• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Popularna sieć kablowa zmienia właściciela. Co to znaczy dla abonentów?

Marzena Klimowicz-Sikorska
13 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 09:41 (13 listopada 2013)
Nie wszyscy mieszkańcy osiedla Nowy Horyzont, którzy korzystali dotąd z telewizji kablowej dostarczanej przez firmę Jarsat, wiedzą, że firma została przejęta przez Vectrę. Nie wszyscy mieszkańcy osiedla Nowy Horyzont, którzy korzystali dotąd z telewizji kablowej dostarczanej przez firmę Jarsat, wiedzą, że firma została przejęta przez Vectrę.

Dla kilku tysięcy mieszkańców Trójmiasta szykuje się spora zmiana. Popularnego na nowych osiedlach operatora telewizji kablowej i Internetu - firmę Jarsat - przejęła gdyńska Vectra. Część klientów jest z tego powodu zdezorientowana.



Rynek dostawców multimediów jest bardzo elastyczny, często dochodzi na nim do przejęć i fuzji. Również w Trójmieście podobne zmiany nie są niczym nowym. Czasami wiążą się z tym utrudnienia dla abonentów.

W maju tego roku opisywaliśmy przypadek mieszkańców Oruni, którzy z różnych źródeł dowiadywali się, że ich dotychczasowy, lokalny dostawca telewizji - firma Turmak - został przejęty przez Vectrę. Szkopuł w tym, że pozbawieni oficjalnych informacji od swojego dostawcy internetu, nie wiedzieli, w jaki sposób wypowiedzieć stare umowy i zawrzeć nowe.

Przeczytaj więcej o przejęciu przez Vectrę klientów Turmaka.

Wówczas, w opublikowanym przez nas oświadczeniu, Vectra tłumaczyła swoją politykę informowania klientów o zmianach. Zapowiedziała też, że takie sytuacje nie powtórzą się w przyszłości.

Czy kiedykolwiek miałeś(łaś) problem z dostawcą TV?

Teraz jednak Vectra ponownie ruszyła na zakupy i sytuacja zdaje się powtarzać.

- W skrzynce na listy znalazłem ksero pisma informacyjnego, iż firmę Jarsat [dotychczasowego dostawcę sygnału TV - przyp. red] przejęła firma Vectra - mówi pan Patryk, mieszkaniec osiedla Nowy Horyzont zobacz na mapie Gdańska w Borkowie pod Gdańskiem. - Z informacji, jakie uzyskałem wynika, że przepięcie na nowego operatora ma się odbyć w tym miesiącu. Jednak ani ja, ani moi znajomi, korzystający dotąd z oferty Jarsatu, nie mamy pojęcia, czy musimy podpisywać nowe umowy, czy możemy zerwać stare itp. Od tygodnia dobijam się do Jarsatu i Vectry po szczegóły, ale bezskutecznie.

Przeczytaj też: Vectra i Multimedia Polska brały udział w zmowie cenowej

Według relacji naszego czytelnika, każdy konsultant mówi co innego.
- Oglądam telewizję cyfrową, ale nie korzystam z dekodera, tylko mam kartę do telewizora z modułem CL. Wiem jednak, że Vectra nie obsługuje takiego typu kart. Czego mam się spodziewać? Ponadto oferta Vectry jest uboższa, niż oferta przejętego Jarsatu. Nie mogę się doczekać kontaktu, chociaż trzy razy obiecywano mi, że ktoś oddzwoni - podkreśla.

Co na to Vectra? Jej pracownicy utrzymują, że informacje o przejęciu Jarsatu dystrybuowane są w tych osiedlach, gdzie zmiany wejdą w życie w najbliższym czasie. Tak jest właśnie w Nowym Horyzoncie.

- Chcąc świadczyć nowoczesne usługi multimedialne, konieczny jest proces gruntownej przebudowy i unowocześnienia infrastruktury. Z racji na złożoność, proces ten będzie odbywał się etapami - ulica po ulicy, blok po bloku - mówi Krzysztof Stefaniak, rzecznik Vectry. - Pierwszy etap przejęcia jest już w trakcie realizacji. Do abonentów zamieszkałych na terenie tej realizacji (w jej skład wchodzi kilkanaście ulic w różnych dzielnicach miasta) na początku października została wysłana odpowiednia informacja. Zaznaczono w niej, że w najbliższym czasie każde mieszkanie odwiedzi przedstawiciel handlowy Vectry, który zaoferuje specjalną ofertę, dopasowaną do indywidualnych oczekiwań każdego klienta.

Jak się dowiedzieliśmy, po naszej interwencji pracownicy Vectry i Jarsatu skontaktowali się z naszym czytelnikiem (na jego prośbę podaliśmy tylko jego adres e-mail, z którego wysłał do Vectry prośbę o rozwiązanie umowy).

- Faktycznie, odebrałem łącznie siedem telefonów od Vectry i Jarsatu - mówi pan Patryk. - Pytano mnie o odczucia oraz sugestie (wskazałem na problem z brakiem informacji, który dotyczył mnie oraz osób, które znam i mają podobne kłopoty), wyjaśniono mi też większość wątpliwości oraz przedstawiono mi ofertę. Czy będę korzystał z oferty Vectry? Muszę się zastanowić.

Jak informuje firma, cały proces przebudowy i unowocześnienia infrastruktury Jarsatu powinien zakończyć się w 2014 roku. W najbliższym czasie przygotowane zostaną następne etapy przejęcia abonentów w kolejnych dzielnicach.

- Abonenci wszystkich lokalizacji zostaną o tym fakcie poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem. Obecnie nie możemy podać szczegółowych terminów dla poszczególnych lokalizacji - dodaje rzecznik. - Wszystkich abonentów Jarsatu, którzy chcieliby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z nami: osobisty w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Kruczkowskiego 25 zobacz na mapie Gdańska oraz telefonicznie pod numerami telefonów 58 73 650 00 oraz 601 601 601 lub pod e-mailem: gdanskpomoc@vectra.pl

Kolejne przejęcie i kolejne problemy

Jak informuje nas kolejny czytelnik, pan Juliusz, problemy mają też klienci przejętej niedawno osiedlowej sieci Metroplay, która obejmowała osiedla: Krokusowe, Chabrowe, Świerkowe, Habenda.

- Mydli się ludziom oczy, że w ramach przenosin otrzymają specjalną ofertę. Niestety klient może dostać najwyżej to co widnieje na ulotkach stroni www czy dzwoniąc na call center - mówi pan Juliusz. - Ci, którzy kupili specjalne karty CI do odbioru TV kablowej (by nie mieć dodatkowego pilota i urządzenia) mogą je teraz sobie najwyżej powiesić na ścianie jako pamiątkę.

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253
  • Jarsat Gdańsk, Ignacego Matuszewskiego 25

Opinie (222) 7 zablokowanych

  • prointernet

    prointernet wykupiła ich Vectra ............................................................ szkoda

    • 0 0

  • Vectra

    ....Lekceważy klientów,ma ich za nic. Z dniem 1.09.2016 uzytkownicy internetu za przyczyną Vetry,doświadczyli(bez zadnego uprzedniego poinformowania mailem)braku dostepu do swoich kont mailowych,Nie mozna takze otrzymywać poczty.Chodzi o domene interecho.com.Do tej pory wraz z dostepem do internetu uzytkownicy- Klienci firmy Jarsat, mieli swoje skrzynki mailowe.Teraz firma Vectra,ktora na nasze nieszczęscie przejeła swiadczenie usług po firmie Jarsat bez uprzedniego powiadomienia mailem zlikwidowała skrzynki korespondencyjne.Ale jaki pan taki kram.Chamstwo i nieposzanowanie drugiegio człowiek istnieje tam na górze najpewniej, czyli we wladzach zarządzajacych czyli u wlascicieli firmy Vectra.Liczy sie bowiem tylko SZMAL,prawda Panowie?przestrzegam przed ta firma wszystkich ktorzy chca miec spokoj w zyciu.Badziewie,badziewie i jeszcze raz badziewie.To takie dość brzydkie ,obecnie uzywane słowo,ale ono dość dobrze charakteryzuje sytuację.Kilkakrotne telefony do Dzialu Obslugi Klienta nie spowodowaly mimo przyjetego zgloszenia i wyslania pisemnego zgloszenia do Biura Usług Hostingowych przez pracownika biura Obslugi Klienta 14dni temu-żadnej reakcji a dostepu do wlasnej poczty nie dozyskamismy.To się nazywa buta.
    *********
    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Popularna-siec-kablowa-zmienia-wlasciciela-Co-to-znaczy-dla-abonentow-n74273.html 28.09.2016 14:35

    • 0 2

  • ciekawe jak Biallnet (1)

    Słyszałem pogłsoki że biallnet tez ma sie sprzedac ... to bedzie katastrofa , chyba juz zaczne interesowac sie ofertą EiA :) bo do Vectry napewno nie pojde !

    • 8 1

    • Na EIA też przyszła pora niestety...

      • 1 0

  • Vectra po miesiącu od podłączenia.

    Nie mamy problemów raczej na plus. Mieliśmy Jarsat i było gorzej.

    • 0 0

  • Jak przejeli Turmaka w Pruszczu to był czeski film. (4)

    Nikt nic nie wiedział i nie poczuwał się do żadnej odpowiedzialności. Przestrzegam.

    • 85 2

    • W Pruszczu było tak ,że pismo z data wylączenia sygnalu dostarczono w piątek o 17.30 za potwierdzeniem odbioru pisma.Szkopuł w tym ,żę w poniedziałek było za póżno o 2 dni na wypowiedzenie umowy turmaka.Efektem tego było naliczenie abonamentu za nastepny miesiac po wyłączeniu sygnału.szystko poprzedzone było dezinformacja.Pozdrawiam i uważajcie na vectre bo nie działa w Waszym interesie.

      • 1 0

    • Zawsze można pójść do biblioteki...

      gazety, książki...

      • 3 0

    • podobnie było z Tiwisem (1)

      na Zakoniczynie, same problemy... sporo osób zrezygnowało z Vectry

      • 13 0

      • zrezygnowali i co im zostanie ??? ekstremalnie drogie NC+ i słaby Cyfrowy Polsat....
        a co z internetem?
        ludzie w zasięgu kablówek powinni się cieszyć bo oferty tych operatorów są porostu tanie w porównaniu do miejsc gdzie kablówek nie ma...

        • 6 7

  • i na nowych użytkowników z jasatu narzucili haracze

    jarsat wprowadził zniżkę dla tych, którzy płacili za cały rok jednorazowo-była niewielka ale wiele osób wpłacało za cały rok. Jak vECTRA go przejęła obciążyła
    ich wszystkich za zniżki za wszystkie lata płacone z góry strasząc odsprzedaniem długu - szujostwo!!!

    • 1 0

  • Jarsat-Vectra (1)

    Rzeczywiście przyszło pismo z Jarsatu o przejęciu firmy przez Vectrę około 1,5 miesiąca wcześniej....zadzwoniłam do Jarsatu (vectry) dowiedziałam się wszystkiego. Pan był super miły.....powiedział ze 20 maja sygnał Jarsatu zniknie i znalazł mi dobra ofertę na którą się zdecydowałam. W dniu 20 maja ,rano przyjechał pan z Vectry podłączył wszystko....Działa...nie ma przerw,nie ma jak na razie awarii,oferta programowa zadowalająca...mam pakiet z telefonem stacjonarnym ...numer przeniesiony....Nie ma się do czego przyczepić...Jasna umowa...Obraz żyleta....internet śmiga....,telefon działa.....i o to chodzi....

    • 0 0

    • a za ile to wszystko?

      • 0 0

  • Jełop (1)

    Uważajcie na Vectre, przejęła na zakoniczynie TIWIS, oferta jak to w korporacjach mniej kanałów za więcej kasy, za wszystko trzeba dopłacać, infolinia jak za czasów TPSA, jak się dodzwonisz po 10 minutach to do działu reklamy, która przełącza do działu windykacji, działu technicznego nie ma.
    Przy pierwszej legalnej możliwości zerwania umowy zrobiłem to.

    • 15 0

    • a mi odwrotnie za ta samą kasę więcej kanałow zaproponowano

      • 0 0

  • (5)

    Na szczęśćie przy zmianie właściciela można wypowiedzieć umowę od ręki i nie mieć nic wspólnego z tą Vectrą.

    • 9 0

    • mam umowe okresowa ktora mi się skończyla 30.04.2014 czy w takim wypadku musze cos wypowiadac czy jwystarczy że i odmówie podpisania z vectra umowy?Mam tylko telewizję analogowa z nimi i dalej oplacam abonament

      • 1 0

    • Jeżeli Vectra chce honorować umowę to niby jaka jest podstawa (3)

      do wypowiadania od ręki?

      • 1 0

      • (1)

        jeśli warunki są gorsze od dotychczasowych to masz prawo

        • 0 2

        • masz prawo

          również jak warunki są lepsze i jak są takie same. Możesz po prostu nie lubić Vectry i to wystarczy

          • 3 0

      • Bo umowę podpisywali ludzie z Jarsatem, a nie Vectrą.

        • 0 0

  • (6)

    ich slogan powinien brzmieć: "Vectra drożej i gorzej"

    • 120 1

    • dzisiaj dzwonil do mnie przedstawiciel vektry i zproponowal mi wiecej programów za tą sama kwotę - tmialam pakiet za 5,90 zl 11 programów w jarsacie bo tyle mi wystarczy , zeby czasmi cos obejrzec a przedstawiciekl vektry obiecal ze za ta kwotę bede miec 30 programów tylko ze umowa na 24 m-ce.

      • 0 0

    • (1)

      jak jestes taki cwaniak to zaloz firme internetowa ktora bedzie miala dobre oferty i szybki internet a nie nazekasz

      • 0 9

      • ta i spróbuj się wbić w bloki spółdzielni....

        ..

        • 0 0

    • dokładnie (1)

      vectra to shit, podpiszesz umowę i w tym momencie mają Cię w głębokim poważaniu. Nie polecam.

      • 12 0

      • Nie tylko w Vectrze tak jest. W zasadzie to każda korporacja tak właśnie działa.

        • 2 0

    • zgadzam się

      Na Zakoniczynie jak przejeli Tiwisa to jest awaria za awarią (dosłownie codziennie cos nie działa), ale u nich to się nazywa modernizacja sieci.
      Oczywiście jak dzwonisz to muszą Cię nagrywać - jak powiesz że Ty też nagrywasz tą rozmowę to się od razu rozłączają. Jeszcze tylko 11 miesięcy i spadam od nich bo to co robią to makabra.
      PS
      Niech nikt nie liczy na dobrą jakoś sygnału, bo juz kilka razy zgłaszałem, że jest słaby i ciągle piksele, ale powiedzieli że to nie jest HD tylko cyfrowa i taki sygnał jest OK.
      Ja osobiście jestem zawiedziony i to bardzo

      • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane