji i "obniżkach" podatków
good deal
- 9 3
-
2022-06-28 07:07
Za dużo samochodów (45)
Ale nikt nie pomyślał, że ludzie po prostu nie chcą się tłuc 167 40 minut odjeżdżając wszystkie dziury dookoła, tylko wolą w 15 minut prostą drogą dojechać do domu?
Rozbudowano drogi, zaniedbując transport publiczny - to są efekty. Grzecznie do koreczka proszę :)- 118 30
-
2022-06-28 07:14
Opinia wyróżniona
(19)
przede wszystkim zanim powstały tam osiedla powinna być poprowadzona kolejka, tramwaje, i inna infrastruktura zbiorkomu a potem dobre drogi, oddano pola na bloki i dziwią się, że wszystko wokół zakorkowane
- 274 10
-
2022-06-28 14:27
Gdańsk od lat tak działa
kupi dziad jeden z drugim pole gdzie krowy się pasły niedawno, wybuduje kartonów a potem wszyscy mają składać się na infrastrukturę do tych osiedli.
- 1 0
-
2022-06-28 10:22
A pamiętasz puacze, że PKM będzie "wozić powietrze"? (1)
- 6 0
-
2022-06-28 12:24
i wozi , ale ponad głowami scisnietych pasażerów. Najgorzej ma wysoki i niski, wyski ma gorąco a niski wącha pachy (oby tylko)
- 3 1
-
2022-06-28 09:48
Ale wtedy deweloper musiałby zapłacić więcej za działkę. (1)
A to nie o to chodzi rządzącym tym miastem.
- 7 0
-
2022-06-28 10:35
Rządzącym i deweloperowi to wisi.
I tak przerzuci koszta na kupujących mieszkania.
- 5 0
-
2022-06-28 09:17
tramwaj dociągają, PKM też ma plany
jak zawsze kasy brak
- 4 6
-
2022-06-28 09:28
(11)
W PRLu planowali na 10-20 lat w przód, a teraz myślą tylko o najbliższych 10-20 miesiącach max. Gdyby nie planiści PRLowscy to by nie było tramwaju na Chełmie i tutaj nasypu pod estakadę. Teraz parkingi, ściezki rowerowe powstają poprzez zamknięcie dróg dla samochodów, a nowych dróg się nie robi lub robi 1 pas, co przy rosnącym mieście nie ma racji bytu.
- 21 5
-
2022-06-28 14:30
bo wtedy plany robili planiści a nie kukły na sznurkach deweloperki
teraz jeden z drugim rzuca kwity i oni spuszczają się nad nim bo blok stawia. Wszystkie drogi w Gdańsku, które umożliwiają jakiś szybszy przejazd były zaplanowane lata wstecz a połowa z planowanych została skreślona i nie wybudowana po 2000 roku
- 4 0
-
2022-06-28 14:19
Chyba znasz PRL z filmów propagandowych
Potrafili zbudować osiedle na kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców bez żadnego dojazdu
- 1 2
-
2022-06-28 10:18
zgadza sie ,ale gdyby przewidzieli jak technika sie rozwinie to by planów na tramwaj niebyło tylko buspasy wszedzie
- 0 6
-
2022-06-28 09:49
(7)
Tyle że w PRL-u była centralnie sterowana gospodarka i jeden deweloper.
To było planowanie swojego gospodarstwa vs planowanie coś z sąsiadami. Umówisz się że Stasiek pociągnie drogę, a on potem że sorry, może za rok bo coś tam. Zobacz ile robi deweloper rondo na Jabłoniowej,- 9 1
-
2022-06-28 10:53
Po to miasto ma robić plany zagospodarowania przestrzennego. (5)
Jak deweloper się nie wywiązuje to nie odebrać inwestycji. Jakby raz tak załatwić dewelopera to inni by grzecznie robili.
- 7 1
-
2022-06-29 16:16
"Załatwić dewelopera" - a nie można po prostu "przypilnować", "wyciągnąć konsekwencje"?
Nie, no przecież prywaciarza trzeba zniszczyć. Aby lud robotniczy żył dostatnio.
- 0 0
-
2022-06-28 12:23
(3)
nikt nei odbiera inwestycji tylko sa opoznienia, tak na logikę. Zabranie komuś roboty bo cany materiałó skoczyły (dzieki pisowi) lub nie ma ludzi (dzieki pisowi bo specjalisci uciekaja z teog kraju) nie rozwiaże problemu, bo inny tez ludiz nie ma i nie ma tez materiałó po cenach z podpisania umowy.
- 1 2
-
2022-06-28 14:32
xd z tego co pamiętam to wszyscy moi kumple wyjechali za granicę za czasów ryżego kłamcy (2)
ale on chyba z pisu nie był..
- 2 3
-
2022-06-28 15:11
(1)
Po prostu Jaśnie Premier Słońce Narodu Jarosław Kaczyński razem ze Najlepszym Prezydentem Świętym Lechem Kaczyńskim doprowadzili kraj do takiej ruiny, że jak tylko Tusk załatwił Polakom pozwolenie na pracę w UE, to kto mógł, ten zwiał...
- 2 4
-
2022-06-28 19:36
pozwolenie na pracę w UE było za Tuska, zanim jeszcze pis do władzy doszedł, z resztą wtedy taka bida w kraju była, ze sam Tusk na emigrację się udał :V
- 0 0
-
2022-06-28 10:12
* - planowanie czegoś
- 1 0
-
2022-06-28 07:59
tylko wtedy by płakali, że przecież to jedzie donikąd.
- 13 21
-
2022-06-28 10:17
mamy 21wiek a nie PRL tramwaju nikt nigdzie nie rozbija bo jest nieoplacalny i szkodliwy jak juz to linie autobusowe z buspasami
- 3 11
-
2022-06-28 09:14
samo rozbudowywanie transportu publicznego (2)
nie doprowadziło do zmian zachowań komunikacyjnych w żadnym mieście świata. Tylko systemowe podejście: zadbanie o poprawę bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do stacji transportu szynowego (skm. pkm etc.) może doprowadzić do rezygnacji z przejazdu samochodem na krótkie, średnie i dłuższe odległości.
- 11 7
-
2022-06-28 12:19
to twoje opinie a nie fakty (1)
w Holandii tez mowili ze nie da sie i sie dało , ludzie czesiej sa na rowerach a nie w samochodach, to samo w kopenhadze, belgii. Wiadlomo ze nie jest w 100% dobrze ale jest o wiele lepij niz w 3M. Tu ludzie z wioch najeżdzaja miasto bo muszą dojechac pod wejcie do pracy.
- 1 10
-
2022-06-28 19:05
Zauważ, że masowa roweryzacja to fenomen społeczeństw protestanckich.
Prawdziwy katolik się takim czymś nie zhańbi, bez lektyki ani rusz.
- 0 0
-
2022-06-28 07:42
I będzie jeszcze więcej samochodów (7)
Dlatego zamiast pisać farmazony trzeba spróbować poprawić przepustowość tego skrzyżowania
- 16 13
-
2022-06-28 10:33
Mamy ponad 1 samochód na każdą osobę uprawnioną do jazdy (4)
Już nie ma jak ich przybywać...
- 2 2
-
2022-06-28 12:16
jak sie nie rozbuduje dróg to nie zacznie, w londynie miesza wiecej ludzi i nie wszyscy decyduja sie na pijazd bo po co im jak jest komunikacja, tylko nasze podmiejskie orły musza podjechac pod wejscie do pracy.
- 3 5
-
2022-06-28 11:40
(2)
I powiesz że równocześnie w tym samym czasie korzystają z auta
- 5 2
-
2022-06-29 16:14
nie, ale te dodatkowe samochody gdzieś muszą parkować.
Poza tym, drugi może być używany - przez żonę, brata, kolegę.
- 0 0
-
2022-06-28 12:35
Nawet jak nie korzystają, to nie chowają ich w tym czasie do kieszeni.
Ile dróg zostało zwężonych, żeby wcisnąć tam parkingi?
- 2 3
-
2022-06-28 10:20
(1)
Aut nie bedzie przybywac
- 0 9
-
2022-06-28 16:01
nie, no na pewno nie
Szczególnie, jak dojazd spoza miasta będzie szybszy niż z Południa Gdańska, a ceny mieszkań za obwodnicą będą tańsze to coraz więcej osób uzna, że nie chce żyć w głośnym i zasmrodzonym mieście poprzecinanym autostradami i wyprowadzi się poza miasto.
Tylko po tem nie ma jak utrzymać infrastruktury. Miasto powinno przede wszystkim budować infrastrukturę polepszającą życie mieszkańcom miasta, którzy to wszystko utrzymują.- 2 0
-
2022-06-28 07:36
Ale pomysły
- 1 0
-
2022-06-28 07:30
(11)
Dlatego należy odwrócić proporcje wreszcie. 0 zł na drogi i miliard na komunikację miejską. Inaczej niedługo udusimy się od smrodu spalin i spoconych Januszy z Banina i Żukowa.
- 37 46
-
2022-06-28 23:12
o wypraszam sobie
Psikam się "Prastarą" raz na 3 dni; w upały nawet co drugi dzień
- 0 0
-
2022-06-28 09:39
Jozin z Bazin
to lepiej dusić się od smrodu i potu Januszy w przepełnionych autobusach
- 12 1
-
2022-06-28 09:20
(4)
Wyobraź sobie jak wszyscy z Twojej okolicy czekają na autobus o tej samej godzinie co Ty - i nawet jak będzie podjeżdzać parę autobusów (tylko skąd kierowcy do nich?) to będziesz czekał w kolejce, żeby wejść do przepełnionego autobusu - no genialne rozwiązanie.
- 19 3
-
2022-06-28 19:03
Są już autobusy autonomiczne.
Świetnie wożą na cmentarz. W Gdańsku nawet jeden taki jeździł po Łostowicach.
- 0 0
-
2022-06-28 15:59
Tramwaj i pociąg zabierają na tyle dużo ludzi, że współczynnik pojazd / pasażerowie jest bardzo korzystny
Pierwszy raz słyszę argument, aby problemem dla sprawnej komunikacji był brak kierowców.
Jak widać na drogach jest nadmiar kierowców. Wystarczy im zaproponować dobre warunki pracy i część z nich zamiast tworzyć korki jadąc do pracy, będzie w pracy rozwiązywać problem korków.- 0 2
-
2022-06-28 09:32
Ale jak Ci sami wszyscy czekają na jezdni przed światłami w metalowych pudełkach zajmujących ponad 2m^2 każdy to "kolejki" nie m (1)
- 5 11
-
2022-06-28 12:14
bo to jak z parawaniarzami, muszą miec swoje 2x2 m2.
- 0 4
-
2022-06-28 07:59
(3)
a komunikacja miejsca to czym jeździ? W powietrzu?
- 36 9
-
2022-06-28 14:17
Największy wolumen mieszkańców Trójmiasta porusza się tą, która jeździ po szynach
- 1 0
-
2022-06-28 08:45
(1)
W normalnym mieście komunikacja jeździ po buspasach i torach. W mieście źle rządzonym tkwi w korkach.
- 16 16
-
2022-06-28 15:35
W normalnym mieście komunikacja zbiorowa jest niezależna
Odizolowana od komunikacji indywidualnej. Dobrym przykładem jest metro.
- 6 0
Wszystkie opinie
-
2022-06-28 07:01
(15)
Kolejny dzień z życia kierofczyków, czyli jak upchać więcej samochodzików na drogach. Żaden nie pomyśli, że problemem jest nadmiar autek.
- 36 108
-
2022-06-28 07:07
Kolejny dzień opłaconych trollów. Zrób coś siebie
- 27 5
-
2022-06-28 07:09
problemem jest za mało bezkolizyjnych skrzyżowań (2)
- 14 12
-
2022-06-28 08:49
a jest jakaś droga bezkolizyjna w tym mieście? (1)
jedynie obwodnica po 40 latach.
- 3 3
-
2022-06-28 17:05
Obwodnica bezkolizyjna?
Serio? Po pierwsze kierowczycy i tak walą się tam codziennie. Po drugie jest ich tylu że i tak jest zakorkowana
- 0 1
-
2022-06-28 07:13
(7)
Wy rowerzyści wiecie wszystko najlepiej, niedawno zmieniłem pracę i zacząłem jeździć rowerem, bo blisko i muszę Wam powiedzieć, że ścieżki rowerowe w Gdańsku to tragedia, tacy podobno bogaci i wpływowi jesteście a jeździ się jak po klepisku, więc najpierw swoje podwórko naprawcie
- 16 9
-
2022-06-28 07:16
(1)
dla tego jezdzimy jezdnią. ścieżki są wyłącznie dla małych dzieci uczących się jeździć.
- 4 18
-
2022-06-28 09:04
Tak, dzieci przynajmniej znają przepisy i na pewno lepiej ortografię. "dla tego"? Co to ma być?
- 12 0
-
2022-06-28 07:22
(2)
Już nic głupszego w tym tygodniu pewnie nie przeczytam.
Nie martw się, rowerzyści mają know how dobrze ogarnięty, problem przez lata było przebicie się przez lobby samochodowe w urzędach,dla których ochłap w postaci "ścieżki rowerowalej" to był tylko pretekst na usunięcie rowerów z jezdni.- 7 18
-
2022-06-28 09:27
Jakoś się nie przebiliście wciąż a władza niby Wam sprzyja.
- 4 0
-
2022-06-28 14:04
Jaki "know how" rowerzyści mają ogarnięty? Odróżniania czerwonego od zielonego jakoś jeszcze nie ogarnęli.
- 4 0
-
2022-06-28 07:31
taaaa.... zacząłeś jeździć rowerem, a piszesz "Wy rowerzyści" (1)
- 6 9
-
2022-06-28 09:28
Dojeżdżam tylko do pracy, nie jestem po prostu z subkultury obcisłogaciowej.
- 8 1
-
2022-06-28 14:06
W latach 80tych był taki jeden, co twierdził, że problemem w zaopatrzeniu jest nadmiar kupujących.
Widać tradycja tej logiki jest "wiecznie żywa".
- 2 0
-
2022-06-29 04:05
Kolejny dzień cyklogłupka
- 0 0
-
2022-06-29 10:57
Skończ już i wstydu oszczędź
Mówimy o głównej drodze przelotowej Gdańska a nie jakiś osiedlowych ścieżkach rowerowych
- 0 0
-
2022-06-28 07:02
Zredukować ilość samochodów w miescie (5)
- 42 78
-
2022-06-28 07:09
toż już sie to dzieje (1)
nasz kochany rząd o to dba .Paliwo po 8 pln, dojdzie do 10 i korki znikną jak za dotknięciem czarodziejskiej
- 6 10
-
2022-06-28 07:11
Nie znikną, ludzie dziecku jedzenia nie kupią, ale na butelkę wachy będzie.
Autoholizm to straszne uzależnienie.- 17 12
-
2022-06-28 09:51
to nie jest miasto, na ak nawet teren zabudowany się kończy.
- 2 1
-
2022-06-28 14:08
Kolejny czerwony porządkowacz świarta, który redukowałby wszystko, co jemu osobście nie odpowiada...
lub czego po prostu nie ogarnia.
- 4 1
-
2022-06-28 14:13
Kolejny czerwony porządkowacz świata, który redukowałby wszystko, co jemu osobiście nie odpowiada
albo czego zwyczajnie nie ogarnia. Już to braliśmy, za więcej dziękujemy.
- 4 1
-
2022-06-28 07:03
Dajcie jeszcze droższe bilety na komunikację miejską (3)
Na pewno to zachęci do przesiadania się z aut do autobusów/ tramwajów.
A zmiana pasów? Już widzę te kolizje w tym miejscu i większe korki.- 98 7
-
2022-06-28 07:15
No tak Obajtek dal Ci rabat na paliwo i dlatego nie jeździsz tramwajem czy autobusem
- 2 15
-
2022-06-28 08:02
(1)
Bez kitu. Trochę się zdziwiłem ostatnio jak na piwko postanowiłem podjechać tramwajem ;) 9 minut jazdy w jedną stronę kosztowało mnie 4,80 zł. Jestem za komunikacja pomimo że dużo używam auta, ale ceny potrafią wbić
- 20 1
-
2022-06-28 08:05
Dokładnie.
Samochody i paliwo powinny być mocniej opodatkowane na rzecz transportu publicznego.- 5 21
-
2022-06-28 07:05
Tunel pod tym skrzyżowaniem z Łostowicką. (4)
no ale trzeba się tamtędy kilka razy przejechać i postac w korkach a nie tylko google maps widok z góry.
- 30 16
-
2022-06-28 07:11
Jak to nie trudno zauważyć to nachylenie terenu jest spore, najtaniej jest wykopać obniżenie dla tunelu
tranzytowego góra-dół.
- 6 1
-
2022-06-28 07:16
Jest miejsce na estakadę od samego początku istnienia AK (2)
- 18 1
-
2022-06-28 12:26
(1)
Ale jak napisano nie ma woli decydentów. To rozebrania nasypów które nikomu nie są potrzebne bo nie ma woli, też nie ma woli. Bo może jednak wola będzie na wybudowanie estakady. Np za kolejne 40 lat. Ale raz wola jest a raz nie ma, zależy która nogą wstaniesz z łóżka.
- 8 0
-
2022-06-29 11:00
To tę wolę decydentów trzeba wzbudzić postępowaniem i pytaniami przed wyborami samorządowymi
Proste!
- 1 0
-
2022-06-28 07:07
Ja ja na drugim zdjęciu widzę tuż obok drogę rowerową i tory tramwajowe (4)
Tam macie swoją odpowiedź, jak zmniejszyć korki.
- 23 32
-
2022-06-28 08:20
(1)
Otóż to, dokładanie kolejnych pasów, czy robienie wiaduktów tylko zachęci kolejnych ludzi do przesiadki na auto i wrócimy do punktu wyjścia (ale będziemy biedniejsi)
- 7 15
-
2022-06-28 19:15
Czyli wg Ciebie sytuacje poprawi pogarszanie życia kierowcom i ich rodzinom?
- 2 0
-
2022-06-28 18:52
Od Kokoszek tez widzisz??
Ech...
- 1 0
-
2022-06-29 04:08
Masz rację trzeba je przerobić na pasy dla samochodów
- 0 0
-
2022-06-28 07:07
Za dużo samochodów (45)
Ale nikt nie pomyślał, że ludzie po prostu nie chcą się tłuc 167 40 minut odjeżdżając wszystkie dziury dookoła, tylko wolą w 15 minut prostą drogą dojechać do domu?
Rozbudowano drogi, zaniedbując transport publiczny - to są efekty. Grzecznie do koreczka proszę :)- 118 30
-
2022-06-28 07:14
Opinia wyróżniona
(19)
przede wszystkim zanim powstały tam osiedla powinna być poprowadzona kolejka, tramwaje, i inna infrastruktura zbiorkomu a potem dobre drogi, oddano pola na bloki i dziwią się, że wszystko wokół zakorkowane
- 274 10
-
2022-06-28 07:59
tylko wtedy by płakali, że przecież to jedzie donikąd.
- 13 21
-
2022-06-28 09:17
tramwaj dociągają, PKM też ma plany
jak zawsze kasy brak
- 4 6
-
2022-06-28 09:28
(11)
W PRLu planowali na 10-20 lat w przód, a teraz myślą tylko o najbliższych 10-20 miesiącach max. Gdyby nie planiści PRLowscy to by nie było tramwaju na Chełmie i tutaj nasypu pod estakadę. Teraz parkingi, ściezki rowerowe powstają poprzez zamknięcie dróg dla samochodów, a nowych dróg się nie robi lub robi 1 pas, co przy rosnącym mieście nie ma racji bytu.
- 21 5
-
2022-06-28 09:49
(7)
Tyle że w PRL-u była centralnie sterowana gospodarka i jeden deweloper.
To było planowanie swojego gospodarstwa vs planowanie coś z sąsiadami. Umówisz się że Stasiek pociągnie drogę, a on potem że sorry, może za rok bo coś tam. Zobacz ile robi deweloper rondo na Jabłoniowej,- 9 1
-
2022-06-28 10:12
* - planowanie czegoś
- 1 0
-
2022-06-28 10:53
Po to miasto ma robić plany zagospodarowania przestrzennego. (5)
Jak deweloper się nie wywiązuje to nie odebrać inwestycji. Jakby raz tak załatwić dewelopera to inni by grzecznie robili.
- 7 1
-
2022-06-28 12:23
(3)
nikt nei odbiera inwestycji tylko sa opoznienia, tak na logikę. Zabranie komuś roboty bo cany materiałó skoczyły (dzieki pisowi) lub nie ma ludzi (dzieki pisowi bo specjalisci uciekaja z teog kraju) nie rozwiaże problemu, bo inny tez ludiz nie ma i nie ma tez materiałó po cenach z podpisania umowy.
- 1 2
-
2022-06-28 14:32
xd z tego co pamiętam to wszyscy moi kumple wyjechali za granicę za czasów ryżego kłamcy (2)
ale on chyba z pisu nie był..
- 2 3
-
2022-06-28 15:11
(1)
Po prostu Jaśnie Premier Słońce Narodu Jarosław Kaczyński razem ze Najlepszym Prezydentem Świętym Lechem Kaczyńskim doprowadzili kraj do takiej ruiny, że jak tylko Tusk załatwił Polakom pozwolenie na pracę w UE, to kto mógł, ten zwiał...
- 2 4
-
2022-06-28 19:36
pozwolenie na pracę w UE było za Tuska, zanim jeszcze pis do władzy doszedł, z resztą wtedy taka bida w kraju była, ze sam Tusk na emigrację się udał :V
- 0 0
-
2022-06-29 16:16
"Załatwić dewelopera" - a nie można po prostu "przypilnować", "wyciągnąć konsekwencje"?
Nie, no przecież prywaciarza trzeba zniszczyć. Aby lud robotniczy żył dostatnio.
- 0 0
-
2022-06-28 10:18
zgadza sie ,ale gdyby przewidzieli jak technika sie rozwinie to by planów na tramwaj niebyło tylko buspasy wszedzie
- 0 6
-
2022-06-28 14:19
Chyba znasz PRL z filmów propagandowych
Potrafili zbudować osiedle na kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców bez żadnego dojazdu
- 1 2
-
2022-06-28 14:30
bo wtedy plany robili planiści a nie kukły na sznurkach deweloperki
teraz jeden z drugim rzuca kwity i oni spuszczają się nad nim bo blok stawia. Wszystkie drogi w Gdańsku, które umożliwiają jakiś szybszy przejazd były zaplanowane lata wstecz a połowa z planowanych została skreślona i nie wybudowana po 2000 roku
- 4 0
-
2022-06-28 09:48
Ale wtedy deweloper musiałby zapłacić więcej za działkę. (1)
A to nie o to chodzi rządzącym tym miastem.
- 7 0
-
2022-06-28 10:35
Rządzącym i deweloperowi to wisi.
I tak przerzuci koszta na kupujących mieszkania.
- 5 0
-
2022-06-28 10:22
A pamiętasz puacze, że PKM będzie "wozić powietrze"? (1)
- 6 0
-
2022-06-28 12:24
i wozi , ale ponad głowami scisnietych pasażerów. Najgorzej ma wysoki i niski, wyski ma gorąco a niski wącha pachy (oby tylko)
- 3 1
-
2022-06-28 14:27
Gdańsk od lat tak działa
kupi dziad jeden z drugim pole gdzie krowy się pasły niedawno, wybuduje kartonów a potem wszyscy mają składać się na infrastrukturę do tych osiedli.
- 1 0
-
2022-06-28 07:30
(11)
Dlatego należy odwrócić proporcje wreszcie. 0 zł na drogi i miliard na komunikację miejską. Inaczej niedługo udusimy się od smrodu spalin i spoconych Januszy z Banina i Żukowa.
- 37 46
-
2022-06-28 07:59
(3)
a komunikacja miejsca to czym jeździ? W powietrzu?
- 36 9
-
2022-06-28 08:45
(1)
W normalnym mieście komunikacja jeździ po buspasach i torach. W mieście źle rządzonym tkwi w korkach.
- 16 16
-
2022-06-28 15:35
W normalnym mieście komunikacja zbiorowa jest niezależna
Odizolowana od komunikacji indywidualnej. Dobrym przykładem jest metro.
- 6 0
-
2022-06-28 14:17
Największy wolumen mieszkańców Trójmiasta porusza się tą, która jeździ po szynach
- 1 0
-
2022-06-28 09:20
(4)
Wyobraź sobie jak wszyscy z Twojej okolicy czekają na autobus o tej samej godzinie co Ty - i nawet jak będzie podjeżdzać parę autobusów (tylko skąd kierowcy do nich?) to będziesz czekał w kolejce, żeby wejść do przepełnionego autobusu - no genialne rozwiązanie.
- 19 3
-
2022-06-28 09:32
Ale jak Ci sami wszyscy czekają na jezdni przed światłami w metalowych pudełkach zajmujących ponad 2m^2 każdy to "kolejki" nie m (1)
- 5 11
-
2022-06-28 12:14
bo to jak z parawaniarzami, muszą miec swoje 2x2 m2.
- 0 4
-
2022-06-28 15:59
Tramwaj i pociąg zabierają na tyle dużo ludzi, że współczynnik pojazd / pasażerowie jest bardzo korzystny
Pierwszy raz słyszę argument, aby problemem dla sprawnej komunikacji był brak kierowców.
Jak widać na drogach jest nadmiar kierowców. Wystarczy im zaproponować dobre warunki pracy i część z nich zamiast tworzyć korki jadąc do pracy, będzie w pracy rozwiązywać problem korków.- 0 2
-
2022-06-28 19:03
Są już autobusy autonomiczne.
Świetnie wożą na cmentarz. W Gdańsku nawet jeden taki jeździł po Łostowicach.
- 0 0
-
2022-06-28 09:39
Jozin z Bazin
to lepiej dusić się od smrodu i potu Januszy w przepełnionych autobusach
- 12 1
-
2022-06-28 23:12
o wypraszam sobie
Psikam się "Prastarą" raz na 3 dni; w upały nawet co drugi dzień
- 0 0
-
2022-06-28 07:36
Ale pomysły
- 1 0
-
2022-06-28 07:42
I będzie jeszcze więcej samochodów (7)
Dlatego zamiast pisać farmazony trzeba spróbować poprawić przepustowość tego skrzyżowania
- 16 13
-
2022-06-28 10:20
(1)
Aut nie bedzie przybywac
- 0 9
-
2022-06-28 16:01
nie, no na pewno nie
Szczególnie, jak dojazd spoza miasta będzie szybszy niż z Południa Gdańska, a ceny mieszkań za obwodnicą będą tańsze to coraz więcej osób uzna, że nie chce żyć w głośnym i zasmrodzonym mieście poprzecinanym autostradami i wyprowadzi się poza miasto.
Tylko po tem nie ma jak utrzymać infrastruktury. Miasto powinno przede wszystkim budować infrastrukturę polepszającą życie mieszkańcom miasta, którzy to wszystko utrzymują.- 2 0
-
2022-06-28 10:33
Mamy ponad 1 samochód na każdą osobę uprawnioną do jazdy (4)
Już nie ma jak ich przybywać...
- 2 2
-
2022-06-28 11:40
(2)
I powiesz że równocześnie w tym samym czasie korzystają z auta
- 5 2
-
2022-06-28 12:35
Nawet jak nie korzystają, to nie chowają ich w tym czasie do kieszeni.
Ile dróg zostało zwężonych, żeby wcisnąć tam parkingi?
- 2 3
-
2022-06-29 16:14
nie, ale te dodatkowe samochody gdzieś muszą parkować.
Poza tym, drugi może być używany - przez żonę, brata, kolegę.
- 0 0
-
2022-06-28 12:16
jak sie nie rozbuduje dróg to nie zacznie, w londynie miesza wiecej ludzi i nie wszyscy decyduja sie na pijazd bo po co im jak jest komunikacja, tylko nasze podmiejskie orły musza podjechac pod wejscie do pracy.
- 3 5
-
2022-06-28 09:14
samo rozbudowywanie transportu publicznego (2)
nie doprowadziło do zmian zachowań komunikacyjnych w żadnym mieście świata. Tylko systemowe podejście: zadbanie o poprawę bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do stacji transportu szynowego (skm. pkm etc.) może doprowadzić do rezygnacji z przejazdu samochodem na krótkie, średnie i dłuższe odległości.
- 11 7
-
2022-06-28 12:19
to twoje opinie a nie fakty (1)
w Holandii tez mowili ze nie da sie i sie dało , ludzie czesiej sa na rowerach a nie w samochodach, to samo w kopenhadze, belgii. Wiadlomo ze nie jest w 100% dobrze ale jest o wiele lepij niz w 3M. Tu ludzie z wioch najeżdzaja miasto bo muszą dojechac pod wejcie do pracy.
- 1 10
-
2022-06-28 19:05
Zauważ, że masowa roweryzacja to fenomen społeczeństw protestanckich.
Prawdziwy katolik się takim czymś nie zhańbi, bez lektyki ani rusz.
- 0 0
-
2022-06-28 10:17
mamy 21wiek a nie PRL tramwaju nikt nigdzie nie rozbija bo jest nieoplacalny i szkodliwy jak juz to linie autobusowe z buspasami
- 3 11
-
2022-06-28 07:08
Na wiadukty nie ma woli i chęci, a na i**otyczne przejścia nad tunelami to co innego (5)
Doczekaliśmy się władz miejskich...
- 129 26
-
2022-06-28 07:15
Koszt tego wiaduktu to dziesiątki jak nie setki przejść naziemnych. (2)
I tak trzymać.
- 13 38
-
2022-06-28 08:22
na szczęście głosowanie pod opinią pokazało kto dostał wiekszą aprobatę za komentarz
- 17 5
-
2022-06-28 09:52
a oszczędności mieszkańców w roboczogodzinach i paliwie to miliony.
- 15 0
-
2022-06-28 10:40
Czyli nagle można budować drogę tuż nad istniejącą drogą? (1)
Patrz jaka zmiana nastawienia, jeżeli chodzi o Twój tłusty tyłek.
- 1 9
-
2022-06-29 11:01
Najpierw spójrz na swoją d.., a potem oceniaj.
- 0 0
-
2022-06-28 07:09
Wybudujcie te estakady w końcu (10)
zamiast estakad to rozbudowują Armii na górze.
- 86 16
-
2022-06-28 07:16
estakada przeniesie korek w inne miejsce (7)
- 12 25
-
2022-06-28 07:29
Tak ale jakaś część kierowców dojedzie w miedzyczasie do celu (5)
o tym pomyślałeś?
- 34 9
-
2022-06-28 07:41
(4)
Kompletnie bez sensu. Nikt nie zbuduje estakady za setki milionów tylko dlatego, żeby ktoś sobie dojechał szybciej. Pomyślałeś o tym?
- 4 30
-
2022-06-28 07:43
Ze tez nikt nie pomyslal o tym jak robili autostrady i kazda inna droge:)
- 25 3
-
2022-06-28 09:55
A po co się je buduje?
Aby ktoś ukradł beton czy wziol łapówkę za możliwość budowy? No raczej właśnie po to aby szybciej przemieścić masy w godzinach szczytu.
- 13 0
-
2022-06-28 12:29
(1)
Oświeć nas w takim razie do czego służą drogi :)
- 7 0
-
2022-07-16 16:58
Oświecenie jest w matematyce
Wiadukt to skrócenie czasu pokonia przejazdu = mniej czasu, które pojazd spedza na drodze = mniej zatłoczone ulice; auta które (szybciej) dotarły na parking nie stanowią już część zatorów. Gdyby stawiać tylko drogi ze światłami, więcej auto było na drogach w tym samym czasie
- 0 0
-
2022-06-28 22:13
Przecież nie wszyscy jadą w jedno miejsce xD właśnie udrożnienie tego skrzyżowania rozłoży korek na wiele mniejszych na skrzyżowaniach, które znajdują się za tym
- 2 0
-
2022-06-28 09:59
Nie ma zgody wladzy na estakadę? (1)
To zmieńmy władzę - proste. Wszędzie na świecie robi się wszystko, żeby rozładować korki - obwodnicę, estakady, poszeżanie dróg, drogi piętrowe..... tylko nie w Gdańsku. Bo to za drogie.... co za krotkowzrocznosc.....
- 14 1
-
2022-06-28 12:31
Ta. Zmienmy. Władze. Jeszcze jakieś pomysły?
- 0 9
-
2022-06-28 07:10
Estakada nad skrzyżowaniem z Łostowicką (12)
Rozwiązanie jest proste ale kosztowne. Może warto postarać się o środki z UE na tą inwestycję?
- 101 18
-
2022-06-28 07:19
zabawny jestes
unia to może dać co majwyzej środki na ograniczenie ruchu samochodow
- 15 14
-
2022-06-28 07:40
Na szczęście unia jest mądrzejsza niż kierofczyki i nie będzie dotować rozwoju udogodnień dla śmierdzących aut i ich otyłych kierowców.
- 14 32
-
2022-06-28 07:42
(3)
Unia nie daje kasy na bezsensowne projekty.
- 11 22
-
2022-06-28 09:53
Mają już co chcieli.
Autostradę do przewożenia towarów z zachodu na wschód.
- 6 3
-
2022-06-28 17:14
Unia (1)
Nie daje kasy, tylko część kasy oddaje...
- 3 4
-
2022-06-29 11:03
Ooo! Znaffca UE się znalazł.
- 0 0
-
2022-06-28 08:14
Odpisały ci głównie upośledzone rowerofczyki (3)
Które przegapiły, że praktycznie wszystkie większe inwestycje drogowe są finansowane ze środków UE.
- 12 14
-
2022-06-28 08:21
(1)
Poczekaj na następna perspektywę, kasa na drogi z unii się skończyła
- 3 12
-
2022-06-28 09:53
Bo niemcy uzyskali co chcieli.
Zależało im tylko na zbudowaniu tranzytu z Niemiec na wschód.
- 9 2
-
2022-06-28 10:42
Ponieważ polscy Janusze budowlanki oszukują przy wnioskach.
Wiesz skąd są ścieżki rowerowe w polu, najlepiej otoczone barierkami? Żeby przy okazji do budżetu przecisnąć drogę.
- 5 4
-
2022-06-28 09:57
Tak za darmo kasę
Dostać, aby chleb już nie 20 a 220 kosztował. Ekonomi się ucz.
Nie ma kasy wypracowanej to jest wtedy tania wydrukowana.- 0 2
-
2022-06-28 21:58
Wolałbym te wiadukty niż ten tramwaj na morenę z tunelem kilkanaście razy droższy
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.