- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (772 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (306 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (434 opinie)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
Powstaną wiadukty i tunele pod linią kolejową na Oruni i Lipcach
Projektanci przygotowali koncepcję przejazdów bezkolizyjnych nad linią kolejową łączącą Gdańsk z Tczewem w dzielnicach Orunia i Lipce. O propozycjach mieszkańcy będą mogli porozmawiać z ich autorami już 5 grudnia.
Podkreślmy, że koncepcja to punkt wyjścia do późniejszego projektowania. Na tym etapie miasto nie jest w stanie podać więcej szczegółów. Jedno ma być jednak pewne - zostaną wybrane te propozycje, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu.
O problemie z przejazdem przez torowisko na Oruni pisaliśmy wielokrotnie. Po raz pierwszy w lutym 2014 r., kiedy nasza czytelniczka nagrała, jak przez ponad dwie minuty na przejazd oczekuje karetka pogotowia.
W wyniku prac projektantów powstało aż pięć propozycji przejazdów bezkolizyjnych przez linię kolejową na Oruni i Lipcach. Znikną natomiast dotychczasowe przejazdy w poziomie torów.
Przejazdy na Smętnej i Sandomierskiej do zamknięcia
Zacznijmy od tego, że jeśli miasto podejmie się budowy bezkolizyjnych przejazdów, to zniknie przejazd dla samochodów w poziomie torów na ul. Smętnej i ul. Sandomierskiej .
Co mieszkańcy dostaną w zamian? Projektanci w pierwszym etapie widzą realizację wiaduktu w ciągu ul. Serbskiej i ul. Nakielskiej . Umożliwiałby on przejazd między ul. Małomiejską a ul. Równą . Droga miałaby przekrój jednej jezdni - po jednym pasie w każdą stronę - o szerokości 3,5 m. Swobodnie poruszałyby się tam m.in. pojazdy ciężarowe. Minusem tego rozwiązania jest brak możliwości zjazdu do Traktu św. Wojciecha.
W miejsce dotychczasowego przejazdu na ul. Smętnej pojawi się dla pieszych przejście podziemne, którym będzie można poruszać się m.in. pomiędzy dwoma peronami przystanku Gdańsk Orunia. Natomiast na ul. Sandomierskiej przejście podziemnie już nie powstanie. Będzie trzeba poruszać się nowym wiaduktem.
Dodatkowo projektanci proponują obiekt mostowy w miejsce przejazdu na ul. Równej. . Jadąc od strony ul. Smętnej kierowcy wjeżdżaliby na rondo, a stamtąd pod nowy wiadukt kolejowy w kierunku centrum Gdańska. Zachowana byłaby ważna dla aut ciężarowych skrajnia - 4,5 m.
Do rozważenia w tej części projektu pozostaje także budowa przejazdu pod linią kolejową w rejonie ul. Ukośnej i połączenie ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha.
Film archiwalny z 2014 r.
Nowe połączenia ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha
Projektanci wskazują także, że problemy mieszkańców mogłyby rozwiązać dwa dodatkowe tunele na Lipcach. Pomysły jednak będą odłożone na później. Pierwszy z tuneli miałby powstać w rejonie ul. Niegowskiej. Zastąpiłby przejazd w poziomie jezdni. Mogły by tam poruszać się pojazdy ciężarowe.
Drugi obiekt pod torami powstałby na wysokości ul. Bocznej. Tu jednak przejazd miałyby wyłącznie auta osobowe i dostawcze, których skrajnia nie przekraczałaby wysokości 3,5 m.
Obwodnica Oruni i Lipiec
W dalszej perspektywie rozważana może być także budowa małej obwodnicy Lipiec i Oruni. Budowa tej drogi miałaby sens tylko wtedy, gdyby się okazało, że ulice: Żuławska i Smętna nie byłyby w stanie obsłużyć ruchu po zakończeniu obu etapów.
Obwodnica pobiegłaby równolegle - ok. 300 m na wschód - do ul. Żuławskiej po terenach rolniczych od planowanego tunelu w rejonie ul. Niegowskiej do ul. Równej.
W sprawie planowanych inwestycji przewidziano spotkanie z mieszkańcami. 5 grudnia o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 16, przy ul. Ubocze 3, odbędzie się spotkanie informacyjne w sprawie planowanej budowy bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej.
Miejsca
Opinie (149) 4 zablokowane
-
2017-12-03 17:11
tunel
tunele znów się pojawiły znaczy się wybory w przyszłym roku ha ha ha
- 5 3
-
2017-12-03 17:02
Brawo Gdańsk. Gdynia nawet w planach nie ma tylu tuneli, nie mówiąc o bardzo potrzebnym między Hutnicza a Morską
- 14 2
-
2017-12-03 16:42
Wszędzie gdzie się da...
powinny być tunele i wiadukty, żeby w miarę możliwości zminimalizować ryzyko wypadku. Na orunii to już wogole. A oni chcą robić przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie.
- 12 5
-
2017-12-03 15:18
Haha (2)
A jak tam w Gdyniowie? Mieście z morza i marzeń? Tak samo w sferze marzeń tunel na ul. Puckiej? I znów gryzoń 99% poparcia...
- 64 13
-
2017-12-03 16:37
My w Gdyni jesteśmy na etapie zaplanowania planowanych planów w przyszłym planie.... :)
Nie ma mowy,żeby Gdańsk wyprzedził Gdynię w planowaniu , nawet w Tokyo tyle nie planują co u nas,....
- 27 2
-
2017-12-03 15:36
u nas szczur musi dokończyć lotnisko. potrzeba 60 baniek.
- 22 1
-
2017-12-03 16:26
K ktos kypil te kilkanascie hektarów
W gdansku nie ma przypadkow,jak w rasiji
- 4 10
-
2017-12-03 15:43
30 lat temu powinno to byc zrobione a nie na etapie projektow wielkie larum szkoda ze tak pozno
- 16 5
-
2017-12-03 15:33
Rzadko tam bywam ale popieram goraco. Widuje z pociagu rzedy oczekujacych aut i zniecierpliwionych pieszych i rowerzystow
- 16 3
-
2017-12-03 15:27
Nareszcie . Chociaż mieszkam w Gdańsku to współczuję Gdynianom którzy stoją w korkach bo pociąg jedzie .(pół miasta stoi bo pociąg jedzie)
- 19 5
-
2017-12-03 15:23
Brak połaczenia Równej z Traktem to jakiś absurd.
Chcą cały ruch z przejazdów na Gościnnej i Sandomierskiej przepuścić przez Małomiejską?
- 24 7
-
2017-12-03 15:04
Dobrze, ale to pędzącego świata bardzo daleko (1)
Świat (Azja, Ameryki) uciekają namale i całej Europie.
- 24 34
-
2017-12-03 15:14
Piłeś? Nie pisz!
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.