• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Popularna sieć kablowa zmienia właściciela. Co to znaczy dla abonentów?

Marzena Klimowicz-Sikorska
13 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 09:41 (13 listopada 2013)
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Nie wszyscy mieszkańcy osiedla Nowy Horyzont, którzy korzystali dotąd z telewizji kablowej dostarczanej przez firmę Jarsat, wiedzą, że firma została przejęta przez Vectrę. Nie wszyscy mieszkańcy osiedla Nowy Horyzont, którzy korzystali dotąd z telewizji kablowej dostarczanej przez firmę Jarsat, wiedzą, że firma została przejęta przez Vectrę.

Dla kilku tysięcy mieszkańców Trójmiasta szykuje się spora zmiana. Popularnego na nowych osiedlach operatora telewizji kablowej i Internetu - firmę Jarsat - przejęła gdyńska Vectra. Część klientów jest z tego powodu zdezorientowana.



Rynek dostawców multimediów jest bardzo elastyczny, często dochodzi na nim do przejęć i fuzji. Również w Trójmieście podobne zmiany nie są niczym nowym. Czasami wiążą się z tym utrudnienia dla abonentów.

W maju tego roku opisywaliśmy przypadek mieszkańców Oruni, którzy z różnych źródeł dowiadywali się, że ich dotychczasowy, lokalny dostawca telewizji - firma Turmak - został przejęty przez Vectrę. Szkopuł w tym, że pozbawieni oficjalnych informacji od swojego dostawcy internetu, nie wiedzieli, w jaki sposób wypowiedzieć stare umowy i zawrzeć nowe.

Przeczytaj więcej o przejęciu przez Vectrę klientów Turmaka.

Wówczas, w opublikowanym przez nas oświadczeniu, Vectra tłumaczyła swoją politykę informowania klientów o zmianach. Zapowiedziała też, że takie sytuacje nie powtórzą się w przyszłości.

Czy kiedykolwiek miałeś(łaś) problem z dostawcą TV?

Teraz jednak Vectra ponownie ruszyła na zakupy i sytuacja zdaje się powtarzać.

- W skrzynce na listy znalazłem ksero pisma informacyjnego, iż firmę Jarsat [dotychczasowego dostawcę sygnału TV - przyp. red] przejęła firma Vectra - mówi pan Patryk, mieszkaniec osiedla Nowy Horyzont zobacz na mapie Gdańska w Borkowie pod Gdańskiem. - Z informacji, jakie uzyskałem wynika, że przepięcie na nowego operatora ma się odbyć w tym miesiącu. Jednak ani ja, ani moi znajomi, korzystający dotąd z oferty Jarsatu, nie mamy pojęcia, czy musimy podpisywać nowe umowy, czy możemy zerwać stare itp. Od tygodnia dobijam się do Jarsatu i Vectry po szczegóły, ale bezskutecznie.

Przeczytaj też: Vectra i Multimedia Polska brały udział w zmowie cenowej

Według relacji naszego czytelnika, każdy konsultant mówi co innego.
- Oglądam telewizję cyfrową, ale nie korzystam z dekodera, tylko mam kartę do telewizora z modułem CL. Wiem jednak, że Vectra nie obsługuje takiego typu kart. Czego mam się spodziewać? Ponadto oferta Vectry jest uboższa, niż oferta przejętego Jarsatu. Nie mogę się doczekać kontaktu, chociaż trzy razy obiecywano mi, że ktoś oddzwoni - podkreśla.

Co na to Vectra? Jej pracownicy utrzymują, że informacje o przejęciu Jarsatu dystrybuowane są w tych osiedlach, gdzie zmiany wejdą w życie w najbliższym czasie. Tak jest właśnie w Nowym Horyzoncie.

- Chcąc świadczyć nowoczesne usługi multimedialne, konieczny jest proces gruntownej przebudowy i unowocześnienia infrastruktury. Z racji na złożoność, proces ten będzie odbywał się etapami - ulica po ulicy, blok po bloku - mówi Krzysztof Stefaniak, rzecznik Vectry. - Pierwszy etap przejęcia jest już w trakcie realizacji. Do abonentów zamieszkałych na terenie tej realizacji (w jej skład wchodzi kilkanaście ulic w różnych dzielnicach miasta) na początku października została wysłana odpowiednia informacja. Zaznaczono w niej, że w najbliższym czasie każde mieszkanie odwiedzi przedstawiciel handlowy Vectry, który zaoferuje specjalną ofertę, dopasowaną do indywidualnych oczekiwań każdego klienta.

Jak się dowiedzieliśmy, po naszej interwencji pracownicy Vectry i Jarsatu skontaktowali się z naszym czytelnikiem (na jego prośbę podaliśmy tylko jego adres e-mail, z którego wysłał do Vectry prośbę o rozwiązanie umowy).

- Faktycznie, odebrałem łącznie siedem telefonów od Vectry i Jarsatu - mówi pan Patryk. - Pytano mnie o odczucia oraz sugestie (wskazałem na problem z brakiem informacji, który dotyczył mnie oraz osób, które znam i mają podobne kłopoty), wyjaśniono mi też większość wątpliwości oraz przedstawiono mi ofertę. Czy będę korzystał z oferty Vectry? Muszę się zastanowić.

Jak informuje firma, cały proces przebudowy i unowocześnienia infrastruktury Jarsatu powinien zakończyć się w 2014 roku. W najbliższym czasie przygotowane zostaną następne etapy przejęcia abonentów w kolejnych dzielnicach.

- Abonenci wszystkich lokalizacji zostaną o tym fakcie poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem. Obecnie nie możemy podać szczegółowych terminów dla poszczególnych lokalizacji - dodaje rzecznik. - Wszystkich abonentów Jarsatu, którzy chcieliby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z nami: osobisty w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Kruczkowskiego 25 zobacz na mapie Gdańska oraz telefonicznie pod numerami telefonów 58 73 650 00 oraz 601 601 601 lub pod e-mailem: gdanskpomoc@vectra.pl

Kolejne przejęcie i kolejne problemy

Jak informuje nas kolejny czytelnik, pan Juliusz, problemy mają też klienci przejętej niedawno osiedlowej sieci Metroplay, która obejmowała osiedla: Krokusowe, Chabrowe, Świerkowe, Habenda.

- Mydli się ludziom oczy, że w ramach przenosin otrzymają specjalną ofertę. Niestety klient może dostać najwyżej to co widnieje na ulotkach stroni www czy dzwoniąc na call center - mówi pan Juliusz. - Ci, którzy kupili specjalne karty CI do odbioru TV kablowej (by nie mieć dodatkowego pilota i urządzenia) mogą je teraz sobie najwyżej powiesić na ścianie jako pamiątkę.

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253
  • Jarsat Gdańsk, Ignacego Matuszewskiego 25

Opinie (222) 7 zablokowanych

  • żenada (1)

    Na osiedlu Piastów VI też Vectra przejęła kablówke Tiwis,nie jestem zadowolony.Telewizja szwankuje coraz częściej a internet też do d*py,za samo podłączenie zapłaciłem ok.170zł,żona się wściekła bo co miesiąc płacę ok 150 zł oprócz tego.To po prostu rozbój w biały dzień,a jak masz do nich sprawę to sam doginaj do biura bo klientów mają w nosie.Nie polecam!!

    • 1 0

    • gratuluje frajerstwa, 2000 w plecy w ciagu roku, proponuje przezucic sie na telewizje naziemna za darmo i jechac sobie na wakacje

      • 0 0

  • PYTANIE (3)

    Czy nie należy napisać pod tytułem, ze jest to KRYPTOREKLAMA?

    • 37 10

    • DARMOWA NAZIEMNA

      A nie lepiej korzystac z darmowej telewizji naziemnej, jest okolo 20 kanalow ktore w zupelnosci wystarczaja aby poptrzec sobie w telewizor a ile kasy w kieszeni przez rok? Jestescie jelenie ze placicie za telewizje, niby 100 kanalow a kiedy to ogladac

      • 1 3

    • właśnie,tez się zastanawiam,po co ten

      nius,co to obchodzi mieszkańców Trójmiasta ? Czy za niedługo będzie artykuł o tym,że w jednym ze sklepików osiedlowych panią Zuzię zastąpiła pani Zosia ?

      • 4 0

    • Co wy się tak podniecacie!!!!!!!

      ARTYKUŁ SPONSOROWANY!!!!!!!!!!!!

      • 11 10

  • Lekceważenie klienta

    Omijajcie Vectrę szerokim łukiem. To moim zdaniem oszuści. Byłam klientem Turmaka i jak Vectra przejęła tą firmę długo nie było żadnej informacji co to dla mnie jako klienta znaczy. Wysłałam 4 pisma do Vectry - polecone ze zwrotnym poświadczeniem odbioru - nie dostałam żadnej odpowiedzi. Kontakt telefoniczny - poniżej krytyki - traktowano mnie jak "przygłupa" a ja chciałam uzyskać proste informacje, które powinnam otrzymać bez upominanie się o nie.
    Odradzam Wszystkim Vectrę.
    EM

    • 5 0

  • Dobrze że rezygnuje z ich usług (7)

    Wysłałem w październiku wypowiedzenie i teraz oczekuję tylko na potwierdzenie. Jarsat/Attu ostatnio pogorszyli się z jakością Internetu, że często ciężko jest cokolwiek zrobić.

    • 43 0

    • ten Jarszmat, internet i u nas ma tragiczny (1)

      czyli Wyspa Sobieszewska, chodzi jak chce, często nie ma wcale, reklamacji nie uznają, przysyłają jedynie sms i powiadomienia z ponagleniem do zapłaty, guwno nie firma

      • 5 0

      • To prawda,

        buractwo i chamstwo pracowników wyłazi jak brudna onuca z walonków. Szmaciarstwo na każdym kroku.

        • 0 0

    • Rezygnacja po przejęciu

      A czy ja mogę zerwać umowę bez konsekwencji jeśli zostali przejęci?

      • 2 0

    • Jarsat to dziadostwo !

      ja wyslalem poleconym rozwiazanie, moga mnie pocalowac w d...e! zero odpowiedzi ale mnie juz to wali. Niech ida do sadu.Wszedzie przegraja. Nie odpowiadaja na zadna korespondencje w zwiazku z czym przegraja na kazdym kroku.

      • 2 0

    • to poczekasz bardzo długo bo jarsat nie ma najmniejszych chęci rozwiązywania umow (2)

      • 8 2

      • Czekam tylko na dostarczenie listu....

        E-mailem mi napisali, że wniosek rozpatrzony pozytywnie.

        • 0 0

      • Składasz wniosek i przestajesz płacić i tyle.

        Weź tylko drugi egzemplarz wypowiedzenia z ich pieczątką że złożyłeś.
        W każdym sądzie konsumenckim przegrają.

        • 25 0

  • uciekać od VECTRY (3)

    ludzie od razu rezygnujcie VECTRA was załatwi jak mego sąsida

    • 6 0

    • (1)

      w upc jeszcze gorzej ,wciskają podwyższanie transferu na internet a zamiast być wyższy to naprawdę nie osiągalny jest nawet zbliżony do tego w umowie i na zgłoszenia nie robią z tym kompletnie nic ,umowa swoje a rzeczywistość swoje,a Ty płać za coś czego nigdy i tak od nich nie otrzymasz

      • 2 0

      • Hmm

        Ja mam UPC internet-120mb/sek, telefon-darmowe rozmowy stacjonarne, 400 min na kom. Bardzo tanie rozmowy międzynarodowe na stacjonarne. Płacę 44 euro w Irlandii
        Zastanawia mnie jedno. UPC to firma globalna i czy nie jest jakoś połaczona ze sobą w róznych krajach. Dodam, że lepszego netu nie miałem, żadnych problemów czy usterek. Co innego z Eircom (irlandzka TP).

        • 0 0

    • kto upowaznil cie wypowiadac sie za sasiada

      baranie

      • 1 0

  • Vectra (5)

    To typowe działanie tej Firmy. Na Zakoniczynie przejęli abonentów od Tiwisa a informacje przesłali w ten sam sposób. Dobrym zwyczajem powinno być, że dotychczasowy dostawca informuje o zmianie a nie ten nowy. To jest totalny brak szacunku dla klienta.

    • 19 0

    • Po co tracić forsę? Cannon fodder (3)

      Sprzedajesz ludzików (gniazdka), forsę dostajesz, z rynku się zwijasz to po co jeszcze tracić pieniądze na informowanie (już nie swoich) klientów?
      Z kolei Vectra skoro już zapłaciła tyle szmalu za owieczki to przecież nie będzie ich jeszcze informować, jak kupowali to przeciez też nie informowali/pytali.
      Jak idziesz do sklepu kupić kurczaka to gadasz z nim czy ze sprzedawcą?

      • 4 0

      • Tak jest. (2)

        Jest sie polakiem, to ma sie w d*pie innych polaków. Byleby sie nażreć.

        • 0 2

        • Tak działają WSZYSTKIE korporacje na świecie (1)

          Tyle że tylko czasami wycieka jakaś korespondencja mailowa (np banków z USA) i jest afera - znaczy się lud się 3dni oburza.
          Róznica jest tylko taka że zachodnie korporacje częściej to ukrywają (ze wzgledów marketingowych), nasi dopiero się uczą.
          Wiesz np czym się różni urzednik w Polsce od urzednika w Irlandii?
          Że ten pierwszy jak ma zły dzień, to spojrzy na Ciebie spode łba i warknie "czego, a irlandzki z uśmiechem "yes, can i help you?" a ma Ciebie jeszcze bardziej w d.. niż Polak. Dlatego wolę Polskę.

          • 1 0

          • Cytat: ''Wiesz np czym się różni urzednik w Polsce od urzednika w Irlandii?
            Że ten pierwszy jak ma zły dzień, to spojrzy na Ciebie spode łba i warknie "czego, a irlandzki z uśmiechem "yes, can i help you?" a ma Ciebie jeszcze bardziej w d.. niż Polak. Dlatego wolę Polskę.''

            Tutaj się z Tobą nie zgodzę. Mieszkam w Irlandii 8 lat inie powiem złego słowa na irlandzkich urzędników. Wiadomo czasami zdarzy się jakiś burak(jak wszędzie), ale w 90% pomogą i doradzą. Gdzie w Polsce odeślą Cie do okienka, biura urzędu obok bo to nie ich wydział.

            • 0 0

    • Tiwis wysyłał listy do swoich klientów,że kończy z nimi współpracę i że przejmie ich Vectra

      • 0 0

  • Niech żyje Teleranek!

    Pieprzyć Jarsat, Vectrę, telewizję i telewidzów.

    • 0 0

  • upc (4)

    podam przykład w upc,posiadam internet z prędkością poboru 30mb/s ,zgłosiłem problem ,że nie uzyskuje ani razu max prędkości 30mb/s ,a jest to przedział 16-19 ,pan z obsługi technicznej stwierdził ,że to prawidłowa prędkość!!! przy przedłużeniu umowy podniosłem transfer z 25 na 30 ,i zamiast szybszego internetu otrzymałem spadek ,gdyż mając 25 nigdy nie miałem problemu...co to ma znaczyć ,w końcu jeśli płacę za 30 mb/s to chyba mam prawo żądać dostarczania mi takiego transferu (lub zbliżonego) a nie połowę niższego...żenująca obsługa

    • 5 4

    • eh wy internauci (3)

      adams3872 zamiast płakać kup sobie sprzet gdzie bedziesz mial net w specyfikacji n bo to twoja karta sieciowa blokuje. I nawet jak sobie kupisz 250 mbps to i tak nie osiagniesz wiecej niz 20mbps

      • 0 3

      • kupcia prawda kolego (2)

        mam taki sam net co adams3872 - 30mbit od UPC, ze starego porzadnego Linksysa WRT54GL przesiadłem sie na próbę na inny router 150 Draft z softem Tomato. Róznica? Tak, ale tylko po ethernecie. UPC wali w kulki i tyle.

        Adams3872 mam za sobą 4 udane reklamacje w UPC. Zbieraj informacje ze speedtestów i tego samego dnia zapisuj na dysku logi spod adresu modemu 192.168.1.1. Potem wysyłaj to mejlem do działu reklamacji UPC. I lej na nich, tak jak oni leją na ciebie.

        U mnie nawet smart TV chodzi na pół gwizdka podłaczona sztywnym kablem do routera i nie ma to kompletnie zadnego zwiazku z ze słabymi kartami sieciowymi czy wifi. Po prostu UPC to dno.

        • 2 1

        • dzięki...pozdrowienia

          • 1 0

        • akurat wrt54gl nie wyciaga 30 mbit tylko jakies 24mbit po wifi

          • 1 0

  • "AERO2" i nie płacę grosza za internet do grudnia 2016 roku. (6)

    Może nie jest to super prędkość ale do przeglądania stron wystarcza.
    Telewizja ze zwykłej anteny i ta ilość programów też wystarcza.
    Telefon w "virgin mobile",jedna niska stawka do wszystkich (sam mało dzwonię).
    I tym sposobem nie jestem skonsumowany przez przemysł medialny.

    • 14 2

    • (1)

      a po grudniu zapłacisz 5000 zł. przeczytaj umowę

      • 1 1

      • bredzisz

        • 0 0

    • A prąd masz na dynamo z roweru? (3)

      • 12 2

      • A kury trzymam w wanienie. (2)

        A co ma prąd do mediów ? To dwie różne sprawy.
        Ale co może wiedzieć o życiu taki leming jak ty ?
        Wystarczy ci zielona wyspa i program Wojewódzkiego do szczęścia.

        • 8 0

        • No tym Wojewódzkim to mnie obraziłeś.... (1)

          ...nie oglądam tego g... od kilku lat, właściwie żadnego tvnu poza tvn7 (emitują niezłe filmy).
          Co do reszty to zgoda, tylko czytając Twoj wpis przypomniała mi się pewna baza ludzi Rainbow z Hulskiego (dolina Sanu, Bieszczady), poza tym każdy ma inne potrzeby i nie każdemu wystarczy aero (swoją drogą od 2mcy wysylam im list z potwierdzeniami przelewów żeby mi przysłali karte, dzięki za przypomnienie)

          • 0 0

          • przepraszam jeśli uraziłem

            poniosło mnie:(

            • 0 0

  • Moduł CI (Common Interface)

    panie redaktorze moduł CI jest w TV, a nie CL.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane