• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły na zmiany w ruchu na remontowanej Świętokrzyskiej

Rafał Borowski
31 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Przekonaj się, jakie korki generuje remont Świętokrzyskiej

Zakaz skrętu w lewo z Niepołomickiej w Świętokrzyską, wprowadzenie ruchu wahadłowego już od krzyżówki wspomnianych ulic oraz budowa drogi z betonowych płyt między ulicami Łuczniczą i Niepołomicką. Oto trzy propozycje naszego czytelnika, które - jego zdaniem - zmniejszą korki po rozpoczęciu remontu ul. Świętokrzyskiej.



Czy dokucza ci remont Świętokrzyskiej?

Na początku września rozpoczął się remont ul. Świętokrzyskiej. Zgodnie z harmonogramem powinien zakończyć się do końca roku. Drogowcy poprawiają m.in. stan nawierzchni na odcinku 350 metrów między ulicami Wieżycką i Wielkopolską.

Na wspomnianym odcinku został wprowadzony ruch wahadłowy, który każdego dnia powoduje gigantyczne korki nie tylko na ul. Świętokrzyskiej, ale także wielu krzyżujących się z nią dróg. Przede wszystkim chodzi o ul. Niepołomicką, będącą głównym dojazdem i wyjazdem z osiedli położnych w granicach Łostowic.


Po pierwsze, zakaz skrętu w lewo



Z naszą redakcją skontaktował się pan Wojciech, który codzienne tkwi w korku na ul. Świętokrzyskiej. Na podstawie swoich obserwacji zaproponował zmiany w organizacji ruchu na remontowanej ulicy, które jego zdaniem powinny przyczynić się do upłynnienia ruchu. Pierwszy pomysł dotyczy ustawienia zakazu skrętu w lewo z Niepołomickiej, czyli kierunku w stronę obwodnicy.

- W mojej ocenie, korki na południu Gdańska potęguje zła organizacja ruchu. Kierowcy, którzy skręcają z Niepołomickiej w lewo w Świętokrzyską, do obwodnicy blokują wszystkie inne samochody, których kierowcy chcą jechać w prawo do centrum. Blokują, bo czekają na otwarcie nitki w stronę obwodnicy. W konsekwencji mamy gigantyczne korki na niemal całej długości ulic Wielkopolskiej i Niepołomickiej. W związku z tym, należałoby ustawić zakaz skrętu w lewo z Niepołomickiej w Świętokrzyską. Ci którzy chcą dostać się do obwodnicy mogą pojechać np. ul. Ofiar Grudnia i Zeusa. Możliwości jest kilka - zauważa czytelnik.

Przesunięcie wahadła i utwardzenie polnej drogi



Drugi pomysł dotyczy przedłużenia ruchu wahadłowego aż do wspomnianej krzyżówki Świętokrzyskiej z Niepołomicką. Natomiast trzeci to budowa "by-passa" między ulicami Łuczniczą i Niepołomicką. Warto wspomnieć, że już w marcu pisaliśmy o tym, że gdański ZDiZ rozważy wyłożenie polnej obecnie drogi płytami jumbo.

Czytaj więcej: Będzie można ominąć szlaban na Hokejowej?

- Powinno się również przesunąć "wahadło" o kilkadziesiąt metrów niżej, czyli do krzyżówki Świętokrzyskiej z Niepołomicką. W ten sposób usuniemy samochody, które wjeżdżają na owe skrzyżowanie, ale bez możliwości jego opuszczenia. Dodatkowo, zapowiadana droga z płyt od ul. Łuczniczej do Niepołomickiej także pomogłaby rozładować korki. Kierowcy mogliby bowiem omijać Wielkopolską i Świętokrzyską ulicą Starogardzką i dalej jechać w stronę centrum Traktem św. Wojciecha. W tym momencie jest nierówna droga polna, która po opadach deszczu zmienia się w "błotną pułapkę" bez możliwości przejazdu - uzupełnia pan Wojciech.

Zobacz polną drogę, o której wspomina czytelnik


Miasto zapowiada zmianę organizacji ruchu



O skomentowanie propozycji naszego czytelnika poprosiliśmy Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję na ul. Świętokrzyskiej. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że część rozwiązań opracowanych przez pana Wojciecha być może zostanie wcielona w życie. Niewykluczone, że nastąpi to już na początku przyszłego tygodnia.

DRMG chce zredukować utrudnienia, które wynikają z prowadzonej na Łostowicach inwestycji i w związku z tym opracowuje właśnie koncepcję zmian w organizacji ruchu. Jej szczegóły powinny ujrzeć światło dzienne w czwartek.

Gdy tylko to nastąpi, załączymy stosowny komunikat do treści artykułu.
07:00 31 PAźDZIERNIKA 19

Korki na Świętokrzyskiej i Spacerowej (13 opinii)

Od wczesnych godzin porannych korkuje się Świętokrzyska, na wysokości Niepołomickiej. Zwalniamy jadąc Małomiejską w stronę Traktu św. Wojciecha. Przytkana jest al. Armii Krajowej w stronę Łostowickiej.

Zwalniamy jadąc ul. Spacerową w stronę miasta. W Gdyni korkuje się Estakada Kwiatkowskiego, w stronę obwodnicy. Na obwodnicy zwalniamy za węzłem Gdańsk Południe, w stronę Gdyni.
Od wczesnych godzin porannych korkuje się Świętokrzyska, na wysokości Niepołomickiej. Zwalniamy jadąc Małomiejską w stronę Traktu św. Wojciecha. Przytkana jest al. Armii Krajowej w stronę Łostowickiej.

Zwalniamy jadąc ul. Spacerową w stronę miasta. W Gdyni korkuje się Estakada Kwiatkowskiego, w stronę obwodnicy. Na obwodnicy zwalniamy za węzłem Gdańsk Południe, w stronę Gdyni.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (348) 9 zablokowanych

  • trzoda naprawdę myśli ze ktoś dba o ich potrzeby......buahhahahahahaha

    • 3 2

  • Objazd istnieje !!! (9)

    Problem blokowania niepołomickiej na końcu można rozwiązać zamiast zakazu skrętu w lewo objazdem . Wystarczy 200 m wcześniej skręcić w przebisniegowa , potem przy stawie w prawo w osiedle po jumbach i wyjezdzamy za wachadlem na wysokości bergiela !

    • 11 5

    • Polecam ten podjazd w zimie

      Fajne przeżycie.

      • 3 0

    • (2)

      to czemu tak nie jezdza?

      • 2 2

      • Bo nie wiedza

        Ale mam nadzieję że się dowiedzą i nie będą już mnie blokowali :-)

        • 2 0

      • Czemu? Bo nie ma dżemu.

        • 1 0

    • (4)

      Pod taki stromy podjazd, że dzwon murowany przy próbie wbicia się na Świętokrzyską.

      • 8 6

      • (3)

        Mieszkańcy okolicznych domów jakoś sobie radzą. Dzwonów nie ma.

        • 5 2

        • (1)

          Stromy podjazd, płyty jumbo, rowy, błoto, zasieki i inne przeszkody. Fajna adrenalinka przed pracą.

          • 4 2

          • ale jak robili ten kawałek to nie wpadli żeby dobry zjazd zrobić albo podłączyć to pod sygnalizację na bergiela. bo po co?

            • 3 0

        • moze maja terenówki z automatem:P

          • 4 2

  • Przeczytajcie na stronie Obserwator Gospodarczy dzisiejszy tekst o inżynierii drogowej.

    Nie da się zlikwidować korków budowaniem dróg - po prostu będzie ich więcej. Trzeba inwestować w komunikację, po prostu. Tramwaje budujcie, nie drogi. Bo wszyscy w korkach się zadusimy.

    • 2 4

  • (10)

    Panie Wojciechu, nie stoję w korku, jadę komunikacją miejską i się niczym nie przejmuję. Proponuje Panu to samo jak i innym kierowcom, którzy te korki powodują.

    • 11 25

    • Komunikacja południe

      Pewnie tym tramwajem którego tam brakuje, bo autobus chyba na końcu tego korka stoi?!
      A większość jedzie do lub z pracy.
      Chyba że ktoś jest bezrobotny i ma czas na ten rodzaj komunikacji.
      Dobrze i tak że ta praca coraz częściej na obrzeżach miasta bo do centrum dojechać to tragedia.
      A o Lini tramwajowej w te miejsca można tylko pomarzyć.
      Może nasze prawnuki się doczekają?

      • 1 0

    • (5)

      Autobus komunikacji miejskiej też musi jechać tą drogą i też stoi w korku, więc już wolę jechać swoim samochodem niż w autobusie z kichającym ludźmi

      • 9 5

      • (1)

        I z takim myśleniem nic się na drogach nie poprawi. 100 aut to kilometr korka i w nim chęć 100 osób. Ta sama liczba ludzi to jeden 12 metrowy autobus

        • 4 4

        • a gdzie te autobusy bo jakoś puste nie jeżdzą

          wiec gdzie wsadzisz te kolejne 100 osób?

          • 3 0

      • Lepiej się przeziębić i wyzdrowieć niż wdychać co dzien toksyczny smród. (2)

        • 1 3

        • (1)

          W samochodzie ustawiam obieg na zamknięty i ani smrodu spalin ani zarazków obcych ludzi nie mam

          • 3 3

          • A przynajmniej tak ci się wydaje :)

            Powietrze w kabinie myślisz skąd masz, z górskich dolin? Przecież samochód nie jest szczelny, powietrze w aucie wymienia się całkowicie co kilka minut.

            • 2 2

    • Latające autobusy (1)

      Nie rozumiem,autobusy przelatują nad korkiem na Świętokrzyskiej? Jeszcze nic takiego nie zauważyłam na drodze.

      • 3 2

      • Bo nie patrzysz w górę tylko zamyślona pędzisz przed siebie :)

        • 1 0

    • haha napisał to gość który tam nie jezdzi, napalony aktywista. Drogi Panie autobus jedzie tam dokładnie tak samo, i jest blokowany dokłądnie w tym samym miejscu gdy ktoś próbuje skręcić w lewo.

      • 7 3

  • Wyłączyć sygnalizację,zobaczycie będzie dużo płynniej

    • 2 1

  • A moim zdaniem, remontowany odcinek powinien być zamknięty. Nie żaden ruch wahadłowy - po prostu całkowite odcięcie. Wówczas kierowcy będą mieć jasność. Dziś muszą kombinować a przez to generowane są korki.

    • 3 2

  • (6)

    Niestety jak się patrzy na obraz całej komunikacji, drogowej i publicznej to jest jeden wielki fackup w Gdańsku. Niestety same porazki. Bulońska przełożna, brak koncpecji poprawy komunikacjii na południu, likwidacja przejść podziemnych, budowa bus pasów kosztem drog publicznych. Pytam się czy wiedzieliśclie gdzieś gdzie bus pas został dobudowany do istniejącej drogi? Problem z ZTM i niskie zarobki pracowników. Gdańsk niby ekologiczny? Czy posiadmy chodz jeden elektryczny autobus? I na koniec spaktakularna porażka z MEVO. Ktoś tu powinien wylecieć z roboty na zbity pysk.

    • 19 6

    • (5)

      Bzdury piszesz. Bielawy powinny być wydzielane s istniejących dróg aby zmniejszyć liczbę aut na ulicach. Budowa nowych ulic powoduje tylko zwiększony ruch i kolejne korki

      • 4 5

      • cały swiat buduje drog

        a ja mieszkam na Oruni 50 lat i drogi te same tylko tysiące mieszkań na nowych osiedlach. To jest rozwój miasta? Nie rozśmieszaj mnie. Tu niema ruchu tu jest POrażka komunikacyjna.

        • 4 0

      • (3)

        Tak wiem że ty z tych zamknijcie drogi nie bedzie korków. Rozbudowa dróg powinna iśc w raz z poprawą komunikacji. Wasze teorie się nie sparwdzają ludzie nie rezygnują z aut. Bo komunikacja nie jest szybsza i nie jest tańsza. Za to jest awaryjna, przełądowana i podroż z dzielnić południwych trwa 40 min do centrum. Jak taki mądry jestes zrob bus bas z Grunwaldzkiej i zmuś kierwców do przejśćia na skm. Miasto Gdańsk nie potrafi zrobić głupiego łacznika z płyt jumbo o czym my tu rozmawiamy. Gdzie w Gdańśku bilet rodzinny?

        • 6 5

        • buspas na Grunwaldzkiej to super pomysł.

          • 1 0

        • komunikacja nie jest szybsza bo wszystko blokują tysiące aut z jedną osoba w środku.

          • 2 1

        • Szczera prawda

          Od 16 lat płyty jumbo od Człuchowskiej do Bergiela. Pamiętam jak tam mieszkałem i Budyń obiecywał, że to po to, by autobus dowoził rok, dwa dzieci do szkoły. Kpina z podatnika.

          • 8 0

  • a co mnie jakaś Świętokrzyska obchodzi (2)

    Czarny Dwór proszę najpierw poszerzyć w stronę tunelu, żeby można było normalnie opuścić miasto.
    Codziennie stoję tam w korku aż do falowca i produkuję ludziom pod oknami spaliny.
    Dla mnie to jest ważniejsze.

    • 1 15

    • Kolejny zatroskany kierowca ekolog.

      Zbudujcie mu szybko szeroką drogę, bo chłop sobie nie może w twarz spojrzeć. Szkoda mu że truje, nic z tym nie może zrobić!

      • 3 0

    • przecież kupiłeś meiszkanie tam gdzie nie ma korków w czym problem:P

      • 7 0

  • Leczenie syfa pudrem (31)

    Kiedy obiecana nowa Świętokrzyska??

    • 227 5

    • (2)

      To po jaki kij glosowaliscie na platformę?

      • 4 1

      • A co PiS w tej sprawie miał do powiedzenia?

        • 1 0

      • Żeby zrobić na złość PiS

        • 7 2

    • ważne że są dziesiątki milionów na ECS dla tvn czy na rydwany (6)

      • 49 5

      • raczej 500 milionów na spalarnię (3)

        naprawde nie wiem dla czego miasto brnie w tą bezsensowną inwestycje.

        ani to ekologiczne bo zamiast ponownie przetwarzać odpady trafią one do pieca a setki śmieciarek będą robić tysiace kilometrów zeby zwieźć śmieci do Gdańska
        ani opłacalne bo do spalania trzeba będzie dopłacać
        ani dla mieszkańców bo śmieci trzeba będzie importować
        ani dla miasta bo musi wziąć kredyty na budowe i nie ma pieniędzy na inne inwestycje

        jedynym wygranym będzie zagraniczny operator

        • 12 1

        • Nic innego sie nie da (2)

          • 0 0

          • W sensie że nie da się mniejszej spalarni zbudować tylko dla Gdańska? (1)

            otóż da się i na zachodzie buduje sie małe tanie spalarnie na lokalne potrzeby
            a nie takie do których dowozi się śmieci z 30 powiatów (i pewnie z zagranicy jak operator złapie kontrakt)

            • 2 0

            • W każdej dzielnicy powinna być. Każdy mieszkaniec miałby takie same warunki.

              • 0 0

      • (1)

        zamilcz ignarancie

        • 1 24

        • ignorancie

          ignorancie

          • 2 1

    • Leczenie syfa pudrem (4)

      Leczeniem syfa pudrem byłaby właśnie budowa Nowej Świętokrzyskiej. Ta sprawiłaby, że utkniesz w korku nie na Wielkopolskiej / Świętokrzyskiej a na Havla czy Małomiejskiej.

      Nowe autostrady w mieście to droga donikąd. Tu jest potrzebny wydajny system komunikacji miejskiej.

      • 13 22

      • (1)

        Nie ma takiego systemu i nie będzie. Patrz niedawny artykuł o Park&Ride. Chętni są ale rozbudować "nie da się" i wracamy do początku czyli auto w centrum miasta.

        • 7 1

        • Nic sie nie da

          Spowolnienie, demokracja w ruchu, park&ride, centra bez aut.
          Co się zawsze da to byle jak, kopiowanie 50 lat po wszystkim, śmierć na pasach.

          • 3 0

      • Ale gdańscy samorządowcy

        i ich spółki i spółeczki nie radzą sobie ze starym systemem komunikacji. To wina wyborców, niczyja inna.
        To nie nowy system pomoże, tylko odpowiednie osoby na stanowiskach. Czy to rowery, czy tramwaje i autobusy w innych miastach dają radę, tylko w Gdańsku nie.

        • 6 3

      • To by sprawiło że te nowe ulice utkna w korku

        • 0 3

    • gdańskie dziadostwo (3)

      objazdy, kombinacje alpejskie, drogi z płyt

      • 46 1

      • (2)

        To własnie domena włodarzy naszego miasta wieczne prowizorki i rozwiązania które niczego nie rozwiązują. Tylko patrzeć ja Grzelak zrobi tam strefę płatnego parkowania ;)

        • 12 1

        • bełkot

          • 0 2

        • parkometry wiedzą jak szybko postawić

          • 7 1

    • (3)

      Nowa Świętokrzyska zakorkuje tylko Havla i nic więcej. Nie rozwiąże żadnych problemów południa - bo wykreślono z niej tramwaj, więc nie ma opcji, aby ktokolwiek przesiadł się na autobus, żeby potem przesiadać się na tramwaj. Tutaj potrzebny jest tramwaj.

      A jeszcze bardziej potrzebna jest SKM na południe, która przyspieszy podróż każdemu z południa do centrum/wrzeszcza/oliwy o jakieś 10-30 minut

      • 29 7

      • (2)

        No chyba nie do końca. Nowa świetkorzyska spowoduje szybszy dojazd autem do petli tramwajowej. Aktulanie żeby z Horyzontu tam dojechać to minimum 20-25 min przez zakorkowaną Niepołomicką i Przebiśniegową.

        • 13 1

        • (1)

          Parking przy pętli już pęka w szwach.

          • 17 0

          • i rozbudować nie da się więc trzeba samochodem pchać się do centrum

            • 3 1

    • Zakaz skrętu w lewo?? Puknij się w głowę chłopie!!!! (1)

      • 7 8

      • Dokładnie.

        • 2 1

    • Kolbek (2)

      A co robi madry z gdanska wyborca wybiera Noimanow Walensow Dulkiewiczow Grzelikow Borsuki -samolocik no to ma byc cisza nie skomlec

      • 20 5

      • aziewicz trzeźwy inaczej

        • 2 1

      • pomaska pewnie załatwi coś dla Gdańska:)

        • 9 1

    • dulkiewicz sprzedaje tereny gdzie była rezerwa na SKM:(

      • 19 0

    • nowa Świętokrzyska to z kolei leczenie otyłości popuszczaniem pasa

      tam korki będą zawsze, trzeba raczej zapewnić mieszkańcom alternatywę: SKM, albo wydłużyć tramwaj

      • 19 4

    • Jak się wszystkie sloiki zamelduja

      • 1 12

  • korki

    proponuje włączyć sobie nawigację w telefonie, wujek Google zawsze pomoże i ominiesz korki

    • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane