• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje estakada rowerowa dla odważnych

Maciej Naskręt
3 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zobacz budowę wiszącej ścieżki rowerowej w ciągu ul. 3 Maja w Gdańsku.



Po lewej linia tramwajowa, a poniżej z prawej - tory kolejowe. Środkiem, po estakadzie, pojadą rowerzyści. Wrażenia widokowe będą gwarantowane. Zwiedziliśmy budowę kilometrowej drogi rowerowej, która powstaje w ciągu ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.



Powstająca droga ma dokładnie 996 m i od 2 do 3 m szerokości. Pobiegnie od ul. Kolejowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Biskupiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, na odcinku od ul. Kolejowej do ul. Hucisko wraz z przejściem dla pieszych. Będzie częścią dłuższej trasy dla rowerów, łączącej Pruszcz Gdański z Sopotem i Gdynią.

Droga będzie wiodła po dwóch estakadach. Pierwsza, o długości ok. 100 metrów, znajduje się na wysokości budynku Urzędu Pracy. Natomiast druga estakada, nieco krótsza, jest już wykonana przy przystanku tramwajowym na wysokości Dworca PKS. Obie powstają nad skarpą, między linią tramwajową, a stacją kolejową Gdańsk Główny.

Jak powstają nowe estakady dla rowerów? Żelbetowe podpory obu obiektów zostały wpuszczone we wcześniej wykonane studnie z kręgów żelbetowych na głębokość 1,5 m i wystabilizowane. Natomiast nocą potężny dźwig, ustawiony na jezdni ul. 3 Maja, przenosi prefabrykowane - 15-tonowe - płyty żelbetowe nad trakcją tramwajową z miejsca składowania, czyli jezdni, na właśnie podpory.

Rowerzyści pokonujący w przyszłości ten odcinek drogi zobaczą widok na Stare i Główne Miasto Gdańska.

Nawierzchnia nowej drogi będzie się różniła w zależności od podłoża. Na estakadach pojawi się czerwona żywica epoksydowo-poliuretanowa. Z kolei na pozostałych odcinkach drogi, wiodących po gruncie, pojawi się warstwa ścieralna z betonu asfaltowego koloru czerwonego.

Jak oceniasz budowę tej estakady rowerowej?

Przewidywany termin zakończenia robót to kwiecień 2013 r. - Jesteśmy na półmetku budowy. Wykonawca wyprzedza nieco harmonogram i jeśli będziemy mieli lekką zimę pozwoli roboty zakończą się na początku przyszłego roku - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest inwestorem ścieżki w ciągu ul. 3 Maja.

Wykonawcą budowy ścieżki rowerowej jest firma Skanska, która za realizację tego zadania otrzyma ok. 2,95 mln zł.

Nowa droga pozwoli rowerzystom skrócić trasę podróży, np. między Siedlcami a Wrzeszczem. Zamiast jechać przez ul. Podwale Grodzkie, jak czynią to teraz, pojadą właśnie przez ul. 3 Maja.

Inwestycja na ul. 3 Maja jest realizowana i finansowana w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013. Koszt całego projektu oszacowano na kwotę ok. 87 mln zł. Nieco ponad połowę tej sumy sfinansuje Unia Europejska. Do tej pory z projektu powstały drogi rowerowe m.in. w ciągu ul. Wyzwolenia, ul. Rybińskiego czy w kierunku Stogów.

Czy gdańska estakada rowerowa będzie budzić mniej kontrowersji niż estakada rowerowa w Gdyni?. Oby.

Miejsca

Opinie (288) 6 zablokowanych

  • Następne pieniądze (12)

    wyrzucone w błoto!!!!Jak to łatwo wydawać na bzdury publiczne pieniądze!!! Zwłaszcza że tyle innych , podstwowych problemów jest nierozwiązywalnych z powodu braku kasy!!
    Proponuję odpowiedzialność personalną za kretyńskie decyzje urzędnicze. Zobaczymy czy znajdzie się odważny który wyda 2,5 mln zł na kilometr ścieżki rowerowej wtedy kiedy w szpitalach brak leków na leczenie chorych , bo o papierze toaletowym czy mydle nie wspomnę, bo jego brak to norma.
    Myślę także , że kilometr takiej jaka jest pokazana na zdięciu , będzie kosztowała wielokrotność tych 2,5 mln zł,i ktoś wreszcie powinien beknąć za topienie pieniędzy w bezsensownych zachciewajkach .

    • 16 26

    • EF (1)

      Zacznij coś robić, a nie tu się żalisz! Startuj na radnego i coś zmień jak Ci nie odpowiada,

      • 12 6

      • Zamierzam

        A zaczynam od uświadamiania tych którzy niczym ślepe kocięta nie wiedzą na jakim świecie żyć im przyszło, a egzystują tylko dzieki litościwej mamie.

        • 6 3

    • nakłady na wzrost ruchu rowerowego (7)

      mają bardzo wysoką efektywność, głównie dzięki temu, że pozwalają na zaoszczędzenie dużych wydatków na leczenie i opiekę nad osobami zapadającymi na choroby cywilizacyjne: depresję, choroby układu krążenia i inne wynikające z siedzącego trybu życia. Na pewno nakłady na budowę tego ważnego elementu infrastruktury transportowej miasta się zwrócą z nawiązką.

      • 11 6

      • Spytaj się Holendra , lub Belga (6)

        czy woli kolejna ścieżkę rowerową , czy wydłużenie terminu spotkania ze specjalistą lekarzem o rok i zapomnieniu o tym , że wiele lat opłacał składki na ubezpieczenia zdrowotne.Wierz mi ,że urzędnik który śmiałby przedstawić taką alternatywę na drugi dzień miałby spakowane manele i szukał pracy.To nie ten poziom. Nie stać nas na fanaberie.
        Najważniejsze to zachować zdrowy rozsądek i opowiednią kolejność.

        • 5 4

        • przedstawiam argumenty społeczne (5)

          a nie indywidualne. Lekarzowi, który by mi przepisywał tabletki lub operację zamiast wskazać możliwości zapobiegania problemom z układem krążenia przy pomocy regularnej aktywności fizycznej nie ufałbym tak jak ty nie ufasz jakimkolwiek urzędnikom.

          • 2 6

          • Nie klep formułek wykutych z podręcznika fanatycznego rowerzysty (4)

            aby uprawiać sport ,na potrzeby zapobiegania chorobom układu krążenia , nie potrzeba wydawać ogromnych pieniędzy z państwowej kasy.Zwłaszcza , że brak ich na podstawowe potrzeby bieżące. Popatrz ile matek nie może podiąć pracy zawodowej , bo wynajęcie opiekunki przekracza jej możliwości finansowe, a przedszkola nie ma .

            • 5 5

            • rozumiesz argumenty czy tylko prowokujesz minusy? (3)

              • 0 3

              • szkoda odpowiadać (2)

                jak widzę nie dociera do ciebie nic oprócz własnych "argumentów".
                Cześć

                • 2 2

              • czy korzystasz z lustra? (1)

                przejrzyj się w nim, to pomaga

                • 0 0

              • Co on z tym lustrem ???

                Narcyz jakiś czy co?????

                • 0 1

    • i jeszcze dzieci w Afryce

      głodują przecież. Tyle zła na świecie...

      • 9 4

    • A Budyń w tym roku zamknął dotacje dla inwalidów na sprzęt rehab. taki jest kochany. Tylko najsilniejsze jednostki coś dostaną, resztę zakopać...

      • 1 0

  • Brawo!!

    Czekam jeszcze na ścieżkę wzdłuż ulic Nowolipie, Rakoczego - Potokowa, Bulońska

    • 10 2

  • Fajna inwetsycja, ale nie zapomnijcie o JASIENIU :) (1)

    Ciekawy pomysl i z chęcią skorzystam z tej ścieżki.

    Ale wciąż czekam na rowerowe połączenie Jasienia z centrum miasta. Dobudujcie brakujący odcinek ścieżki rowerowej wzdłuż Kartuskiej od Emaus (Łostowickiej) do okolic kościoła na Jasieniu - mieszkańcy Jasienia czekają na to z niecierpliwością :)))

    • 9 4

    • dużo sensowniej byłoby ja puścić wzdłuż AK a nie Kartuskiej

      • 0 1

  • co za id... to wymyślił (3)

    podpory, wiadukty - przecież to kosztuje mega duże pieniądze. po prostu Pan prezydent GD jak i osoby decyzyjne nie wiedzą już na czym d... im jeździ. kolejna pożyczka w banku, wzrost zadłużenia miasta a zimą nie ma na odśnieżanie. gratuluję pomysłu.

    • 17 15

    • misiu, przy takim myśleniu (2)

      niedługo w tym kraju nie będzie pieniędzy na finansowanie opieki nad ludźmi mającymi trudności z poruszaniem się bez kul, wózków napędzanych elektrycznie i innych "balkoników" zapobiegającym utracie równowagi. Wskaźnik efektywności nakładów na dobrze wybrane projekty rowerowe jest dużo wyższy niż potrafisz sobie wyobrazić.

      • 4 2

      • W tym kraju (1)

        już nie ma na na to pieniędzy. Więc wydawanie ich na "projekty rowerowe"jest obecnie nie uzasadnione ekonomicznie i zwykłą rozrzutnością.Eliminowanie istniejących niepełnosprawnych z życia publicznego poprzez brak odpowiedniej infrastruktyry na rzecz ułamka procenta społeczeństwa uprawiającego sport rowerowy jest conajmniej egzotyczne.

        • 5 4

        • na rowerach jeździ więcej niepełnosprawnych

          niż na wózkach inwalidzkich. Taka droga może służyć i tym i tym.

          • 0 2

  • żelbet

    rozumiem ze to konstrukcja z żelu i betonu?

    • 2 9

  • Trochę ktoś się na jednostkach nie zna (1)

    najpierw "zwiedziliśmy (...) kilkukilometrowej (...)", aby za chwilę ogłosić, że kilka kilometrów to 996m :/

    • 2 2

    • Po pierwsze jest napisane "kilometrowej" ;)

      A po drugie budując 996-cio metrowy odcinek buduje się kilkukilometrową drogę, bo tej odcinek jest jej częścią i ją współtworzy.

      • 3 0

  • Droga bardzo potrzebna

    Miliony wyrzucone w kosmos.

    • 11 8

  • Asfalt jest duzo tanszy (2)

    Dlaczego klada te czerwone wynalazki jako nawierzchnie dwa lata i odprysnie jak miedzy media markt a strzyza - to czerwone sie do niczego nie nadaje hjalp

    • 6 4

    • ktos musi zarobi

      ale rowerkowi juz maja kisiel w gaciach i wielka podniete

      • 2 7

    • bo to by barany widziały, że to ścieżka ;)

      tzn. piesze barany.

      • 1 2

  • nienawidzę rowerzystów! (1)

    • 11 13

    • napisz jeszcze, że cykliści są chamscy, aroganccy i tamują ruch

      ale ze śmiechu nie pęknę, bo generalnie jazda na rowerze przyczynia się do tego, że generalnie nie pękam

      • 4 4

  • Oczywiście budują coś zuełnie zbędnego tam gdzie nie ma na to miejsca po nieziemskich kosztach! (1)

    A później skomlenie że nie ma na inwestycje.
    Pomijam fakt że droga będzie narażona na skrajne warunki pogodowe i drgania a wiuęc szybko remont. Do tego oniżej są dwie scierzki rowerowe w tym samym kierunku.

    Sytacja dokładnie jak z misia i Dyzmy.

    • 11 14

    • o kosztach drążenia tunelu pod Wisłą nie wspomniałeś?

      zapraszam na dyskusję o kosztach budowy ekranów akustycznych wzdłuż Słowackiego.

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane