• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie naziemne przejście przy dworcu w centrum Gdańska

Maciej Naskręt
31 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Na Podwalu Grodzkim, na wysokości dworca kolejowego,  powstanie przejście dla pieszych. Wciąż nie wiadomo w którym miejscu: przed przystankami, pośrodku, czy na ich końcu.
  • Gdyby przejście wytyczono na wysokości widocznych na zdjęciu betonowych kwietników, obudowy wejścia do tunelu sprawiłyby, że piesi nie mogliby wejść na przystanek.

Przed dworcem głównym PKP w centrum Gdańska powstanie przejście naziemne przez ul. Podwale Grodzkie. zobacz na mapie Gdańska Choć pojawi się dopiero za kilka lat i na razie nie wiadomo dokładnie gdzie, jedno jest pewne: piesi nie będą już spychani do tunelu podziemnego.



Jak oceniasz powstanie przejść dla pieszych na Podwalu Grodzkim?

Kilka dni temu władze Gdańska podpisały umowę na dofinansowanie inwestycji w infrastrukturę, przyznane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Planowane inwestycje opisaliśmy w osobnym artykule, ale teraz wracamy do pomysłu na uczynienie ważnego miejsca w centrum Gdańska bardziej przyjaznym dla mieszkańców.

O konieczności budowy w tym miejscu naziemnego przejścia dla pieszych mówi się od dawna. Po raz pierwszy pisaliśmy o tym już przy okazji budowy Forum Gdańsk, która wymusza wykonanie dodatkowego skrzyżowania na Podwalu Grodzkim, tuż obok budynku dawnej przychodni - dzisiaj Hotelu Central. Niezbędna w tym miejscu nowa sygnalizacja świetlna sprawi, że dodatkowe przejście dla pieszych nie spowolni dodatkowo ruchu aut.

Obecnie rozważane są dwa-trzy warianty lokalizacji przejścia.

Możliwe lokalizacje przejść dla pieszych na przeciwko dworca. Przejście najniżej na mapie umieszczone jest "za" przystankiem, choć powinno ono powstać kilkanaście metrów w stronę środka przystanku. Możliwe lokalizacje przejść dla pieszych na przeciwko dworca. Przejście najniżej na mapie umieszczone jest "za" przystankiem, choć powinno ono powstać kilkanaście metrów w stronę środka przystanku.
Pierwsze zakłada jego usytuowanie w rejonie baru KFC. Nie wiadomo jednak, gdzie dokładnie pojawi się przejście: obok przystanku, czy przebiegnie przez jego perony. Zaletą tego rozwiązania byłby jednak szybszy ruch tramwajów, gdyż światła przed planowanym przejściem wystarczyłoby skoordynować z tymi przed Zieleniakiem, czyli stworzyć zieloną falę.

Przejście w tym miejscu byłoby atrakcyjniejsze dla pieszych wychodzących z SKM-ki i kierujących się w stronę Stoczni Gdańskiej i ECS.

Drugi wariant mówi o lokalizacji przejścia dla pieszych na przeciwległym krańcu przystanków tramwajowych. Minusem tego rozwiązanie byłyby opóźnione odjazdy tramwajów. Dlaczego? Motorniczy musiałby pokonać sygnalizację przed pasami, a następnie na skrzyżowaniu Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich.

Z tak zlokalizowanego przejścia najchętniej korzystaliby idący od strony lub w kierunku ul. Rajskiej i centrum handlowego Madison, a także kierujący się w stronę ul. Garncarskiej.

Na decyzję w sprawie lokalizacji przejścia trzeba czekać.

- Inwestycja prowadzona jest na styku terenu miejskiego i kolejowego. Obecnie trwają uzgodnienia magistratu z kolejarzami. W obecnej chwili nie możemy przesądzić co do ostatecznej lokalizacji wspomnianych przejść. Ponadto zarządca dworca chce prowadzić jeszcze własną inwestycję - rozbudowę dworca - mówi Aleksandra Dulkiewicz zastępca prezydenta Gdańska.
Inżynierowie ruchu, przyznają że trudno im ocenić na tę chwile skutki wyznaczenia przejścia.

- Na razie trudno w obecnej sytuacji cokolwiek przesądzić. Analizujemy wykonanie przejść - ucina Tomasz Wawrzonek.
Na tę chwilę pewne jest, że na realizację "zebry" w rejonie dworca miasto będzie miało jeszcze trzy pół roku. Środki udzielone z RPO na ten cel muszą być wykorzystane do końca 2020 r.
Warto jednak zauważyć że duże miasta coraz bardziej rozumieją, że muszą ułatwiać życie pieszym, przez lata traktowanym jako zło konieczne. Warszawa już zdecydowała, że na swoim najważniejszym skrzyżowaniu w Śródmieściu, a więc na rondzie łączącym Aleje Jerozolimskie i ul. Marszałkowską wytyczone zostaną naziemne przejścia dla pieszych. Dziś muszą oni schodzić do przejścia podziemnego i wędrować kilkusetmetrowym korytarzem wokół ronda.

Opinie (680) ponad 10 zablokowanych

  • (139)

    Kogoś nieźle pogięło. Już teraz korki sięgaj Opery, jak zrobią kolejne światła to sięgną Sopotu.
    No ale developer budujący hotel zapłacił to mu urzędnicy pójda na rękę.

    • 713 321

    • Bardzo dobry ruch! (21)

      Czyżby ktoś zaczął myśleć?

      1) W MIEŚCIE należy się poruszać głównie komunikacją MIEJSKĄ - i to dla niej powinien być priorytet ułatwienia
      2) Ohydne estakady, dodatkowe pasy, parkingi, ułatwienia sprawiają że... korki się się potęgują wskutek rosnącego ruchu aut ("nowa estakada+parking to zasuwam gratem zamiast tłuc się tramwajem") - a przynajmniej nie maleją - ludziki jadą na rynek, do centrum samochodzikami, jak na wsi zamiast korzystać z komunikacji miejskiej

      ps. Kiedy demontaż ohydnej estakady na Elbląg?

      • 19 29

      • korki potęguje rozwalenie linii kolejowych a nie poszerzanie ulic. Jeśli rozbierzesz tory to nie dajesz w zamian nic kierowcą którzy skorzystają z nowo wyremontowanej drogi.

        • 0 0

      • (12)

        Kiedyś może pojmiesz iż komunikacja miejska też stoi w korkach, a to przejście jest planowane ze szkodą dla np. ruchu tramwajów.
        Ludzie jadą samochodem bo tramwajem jest dłużej i gorzej. Bo np trzeba stać w korku (w samochodzie chociaż sobie posiedzisz).

        • 18 13

        • Otóż to (4)

          "Ludzie jadą samochodem bo tramwajem jest dłużej i gorzej. Bo np trzeba stać w korku (w samochodzie chociaż sobie posiedzisz)."

          Dlatego tak jak pisałem - w MIEŚCIE powinien być priorytet dla komunikacji MIEJSKIEJ - zwiększając przepustowość linii, tworząc bus-pasy itp: tak by tramwajem, autobusem było szybciej.
          A auta? A ch... z autami - kto chce niech stoi w korku, to nie tu powinny pójść wysiłki - dokładanie bowiem pasów wcale nie zmniejsza korków a po prostu zachęca kolejnych do przesiadki na własne auto.
          Mając do wyboru 2x szybszą komunikację (dzięki bus-pasom) lub 2-4x wolniejszy przejazd autem (zmniejszenie ilości dostępnych pasów dla aut - przeznaczone na bus-pasy) ludzie w MIEŚCIE wróciliby do komunikacji MIEJSKIEJ - ale musi być zarówno kij (nie walczymy z korkami aut a nawet wprost przeciwnie) i marchewka (bus-pasy, szybka i... tania (dotowana) komunikacja).

          • 6 5

          • bus pasy wcale nie rozładowują korków wręcz przeciwnie - trzeba tworzyć alternatywne drogi bardzo dobrze je oznaczyć i przekierowywać ruch, ponadto SKM ma także za zadanie rozładowywania ruchu ot chociażby do Oksywia gdzie możnaby rozładować ruch samochodowy/autobusowy, warto patrzyć na ruch samochodowy dokąd kierowcy najchętniej jeżdżą i w jakich porach i starać się robić na tej podstawie przekierowania - ale to jest chyba zadanie dla TRISTAR nieprawdaż ?

            • 0 0

          • Typowy bełkot biedoty z tramwaju (1)

            Ale jak się pracuje w osiedlowej biedronce to się nie rozumie potrzeb innych ludzi

            • 4 7

            • Człowiek zarzucający innym, że "nie mają samochodu" chce podkreślić swój status majątkowy. I podkreśla - że nie stać go na zamieszkanie w dobrze skomunikowanym miejscu...

              • 3 1

          • Zwiększenie priorytetu dla tramwajów przez budowę skrzyżowań kolizyjnych ze światłami dla tramwajów.
            Albo zwiększenie przepustowości autobusów stojących na czerwonym na buspasie.

            Bo ktoś ma tunelofobię, to inni będą cierpieć w korkach.

            • 2 4

        • zwłaszcza SKM stoi w korkach (3)

          • 4 5

          • (2)

            Ale aby dojść do SKM w Gdańsku Głównych musisz iść tunelem. A przecież tunel jest be.

            • 3 2

            • (1)

              A byłeś tam kiedyś?

              • 0 0

              • Byłem i ?

                • 0 0

        • kiedy wreszcie przyjmiesz, ze te swiatla powstaja z powodu zbudowania nowej drogi (1)

          tzw. nowego Podwala Grodzkiego idacego w tunelu od Huciska do Torunskiej.

          Pierwotnie nie planowano tu przejscia dla pieszych, ale uznano, ze skoro juz sie zatrzyma samochody, to niech ci biedapiesi ida.

          TO NIE JEST INWESTYCJA PRO-PIESZA. To jest tylko skuteck uboczny kolejnej inwestycji dla samochodow.

          • 3 0

          • Przejście piesze przy KFC?

            • 0 0

        • Wobec tego proponuję na wszystkich jezdniach dwu lub trzypasmowych zrobić bus pasy i problem z głowy

          • 2 0

      • (4)

        ale ja chce jeździć po mieście autem, brzydzę się komunikacją miejską.

        • 9 9

        • (2)

          To stój w korkach, (jeszcze) wolny kraj

          • 8 7

          • Na szczęście posłowie, włodarze i rządzący też jeżdżą autami (1)

            • 0 4

            • Wypożyczymy ze Słupska Biedronia na kolejną kadencję, ale będzie kwik ;)

              • 1 0

        • masz prawo

          ale to nie znaczy, ze wszyscy maja sie hrabi zrzucac na dostatnie zycie

          • 3 0

      • ohydne Citi Forum (1)

        Ohydne to jest Citi Forum. Estakadę można odnowić i nie będzie szpeciła.A jest bardzo przydatna.

        • 6 2

        • tak, powiesic sie jeszcze jakies ozdoby choinkowe

          Po co ta estaka w sytuacji wybudowania za 2,5 MLD zlotych drog jakie mialy wyniesc ruch ze Srodmiescia...

          • 0 1

    • Nie potrafisz nawet przeczytać ze zrozumieniem "Warto jednak zauważyć że duże miasta coraz bardziej rozumieją, że muszą ułatwiać życie pieszym, przez lata traktowanym jako zło konieczne." ale ppieprzyć o płaceniu urzędnikom potrafisz.

      • 0 0

    • za korki odpowiadają kierowcy aut (2)

      zatem kogo gnębić kierowców czy pieszych? Jasne, że kierowców!

      • 2 2

      • (1)

        Za korki odpowiadają kolizyjne skrzyżowania spowalniające ruch. Trudno zrozumieć iż więcej czasu zajmuje zatrzymanie samochodu i jego ponowne ruszenie niż przejazd bez zatrzymania.

        • 4 1

        • to prawda jeżeli puścilibyśmy zwiększony ruch ulicą Do Studzienki ulica Miszewskiego po prostu osiągnęłaby apogeum korka a Grunwaldzka byłaby spowalniaczem ruchu samochodowego.

          • 0 0

    • Przecież to jest norma w rozwiniętych krajach (34)

      Spójrzcie na zachód. Odchodzi się od dominacji samochodu i ułatwia się poruszanie po mieście pieszym

      • 55 29

      • na zachodzie masz kilka obwodnic i alternatywnych dróg którymi możesz dotrzeć do innych dzielnic (18)

        omijając centrum. Tutaj mamy dwie - tunel i przez centrum i obie w godzinach szczytu są za*ebane

        • 21 8

        • (17)

          Na zachodzie jeździ się rowerami, a w Polsce jak w lesie, wszędzie samochodem i później płacz, że ludzie umierają w korkach, że trzeba wdychać smog.

          Przestańcie być dziadami i wpuście trochę świeżego powietrza, czas wyrzucić postkomunizm na śmietnik i zacząć epokę nowoczesności.

          • 16 17

          • (8)

            No nie gadaj że jak mam jed sgo dnia rozwieźć 2 dzieci do szkoły i przedszkola, być na Chełmie, Zaspie, Sopocie, Gdyni i we Wrzeszczu u klienów i w urzędach to jeden dzień się wyrobię. Ale na zachodzie tam - dzieciaki na ramę i jeździmy po sądach, urzędach i klientach. Bzdura.

            • 8 10

            • (7)

              Są ludzie, którzy bezwzględnie potrzebują samochodu do pracy. 9 na 10 zmotoryzowanych do tej grupy nie należy.

              • 12 5

              • (6)

                Jakieś konkretne badania, czy własne widzimisię ideologiczne?

                BO to mi pachnie lewacka myślą społeczna.

                • 7 8

              • statystyki zatrudnienia (5)

                nie sadze, aby przecietny pracownik biurowy, ktory parkuje samochod pod praca o 8 rano i odjezdza o 16.15 potrzebowal samochodu do pracy.

                Wszyscy studenci parkujacy wokol PG czy UG to rozumiem tez nie sa w stanie sie uczyc bez Golfa II?

                • 9 1

              • (4)

                Rozumiem, iż na studiach dziś uczą iż poważne badania naukowe to prywatne opnie studentów.

                Inżynieria drogowa to nauka ścisła, a nie gdybanie czy wróżenie z fusów.

                • 0 2

              • (3)

                Uczą, że w dzisiejszych czasach, z tym dostępem do mediów i badań (choćby na researchgate), średnio ogarnięty szympans znajdzie potwierdzenie radykalnej przewagi liczby przejazdów bez pasażera w stosunku do wszystkich innych.

                • 2 0

              • (2)

                Ale jakie to ma znaczenia dla tezy ze przeciętny pracownik biurowy nie potrzebuje samochodu dla dojazdów do pracy.

                • 0 0

              • On mierzy innych swoją miarą (1)

                • 0 0

              • Gorzej - odnoszę wrażenie iż na bzie takich niezweryfikowanych naukowo teoryjek usiłuje się obecnie planować ruch drogowy w Gdańsku.

                I otrzymujemy potworki jak ten tutaj dyskutowany.

                • 1 0

          • (6)

            Czyli uważasz, iż ludzie na zachodzie pokonują wzniesienia (takie jak na Chełm) rowerami?

            Albo pędzą na rowerach w deszczu i śniegu?

            • 8 3

            • (3)

              W Szwecji Danii Holandii zawsże świeci słońce i nigdy nie pada ?

              • 4 0

              • (2)

                Wystarczy popatrzeć w Gdańsku na statystyki rowerowe, aby poznać pogodę. Nikt normalny nie będzie rowerem jechał do pracy w deszczu czy śniegu.

                A ze nie wiadomo jaka będzie pogoda, więc przy planowaniu komunikacji miejskiej w Gdańsku branie roweru pod uwagę nie jest możliwe.

                • 1 2

              • (1)

                Jesteś upośledzony ? W Danii Szwecji Holandii jest to możliwe ale w gdansku nie ???

                • 3 0

              • Ale czemu dyskutujesz z faktami. Popatrz na liczniki rowerowe, zrozumiesz, iż Twoje wyobrażenie iż ludzie w zimie, czy w deszczu jeżdżą w Gdańsku rowerami jest błędne.

                Odpowiedzi na pytanie czemu ktoś w zimie rozsądnie wybiera samochód od roweru jest oczywista dla każdego kto nie jest ślepo zapatrzony w rowerek.

                • 0 2

            • tak, to wlasnie sugeruje (1)

              Zapraszam do Bristolu.

              PS. Wiesz, ze mozna np. miec rower z silnikiem elektrycznym? Albo skladany? W jedna strone (z gorki) rowerem, w druga jedziesz sobie autobusem, a zlozony rower zajmuje tyle, co mala walizka podrozna.

              • 3 1

              • Bez wątpienia można, ale i tak w takim wypadku rower niczego nie zmieni w planowaniu miejsca w komunikacji miejskiej. Bo miejsce dla Ciebie w zbiorkomie i tak musi zostać policzone.

                • 2 1

          • Tak trudno ci zrozumieć to co napisałem?

            Januszu, pomyśl chociaż czasem w swoim smutnym życiu

            • 2 2

      • Porównanie z Zachodem.. (8)

        Co do porównania z Zachodem to różnica jest taka, że w większości miast masz siatkę ulic rozchodzących się promieniście od centrum, a u nas jest dolny taras z głównym ciągiem w postaci al.Zwycięstwa/Grunwaldzkiej/Niepodległości/Zwycięstwa i fragmentarycznymi alternatywnymi ciągami typu Chłopska/Rzeczpospolitej czy Rakoczego, i dlatego kazde dodatkowe światła czy przejście dla pieszych zaburzy płynność ruchu bardziej niż w tych mitycznych "zachodnich" miastach.
        Wprowadzenie w gdańskich warunkach dodatkowych świateł będzie powodowało ZNACZĄCE pogorszenie stanu istniejącego. Tyczy się to również tramwajów i autobusów, niestety.

        • 27 22

        • (2)

          zgadzam się z powyższym, porównywanie Gdańska z "Zachodem" jest idiotyzmem!
          Trójmiasto nie posiada infrastruktury, która udźwignęłaby te reformy. Najpierw miasto powinno ostro zainwestować w komunikację miejską, porządne rozkłady, węzły przesiadkowe, parkingi na obrzeżach, nowe tabory, by zachęcić kierowców do przesiadki na komunikację miejską.
          W Gdańsku sytuacja wygląda odwrotnie, robi się wszystko żeby przeszkodzić kierowcom w poruszaniu się po mieście autem, zakazy zakazy zakazy
          a jednocześnie nie ma dnia, żeby tramwaj się nie wykoleił, parkingi drogie jak piernik i to w centrum do którego musisz dojechać stojąc korku, autobusy jadą wedle własnego rozkładu ( oszukać Tristar) nie ma dobrych połączeń komunikacyjnych , które umożliwiłyby przejazd bez przesiadek np z Moreny na Przymorze, brak skomunikowania bo jak skomunikować wieczne spóźnienia, każdy przewoźnik sobie rzepkę skrobie i trwoni kasę z biletów i ich podwyżek bo wiecznie nie ma kasy na nowe tabory

          • 6 2

          • Zgodze sie, ze komunikacja jest daleka od idealu

            nie wiem jednak, kto wam wmowil, ze komunikacje na swiecie jest gdzies idealna.

            Poza tym, mamy okreslone zasoby. Albo sie inwestuje w drogi (to jest to, co robi glownie Gdansk) albo sie inwestuje w komunikacje (patrz: co Gdansk powinien robic).

            Miasto juz dawno oddalo walke o przyjazne miasto walkowerem. Ale jak sie dziwic, jak wiekszosc jelopoew decydujacych o czymkolwiek w tym miescie nigdy nie uzywa komunikacji miejskiej, a spora czesc z nich nawet nie mieszka w Gdansku. Jak maja dbac o jakosc zycia w Gdanku, skoro dla nich wazne jest, aby nie stac w korku na wyjezdzie do domku za miastem.

            • 2 2

          • W Gdańsku nadal nie da się zrobić jednego biletu na ZTM/SKM w cenie biletu ZTM.
            Nie da się też puścić SKM co 5/6 minut.

            A to rozładowałoby trochę komunikację miejską w Centrum.

            • 7 0

        • (4)

          Jadąc z Wrzeszcza/Brzęźna/Nowego Portu na Chełm nie ma się wyjścia i trzeba jechać przez Śródmieście.
          Także dzięki tym, co zablokowali budowę Nowej Politechnicznej i Drogi Zielonej.

          • 14 7

          • bredzisz

            Z Wrzeszcza:
            - Jaskowa Dolina - Rakoczego - Lostowicka
            - Zolnierzy Wykletych - Rakoczego - Lostowicka
            - Do Studzienki - Sobieskiego - ...

            Do tego mozna tez przejechac (choc duzo mniej wygodnie) przez okolice GUMedu.

            Z Brzezna - zapraszamy do tunelu, Sucharskiego, POG i albo trakt sw. Wojciecha, albo obwodnica i W-Z.

            Kto powiedzial, ze jadac samochodem masz miec prawo jechac absolutnie najkrotsza trasa.

            Zapraszam do Londynu.

            • 2 1

          • (1)

            Można jechać przez Jaśkową/Rakoczego/Nowolipie

            albo Sobieskiego/Schuberta/Nowolipie

            • 0 3

            • Z Brzeźna/Nowego Portu ?

              A Sobieskiego - czemu nie jest zrobiona jako łącznik miedzy dzielnicami?

              • 5 1

          • Nie koniecznie. Możesz jechać przez Cygańską po płytach, potem wbić się w Cichą i zaoraną przez dewelopera Malczewskiego, po kostce Na Zboczu i jak zaiweszenie wytrzyma możesz jechać dalej. Takimi drogami bocznymi równoległymi do głównej można zjechać całe Trójmiasto do Pruszcza. Problem taki że ich w ogóle nie robią. Kup sobie Jeepa - w sam raz na gdańskoe drogi.

            • 10 0

      • (5)

        Ok. Proponuje spacer (pieszy) z Dworca PKP np do Wrzeszcza. Codzinnie

        • 37 31

        • bredzisz (4)

          Nikt nie mowi o tym, aby po calym miescie poruszac sie TYLKO pieszo.

          Mowa jednak o tym, zeby dystans do kilometra (10 minut) mozna bylo bezpiecznie, szybko i przyjemnie przejsc. Zarowno jak sie ma 8 lat, jak i 80. Miasto planowane dla zrowych fizycznie 20-latkow w samochodzie nie jest miastem przyjemnym do zycia.

          • 49 11

          • (3)

            Zobacz jak długi jest Gdansk i śmieszne jest opowiadanie bajek iż można po Gdańsku poruszać się pieszo.

            Powodzenia w dotarciu z Chełma do Wrzeszcza, gdy skutecznie zakorkuje się tramwaje takimi pomysłami jak to przejście naziemne. Pozostanie jedynie samochód, bo stanie w nim w korku jest przyjemniejsze niż stanie w korku w tramwaju.

            • 18 23

            • jestes tak zlosliwy, czy po prostu masz uszkodzony rozum?

              Przeczytaj jeszcze raz, to co napisalem powyzej.

              A potem jeszcze raz.

              Nigdzie nie mowie, ze nalezy likwidowac mozliwosc poruszania sie samochodem. Nalezy jednak tworzyc alternatywy. Nawet kosztem tych, ktorzy poruszaja sie samochodem, bo do tej pory to jedynie robiono w druga strone.

              I drogi ptysiu - tam swiatla i tak powstana. Dlaczego? DLA SAMOCHODOW, bo zostanie dodane skrzyzowanie z tzw. Nowym Podwalem Grodzkim (poszukaj, poczytaj, wroc i przepros).

              Jesli te swiatla maja miec tragiczny skutek dla wszystkich pasazerow, to znowu w Gdansku chciano zrobic loda kierowcom i koszty poniosa wszyscy inni.

              zal mi was.

              • 5 0

            • nie ma czegoś takiego jak chełma (1)

              • 9 8

              • "ustalenia normatywne Komisji Standaryzacji Nazw Geograficznych przewidują dla dopełniacza nazwy gdańskiej dzielnicy końcówkę -a. "

                • 12 1

    • Bardzo dobra decyzja, (29)

      korki były są i będą i nie dla tego,ze przybędzie jedno potrzebne przejście.Świateł tam jak ....narobił więc jedne więcej lub mniej nie robią różnicy.Poza tym tunel dla tzw pieszych w szczycie pęka w szwach,więc najwyższy czas cos zrobić i w tym kierunku.Czasy "podziemia" już dawno minęły,czas na powierzchnię.

      • 100 73

      • widać że nigdy nie jeździłeś samochodem (11)

        jedne światła koło galerii Bałtyckiej powodują czasem korki sięgające przymorza

        • 22 22

        • To nie światła powodują korki, tylko te tłumy jadące do galerii. (1)

          • 4 1

          • Tam są 3 pasy i każdy zapchany

            • 1 0

        • (5)

          z całym szacunkiem, ale chyba nie rozumiesz jak działa ruch w mieście i jaka rola w tym świateł.

          • 15 9

          • (3)

            Rolą przejść kolizyjnych jest generowanie zbędnych korków i zbędnego czasu marnowanego na czekanie na zielone aby przejść na drugą stronę ulicy.

            Ale skoro ideolodzy nie szanują czasu pieszych....

            • 17 16

            • Hehehe dobry żart :) (2)

              Mistrz urbanistyki! "Rolą przejść kolizyjnych jest generowanie zbędnych korków". No nie wierzę. Bo to piesi generują korki! :D Kocham Cię!

              • 16 14

              • (1)

                Owszem generują - kolizyjne przejścia dla pieszych = zbędna zatrzymanie ruchu samochodów i mniejsza płynność ruchu.

                Stąd błędem jest brak przejść podziemnych na Grunwaldzkiej we Wrzeszczu

                • 5 9

              • a jo zech myslol, ze to ino samochody robio korki

                ale jak guppi

                • 4 0

          • Pojeździj kiedyś po mieście to też zrozumiesz

            Bo póki co wydaje ci się że rozumiesz

            • 6 8

        • Tak, na pewno nigdy nie jeździł samochodem. (1)

          Skąd się biorą tacy ludzie jak Ty?

          • 4 6

          • Z kątowni

            Kupa ludzi nie ma prawa jazdy o nie ogarniają samochodu, albo po prostu nigdy go nie mieli więc jak mają jeździć?
            Przejażdżka taksówką się nie liczy

            • 6 2

        • Może sięgają do Sopotu idiot

          • 2 3

      • (12)

        To zobaczysz ten tłum pieszych stojących pod światłami. Powodzenia w czekaniu na zielone w smrodzie zakorkowanej ulicy

        • 65 48

        • nigdzie nie znalazlem informacji o LIKWIDACJI przejscia podziemnego (7)

          Przeciez te przejscia moga istniec rownolegle. Szczegolnie, ze tunel kolejowy polaczony zprzejsciem podziemnym na pewno pozostanie

          • 43 8

          • (6)

            Jak tunel kolejowy pozostanie?. Czemu ma pozostać skoro tunele są takie be?

            Czy to nie hipokryzja?

            • 13 19

            • Nie, to nie hipokryzja. (2)

              Auto jadące 50 km/h hamuje 20 metrów, a pociąg jakieś 200 metrów.
              Wybacz, ale muszę spytać: rozumiesz?

              • 11 11

              • Hipokryzja

                Pociąg jedzie po torach nie po asfalcie, nie jedzie też przejściem podziemnym. Rozumiesz?

                • 1 0

              • do tego nalezy dodac

                - liczba osob w pociagu
                - czas przejazdu pociagu

                I jakby ktos probowal to nie obali tezy, ze stacje kolejowo nie sa miastotworcze. Wokol stacji zawsze jednak powstaje jakies zycie miejskie - sklepy, restauracje, bary.

                Czy przy skrzyzowaniach wielopoziomowych tez?

                • 2 1

            • Hipokryzja

              Hipokryzja, to po co budują tunel przy Muzeum Narodowym . Władzy nie przeszkadza?Trzeba było zrobić tam przejście naziemne, byłoby taniej i przyjaźniej mieszkańcom.

              • 15 6

            • (1)

              bo skakanie po peronach jest niewygodne ;)

              • 19 4

              • Ależ dla Ciebie zrobią specjalne zejścia i wejścia na perony kolejowe, abyś nie cierpiał w tunelu pod tymi torami.

                • 10 11

        • to przez was-blachosmrodziarze (3)

          są wieczne problemy, nie głupio wam tak siedzieć w szrocie i stać w korku gdzie pieszy prędzej idzie jak wy?

          • 32 37

          • Nie :)

            • 1 4

          • (1)

            ped**arzu równie dobrze możesz sobie iść na około, skoro masz czas.

            • 21 26

            • Wypad do swojej gminy za obwodnicę i tam smęcić wójtowi.

              • 27 9

      • tramwaj już teraz mają wieczne opózniania (3)

        to kur.. w ogóle przestaną jeździć.
        Wolę suchą nogą przejść tunelem niż marznąć, moknąć i chu,,, jeden wie co jeszcze

        • 48 23

        • swiatla pojawia sie z powodu budowy nowego podwala grodzkiego

          Przejscie dla pieszych laskawie dodano juz __PO__ decyzji o dodaniu swiatel dla samochodow.

          • 2 0

        • Będziesz mógł chodzić dalej tunelem. (1)

          Po wykonaniu przejścia naziemnego, tunel nie zostanie zlikwidowany.
          Przeczytałeś w ogóle artykuł?

          • 14 6

          • Nie zostanie zlikwidowany szczególnie przy wariancie przejście koło KFC?

            • 2 1

    • (18)

      Czy ktoś w tym Gdańsku myśli? absurdalna decyzja

      • 107 83

      • Absurdalną decyzją to było napisanie przez Ciebie tego komentarza. (16)

        • 23 58

        • Ale czemu? (15)

          Naród w znacznej części niepiśmienny, przyspawany tyłkiem do siedzenia samochodu, niezdolny pojąć doświadczenia krajów zachodnich - które miały kilkadziesiąt lat więcej na analizę sytuacji. Więc jak stawia pierwsze kroki w debacie publicznej, choćby tak nieporadne, to zawsze jest jakaś wartość dodana... Pojeździ po świecie, poogląda, wyrobi się.

          • 26 18

          • Urzekła mnie moja historia - test komunikacji miejskiej przez przyspawanego do samochodu (13)

            A co proponujesz zamiast samochodu?
            Zachęcony m.in. przez trójmiasto.pl wybrałem się z rodziną tą naszą wspaniałą komunikacją miejską z Pruszcza Gd. na Stogi w niedzielę. Pierwszy zgrzyt - nie można kupić biletu 24h przez Skycash, ale był biletomat więc to nie problem. Biedniejszy o 39zł czekałem na autobus który się spóźnił 5minut. Przyjechał tak nabity, że połowa osób została na przystanku. Po odczekaniu 20minut przyjechał następny autobus (także spóźniony) i tym razem udało nam się zabrać.
            Tramwaj - spóźniony, a jakże, z pojedynczym miejscem na wózek. Wstawienie drugiego powodowało zastawienie przejścia. A że wózki jechały 4 to wstawialiśmy i wystawialiśmy je co przystanek.

            Powrót równie zabawny - tramwaj nie wiem czy odjechał kilka minut za wcześnie czy spóźnił się 20. Zajmowanie miejsc przypomniało mi film z promocji karpia w Lidlu. Przepychanki, pyskówki: "gdzie z tą d*pą na mój wózek - połamie cały", "co za baran, gdzie się pcha" - normalnie kwintesencja kwiatu narodu. Na przesiadkę miałem 18 minut, ale niestety nie zdążyłem. Następny za godzinę...

            Autem mam ok. 35km w obie strony. Koszt z opłatą za parking porównywalny, czas przejazdu w obie strony 40minut a nie pół dnia.

            Z taką jakością komunikacji to jedyny sposób, żeby zachęcić ludzi do korzystania z niej, to wprowadzić zakaz ruchu dla wszystkich pojazdów w mieście.

            • 55 12

            • (11)

              Jak się całą kasę ładuje w drogi, a okruchy z tego spadają na inne zadania - to nie ma się czemu dziwić. I tak, nawet najlepsza komunikacja na świecie i tak nie przekona typowego kierowcy na tym etapie do porzucenia samochodu - zawsze będzie jakieś ale. Dlatego wpierw warunki do jazdy samochodem ulegną drastycznemu pogorszeniu (a ulegną - możemy wrócić do dyskusji za 5 lat), proporcje finansowe się w międzyczasie zmienią (to też jest pewne, choćby z racji już dokonanej zmiany priorytetów w ramach projektów europejskich), i uzyskamy względną normalność. Bo to, co się dzieje na polskich ulicach, ie jest normalne dla kogokolwiek, kto przekroczył południową lub zachodnią granicę.

              Podałeś przykład skrajny (notabene - pociągiem do Gdyni Głównej i 10 minut później jesteś na plaży). Też mogę podać przykład skrajny, człowieka mieszkającego naprzeciw Klifu w Gdyni i codziennie jadącego samochodem do pracy na Łużycką. Przez remont. W godzinach szczytu. I pomstującego. O SKM nawet nie ma co wspominać, piechotą czas jest porównywalny. I czego te przypadki skrajne dowodzą?

              W Trójmieście jest prawie 2x tyle pojazdów co w Berlinie. Który też komunikację budował radykalnie, praktycznie od zera (zjednoczenie). Tyle samo, co w skrajnie ekstensywnie zabudowanych, ciągnących się dziesiątkami kilometrów metropoliach amerykańskich. Ten stan jest nie do utrzymania.

              • 18 11

              • (3)

                Zgadzam się z Tobą, że próbka mała - jednak dla mnie wystarczająca, żeby poczekać kilka lat i dopiero spróbować ponownie ;)
                SKM do Pruszcza praktycznie nie dojeżdża i jeszcze długo nie będzie.
                Komunikacja miejska wzdłuż obwodnicy praktycznie nie istnieje - najpierw zjeżdżasz do centrum a potem pniesz się z powrotem do góry. Coś co powinno zająć 5 minut zajmuje godzinę. Dojazdu na przedmieścia praktycznie nie ma - to jak to miasto się rozwinąć? Wstawią po bloku między istniejącymi czy zabudują pozostałe parki?

                • 4 1

              • Otworz prosze google mapy i spojrz na Gdansk (2)

                Dlugie Ogrody, Dolne Miasto, sporo dziur wstydu w Srodmiesciu, Browa, Garnizon, kilka sporych dziur we Wrzeszczu, Pas startowy na Zaspie, ogrodki dzialkowe wzdluz SKM, caly wielki teren miedzy Brzeznem, Letnica, Wrzeszczem i Nowym Portem.

                To sa tereny, ktore dzis stoja odlogiem lub dopiero sa zabudowywane. Jest gdzie budowac miasto. Ale miasto to cos wiecej niz trasa szybkiego ruchu. Z tym, ze oczywiscie trudniej jest zaplanowac dobra dzielnice (z odpowiednia komunikacja mijeska, miejscem na sklepy, uslugi,m moze i biura, place, parki, itp.) a calkiem latwo jest sprzedac kilka dzialek i zbudowac autostrade.

                • 2 1

              • (1)

                W sumie można zabetonować całe miasto bieda-blokami.

                • 5 0

              • Oczywiście, że trudno jest planować co widać doskonale. Tramwaj na Chełm to plany stworzone gdy na Chełmie krowy się pasły. A jakie plany mamy dziś na połączenie z Tczewem, Żukowem czy Kolbudami? I nie chodzi tylko o drogi, lecz także o komunikację miejską. Chyba, że zakładamy, że Gdańsk osiągnął już maksimum swojego rozwoju. Moim zdaniem PKM oraz planowana obwodnica to działania bieżące a nie wyprzedzające epokę planowanie.

                Co do zabudowy terenów leżących odłogiem - jakoś te wciskane na siłę bloki mi nie pasują. Na starych blokowiskach było miejsce na boisko, trawnik etc. Fakt brakuje miejsc postojowych, ale w okno sąsiadowi trudno było spojrzeć. A teraz jak się wychylisz z okna i spluniesz to sąsiad musi okno umyć.

                • 4 0

              • (5)

                Popatrz najpierw na sieć ulic w Berlinie i porównaj ją do nieistniejącej sieci ulic w Gdańsku.

                Później popatrz na to iż Berlin ma bezkolizyjne metro, a Gdańsk jedną linie SKM, bo PKM nie jest koleją miejską.

                No i na końcu zobacz jaka jest w Gdańsku sieć tramwajowa i jak jedna awaria tramwaju paraliżuje miasto,

                No i z ciekawostek sprawdź jaka jest rozległość miasta Berlina i Trójmiasta.

                • 10 5

              • Kogo to interesuje. Komunikacja ma działać i być przyjazna dla pasażerów. (3)

                • 3 2

              • (2)

                Komuni9kacja nie będzie działać jak co chwile ograniczać będą ją światła dla pieszych.

                • 5 3

              • przeciez nie ma potrzeby wstawiania tu swiatel dla pieszych (1)

                jedzie tramwaj - nie idziesz.

                Stosowane, sprawdzone, dziala.

                • 0 1

              • Chciałby to zobaczyć, jak piesi mający zielone światło przez ulicę zatrzymują się aby przepuścić tramwaje.

                • 3 0

              • Metro to nie jest komunikacja.

                • 0 0

              • W Berlinie przedmówca był - czy tylko coś słyszał? Metro (U-Bahn) czy prawdziwa kolej miejsca (S-Bahn) istnieją tam od kilkudziesięciu lat. Owszem, musieli zintegrować komunikację po zjednoczeniu - ale nie budowali jej od nowa. To bzdura.
                A co do przykładów - komunikacja miejska w Gdańsku w wielu miejsca jest po prostu zła. Brak stałych godzin odjazdów, brak integracji taryfowej z SKM. Autobusy jeżdżące dwa razy na godzinę, awarie tramwajów...
                Gdy są nowe inwestycje - to ich realizacja jeszcze bardziej zniechęca do komunikacji. Przypominam nową linię tramwajową i "węzeł przesiadkowy" na Kartuskiej.

                • 16 4

            • to nic

              Spróbujcie z dzielnic południowych (Łostowice, Borkowo, Kowale) dostać się do Gdyni. Autobus, tramwaj, SKM - czas porównywalny do jazdy samochodem, koszt również. Żadnego rozsądnego połaćzenia autobusowego tych dzielnic z PKMką przy Auchan by dojechać do Gdyni PKMką.
              a i nie mówicie, że to nie Gdańsk bo tylko względy natury formalnej przemawiają za tym, że to nie Gdańsk a w rzeczywistości większość mieszkańcó z Gdańska i gdynia "korzysta" pracuje uczy się etc...

              • 5 1

          • Osobiście wolę przejście tunelem - nie muszę czekać, aż łaskawie zielone światło się włączy, bo te nieszczęsne guziczki przy przejściach to średnio działają...

            • 5 0

      • Ależ po co mają myśleć.

        Bardzo dobrze im się wiedzie bez myślenia.

        • 57 29

    • nad ziemią w połowie odległosci pomiędzy Dworcem, a hotelem

      kładka nad ziemią to dobry pomysł !!!!

      • 2 1

    • Przejście musi być nadziemne

      nad ziemią !!!

      • 2 1

    • Korki (4)

      Ktoś Cię przyspawał do fotela samochodowego? Przyjedz się, idź na rolki, podjedź tramwajem zamiast marnować życie na kierownicą samochodu.

      Więcej samochodów = dłuższe korki

      Chcecie mniejsze korki? Bierzcie przykład z Holendrów.

      • 11 10

      • (1)

        Rozumiem iż nie masz samochodu

        • 2 2

        • Iż zaprawdę nie mam...

          • 0 0

      • Tak, tramwajem do Gdyni (1)

        • 5 4

        • do Gdyni to Przewozy regionalne. 21 minut Gdansk Gl. - Gdynia Glowna. 4 zlote

          oczywiscie sa relacje, kiedy to nic nie daje. Gdyby jednak na ulicach byly tylko takie samochody, ktore naprawde jada w relacji, ktora wymusza poruszanie sie samochdoem to nie rozmawialibysmy o korkach

          • 3 1

    • Ale o co chodzi? To jest centrum miasta. (3)

      Jak Ci przeszkadzają korki, to omijaj centrum miast. Polecam, serio.

      • 12 3

      • Szkoda że się nie da matole (1)

        • 3 5

        • podaj prosze relacje, ktora absoklutnie tylko i wylacznie moze byc pokonana tedy

          • 3 1

      • Gdańsk jak widać ma największe centrum w Europie. Rozciąga się od Żabianki po Chełm i od Zatoki po TPK.

        • 4 1

    • przejścia maja być naziemne..

      • 2 1

    • Gdańsk miasto absurdów (3)

      i skorumpowanych urzędników.

      • 26 32

      • I dresiarzy w złomach. (2)

        • 23 10

        • (1)

          i księży w koloratkach

          • 16 7

          • Przynajmniej szczurów nie ma

            • 1 4

    • chyba PO****dolilo do reszty

      • 0 5

    • jak zrobicie to przejśćie to (3)

      będziemy blokować urzędy

      • 12 26

      • Chyba w Kartuzach ha ha

        • 6 2

      • Taaa. Już widzę jak wstajesz od tv. (1)

        • 18 6

        • Ale z piwem, czy bez?

          • 8 2

    • To przestań spaslaku tworzyc korki swoim 20 letnim złomem!Wynocha za miasto z tym złomem! (2)

      • 46 53

      • chciałbyś w to wierzyć zawistny januszku

        • 5 8

      • Co za żenujący poziom konwersacji... Aż żal to czytać.

        • 35 3

    • (1)

      Wsioki nie przyjeżdżajcie furami do miasta ... Nie będzie korków

      • 15 12

      • rzekł Janusz ze składaka

        • 8 8

    • deweloper dał tylko mieszkanko.......

      • 12 10

    • jasne Hotelowi to jak najbardziej potrzebne to przejscie...

      im więcej pieszych tym większy syf będzie wokoło Hotelu.

      • 13 13

    • Bardzo dobra decyzja. Czekamy na wiecej

      • 21 21

  • Co za bzdura

    I w dodatku ciemnym naród nie podziela opinii światłych urzędników (58% w ankiecie przeciwko) trzeba edukować aż do bólu ciemnotę

    • 0 0

  • planowac planowac tyle mozecie !

    mniej gadac wiecej robic !

    • 0 0

  • PO-ryty pomysł jak prawie wszystkie wymyślone przez budynia (14)

    Co jeszcze można spie***yć lub zabetonować do końca kadencji po-parańców

    • 195 164

    • Trzeba przywrócic pieszym miasto a ruch aut wynocha z centrum zacznijcie sie przyzyczajac! (10)

      To juz od wielu lat stosuje sie na zachodzie ale słoiki z prowincji tego nie skumaja bo to dla nich zatrudne.Niemoga przebolec ze 20 letni ich złom niema racji bytu!

      • 20 21

      • (6)

        Kolejny zakompleksiony "jewropejczyk"

        • 21 12

        • kolejny "polak", ktory tak bardzo nienawidzi Rosji, ze implementuje w Polsce wszystkie wzorce sowieckie (5)

          od kultury osobistej, przez kulture prawna po wielkie trasy przelotowe przez miasto.

          Pojedz do tej zlej i zgnilej Europy, a potem pojedz do jakiegos miasta rosyjskiego. Zakladam, ze w Rosji spodoba ci sie.

          • 13 3

          • (4)

            "Polak" pisze sie wielką literą zakompleksiony "jewropejczyku"

            • 4 8

            • w twoim przypadku wystarczy mała (1)

              • 5 1

              • bardziej odpowiednie male w czyli wolak

                • 0 0

            • Ptysiu, napisalem celowo w cudzyslowie, aby moc pokazac, co sadze o "polakach"

              wyzywajacych wszystkoich od "jewropejczykow", "komuchow" i zlodziei.

              Szkoda, ze jak przychodzi co do czego, to zadnej z tych potwazy nie potrafia podeprzec faktami. Wycieraja sobie swoja morde wielkimi frazesami, ale w tak prostej sprawie jak spowolnienie przejazdu o minute sa w stanie wydlubac komus oko.

              • 3 0

            • Płyta ci się zacięła czy po prostu nie masz nic więcej do powiedzenia?

              • 5 2

      • Konserwa

        Dla ciebie ciulu, zbyt trudne jest napisanie dwóch zdań po polsku.

        • 2 0

      • Obódź się i (1)

        Zacznij logicznie myśleć , bo te brednie, które ty wypowiadasz nie mają racji bytu.

        • 0 1

        • kup mnie!

          • 4 0

    • Najpierw dokształc sięnieuku jak wygląda wspólczesny świat

      • 0 0

    • to akurat pomysl na nowa kadencje (1)

      prezydenta Plazynskiego.

      • 5 18

      • Płażyński.....

        czy to ten co udzielał porad prawnych,pozwalał się tytułować "mecenasem" a aplikację zrobił dopiero w tym roku ?.Czy to ten co wczoraj dostał kierownicze stanowisko w Enerdze za zasługi dla pis dzielstwa ?Ojciec był porządnym facetem,szkoda,że synek poszedł na łatwiznę

        • 18 9

  • tramwaje was rozjadą!

    Nie potraficie już chodzić przez przejścia. Zanik naturalnych odruchów, których uczono jeszcze niedawno w szkołach podstawowych. Będzie naturalna selekcja dla gapowiczów i roztargnionych. Ilość ciężkich wypadków z udziałem pieszych rośnie.
    Musi być rozdział ruchu pieszego od pojazdów. Dawniej robiono tunele lub kładki dla pieszych. Teraz bogate kraje budują tunele dla pojazdów. Co wybieramy? Tylko nie ten proponowany przekładaniec!

    • 0 0

  • Wreszcie będzie można przejść jak człowiek na drugą stronę (39)

    Polecam przejści sie z dworca na drugą stronę z wózkiem dziecięcym albo inwalidzkim. A korki będą takie same jak są.

    • 214 292

    • To może deko pomyślunku i przejść się do windy!!!!!!

      • 1 0

    • A może przejście przez tory kolejowe. (7)

      A może przejście przez tory kolejowe na dworcu skoro ma być przez jezdnię.
      Precz z pociągami, precz z samochodami. Ludzie mają chodzić pieszo ,zwłaszcza ci niepełnosprawni.

      • 11 12

      • A ile hamuje pociąg, a ile auto? (5)

        No. To teraz wracaj na lekcje.

        • 2 2

        • (4)

          Pociągi tez maja sygnalizacje świetlną, czemu jej nie zamontować na przejściu kolejowym dla pieszych?

          Przecież tunele dla pieszych to tak wielkie zło.

          • 5 5

          • zauwazyles, ze przy dworcach ./ stacjach kolejowych zawsze tworzy sie troche ciekawego miasta (3)

            jakies sklepy, restauracje, puby.

            Co sie tworzy przy drogach szybkiego ruchu?

            Co do samego tunelu pod torami - jak najbardziej wymaga troche pracy. Chocby schodow ruchomych.

            • 2 0

            • (2)

              fakt - da się coś przekąsić w oczekiwaniu na stojący w korku autobus czy tramwaj.

              Szczególnie iż w Gdańsku przecież nie ma ani knajpek ani pubów.

              • 1 2

              • kfc, mcdonald, krewetka, restauracja w hotelu w dawnej przychodni, druga ktora sie wlasnie otwiera (1)

                byl Pan kiedys w Gdansku?

                • 1 1

              • ok - te dwie pierwsze pozycje kończą dyskusje.

                Co ma Krewetka do Dworca to szczerze nie wiem.
                Tak samo jak bar hotelowy.

                • 1 3

      • Niepełnosprawni nie na dworcu.

        Trolling chybiony. Niepełnosprawni i tak nie dadzą rady wsiąść do pociągów. Sprawni też nie zawsze.

        • 5 5

    • (10)

      Polecam przeciskać się w smrodzie samochodów i tracić czas w stojących w korkach tramwajach.
      Ale skoro ludzie wybierają korki i smród spalin....

      • 23 30

      • No tak... Wybór... (9)

        Górą spaliny a przejście tunelem to ma niby być spacer promenadą w uzdrowisku ?? Co to za myślenie.
        Tam nikt nie chodzi dla przyjemności, tylko z musu, żeby się po prostu przemiescic. To jest zwyczajnie niehumanitarne, puszczać ludzi podziemiem, lub kładką. Przeciez nie wszyscy jesteśmy młodzi i zdrowi, przecież są osoby, którym trudniej się poruszać, osoby z dziećmi w wózkach... Czas najwyższy.

        • 39 17

        • (8)

          No coż - tunelofobia.
          A jak radzisz sobie idąc na dworcowe perony?

          • 21 26

          • Tunelofobia?? (7)

            Często radzę sobie wstrzymując oddech i trzymając torbę przy ciele.
            Idę tunelem gdy muszę.
            tunelofobia bo nie mam przyjemności z wdychania różnych ludzkich i nieludzkich zapaszkow? Omijania żebraków i kombinatorów, i pana ze sznurowadłami, którzy sobie zrobili tam swoje miejsce zarobkowania?
            Jeśli to lubisz i czujesz z tego dumę, to chodź tunelem . Ja gdy nie muszę- wybieram światło dzienne i płaski grunt.
            Czy mam się wstydzić?

            • 21 7

            • on nie czuje potrzeby chodzenia tunelem (5)

              on jedzie samochodem :) i nie zrozumie.

              • 16 5

              • (4)

                Bardzo często tam chodzę tunelem i to rozwiązanie jest idealne w odróżnieniu od czekania jak bydlo na zielone światło i przepychanek na przejściach dla pieszych.

                • 17 13

              • (1)

                Bo powinno być przejscie bez świateł! Mam zamiar przejść, a samochody niech czekają!!!

                • 3 2

              • to zbyt odwazne, ale mogloby to miec sens przy odpowiednim zorganizowaniu ruchu w Srodmiesciu

                np. Otworzenie tunelu pod Motlawa, kierowanie wiekszej liczby samochodow ul. 3-go maja, SKM regularnie do Pruszcza, P&R w Lipcach itp. itd.

                • 1 1

              • Chodzenie tym tunelem to "rozwiązanie idealne"? (1)

                W odróżnieniu od czekania jak bydło na zielone światło?
                Człowieku, dla Ciebie pewnie lepiej jechać wagonem bydlęcym niż klimatyzowaną 1. klasą, która Ciebie obraża.

                • 5 11

              • Zniewolony światłami tłum to dla Ciebie 1 klasa? Współczuje.

                • 5 4

            • A czyli jesteś za likwidacja tuneli pod torami kolejowymi?
              Bo jest dłuższy niż ten pod ulicą.

              • 2 4

    • A co to zmieni? (1)

      A w czym to zmieni poruszanie się wózków z dziećmi lub inwalidzkim .....Na tę kładkę trzeba będzie wejść po schodach i zejść z niej. A nie sądzę,że będą schody ruchome..... po pierwsze zbyt drogie utrzymanie i po drugie dewastacja.

      • 1 1

      • A gdzieś w tekście jest mowa o kładce?

        • 1 0

    • rodzice muszą być z ciebie dumni (2)

      że wychowali taką pipę, która nie potrafi z wózkiem przejść przez przejście podziemne. Te przejścia istnieją od kilkudziesięciu lat

      • 13 20

      • Uuu...

        Powołujesz się na wychowanie i jednocześnie określasz kogoś mianem "pip". Czy widzisz pewna niezręczność, czy tylko sobie gratulujesz trafnej szpili??

        Nie było mowy , że "nie da się " z wózkiem. Jest mowa, że jest trudno, a bywa i że bardzo trudno. I pytanie czy to jakiś wielki dyshonor szukać rozsądniejszej i bardziej humanitarnej opcji? Co w tym złego, skoro robi się coraz wygodniejsze samochody, żeby przejście dla pieszych było też wygodniejsze? Ale w myśl twoich słów możemy zamiast iść do przodu cofać się do dobrych czasów. Sprzed "pip". Nie budujmy toalet w domu, to niszczy charakter!

        • 10 5

      • rodzice muszą być z ciebie dumni

        że wychowali taką pipę, która nie potrafi żyć w centrum miasta bez samochodu

        • 9 7

    • a wiesz ze sa tam windy z których mozna korzystac za darmo??

      • 5 3

    • Przecież są windy. (6)

      • 24 17

      • w ktorym konkretnie miejscu? (2)

        • 4 2

        • Przy empiku i przy schodach za kfc

          • 1 1

        • Przy empiku i przy schodach za kfc

          • 4 1

      • Dla niepełnosprawnych sa

        • 3 2

      • nie ma

        • 6 7

      • żartowniś

        • 11 5

    • Informuje , ze istnieją aż 3 windy pod tunelem . Pozdrawiam

      • 6 4

    • Pro tip

      Tak w tajemnicy między nami to jest taki sekret.
      Ogólnie to można zawsze skorzystać z windy ;)

      • 6 4

    • Przecież są windy

      • 5 2

    • (1)

      Chodziłam wiele razy z wózkiem dziecięcym tunelem i nie było żadnego problemu...

      • 40 18

      • 500+ na łeb padło ?

        • 2 15

    • Spoko, żaden problem :)

      • 7 3

  • BUDOWAĆ PRZEJŚCIA NAZIEMNE JAK NAJSZYBCIEJ !!!!!!!

    Proszę sobie nie ironizować ! - ile trzeba stracić czasu aby dostać się na przystanki tramwajowe pieszemu. Wdać jak jedzie tramwaj z Huciska w kierunku Wrzeszcza, to nawet biegiem nie możesz zdążyć bo ucieka Ci z pod nosa. Należałoby pomyśleć o wpuszczeniu samochodów w TUNEL aby omijały dworzec. W dzisiejszych czasach to jest nie trudne. Wybrać grunt i wykonać tak jak w SOPOCIE na Monte Casino.

    • 0 1

  • A nie

    A nie lepiej jednak przejście podziemne, gzia można usytuować dodatkowe toalety, punkty sprzedaży biletów, informację turystyczną. Przejście naziemne zwiększy ryzyko wypadków. Najlepsze usytuowanie tego przejścia to przedłużenie dolnego wyjścia z holu dworca. Przy takim natężeniu ruchu pojazdów to jedyne rozwiązanie.

    • 0 1

  • Budować i na nic się nie oglądać i tych oszołomów wożących tylko cztery litery nie słuchać !.

    Budować te przejścia jak najszybciej. Piesi aby dostać się na przystanki muszą tracić sporo czasu. Przez te pioruńskie schody i obijanie się pasażerów na tych schodach powinno dawno no zniknąć. Kierowcy mogą sobie postać jak chcą sobie dalej te cztery litery wozić. Od Huciska aż pod Zieleniak wykopać tunel dla samochodów. Natomiast na wierzchu powinna być tylko przestrzeń dla komunikacji miejskiej jak: tramwaje, autobusy, taksówki, i auta do obsługi okolic dworca.

    • 0 2

  • NIEnie (1)

    NIEnieNIEnieNIEnieNIEnieNIEnieNIEnieNIEnie. ile razy to trzeba powtarzać? za tą kasę można by przerobić tak fajnie istniejące przejście podziemne że ludziska będą sobie tam zdjęcia robić. porządne zejścia/zjazdy dla wózków, winda i jeszcze wystarczy żeby odnowić wszystko i odmalować. miejsca jest dosyć tylko odrobina pomyślunku i zdrowego rozsądku

    • 5 3

    • Jakkolwiek te schody wymalujesz to się nie poszerzą. Zobacz co się dzieje gdy w godzinach szczytu przyjedzie tramwaj potok ludzi uniemożliwia wejście ludziom na przystanek. Ratuje jedynie poszerzenie wysepek, windy dla wózków i niepełnosprawnych i oczywiście szersze schody

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane