• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły na zmiany w ruchu na remontowanej Świętokrzyskiej

Rafał Borowski
31 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Przekonaj się, jakie korki generuje remont Świętokrzyskiej

Zakaz skrętu w lewo z Niepołomickiej w Świętokrzyską, wprowadzenie ruchu wahadłowego już od krzyżówki wspomnianych ulic oraz budowa drogi z betonowych płyt między ulicami Łuczniczą i Niepołomicką. Oto trzy propozycje naszego czytelnika, które - jego zdaniem - zmniejszą korki po rozpoczęciu remontu ul. Świętokrzyskiej.



Czy dokucza ci remont Świętokrzyskiej?

Na początku września rozpoczął się remont ul. Świętokrzyskiej. Zgodnie z harmonogramem powinien zakończyć się do końca roku. Drogowcy poprawiają m.in. stan nawierzchni na odcinku 350 metrów między ulicami Wieżycką i Wielkopolską.

Na wspomnianym odcinku został wprowadzony ruch wahadłowy, który każdego dnia powoduje gigantyczne korki nie tylko na ul. Świętokrzyskiej, ale także wielu krzyżujących się z nią dróg. Przede wszystkim chodzi o ul. Niepołomicką, będącą głównym dojazdem i wyjazdem z osiedli położnych w granicach Łostowic.


Po pierwsze, zakaz skrętu w lewo



Z naszą redakcją skontaktował się pan Wojciech, który codzienne tkwi w korku na ul. Świętokrzyskiej. Na podstawie swoich obserwacji zaproponował zmiany w organizacji ruchu na remontowanej ulicy, które jego zdaniem powinny przyczynić się do upłynnienia ruchu. Pierwszy pomysł dotyczy ustawienia zakazu skrętu w lewo z Niepołomickiej, czyli kierunku w stronę obwodnicy.

- W mojej ocenie, korki na południu Gdańska potęguje zła organizacja ruchu. Kierowcy, którzy skręcają z Niepołomickiej w lewo w Świętokrzyską, do obwodnicy blokują wszystkie inne samochody, których kierowcy chcą jechać w prawo do centrum. Blokują, bo czekają na otwarcie nitki w stronę obwodnicy. W konsekwencji mamy gigantyczne korki na niemal całej długości ulic Wielkopolskiej i Niepołomickiej. W związku z tym, należałoby ustawić zakaz skrętu w lewo z Niepołomickiej w Świętokrzyską. Ci którzy chcą dostać się do obwodnicy mogą pojechać np. ul. Ofiar Grudnia i Zeusa. Możliwości jest kilka - zauważa czytelnik.

Przesunięcie wahadła i utwardzenie polnej drogi



Drugi pomysł dotyczy przedłużenia ruchu wahadłowego aż do wspomnianej krzyżówki Świętokrzyskiej z Niepołomicką. Natomiast trzeci to budowa "by-passa" między ulicami Łuczniczą i Niepołomicką. Warto wspomnieć, że już w marcu pisaliśmy o tym, że gdański ZDiZ rozważy wyłożenie polnej obecnie drogi płytami jumbo.

Czytaj więcej: Będzie można ominąć szlaban na Hokejowej?

- Powinno się również przesunąć "wahadło" o kilkadziesiąt metrów niżej, czyli do krzyżówki Świętokrzyskiej z Niepołomicką. W ten sposób usuniemy samochody, które wjeżdżają na owe skrzyżowanie, ale bez możliwości jego opuszczenia. Dodatkowo, zapowiadana droga z płyt od ul. Łuczniczej do Niepołomickiej także pomogłaby rozładować korki. Kierowcy mogliby bowiem omijać Wielkopolską i Świętokrzyską ulicą Starogardzką i dalej jechać w stronę centrum Traktem św. Wojciecha. W tym momencie jest nierówna droga polna, która po opadach deszczu zmienia się w "błotną pułapkę" bez możliwości przejazdu - uzupełnia pan Wojciech.

Zobacz polną drogę, o której wspomina czytelnik


Miasto zapowiada zmianę organizacji ruchu



O skomentowanie propozycji naszego czytelnika poprosiliśmy Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję na ul. Świętokrzyskiej. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że część rozwiązań opracowanych przez pana Wojciecha być może zostanie wcielona w życie. Niewykluczone, że nastąpi to już na początku przyszłego tygodnia.

DRMG chce zredukować utrudnienia, które wynikają z prowadzonej na Łostowicach inwestycji i w związku z tym opracowuje właśnie koncepcję zmian w organizacji ruchu. Jej szczegóły powinny ujrzeć światło dzienne w czwartek.

Gdy tylko to nastąpi, załączymy stosowny komunikat do treści artykułu.
07:00 31 PAźDZIERNIKA 19

Korki na Świętokrzyskiej i Spacerowej (13 opinii)

Od wczesnych godzin porannych korkuje się Świętokrzyska, na wysokości Niepołomickiej. Zwalniamy jadąc Małomiejską w stronę Traktu św. Wojciecha. Przytkana jest al. Armii Krajowej w stronę Łostowickiej.

Zwalniamy jadąc ul. Spacerową w stronę miasta. W Gdyni korkuje się Estakada Kwiatkowskiego, w stronę obwodnicy. Na obwodnicy zwalniamy za węzłem Gdańsk Południe, w stronę Gdyni.
Od wczesnych godzin porannych korkuje się Świętokrzyska, na wysokości Niepołomickiej. Zwalniamy jadąc Małomiejską w stronę Traktu św. Wojciecha. Przytkana jest al. Armii Krajowej w stronę Łostowickiej.

Zwalniamy jadąc ul. Spacerową w stronę miasta. W Gdyni korkuje się Estakada Kwiatkowskiego, w stronę obwodnicy. Na obwodnicy zwalniamy za węzłem Gdańsk Południe, w stronę Gdyni.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (348) 9 zablokowanych

  • (6)

    Niestety jak się patrzy na obraz całej komunikacji, drogowej i publicznej to jest jeden wielki fackup w Gdańsku. Niestety same porazki. Bulońska przełożna, brak koncpecji poprawy komunikacjii na południu, likwidacja przejść podziemnych, budowa bus pasów kosztem drog publicznych. Pytam się czy wiedzieliśclie gdzieś gdzie bus pas został dobudowany do istniejącej drogi? Problem z ZTM i niskie zarobki pracowników. Gdańsk niby ekologiczny? Czy posiadmy chodz jeden elektryczny autobus? I na koniec spaktakularna porażka z MEVO. Ktoś tu powinien wylecieć z roboty na zbity pysk.

    • 19 6

    • (5)

      Bzdury piszesz. Bielawy powinny być wydzielane s istniejących dróg aby zmniejszyć liczbę aut na ulicach. Budowa nowych ulic powoduje tylko zwiększony ruch i kolejne korki

      • 4 5

      • (3)

        Tak wiem że ty z tych zamknijcie drogi nie bedzie korków. Rozbudowa dróg powinna iśc w raz z poprawą komunikacji. Wasze teorie się nie sparwdzają ludzie nie rezygnują z aut. Bo komunikacja nie jest szybsza i nie jest tańsza. Za to jest awaryjna, przełądowana i podroż z dzielnić południwych trwa 40 min do centrum. Jak taki mądry jestes zrob bus bas z Grunwaldzkiej i zmuś kierwców do przejśćia na skm. Miasto Gdańsk nie potrafi zrobić głupiego łacznika z płyt jumbo o czym my tu rozmawiamy. Gdzie w Gdańśku bilet rodzinny?

        • 6 5

        • Szczera prawda

          Od 16 lat płyty jumbo od Człuchowskiej do Bergiela. Pamiętam jak tam mieszkałem i Budyń obiecywał, że to po to, by autobus dowoził rok, dwa dzieci do szkoły. Kpina z podatnika.

          • 8 0

        • komunikacja nie jest szybsza bo wszystko blokują tysiące aut z jedną osoba w środku.

          • 2 1

        • buspas na Grunwaldzkiej to super pomysł.

          • 1 0

      • cały swiat buduje drog

        a ja mieszkam na Oruni 50 lat i drogi te same tylko tysiące mieszkań na nowych osiedlach. To jest rozwój miasta? Nie rozśmieszaj mnie. Tu niema ruchu tu jest POrażka komunikacyjna.

        • 4 0

  • Lucznicza tylko dla osiedla vivaldiego? (4)

    Jak już w raporcie trójmiasto ktoś zauważył. Czemu wybudowano kilkaset metrów drogi która służy tylko developerowi osiedla vivaldiego? Odkąd stoi tam szlaban droga odcinek Luczniczej od podleckiego do osiedla vivaldiego, nie służy mieszkańcom miasta tylko klientom dewelopera. Kto finansowal ta inwestycje? Miasto czy deweloper?

    • 16 4

    • jest planowane przedłużenie tej ulicy no ale może nasze wnuki to zobaczą bo my raczej nie doczekamy

      • 2 0

    • Osiedle Vivladiego (1)

      Droga która przebiega przez osiedle Vivaldiego w całości należy do dewelopera/właścicieli mieszkań i jest drogą wewnętrzną. Mieszkańcy nie mają obowiązku każdego dnia od 5 rano (jak to było przed postawieniem szlabanu) słuchać muzyki, klaksonów, i stać w korku w własnym parkingu.

      • 6 6

      • Zgadzam się

        Macie do tej drogi wewnętrznej prawo i szlaban jest zrozumiały.
        Pytanie tylko co z kilkuset metrów drogi która prowadzi do waszego osiedla od strony podleckiego. Ta droga została zbudowana za pieniądze gdańszczan a służy tylko mieszkańcom konkretnej inwestycji.
        Lucznicza powinna być połączona z niepolomicka skoro szlaban jest na drodze prywatnej

        • 3 0

    • Niestety

      Mieszkańcy chcieli na początku oddać drogę miastu, ale miasto nie chciało. Więc zamknęli, bo w razie kolizji na tej drodze, z ich polisy idzie ubezpieczenie, bo wszystkie wspólnoty zarządzają drogą. Także w sumie słuszne posunięcie.
      Nie zmienia to jednak faktu, że ułatwienie mega dla większości mieszkańców którzy mieszkają w okolicy.

      • 5 0

  • Przecież jak powstanie nowa swietokrzyska to utkniecie w korkach gdzie indziej (5)

    Czy panowie i panie nie widzą ile domów się buduje za obwodnicą, na bliskich Kaszubach? Widzieliście garaże i podjazdy na min. 3 auta na rodzinę. No to właśnie z nimi będziecie stać w korku na nowej świętokrzyskiej. Decyzje urzędników wypychają gdańszczan z miasta, wy rzucacie się na siebie, turystyczny raj trwa w najlepsze a gdańszczanie tracą życie w korkach.

    • 13 10

    • (4)

      Obecnie to z osiedla wyjezdzam do 30min, wiec uwiez mi ze przynajmniej tyle ludzie zyskaja

      • 7 4

      • To może parkuj auto chociaż za tym wyjazdem (2)

        Szybciej na piechotę ten dystans pokonasz.

        • 3 0

        • (1)

          tak z 2 latkiem

          • 1 2

          • No to faktycznie się nie da :)

            Mam nadzieje że dwulatkowi podoba się stanie w korkach. Na pewno woli to, niz żeby tata wziął go na barana i przeniósł te 400m. No moje dzieciaki wolały w każdym razie inaczej

            • 2 0

      • i stracą kolejna 40minut 2km dalej

        • 1 0

  • Nie rozumiem czemu domagacie się nowych dróg (11)

    Jeszcze nie zrozumieliście, że to tylko powiela problemy? Naprawdę wierzycie, że pojedziecie wszyscy do miasta autami? Przecież drogi w centrum nie są z gumy. Takie same historie były jak budowano pare lat temu al. Havla, korki są jak były. Chce wam się te opony zmieniać, płyny, eksploatacje, płacić ubezpieczenia, dokupować nowe foteliki dla rosnących dzieci? Chce wam się uważać na innych kierowców, który prowokują niebezpieczne sytuacje? Naprawdę nie wolicie, żeby was ktoś bezstresowo i tanio zawiózł? Bo nie widzę tu głosów o rozwój porządnej komunikacji miejskiej.

    • 10 13

    • Brawo! Niech żyje XVII wiek! (7)

      Jak retro to retro!

      • 5 3

      • Jeśli dla ciebie sprawna komunikacja to siedemnasty wiek (6)

        To polecam zobaczyć (choćby na googlach) centrum Szanghaju, Nowego Jorku i Londynu. To ty utknąłeś myślowo w latach 70 ubiegłego stulecia

        • 1 5

        • (2)

          Masz problem ze zrozumieniem zdania poprzednika. Spokojnie - wytłumaczę. Nie chodzi, że dobra komunikacja to siedemnasty wiek, tylko, że potępienie przez ciebie kierowców i transportu samochodowego jest trochę niestosowne.

          • 2 3

          • proszę czytać ze zrozumieniem, nikogo nie potępiam (1)

            Zadaję tylko pytania. Nikt nie odpowiada, wszyscy się obrażają :)

            • 1 1

            • Tak, tak. Może zejdzie na raka, albo go piorun trafi, albo dostanie zakażenia.

              • 1 0

        • 574000 (2)

          ludzi ma cały Gdańsk. W londyńskim city pracuje milion dojeżdżających (dane z 2016). Gdybyś myślał logicznie nie robiłbyś takich porównań. Wokoł pierwszej i drugiej strefy tam jest więcej miejsc parkingowych niż w całym 3mieście. Londyn generuje 30% pkb dla UK. A gdzie N.Y czy Szanghai?

          • 4 1

          • No i co? Może nie rób wycieczek o logicznym myśleniu bo sam masz problem (1)

            Łatwiej i taniej w Gdańsku właśnie przedłużyć skm o te 5 km niż budować 24 linie metra. Nie musimy przewozić miliona pasażerów dziennie. Przecież koszty i zyski są proporcjonalne do ruchu.

            • 2 5

            • Ty musisz być z UM

              Tam właśnie tak planują, najwyżej na 5km i na 5 lat. Nie wiedzą, że za 10 lat będzie potrzeba więcej inwestycji i dróg, skoro miasto się rozbudowuje cały czas. Co da przedłużenie SKM, w którą stronę? Trzeba zbudować nową linię Gdańsk Gł-Kolbudy co najmniej, a to nie jest 5 km. U nas od 20 lat snują bajki o parkingach podziemnych w centrum i nawet tego nie ogarnęli.

              • 2 0

    • Bo nie przeczytałeś

      wszystkich postów, albo nie rozumiesz treści.

      • 1 0

    • chetnie sie przesiadę

      tylko gdzie jest autobus z Oruni do Wrzeszcza bezpośredni, który mnie przewiezie w 30 minut? Tyle to jadę samochodem nawet w tych korkach i w podobnej kwocie za paliwo co bilet miesięczny.

      • 6 1

    • to już nie zrozumiesz,

      Skoro układ dróg w tych okolicach jest ten sam od 1920r to rzeczywiście jest postęp. Zmienili nawierzchnię jedynie z bruku na asfalt. Prawdziwy rozwój nowoczesnego grajdołka.

      • 4 0

  • DRMG i ZDiZ

    Ile osób tam pracuje?? Naprawdę czytelnicy 3miasto.pl muszą podsuwać proste pomysły ww. instytucjom bo sami pracownicy wymyślić nic nie potrafią.

    • 9 2

  • proponuję zbudowanie kolejki linowej

    byłaby to przy okazji atrakcja turystyczna

    • 11 0

  • (3)

    no tak, najlepiej puścić ludzi przez ofiar grudnia i zeusa na obwodnice bo jaśnie Pan nie może skręcić. Tam też przez remonty na Świętokrzyskiej są problemy z wyjazdami z osiedla, chociażby krótkie światło na Glazurowej przy orlenie, powoduje że traci się tam dużo czasu. Pan pozbywa się problemu i wrzuca go na innych. Cytując klasyka "bes sęsu"

    • 9 2

    • (2)

      Oczywiście gadasz głupty bo tych samochdów skrecajacych jest pare a nie cały węzyk a mimo to skutecznie potrafią zablokwoać ruch na niepołomickiej. A ty myslisz ze do was z Kowal nie jadą niepołomicka w celu unikniecia korka na switkorzyskiej?

      • 2 3

      • myślę, że jadą, co nie znaczy że ma jechać więcej

        • 0 0

      • Ukamienować tych skręcających w lewo :) Albo spalić na stosie, bo blokują.

        • 4 0

  • dlaczego 350m drogi remontuje się pół roku ? (1)

    jeżdżę tam prawie codziennie i na remontowanym odcinku nic się nie dzieje

    • 14 4

    • Bo pracują tylko w godzinach 8-16. Dla porównania przy budowie Robyga robią na 3 zmiany :).

      • 6 0

  • Porębskiego-Armi Krajowej/Jabłoniowa

    Taka droga powinna była powstać w 2002 r przed dopuszczeniem do zabudowy pięciu wzgórz i to dwupasmowa. A ponieważ w Gdańsku są tylko plany, rzeczywistość skrzeczy jak widać. I zostają "prowizorki" z płyt jumbo na dziesiątki lat.

    • 12 0

  • Może tak przejdziemy na opcję jazdy konnej?

    Ups. Nie da się. Koń s.a a więc z końskiego nawozu wydziela się metan. Opcja nieekologiczna. Został tylko port teleportacji.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane