- 1 Pod prąd uciekał przed policją (160 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (485 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (60 opinii)
- 4 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (507 opinii)
- 5 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (127 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (293 opinie)
Porządkują teren pod Nową Warszawską
Na budowie linii tramwajowej Nowa Warszawska pojawił się już ciężki sprzęt. Operatorzy porządkują teren pod inwestycję oraz organizują jej zaplecze. Budowa nowej linii tramwajowej, która połączy aleje Havla i Adamowicza, pochłonie ok. 60 mln zł. Termin oddania do użytku został zaplanowany na wiosnę 2023 r.
Czytaj więcej: 60 mln zł za budowę Nowej Warszawskiej. W środę umowa
Co ciekawe, wyłonienie wykonawcy nastręczyło wiele trudności. Nastąpiło to dopiero w czwartym przetargu. Powód? Składane wcześniej oferty znacząco wykraczały poza zaplanowany budżet.
Dla przykładu - w postępowaniu przeprowadzonym w styczniu 2020 r. najtańsza ze złożonych ofert opiewała na kwotę ok. 62,7 mln zł. Tymczasem budżet inwestycji wynosił ok. 38 mln zł.
Czytaj więcej: Czwarte podejście do przetargu na Nową Warszawską
Oficjalne rozpoczęcie budowy linii Nowa Warszawska nastąpiło w połowie lutego. Mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska mogą już dostrzec pierwsze efekty prac. Na terenie inwestycji pojawił się ciężki sprzęt budowlany, którego operatorzy plantują ziemię i usuwają kolejne drzewa oraz krzewy.
- Roboty koncentrują się obecnie na uporządkowaniu terenu. Organizowane jest także zaplecze budowy. Pierwsze prace drogowe prowadzone będą na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką. O ile pozwolą na to warunki atmosferyczne, rozpoczęcie robót drogowych planowane jest na drugą połowę marca - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje inwestycję.
Nowa linia tramwajowa połączy istniejące linie, biegnące wzdłuż alei Havla oraz Adamowicza. Na jej trasie o długości ok. 2 km zostaną zlokalizowane cztery przystanki. Najbardziej skorzystają z niej mieszkańcy Ujeściska, którzy zyskają alternatywę dla stojących w korkach autobusów.
Wbrew pierwotnym koncepcjom sprzed wielu lat, w trakcie realizacji inwestycji nie planuje się budowy jezdni samochodowej wzdłuż torowiska. Na otarcie łez kierowców, w harmonogramie prac znalazła się budowa nowego odcinka drogi, który powinien znacznie odkorkować Ujeścisko. Mowa o brakującym fragmencie ul. Piotrkowskiej, której zachodni kraniec włączy się w ul. Lawendowe Wzgórze na Szadółkach.
- Jeśli nie wystąpią żadne opóźnienia, harmonogram całej inwestycji przewiduje zakończenie robót w listopadzie 2022 r. Nowa linia tramwajowa uruchomiona zostanie w I kwartale 2023 r. - uzupełnia Zakrzacka.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-06 22:06
Cóż, będzie tanio, i będą się potem kruszyć płytki chodnikowe, krawężniki, może a spod nich będzie wyrastać trawa, a po kilku latach te płytki oraz asfalt zaczną pękać i grunt zapadać się w raz z płytkami. Inne materiały wykończeniowe też będą niskiej jakości. Taka jest smutna prawda.
- 6 2
-
2021-03-07 10:26
Dojazd z Jasienia (Osiedle Jasień) do centrum przez Morenę vs Chełm - który wariant bedzie szybszy? (1)
Pomijając to że najlepsza by była szybka linia wzdłuż AK.
- 1 0
-
2021-03-07 10:32
patrząc na odległość (Morena vs Chełm) i czas dojazdu przez Morenę - wariant przez Morenę będzie szybszy
- 0 0
-
2021-03-07 06:38
Powinni (1)
Połączyć hawla że starogardzką i ten kawalek starogardzkiej 2 pasy do obwodnicy więcej korzyści by było .ale ja tu nie rządzę.
- 13 4
-
2021-03-07 08:34
Cieszymy się że nie rządzisz.
- 2 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.