• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poznaj priorytety transportowe Gdyni

Michał Sielski
10 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Wspólny bilet na różne środki komunikacji publicznej w Trójmieście to problem nie rozwiązany od lat. Wspólny bilet na różne środki komunikacji publicznej w Trójmieście to problem nie rozwiązany od lat.

Gdynia wyznaczyła priorytety transportowe na następną dekadę. Według przedstawicieli ponad 30 instytucji miasto powinno inwestować przede wszystkim w integrację biletową wszystkich środków komunikacji, budowę dróg rowerowych i miejskiego parkingu dla samochodów.



Jaki obszar transportowy jest w Gdyni najbardziej zaniedbany?

Priorytety powstają w związku z realizacją projektu CIVITAS DYN@MO. W jego ramach przepytano przedstawicieli ponad 30 instytucji, które odpowiadają nie tylko za transport, ale są z nim bezpośrednio lub pośrednio związane. Znalazły się wśród nich między innymi uczelnie: Uniwersytet GdańskiPolitechnika Gdańska, a także Zarząd Dróg i Zieleni, Kolej Metropolitalna, Rady Dzielnic, Zarząd Portu Morskiego, Straż Miejska czy szkoły podstawowe i średnie oraz największe przedsiębiorstwa.

Wyniki mogą być dla niektórych zaskakujące. Zdecydowanie najważniejsza i najbardziej dokuczliwa jest bowiem wciąż tylko zapowiadana integracja biletowa różnych rodzajów komunikacji publicznej, która w skali od 1 do 5 uzyskała notę 4,45. Tuż za nią uplasowała się rozbudowa sieci rowerowej z wynikiem 4,24, a na trzecim miejscu podium budowa parkingu miejskiego dla samochodów ze średnią 4,21. Wysoko oceniono także potrzebę tworzenia planów mobilności dla wszystkich nowych inwestycji oraz planowania przy nich ruchu pieszego. Nie znalazły za to uznania rowery na buspasach czy rower elektryczny w sieci rowerów miejskich.

Zobacz raport o planach mobilności w Gdyni.

- To nie jest końcowy dokument, bo czekamy jeszcze na uwagi mieszkańców. Zamierzamy też skonsultować się z gdyńskimi organizacjami pożytku publicznego, by mieć jeszcze szerszą perspektywę potrzeb - mówi Alicja Pawłowska z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Chodzi bowiem o opracowanie celów strategicznych, a na ich podstawie wyznaczenie konkretnych zadań do realizacji przez kolejne 2-3 lata. Pierwsze zadania będą gotowe w listopadzie tego roku.

- Teoretycznie program obejmuje okres do 2025 roku, ale co 2-3 lata będziemy go aktualizować i monitorować, czy idziemy w dobrym kierunku i realizujemy założenia. Będzie on oficjalnym dokumentem Rady Miasta, więc realizacja powinna być regularnie monitorowana. Nie planujemy jednak rewolucji, to uzupełnienie dotychczasowych działań - zapewnia Alicja Pawłowska.

Opinie (156) 1 zablokowana

  • Proponowanie mieszkańcom wyboru publicznych rowerów wspomaganych elektrycznie

    w warunkach braku sieci rowerów publicznych to tak jak proponowanie niewidomym rozmowy o kolorach. Wysoka popularność tezy o potrzebie rozbudowy parkingów i dróg dla samochodów świadczy o daleko idących zaległościach w polityce informacyjnej miasta.

    • 1 2

  • Niech miasto wpierw uporządkuje bieżące sprawy, a póżniej bierze się za przyszłe priorytety transportowe. (3)

    O parkingach pisać nie będę, bo temat wszystkim znany. BRAK SŁÓW !!!
    Stan większości istniejących dróg w Gdyni wzbudza negatywne odczucia, nierzadko powoduje nerwowe sytuacje. Co gorsza stan ten dotyczy przede wszystkim głównych magistral komunikacyjnych. Niepokojące to i niepojęte....
    Stan chodników i dróg rowerowych poza centrum miasta, w centrum zresztą również, to.......w ujęciu negatywnym niekończąca się opowieść.
    Komunikacja publiczna, związana z nią dystrybucja biletów, to totalny anachronizm. Jesteśmy już za wszystkimi, za murzynami, za żółtymi, czerwonymi, etc,.... za nami nie ma już chyba nikogo.
    Minimum, na wszystkich głównych zbiorczych przystankach już dawno powinny być biletomaty, także na osiedlowych pętlach, gdzie nie ma możliwości prowadzenia sprzedaży biletów np. w kioskach.
    Niezależnie od tego, nadal powinna być prowadzona sprzedaż u kierowców pojazdów, zapewne byłaby ona wtedy symboliczna, np. gdyby biletomat był uszkodzony, albo tam gdzie by go z powodów np. ekonomicznych nie było.

    Odpowiadając na pytanie ankietowe: Cały obszar transportowy w Gdyni jest zaniedbany, do naprawy, etc...

    • 16 0

    • I dlatego dzielna gdyńska Policja znów wczoraj wieczorem zarabiała pieniądze, (2)

      na leśnym odcinku Chwarznieńskiej (Falochron-Chwarzno).
      Tam nadal jest 50km/h !!!!!!!!!! O pomstę do nieba woła ta durna sytuacja.
      Co za amator zatwierdził taka prędkość na takiej arterii ?
      To się nadaje do Absurdów drogowych TVN Turbo !!!!!

      Czy tym stojącym tam regularnie, dzielnym stróżom prawa, naprawdę nie jest głupio ??? Ja na ich miejscu ze wstydu bym się spalił. Na Chwarznie-Wiczlinie, na wąskich drogach mamy na co dzień rajdy samochodowe, rzędu 100km/h, zwłaszcza na wysokości obu szkół podstawowych, ale dzielni ........nie będę tutaj przeklinał .....twardo łapią amatorów szybkiej jazdy powyżej 70km/h.

      To się nazywa de.....zm.

      • 6 3

      • o pomstę do nieba woła przekonanie, że wzrost limitów prędkości zwiększa przepustowość

        budowa parkingów w centrum miasta zwiększa korki na dojazdach do niego. O tym nie pomyślałeś?

        • 0 1

      • Powinni stać i tu, i tu...

        • 1 0

  • Zwiększyć częstotliwość jazdy autobusów w kierunku Obłuża, Oksywia, Pogórza. (5)

    Bardzo duże dzielnice, które wciąż się rozrastają. W autobusach tłok.

    • 48 4

    • (3)

      hmmm przecież jeżdżą co 5 minut....

      • 1 2

      • tak a które?? (2)

        152 co 15 min, 209 co 20 min, 103 tylko rano, 128 co ok 25 min, aż szkoda piszć.

        • 3 0

        • (1)

          Na Obłuże w szczycie jeżdżą akurat cześciej niż 5 minut, na Pogórze czy Oksywie fakt troche rzadziej.

          • 1 0

          • po zbudowaniu zwodzonej kładki dla pieszych i rowerzystów

            od ulicy Admirała Wagi do placu Gombrowicza mieszkańcy Oksywia i Obłuża mieliby znakomity skrót do samego centrum Gdyni.

            • 2 0

    • Buspas na Kwiatkowskiego!

      • 5 0

  • połączenie dzielnic

    najważniejsze to sprawne połączenie dzielnic takich jak
    północ z centrum. Jedna estakada Kwiatkowskiego w miernym
    stanie grozi paraliżem komunikacyjnym w przypadku nawet małej awarii
    Brak tuneli pod torami powoduje codzienne długi czekanie na przejazdach
    Dziury w nawierzchniach świadczą o tym że władze miasta coraz mniej
    inwestują w drogi w przeciwieństwie do nakładów na imprezki jak Babie Doły
    Pokazy lotnicze, Sylwester itd. ... chleba i igrzysk a reszta w d-pie...

    • 5 0

  • Kościerzyna the best (3)

    bierzcie przykład z Kościerzyny - burmistrz wprowadza bezpłatna komunikację miejską. Brawo Kościerzyna - precz ze Szczurkiem

    • 6 2

    • (2)

      Chyba rikszą wokół rynku ;)

      • 1 0

      • Kłescerzna je stoleca, nie Gdunsk! (1)

        • 2 0

        • A Kosovo je Srbija, ale nie zmienia to faktu,że Gdańsk jest motorem regionu i super miejscem do życia :)

          • 3 2

  • (1)

    Jest dobrze, będzie jeszcze lepiej.

    • 2 1

    • wydłużyli wam spacery? napuścili wody do basenu? gaszą światło później?

      • 0 2

  • Wałkowanie wspólnych biletów było, jest i będzie. (1)

    Tak samo jak w przypadku deptaków jako priorytet w następnych wyborach.

    • 15 1

    • bo są do wyboru złe opcje

      gdyby wybierano:
      czy chcesz by Gdynia, Gdańsk i Burdel pozostały osobnymi miastami
      czy chcesz by je połączono pod wspólna administracją i np. zarządem komunikacji

      a dopiero po tej decyzji dano wybierać
      władze tego, co by zdecydowano
      to naturalniejsza kolejność nie odstręczała by ludzi tak bardzo

      • 1 1

  • W Gdyni brakuje automatów biletowych (1)

    Postawcie automat biletów trolejbusowych!

    • 11 1

    • nie masz biedaku komóry? dać ci jakiś stary cegłofon?

      • 0 3

  • Priorytety ok a gdzie parytety ? (1)

    • 3 1

    • i parapety, i patrioty, oraz praradygmaty

      • 1 0

  • Ankieta mówi sama za siebie. (10)

    Koniec z lobby rowerowym, w 21 wieku samochód to podstawa! Nie będzie jeden z drugim robił z Gdyni Amsterdamu chyba,, że będzie można robić to samo co w Amsterku ;)

    • 51 69

    • Ankieta mówi tyle, że na ok.100 osób niezadowolonych z infrastruktury drogowej przypada 50 osób niezadowolonych z infrastruktury rowerowej. Dajmy więc tylko 50% na infrastrukturę rowerową z tego co rocznie przeznacza się na drogową i na pewno rowerzyści będą bardzo, bardzoooooo zadowoleni!!!!!

      • 1 2

    • no pewnie!

      my polaky nie chcemy zarabiac jak te gupie holendry na holendrach
      pedały jedne
      i nie chcemy by miasto nie smierdzialo i bylo pedalsko ciche

      nie!
      my wolimy zarabiac jak na ukrainie, albo jak rumunskie zebraki pod katedrom
      byle byl plac dla Fury

      naszego PANA I WUACCY

      amen, aka aka mzimu brrum zimu

      • 9 3

    • w komentarzach jak zwykle przeginka w jedną stronę (1)

      albo jeden wariat pisze o betonowaniu całego miasta i w ogóle, że 25 km na piechotę trzeba chodzić, albo inny pisze że tylko samochód i że to podstawa... Obaj macie nie poklei w głowie. W mieście będą samochody i nie należy ich bezwzględnie tępić, ale są i muszą być również środki komunikacji miejskiej, które powinny stanowić atrakcyjną alternatywę dla samochodu. Złoty środek panowie.

      • 20 2

      • ten jeden "prorowerowy" wariat to prowokator

        3-5km rowerem w mieście to rozsądna odległość. Potem już przydaje się coś z silnikiem (zwłaszcza, jeśli dzielone z innymi)

        • 8 0

    • (3)

      Zróbmy z Gdyni drugą Moskwę!!! Szerokie 16 pasmowe ulice to podstawa!

      • 31 5

      • zróbmy drugą Wenecję, a co! ma sie ten gest :D

        • 10 2

      • z moswky...

        ja bym akurat się ucieszył, gdybyśmy z Moskwy zaczerpnęli metro ;)

        • 10 3

      • I dozwolenie jazdy po chodniku "jak kto chce"!

        • 19 2

    • Mylisz sie. Jeszcze kilka lat byloby moze 5% procent za infrastruktura rowerowa. Wzrost jest niesamowity i tak trzymac.

      • 3 3

    • Niedawno był właśnie artykuł o takim sposobie myślenia. W skrócie nazywa się to: modernizacja zacofana. Inwestowanie w infrastrukturę drogową było porażką zachodu i teraz odchodzi się od tego. Kolejne miasta ograniczają ruch samochodowy na rzecz komunikacji miejskiej i rowerów.
      Ale jak podkreślono we wspomnianym artykule: nam ciągle bliżej do Władywostoku niż do zachodu.... I to tyle na temat autora tego wątku.

      • 13 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane