• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Popularny skrót z Kwiatkowskiego do Dąbka zamknięty do końca listopada

Piotr Weltrowski
15 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Na przebudowywanej ul. KwiatkowskiegoMapka w Gdyni zmieniła się organizacja ruchu - dla kierowców najważniejsze jest to, że do końca listopada zamknięto wjazd na ul. LedóchowskiegoMapka, którą wiele osób traktowało jako skrót umożliwiający ominięcie choć części korka.



Często korzystasz ze skrótów pomagających omijać korki?

Ul. Kwiatkowskiego przebudowywana i poszerzana jest od lutego. Pierwotnie prace miały się zakończyć w październiku, ale ze względu na konieczność wymiany rur grzewczych przebiegających pod jezdnią wszystko przedłużyło się i remont ulicy trwać będzie do stycznia.

Dla mieszkańców północnych dzielnic Gdyni (a także dla osób dojeżdżających do Trójmiasta z Kosakowa czy Mechelinek) remont oznacza jedno: gigantyczne korki. Rano tworzą się one w kierunku centrum i zaczynają się już na ul. DąbkaMapka. W godzinach popołudniowych stoi zaś Kwiatkowskiego, łącznie z estakadą.

Czytaj więcej o przebudowie ul. Kwiatkowskiego



Największy problem jest z przejechanie skrzyżowania Kwiatkowskiego i DąbkaMapka - tu ruch najbardziej spowalnia - nie tylko przez remont, ale też przez światła. Trudno się więc dziwić, że bardzo wielu kierowców omija to skrzyżowanie i korzysta ze skrótu ul. Ledóchowskiego.

Od dziś do końca listopada taki manewr będzie jednak niemożliwy. Dalsze prace remontowe wymagały zmiany organizacji ruchu, a co za tym idzie, czasowego zamknięcia wjazdu z ul. Kwiatkowskiego w ul. Ledóchowskiego. Zresztą z ul. Ledóchowskiego nie wjedziemy też w Kwiatkowskiego, więc "poranny skrót" z ul. Dąbka także nie będzie wchodził w grę.

Kontrowersyjna przebudowa Kwiatkowskiego



Warto tu przypomnieć, że sam remont ul. Kwiatkowskiego budzi, szczególnie wśród mieszkańców północnych dzielnic Gdyni, wiele kontrowersji. Powodem są buspasy, a szczególnie to, że ich powstanie ogłoszono dopiero kilka miesięcy po rozpoczęciu remontu.

Wcześniej kierowcy byli przekonani, że po przebudowie Kwiatkowskiego będą mieli do dyspozycji cztery pasy ruchu - po dwa w każdym kierunku. Okazuje się jednak, że dwa z tych pasów będą pełniły funkcję buspasów.

Opinie (141) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Szczurek, kiedy w końcu przedłużenie Obwodnicy do ul Hutniczej w Chyloni?

    Czas wymienic te władze Gdyni, bo u nich na nic nas nie stać.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Rondo (14)

    Może lepiej zrobić rondo zamiast świateł na skrzyżowaniu z Dąbka jak również pod całą estakadą na Unruga. Wtedy ruch będzie płynny i tyle w temacie

    • 92 16

    • Rondo? (8)

      Chyba, że hybrydowe. Ogromne. Bo inaczej to bez sensu. Wystarczy spojrzeć na ronda w Chwaszczynie i Żukowie. A jakie korki są w Kosakowie!? Właśnie przez ronda

      • 18 2

      • nie masz pojęcia (4)

        o czym piszesz. Gdyby w Chwaszczynie i Żukowie nie było rond to korki byłyby 5x wieksze. Dla przykładu mini rondo przy żeżni na Unruga. Odkąd jest rondo wszyscy jadą płynnie a co było wcześniej?????????????

        • 21 6

        • A może do szkoły byś poszedł zamiast przed kompem siedzieć?

          • 0 0

        • rzeżnia była buuahahahha

          rzeźnia, powtarzaj - rz e ź nia

          • 1 6

        • W Rzeźni owszem, (1)

          Ale to wynika z głównych kierunków ruchu, jakie rondo obsługuje. Jeżeli jest jak w Rzeźni, gdzie w ciągu Unruga zniesiono obowiązkowy stop, a przelot z Puckiej oraz z Czernickiego zjeżdża głównie w tego właśnie Unruga, to dla tego kierunku jest znaczna poprawa.
          Znakomicie się sprawdza rondo w Rumi Janowie, hybrydowe, z bardzo małym ruchem. Natomiast na skrzyżowaniu Kwiatkowskiego z Dąbka są 3 kierunki, ciągle zawalone. Więc każdy by stał. Rondo hybrydowe owszem, ale ono z kolei potrzebuje dużo miejsca, a tam miejsce jest na miejscu placu przy stawku, co z kolei przesunęłoby skrzyżowanie

          • 3 1

          • Rondo w Janowie

            Od 7.30 do powiedzmy 9 i od 15.30 do 17 też się korkuje. Rano w stronę Hutniczej przez światła koło Lidla a po południu przez rondo Kaczyńskiego ale to przez mało kumatych kierowców.

            • 4 0

      • a ja myslalem, ze to samochody stoją w korku, teraz wime, że to ronda (2)

        i swiatla, znaki, autobusy, pasy, przejscia dla pieszych., To wszystko powoduje korki, ale nei samochody :)

        • 3 16

        • tak, wiem z rowerku tego nie widać

          • 4 2

        • Dokładnie

          Na autostradzie korków nie ma gdy nic nie przeszkodzi. Ruch jest płynny. Oczywiście, jak nie będzie aut korek nie powstanie, chyba, że powozów końskich, bo czym ludzie by jeździli. Ale skoro one są, to tylko organizacją ruchu można je ewentualnie zmniejszyć.

          • 0 0

    • Tylko ci się tak wydaje że rondo upłynnia ruch; generalnie nie potrafimy po nich jezdzć niestety.

      • 1 0

    • Chyba żartujesz...

      Jeżdżę zawodowo i nie ma według mnie nic gorszego niż ronda. Ludzie nie potrafią z nich korzystać, zatrzymują się do zera przy zupełnie pustym rondzie bo ciężko przecież dojeżdżając do takiego skrzyżowania ruszyć głową w jedną stronę i spojrzeć czy coś jedzie. Tak samo nagminne niekorzystanie z kierunkowskazów przy zjeździe z ronda...
      A w ogóle szczytem braku inteligencji jest robienie mini rond które to już w ogóle mieszają rzeczywistość i powodują wiele okazji do stłuczek, wymuszeń i komplikacji. Dopóki ludzie nie nauczą się na obrazkach jak w przedszkolu gdzie słonik policjant pokazuje na tablicy zasad jak działa rondo to pchanie rond jest totalnie bezsensowne

      • 3 0

    • Płynny? (1)

      No to zapraszamy do Chwarzczyna i Żukowa

      • 1 0

      • Gdzie jest ChwaRZczyno?

        • 1 2

    • Płynny jak w Chwaszczynie i Żukowie

      • 1 0

  • Mi się buspasy tam nie podobają

    Tak naprawdę tam powinny być: jeden pas w dol, bo z tym kierunkiem nigdy nie było problemu, i 3 pasy w górę - buspas, skoro już musi być oraz dwa dla aut. I to jest najlepsze wyjście

    • 0 0

  • podziękowania dla Kosakowa (13)

    trzeba podziękować gminie Kosakowo, sprzedali ziemie, deweloperzy budowali, a drogę ma budować Gdynia bo to przecież w Gdyni korki,
    Gmina pijawka, i tylko się cieszy ze najbogatsza w okolicy.
    Dzięki temu nie kupiłem mieszkania w północnej części Gdyni, choć się tam wychowałem i mieszkałem przez 27 lat.

    • 112 32

    • No ale Kosakowianie jeżdżą do Gdyni do pracy, więc chyba cos z nich Gdynia ma? :)

      • 0 0

    • A to Gdynia nie robi dojazdu do swojego cmentarza komunalnego?

      • 3 0

    • (5)

      Jak sąsiad (Kosakowo) przystrzyże traw to też się obrażasz, że nie przestrzegł jej na Twojej posesji? Gdynia to Gdynia, a Kosakowo to Kosakowo, które odrobiło lekcję i zmodernizowało ulicę Derdowskiego.

      • 15 19

      • prawda w oczy kole? (3)

        Kosakowo korkuje północne dzielnice, a do napraw dróg czy nowych połączeń się nie dokłada

        • 16 12

        • (2)

          Kosakowo powstawiało plomby na Obłużu i Oksywiu?
          Wzgórze Komandorskie też Kosakowo zbudowało?
          Albo Osiedle Nawigator?
          Wieżowce na Żelaznej?
          itp. itd. hipokryto

          • 14 18

          • (1)

            Weź dalej mieszkaj w blokach na polu kapusty i zamilcz.

            • 2 7

            • Fajna odpowiedź. Taka nie za mądra.

              • 2 0

      • Tak tak,cały ruch za pomocą modernizacji

        Derdowskiego wlali po prostu do Gdyni.
        Taka to lekcja odrobiona.

        • 8 1

    • (2)

      Kosakowo jest winne, że zrobiło to, co zrobić powinno, czyli sprzedało ziemie i przyciągnęło mieszkańców :)? Elitarysta widzę, się znalazł. Naturalnym jest, że w okół dużych miast tworzą się miejscowości satelity. Duże aglomeracje to centra handlowe, biznesowe i kulturalne. Albo się do tego dostosują, albo nie - i będą korki, kiedy ludzie będą jechali do pracy i z niej wracali.

      • 4 4

      • komunikacja (1)

        K zapomniało dołożyć się do komunikacji, żeby autobusy jeździły góra co 10 minut - wtedy mieszkańcy może doceniliby buspasy i korzystali z autobusów, a nie stali w korku

        • 8 0

        • Kosakowo dołożyć się jak więcej niż dwa autobusy w ciągu godziny będą do nich dojeżdżać.

          • 0 0

    • Dziękuję

      Dziękuję

      • 0 0

    • Ziemia własnością gminy, to jej sprawa i guzik Ci do tego.

      Baran

      • 6 11

  • Bo były tam tanie mieszkanka (16)

    A paliwko niedługo będzie po 7 zł/litr plus w gratisie koreczki
    Janusze oszczędności haha

    • 22 32

    • (3)

      Twoim zdaniem dla wszystkich z okolicy wystarczyłoby mieszkań w centrum miasta tak? Nikt nie powinien mieszkać na obrzeżach :)

      • 6 2

      • (2)

        to nie sa obrzeża Gdyni, to jest wioska w sąsiadującej wsi w powiecie puckim w gminie Kosakowo.

        • 3 4

        • (1)

          i na tej wiosce mieścina zainwestowała w lotnisko i duży festiwal... to dopiero są Janusze biznesu...

          • 4 1

          • Lotnisko i festiwal to Gdynia Babie Doły.

            • 0 0

    • Przeprowadziłem

      Się tam, nie jestem "twoim. Wymazonym sloikiem" i jezdze autobusem więc wasze paliwo po 6 zł i patrzenie na estakadzie jadąc bus pasem jak ja uszki stoicie w koreczku sprawia mi ogromną przyjemność :)

      • 2 1

    • A może ludzi nie było stać na mieszkania w innym miejscu , a nie chcieli całe życie mieszkać z rodzicami! (2)

      Pomyśl następnym razem zanim coś palniesz bo zabawne to nie było

      • 7 8

      • to tzreba było może pracować ciężej? Mądrzej? czemu tylu ludzi mogło, a ty nie? (1)

        • 5 11

        • byłem doktorem, rzuciłem pracę i poszłem na kase do biedry, by pracowac ciężej i mądrzej.

          Aha a studia kończyłem w akademii paznokcia z wyróżnieniem, doktorat z ryneczku Lidla

          • 6 0

    • (5)

      Bo tam były po prostu mieszkania, w latach 88 jak oddawali całą dzielnicę Pogórze Górne do użytkowania.

      Teraz są tam budowane nowe mieszkania i pojawiają się nowe problemy w infrastrukturze.

      • 15 0

      • (4)

        On miał na myśli te osiedla w polu kapusty we wsi Pogórze powiat pucki, ktorych mieszkańcy są głównym powodem korków tym rejońie.

        • 8 5

        • (2)

          Infrastruktura drogowa tej wsi rozrosła się w bardzo pozytywny sposób w stosunku do tego, co tam zostało wybudowane. Ulica Derdowskiego nie dość, że teraz ma dobrą przepustowość, to jeszcze dodatkowo ją odpowiednio rozbudowują zjazdami.

          Ale ta "wieś" nie ma wpływu na drugi, które są poza jej granicami, w tym przepiękny mostek kolejowy na Starym Obłużu.

          • 7 3

          • z pretensjami do sołtysa waszej wioski a nie do miasta sąsiedniego. Ewentualnie pracy w Kosakowie można poszukać.

            • 3 6

          • Wiecznie zakorkowana Derdowskiego ma świetną przepustowość...

            Ciekawe

            • 8 1

        • tzw.sloikowo

          • 2 1

    • No tak, przecież każdy wolałby zamiast 60m2 i ciszy za oknem wybrać 35 m2 i wieczny hałas bez kawałka zieleni :)

      • 3 2

    • wypisujesz glupoty!

      • 4 10

  • Buspas dla 194 (10)

    Takie rzeczy tylko w Gdyni - buspas tylko dla jednej linii autobusowej - 194. Zresztą przebudowa też nieprzemyślana bo przy zjeździe z estakady w ulicę Kwiatkowskiego przy kościele (w stronę Pogórza) i tak będzie zwężenie do jednego pasa. Korek w miejscu zwężenia tak i tak będzie.

    • 187 22

    • (2)

      Byłeś na tej budowie??? Tam nie będzie żadnego zwężenia, specjalnie rozszerzyli wszystko w stronę wieżowców żeby zmieścić tam dwa pasy bez zwężeń.

      • 0 0

      • Codziennie

        Codziennie tam jeżdżę. Jadąc od Gdyni, przy kościele z dwóch pasów na Estakadzie (OK, jeden jest wyłączony, co jest kolejnym absurdem) przy kościele robi się jeden, potem dochodzi dojazd z Unruga i dalej są dwa, ale na zjeździe z estakady i tak będzie korek.

        • 2 0

      • Na zjeździe z estakady ma być bodaj zwężenie do jednego pasa właśnie,

        • 1 1

    • Czy to tak trudno nauczyć się jazdy na suwak ? (2)

      • 10 10

      • (1)

        Jazda na suwak ma rację bytu w przypadku drogi z ciągłością przejazdu, gdzie pojazdy nie muszą zatrzymywać się z powodu warunków wynikających z ruchu drogowego, w tym świateł czerwonych.

        • 11 1

        • a światel niebieskich juz nie?

          • 1 0

    • dla K i 128

      • 3 0

    • Ale rozumiesz że może być jedna linia i jej 10 kursów na godzinę albo 10 różnych linii z jednym kursem? Wtedy powiesz że dla 10 się opłaca? A zawsze można zrobić 70 linii czemu nie...
      Poza tym linii może przybyć - rozumiesz to?

      • 13 15

    • to się na nią przesiądź

      • 1 7

    • Każdy ma prawo nią jechać.

      • 6 10

  • podstawą korków nie są mieszkańcy od Szperka w kier Rewy tylko od lat zaniedbana

    infrastruktura drogowa w Gdyni. Wystarczyło pobudować droge tam, gdzie Meksyk i pociągnąć ją w stronę Kosakowa. To, że się miasto bedzie rozwijało to było wiadomo, to że wszyscy w centrum się nie zmieszcza ,tez było wiadomo, to że gmina będzie się budować, bo Gdynia jest za droga, to było wiadomo, ale od 20 lat Szczur nie wybudował kawałka nowej drogi. Co za problem zbudować tunel na przedłużeniu Władka IV tam gdzie Multimedia mają siedzibę?? przecież to już zakładał Wenda i Kwiatkowski w swoich planach.. ta ulica to docelowy tunel z wylotem na Oksywiu. To w latach 20 o tym wiedzieli i przewidywali rozwój a Szczur nie wiedział, ze trzeba odkorkowac północne dzielnice właśnie tunelem?? wywalia kasę na lotnisko, doniczki, biegi a na tunel nie ma kasy? prze 20 lat??? łopatka by go już dawno wykopał. Miasto musi się rozwijać i albo będzie wycinać Park Krajobrazowy albo zasiedlać ościenne gminy..tylko, że najpierw infrastruktura powinna być a potem dopiero deweloper a nie odwrotnie. Dwie drogi i sprawa rozwiązana, poza tym droga przez kosakowo to skrót do Pucka czy na Hel bo Morksa stoi, hutnicza stoi a te dwie drogi nie należą do Kosakowa..należą do Gdynia a ona coś w tej kwestii robi??? nie

    • 6 1

  • bus pas dla 1 autobusu to jeszcze nic..

    w Gdyni w UM powstało samodzielne stanowisko ds...buspasów...ile mamy ich w mieście i czym się różnia od pasa dla samochodów, że aż trzeba mieć osobnego człowieka do tego?? kolejne ciepłe stanowisko..

    • 1 0

  • A kiedy zaczną przebudowę ul. Unruga? (1)

    Też pewnie wcisną bus pasy ale niech chociaż te dziury zlikwidują bo to tor przeszkod

    • 20 0

    • i droga rowerowa baaaardzo by się tam przydała.

      • 0 0

  • To nie skrót (1)

    To nie skrót, dla mnie to droga po dziecko do szkoły. Teraz muszę jeździć dookoła.

    • 4 2

    • Aga, wytrzymasz 2 tygodnie....

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane