- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (286 opinii)
- 2 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (118 opinii)
- 3 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (169 opinii)
- 4 Wyzwania dla nowych władz Sopotu (159 opinii)
- 5 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (241 opinii)
- 6 Dzielnica z ciekawą historią i starą wystawą (15 opinii)
Ponad pół miliona na remont kładki na Zaspie
Trzy oferty wpłynęły na przetarg demontażu i wykonania nowych schodów na kładkę dla pieszych na Zaspie . Miasto chce na ten cel przeznaczyć 550 tys. zł. Choć kładka jest przewidziana do rozbiórki, zanim to nastąpi trzeba zmodernizować prowadzące na nią schody, które obecnie są w złym stanie technicznym i mogą zagrażać bezpieczeństwu pieszych.
Na przetarg odpowiedziały trzy firmy. Wszystkie złożyły oferty wyższe niż środki, jakimi dysponuje miasto. Najniższa oferta wynosi 698 tys. zł, najwyższa - 1,05 mln zł. Urzędnicy na remont mają ok. 550 tys. zł. Obecnie trwa analiza złożonych ofert, ale już wiadomo, że trzeba będzie znaleźć dodatkowe środki na remont.
Prawdopodobnie brakującą kwotę - jak zwykle w takich przypadkach - trzeba będzie przesunąć z innych planowanych inwestycji, bo schody nie tyle powinny, co muszą zostać wyremontowane. W przeciwnym razie obiekt trzeba będzie wyłączyć z eksploatacji, co w znacznym stopniu utrudniałoby poruszanie się tysiącom mieszkańców i pasażerów komunikacji miejskiej.
Urzędnicy przyznają, że obiekt z każdym rokiem znajduje się w coraz gorszym stanie, a jego utrzymanie pochłania coraz większe środki. Dlatego, by ograniczyć koszty, jakie generują naprawy i remonty kładki, od dwóch lat trwają przymiarki do jej zburzenia.
porównać
- Obecnie określane są warunki finansowe poszczególnych wariantów przebudowy oraz rozwiązania techniczne. Umożliwi to wybór optymalnego zagospodarowania przestrzennego w rejonie kładki. Kolejnym etapem będzie projekt budowlany oraz zabezpieczenie środków finansowych - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Aby budżet miasta mógł udźwignąć finansowo całe przedsięwzięcie, wyburzenie kładki podzielono na etapy. Wiadomo, że w tegorocznym budżecie nie przewidziano środków na realizację nawet pierwszego z nich. Urzędnicy szacują, że wyburzenie kładki, wywiezienie i utylizacja gruzu może kosztować kilka milionów złotych.
Przypomnijmy, że kładka powstała w latach 70. XX wieku i miała służyć klientom centrum handlowego, które ostatecznie nigdy nie powstało.
Opinie (176) 7 zablokowanych
-
2019-03-14 08:10
I to jest piękny przykład, że państwowe = niczyje (2)
Nie wyobrażam sobie, by osoba prywatna za własne pieniądze odmalowała stare drzwi, które planuje wkrótce wyrzucić.
- 23 5
-
2019-03-14 10:55
Ale jak ci się zepsują, to zanim pojedziesz po nowe, na pewno jakoś na szybko naprawisz, żeby w ogóle działały. Nie chodzi o to, że kładka jest brzydka, ale że schody przestały być bezpieczne. A zanim się wybierze projekt i znajdzie fundusze na nowe rozwiązani, to trochę czasu minie.
- 2 0
-
2019-03-14 08:14
ale jak coś się tobie stanie podczas użytkowania, to bez problemu znajdziesz właściciela i będziesz go ciągał po sądach. Dlatego czase lepiej naprawić (i ponieść teoretycznie bezsensowny koszt), zanim się rozbierze (za parę lat).
- 4 3
-
2019-03-14 08:19
Nowa kladka przy stoczni miala niby kosztowac osiem milionow... (2)
A tu na remont cztery razy wiekszej (i w dramatycznie gorszym stanie) kladki chca wydac cale pol miliona. I pewnie na obu "inwestycjach" ktos dobrze zarobi.
- 20 2
-
2019-03-14 10:53
Bo na Zaspie remontu wymagają jedynie schody w tej chwili a nie cała konstrukcja. Jest to istotna różnica.
- 0 0
-
2019-03-14 08:25
el Trollinio
- 0 2
-
2019-03-14 07:12
Przemyślcie dobrze koncepcję rozbiórki tej kładki i jakichkolwiek prac przy niej... (6)
To skrzyżowanie jest fatalne dla kierowców, a przejścia na przystanki fatalne dla pieszych.
Uważam, że warto ten węzeł zaprojektować od nowa, a nie pudrować coś co się nie sprawdziło.- 91 19
-
2019-03-14 10:05
(1)
Może by przebudować to skrzyżowanie, na jednopoziomowe? Teraz jest totalnie beznadziejne, po co te poziomy?
- 5 4
-
2019-03-14 10:53
Sądzę, że 2 pozimowe by wystarczyło.
- 2 0
-
2019-03-14 07:45
aburd (1)
przeciez nie ma przejsc ze strony osiedli Inpro przez Rzeczpospolitą!
- 7 3
-
2019-03-14 08:58
Też tam mieszkam. Będziemy biegać dookoła, albo jeździć na zakupy autem.
- 4 2
-
2019-03-14 07:35
Jakto się nie sprawdziło? Sprawdza się świetnie od wielu lat, a to że trafi się kilku gamoni, którzy nie potrafią jeździć czy tym bardziej ustąpić pierwszeństwa to już jedynie ich wina, a nie kładki.
- 23 6
-
2019-03-14 07:32
Zgadzam się ale DRMG odpowie, że będzie to kosztowało wielokrotnie więcej.
- 4 2
-
2019-03-14 10:37
Do autora artykułu
Kładka na Zaspie powstała na początku lat 80..
Powstała w 1983 r., jednak częściowo gotowa (przęsło ze schodami na przystanki) była już we wrześniu poprzedniego roku.- 3 0
-
2019-03-14 10:33
ukochana przez biuralistów "wyuczona bezradność"
Jest obligo, to trzeba robić, zasypując niekompetencję workiem kasy.
Jest to demoralizujące i korupcjogenne. Po prostu opłaca sie chodować takie sytuacje, gdzie urzędnik płacze ale musi... No on musi, musi zadbać o tego mieszkańca aby się pod nim kładka nie zawaliła... Bo inaczej Ziobro osobiście do tiury go zawlecze wraz z cała Radą Miasta.
A że dziesiątki lat blokował remont i zaniedbał? Kogo to obchodzi?!
Czy widzicie, w co się zdegenerowała "samorządność"?
W "realsocjalizm" rodem ze spółdzielni mieszkaniowej, gdzie zarząd jest poza i ponad prawem, rozsądkiem i jakąkolwiek racjonalnością...
Liczy się tylko "nadbudowa" i jej żądania...- 9 1
-
2019-03-14 10:10
Kladka ....
Po co? Rozebrać. !!!
- 9 7
-
2019-03-14 10:03
Stare zdjęcie wyszarzone, nowe z podrasowanymi kolorami
Jak ja lubię patrzeć jak próbują nas manipulować.
- 13 1
-
2019-03-14 10:01
Ile kosztowały windy podatników ?
Chodzi o to, aby zdobyć kolejne miejsce pod budowę deweloperki. Póki jest bańka na tym i inwestuje się w drogie "miejsca", gdzie nie można już więcej nic dobudować.
Zamiast zbudować całkiem nową dzielnicę z super nowoczesnym dojazdem, nowym basenem itp, gdzie by mogło się osiedlić 50 tyś nowych mieszkańców i na taką stworzyć infrastrukturę, to się dopycha wszędzie po 1 tysiąc, spowalniając całe miasto.
Efektem, będzie słaba i wolna komunikacja, tym samym podroży wszystkie koszty w mieście.
Ale inwestować w tego typu mieszkania się ciągle opłaca. Nie ma już w co inwestować pieniędzy w tym regionie. Kredyty są super tanie.
Brakuje tylko jeszcze demagogi, czemu takie robimy budownictwo, skopiowane z zachodnich mediów... tylko się nie dopisuje tego, że niemcy się dziwią, że to w sumie u nich tak nie chce działać.
Aha, i najlepiej uciszyć wszystkie "niewygodne" fakty, bo tak się żeruje na innych najlepiej.- 7 2
-
2019-03-14 09:53
Remont nie ma sensu to trzeba wyburzyć.
- 8 3
-
2019-03-14 09:20
Zasponx idzie w złą stronę (1)
Jeśli to ma wyglądać jak na wizualizacji, to bloki Awiatora i City Park zostaną praktycznie odcięte od tego przejścia. Bardziej się będzie opłacało cofnąć na przejście tunelem pod Startową. Nie podoba mi się to rozwiązanie, jak i wielu innym.
- 8 3
-
2019-03-14 09:23
Będzie minimalnie dalej i tyle.
Przechodzisz przez Jana Pawła a potem na przystanek. Nie tragizuj jak by to Ferdek powiedział.
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.