• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poważne zmiany w ruchu w Matarni. Kamery pomogą kierowcom?

Maciej Naskręt
2 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Planowany zakres zmian na zdjęciu wykonanym z lotu ptaka. Poniżej ul. Budowlanych. Planowany zakres zmian na zdjęciu wykonanym z lotu ptaka. Poniżej ul. Budowlanych.

Spore zmiany w ruchu szykują się w Matarni dla kierowców. W związku z budową przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej samochody pojadą objazdem. Korki są niemal pewne.



Mapa dotycząca zmian w ruchu w Matarni. Mapa dotycząca zmian w ruchu w Matarni.
Od 6 maja 2014 r. kierowcy jeżdżący ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku muszą się liczyć z dużymi utrudnieniami w ruchu. Tego dnia o godz. 9 całkowicie zamknięty zostanie ok. 200-metrowy odcinek ul. Budowlanych, w miejscu jej przecięcia z linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Objazd poprowadzony zostanie sąsiednią ul. Jesienną.

Całkowite zamknięcie przejazdu ul. Budowlanych na wysokości budowy PKM związane jest z realizacją w tym miejscu przystanku PKM Matarnia, który zlokalizowany będzie w wąwozie, 8 metrów pod powierzchnią obecnej drogi. Nad przystankiem wybudowane zostaną aż cztery obiekty inżynieryjne - dwa wiadukty drogowe (jeden w ciągu ul. Budowlanych, drugi będzie dojazdem do pobliskiej bazy jednej z firm), kładka dla pieszych oraz kładka technologiczna (dla biegnących w tym miejscu instalacji wodociągowych, gazowych i ciepłowniczych).

Czy odczuwasz utrudnienia w ruchu w związku z budową PKM?

Do tego dodać trzeba jeszcze cztery wiaty przystankowe, skrywające klatki schodowe z zejściami i windami, prowadzącymi na przystanek PKM (po dwie z każdej strony ul. Budowlanych) oraz parking dla 140 samochodów i 60 rowerów. Warto też dodać, że budowany przez PKM nowy wiadukt drogowy na ul. Budowlanych będzie posiadał aż cztery pasy ruchu, aby w przyszłości - jeśli będzie taka potrzeba - miasto Gdańsk miało możliwość poszerzenia całej ul. Budowlanych do dwóch pasów w każdym kierunku.

Prace budowlane przy ul. Budowlanych trwają już od połowy 2013 r. W tym czasie wybudowano już te konstrukcje węzła integracyjnego Matarnia, które można było wykonać bez ingerowania w pas drogowy. Najbardziej uciążliwe dla kierowców prace wykonawca przełożył na wiosnę 2014 r., gdyż zamykanie ul. Budowlanych zimą i skierowanie całego ruchu na dość stromy w tym miejscu objazd, w warunkach zimowych skończyłoby się komunikacyjnym paraliżem.

Również obecnie, chociaż cały objazd będzie gotowy już do 30 kwietnia, zmiany w organizacji ruchu PKM wprowadza dopiero po majowym weekendzie - tak, aby nie utrudniać mieszkańcom weekendowych wyjazdów za miasto. Także pierwszego dnia po długim weekendzie - czyli w poniedziałek, 5 maja - nie będzie jeszcze zamknięta ul. Budowlanych, ponieważ w związku z powrotami do pracy, tego dnia z pewnością będzie wzmożony ruch na drogach.

Zamknięcie obowiązywać będzie do końca 2014 roku. W związku z tym przez kolejnych siedem miesięcy kierowcy mogą spodziewać się tu większych niż dotychczas korków. Aby choć trochę ułatwić kierowcom wybór, czy jechać do pracy i domu ul. Budowlanych, czy też wybrać alternatywną trasę, PKM zamontuje w miejscu objazdu dwie kamery internetowe (przeniesione z al. Grunwaldzkiej, gdzie prace i utrudnienia już się kończą). Dzięki transmisji online - na stronie PKM: http://cam.pkm-sa.pl/ - przed wyjazdem z domu/pracy każdy będzie mógł "na żywo" sprawdzić, czy tworzą się korki i jak duże utrudnienia w ruchu powodują.

Relacja z dnia otwartego budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Matarni.

Poznaj także dzieje średniowiecznego kościoła w Matarni, w pobliżu którego wiedzie trasa PKM.

Miejsca

Opinie (102) 4 zablokowane

  • dlaczego zamkneli Słowackiego do Banina? (6)

    O ile pamiętam władze upierały się, że zamknięcie tego odcinka było spowodowane tym że ma powstać 2 pas startowy w poprzek istniejącego pasa.Oczywiście nikt z urzędników pewnie nie wiedział że można było wtedy poprowadzić tunel pod przyszłą płytą lotniska i trasę doprowadzić do Banina.Wtedy nie byłoby codziennych korków na rondzie turbinowym .A teraz dobudowali PKM to ciekawy jestem jak teraz powstanie ten drugi pas startowy ???

    • 56 15

    • Kpisz chyba (2)

      znasz jakieś lotnisko, które zezwoliłyby ze względu bezpieczeństwa na jakikolwiek tunel pod pasem lotniska ?!

      Gdańsk byłby wymarzonym miejscem dla uśmiercania wszelkich niewygodnych na tym świecie ;) furgon-pułapka załatwiłby każdy lądujący samolot.

      • 1 13

      • są na świecie lotniska, pod których pasami i terminalami przechodzą drogi, linie kolejowe, tunele metra (1)

        i jakoś nie ma lamentu.

        • 15 1

        • oho, minus się musiał pojawić, to pojawi się lista dla niedowiarka:

          istniejące tunele drogowe pod pasami startowymi: Leeds (Victoria Avenue pod drogą startową 14/32), Manchester (Wilmslow Rd pod pasami 05L/23R, 05R/23L), Paryż - Orly (Av. de Paris pod drogą startową 08/26), Paryż - de Gaule (A1 pod drogami startowymi 09L/27R, 09R/27L). Pod lotniskami Orly i Charles de Gaule masz także linie metra, a w przypadku ostatniego - stację TGV (linia kolejowa przechodzi pod pasami 08L/26R i 08R/26L). Jeszcze mało? to przeskakujemy na drugą stronę Atlantyku. Atlanta - droga 10/28. W Fort Lauderdale planowana jest inwestycja przedłużenia pasa. Jego koniec ma się znajdować nad linią kolejową i autostradą. Nawet Amerykanie, wychowani z myślą o czającym się w każdej toalecie Arabie tylko czekającym na stosowną chwilę do wysadzenia użytkownika jego własnymi gazami mają i budują kolejne tunele pod pasami startowymi. Tylko u nas się nie da, "bo nikt tak nie robi"

          • 4 0

    • drugi pas startowy to były stare plany, w dodatku bez większego sensu

      natomiast na zamknięcie dawnej Słowackiego miała wpływ rozbudowa terminala

      • 11 3

    • Raczej na wiele nie liczyc. Może następne pokolenie się doczeka...

      • 11 3

    • Tego nie wiedzą nawet najstarsi górale.

      • 20 3

  • Jak ktoś mieszka w Osowie a pracuje np. na Matarni, przy Auchan czy koło Szadółek - to ch,,,ja mu pomoże PKMka i inne

    Jak ktoś mieszka w Osowie a pracuje np. na Matarni, przy Auchan czy koło Szadółek - to ch,,,ja mu pomoże PKMka i inne kombinacje.
    I nie piszcie tu mądrale, żeby przesiąść się na komunikację miejską.
    Któryś z Was próbował kiedyś dostać się z Osowy do Auchan, Fashion House i podobnych lokalizacji komunikacją miejską ?! To jest dramat. Będę jeździć autem bo muszę.

    • 9 0

  • do narzekaczy ktorym to podobno zamknieto Slowackiego przy lotnisku, (5)

    drodzy parafianie, ten odcinek Slowaka byl od zawsze TYMCZASOWY, wiec nie mozecie miec pretensji ze sie przywzwyczailiscie do tymczasowego rozwiazania :) ps, polecam przesiadke na PKM

    • 6 8

    • a z czego się mam przesiąść

      dokąd i po co mam tą koleją jeżdzić - nie bardzo kumam, do pracy dojeżdżam do centrum PKM i tak mnie tam nie dostarczy

      • 0 0

    • (3)

      Nie każdy do pracy zabiera tylko słuchawki.

      • 4 2

      • nie każdy do pracy zabiera 18 ton żwiru i zagęszczarkę (2)

        kłopot w tym, że większość sobie nie wyobraża ruszenia tyłka inaczej niż własnym autem.

        • 1 6

        • zaskocze cie (1)

          Dużo ludzi MUSI jeździć do pracy autami.

          • 3 2

          • wiem, że dużo musi

            ale jeszcze większej ilości osób wydaje się, że musi. Widzę po swoim biurze.

            • 4 0

  • buu korki (1)

    smuteczek.

    rowerem do skm i czytam sobie książkę w biznesklasie. czasem z menelami, ale nie zawsze jest tak źle. no i tanio.

    • 1 2

    • buu

      i nagle sru

      • 1 1

  • Czy stać będzie nas na utrzymanie PKM? (7)

    Budowana z wielkim rozmachem PKM przynosić będzie straty, czy stać województwo pomorskie na dofinansowanie tej kolei?
    Koszt przejechania 1 km przez pociąg to kwota rzędu 30 zł a dla porównania tramwaju o podobnej pojemności 7,5 zł. Niestety władze uparły sie na kolej zamiast na dwusystemowy tramwaj.
    Nie stać w Trójmieście od wielu lat nas na usamorządowienie SKM to niby jak ma stać na utrzymanie PKM.

    • 43 62

    • Co do usamorządowienia SKM (3)

      Gdańsk jak najbardziej na to stać tylko dlaczego ma ciągle wykładać kasę za Gdynie, która pieniądze woli wydawać na lotnisko w Kosakowie.

      • 18 6

      • de bilku (1)

        100 mln wlasnej kasy na lotnisko w Kosakowie porownujesz do setek milionów z dofinansowania??? Może porównaj do 800 mln na stadion który co roku generuje 10 mln strat albo do 500 mln na rozbudowe lotniska w Gdańsku ( kiedy się zwróci? nigdy!)
        Stad 100 mln w porównaniu do miliardów ładowanych z kasy państwa ( bądź z UE - ale tez z rozdania rządowego bo to nie Bruksela decyduje na co wyda Polska) to zaledwie tyle co parking przy PGE Arena.

        • 1 3

        • gdyńska logika: UE wydała na lotnisko w Gdańsku pół miliarda, to my wywalajmy tyle samo

          • 0 2

      • bredzisz....

        na co stac Gdansk bylo widac gdy pojawila sie kwestia wspolnego biletu na komunikacje miejska.... wizja utraty zdolnosci kredytowej zmrozila budynia

        • 9 4

    • TRAMWAJ

      A kto z lotniska chciałby jechać 2godz do centrum tramwajem? Furmanka byłaby jeszcze tańsza:)
      Ten chory pomysł był lobbowany przez jakąs grupę związana z UM w Gdańsku do momentu rozpoczęcia budowy PKM... Może juz warto jednak przestać?

      • 19 6

    • ...

      Dla uściślenia, koszt przejechania 1km przez szynobus, to ok 15zł.
      Więc nie podawaj nieprawdziwych danych.
      1km dla EZT to ok 25zł

      • 16 1

    • Bzdury

      Nigdy komunikacja miejska nie jest dochodowa.
      A tramwaje dwusystemowe miały być jedynie na odcinku Brętowo-Strzyża.

      • 28 7

  • autobus (2)

    Czy kiedyś pomyślą w zkm żeby puścić autobus z Wrzeszcza przez Słowackiego na Karczemki? Czy już zawsze trzeba będzie się przesiadać ze 110 na 167 a potem na 157 (czyli 2 razy). Może warto by zmodyfikować trasę 157 lub 167 skoro jest już kolej?

    • 7 1

    • i żeby częściej jeździły autobusy w tamtym kieruku... (1)

      bo wracając z pracy nie da się zwłaszcza w okresie letnim wejśc do autobusu... A swoją droga czy działkowcy wracający z działek musza koniecznie wracac okolo 14.00 czy 16,00 razem z innymi, którzy wracają z normalnej pracy?

      • 5 0

      • Kiedyś w kościele słyszałem rozmowę na temat linii 167. I którymi liniami należy wracać z działki bo są pełne.

        • 0 0

  • korki na Budowlanych zawsze bedą...

    Na waską ulicę, bez pobocza i chodnika, zjeżdzaja sie przez budowlanych do Słowackiego samochody z trzech praktycznie ulic:Nowatorów, Budowlanych i Kartuskiej...Jak nie ma byc korków - jaka to przepustowosc? Wystarczy jedno"wąskie gardló"...

    • 4 1

  • Światła na Słowackiego (3)

    To jakiś dramat! W ciągu ostatnich 6 miesięcy korki na Słowackiego diametralnie się pogorszyły. ZAWSZE jest korek w dół na odcinku leśnym przed skrzyżowaniem z Potokową, nawet poza godzinami szczytu. A w godzinach szczytu? Wyjeżdżam spod domu na Złotej Karczmie tylko po to, by stanąć w zaczynającym się już na rondzie Kaczmarskiego 5 kilometrowym korku. Wracając- to samo. Jest to dziwne, zwłaszcza zważywszy na fakt że przez kilka tygodni po otwarciu Trasy Słowackiego średni czas jechania ze Złotej Karczmy do skrzyżowania z grunwaldzką wynosił 13 minut. I to o 8 rano. Teraz taki wynik tylko w nocy :/

    • 25 6

    • (1)

      Kierowcy są sami sobie winni. Jeżdżą jak łamagi, ruszać nie potrafią. No ale kiedy i gdzie mieli się nauczyć. Na kursach przygotowujących do zdania egzaminu? A wystarczy czujnie ruszać NARAZ spod świateł i już będzie lepiej. Druga sprawa to nie wjeżdżanie na skrzyżowanie, gdy nie ma miejsca na zjazd

      • 12 3

      • co za przygłupy minusują? żle napisane czy jak?

        • 5 0

    • tristar

      Działa jak szatan

      • 13 0

  • Kamery służą do

    kamerowania. Nie poprawy bezpieczeństwa, pomagania kierowcom i innych propagandowych pseudo pomysłów.

    • 7 2

  • wlepiej by metro w Trojmiescie zbudowali (1)

    • 2 2

    • byłoby droższe niż w Warszawie

      piaski nasączone wodą jak gąbka. Może w przyszłości uda się zbudować linie tramwajowe w płytkich tunelach, ale na razie nie ma o czym marzyć.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane