• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pracownicy komunikacji na "3 +", ale jest poprawa

ms
29 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pasażerowie gdańskiej komunikacji lepiej oceniają pracę motorniczych i kierowców gdańskiego ZKM. Być może to kwestia szkoleń, jakie przechodzą oni od roku. Pasażerowie gdańskiej komunikacji lepiej oceniają pracę motorniczych i kierowców gdańskiego ZKM. Być może to kwestia szkoleń, jakie przechodzą oni od roku.

Przez dwa tygodnie pasażerowie wypełniali ankiety, w których oceniali podejście kierowców i motorniczych gdańskiej komunikacji do pasażerów. Wyniki są nieco lepsze niż przed rokiem.



Kierujący pojazdami stanowią najliczniejszą grupę (800 osób) pracowników ZKM, a także tę, która z racji codziennych kontaktów z pasażerami, ma największy wpływ na ich postrzeganie komunikacji miejskiej. Dlatego władze ZKM przykładają spore znaczenie do wyniku badań.

- Wyniki ankiety porównaliśmy z badaniami przeprowadzonymi pod koniec zeszłego roku. Oceny kierowców i motorniczych poprawiły się - cieszy się Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Wzrosła liczba pasażerów oceniających zachowanie kierowców i motorniczych na czwórki i na piątki. Jednocześnie zanotowaliśmy spadek osób niezadowolonych, którzy wystawiali wcześniej jedynki i dwójki.

Co byś zmienił w komunikacji miejskiej, gdybyś miał taką możliwość?

Czytaj także: Jacy są kierowcy komunikacji miejskiej w Trójmieście?

W ubiegłym roku kierowcy i motorniczowie po raz pierwszy wzięli udział w szkoleniach związanym z kulturą obsługi. Zajęcia polegały m.in. na nauce unikania sytuacji konfliktowych w relacjach z pasażerem. Obecnie każdy nowo zatrudniony pracownik przechodzi takie szkolenie na początku swojej pracy.

I być może te działania przyniosły jakiś efekt, ponieważ - jak wynika z ankiety - ponad połowa pasażerów (55 proc.) dobrze i bardzo dobrze ocenia kulturę osobistą kierowców i motorniczych. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 9 proc. Liczba osób oceniających kulturę osobistą prowadzących pojazdy na piątkę wzrosła z 14 proc. do 17 proc., natomiast na czwórkę z 32 proc. do 38 proc.

Jednocześnie zmalała też liczba osób, które wystawiają kierowcom i motorniczym jedynkę (z 9 proc. na 6 proc.) i dwójkę (z 16 proc. na 13 proc.). Średnia ocena dla prowadzących pojazdy to trójka z plusem (3,5). Jest to wynik o 0,2 proc. lepszy niż ten z końca zeszłego roku.

Kolejne pytania dotyczyły kultury obsługi pasażerów w gdańskich autobusach i tramwajach. Dobrze i bardzo dobrze kulturę obsługi pasażerów oceniło 46 proc. ankietowanych (o 7 proc. więcej niż w badaniu poprzednim). Tu również spadła liczba osób, które przyznały kierowcom i motorniczym jedynkę i dwójkę - z 31 proc. na 26 proc. Średnia ocena dla prowadzących pojazd wyniosła 3,24. Jest to wynik lepszy od poprzedniego badania o 0,15 proc.

Ostatnie dwa pytania dotyczyły profesjonalizmu obsługi w gdańskich tramwajach i autobusach. Dobrze i bardzo dobrze profesjonalizm obsługi ocenia 47 proc. ankietowanych. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 8 proc. Natomiast o 7 proc. zmniejszyło się grono niezadowolonych, którzy wcześniej wystawiali prowadzącym pojazdy jedynki i dwójki. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych wynosi 3,26 i jest to wynik lepszy od poprzedniego o 0,21 proc.

Badania przeprowadzono w dniach 15-28 lipca.
ms

Miejsca

Opinie (248) 10 zablokowanych

  • Kultura prowadzących pojazdy!!!! (36)

    Sporo w tej kwestii do zrobienia...zamykanie drzwi przed nosem to nagminne sytuacje...

    • 131 99

    • No i fajnie gdyby przystanki czytał p.Knapik...:) (7)

      ta Pańcia elektroniczna brzmi jak na pogrzebie.

      • 38 8

      • To prawda, jest okropna!

        • 21 6

      • który? ten Knapik z tvn24?

        • 4 7

      • Niech czyta Lucjan Szołajski :) (1)

        • 6 0

        • niestety

          w czerwcu br. zmarł :(

          • 1 0

      • Jarek Boberek głosem króla Juliana

        • 18 0

      • (1)

        Może Ivonka nie brzmi fajnie, ale za to koszta są dużo mniejsze. Pieniążki, które by zgarnął pan Knapik mogą zostać przeznaczone na sensowniejszy cel.

        • 3 7

        • np na premie dla prezesow...

          • 6 1

    • To bądź na czas na przystanku,a nie biegniesz 100 metrów do autobusu. (10)

      Kierowcy mają swój rozkład jazdy i jak maja odjazd z przystanku to zaczyna pikać "pi pi pi " i wtedy nic ich już nie obchodzi,że biegniesz.Drzwi się zamykają i odjazd.Czekaj na następny,albo idź pieszo.Proste....

      • 86 24

      • tyjący gdańszczanie nie mają siły dojść

        • 11 11

      • Dokladnie (6)

        Po to są rozkłady zeby być na ta godzine na przystanku.

        • 19 12

        • jasne (4)

          a jak to się ma do pętli np. na Chełmie? przyjeżdża autobus 156, zatrzymuje się na pętli ludzie wysiadają, a tu tramwaj 97 drzwi zablokowane, podjeżdża do linii i czeka na światło... oczywiście ludzi już nie wpuścił i pojechał sobie pusty, najpierw czekając ok 2 minuty na zmianę światła... Po to są pętle, aby ludzie mogli się przesiąść czyż nie? Sytuacja opisana powyżej ma miejsce notorycznie na w/w pętli tak samo jak na Ujeścisku czy Łostowicach Świętokrzyskiej...

          • 5 3

          • (3)

            Ponieważ musi podjechać i zostać wykryty przez czujnik żeby zostało zapalone dla niego zielone światło. To nie jest wina kierowców tylko pomysłodawców takiego rozwiązania.

            • 10 1

            • taaa (2)

              taa i czujnik go wykrywa 2 minuty, albo i dłużej(przecież to mrówka nie tramwaj)...dobrze to niech podjeżdża, co mu zależy otworzyć drzwi? nie wyjeżdża nawet kawałek za koniec przystanka, a poza tym jakby te 3 czy 4 osoby wsiadły to by nie miał godzinnego opóźnienia tym bardziej, że autobus np. 156 na pętli kończy bieg, trasę czy jak to tam się nazywa, więc oczywiste jest, że część pasażerów chce się przesiąść...

              • 0 1

              • (1)

                Na pętli na chełmie wyjeżdża na tyle daleko, że barierki blokują drzwi. 2 minuty, rozumiem, że zielone światło miało by się zapalić od razu nie biorąc pod uwagę samochodów poruszających się po drodze? Wyobrażasz sobie sytuację, że zielone światło zapala się po tych 2 minutach ale tramwaj nie może ruszyć bo ma otwarte drzwi i ktoś do niego wsiada?

                • 0 0

              • co?

                jakie drzwi blokują barierki? wyjeżdża tyle, że ewentualnie zagrodzone barierkami są te drzwi najbliżej motorniczego... Poza tym to nie Gdańsk Główny, że wsiada wiele osób...

                • 0 0

        • ciekawe

          to w takim razie niech mnie autobus na czas zabierze i przywiezie tak jak ma w rozkładzie to się nie będę spóźniała, proste:)ja wysiadam z autobusu, który zabrał mnie z przystanku opóźniony 4 minuty, bo gdzieś tam coś tam, przez co tramwaju na pętli (służącej do przesiadek między innymi)widzę tylko d*pę za przeproszeniem, ale oczywiście moja wina, bo mogłam przybiec na przystanek z domu zamiast jechać autobusem na który to wykupuję co miesiąc bilet, by mogli mnie wozić jak worek kartofli:/

          • 1 0

      • często odjeżdżają szybciej (1)

        Bardzo często autobusy odjeżdżają szybciej i nie dość to to jeszcze kiedy widzą że ktoś biegnie to zamykają drzwi przed nosem. A rozkład jazdy to obejmuje obie strony z tego co wiem. Więc nie wiem gdzie ta poprawa?

        • 21 8

        • To przestaw zegarek dwie minuty do przodu. Nawet nie zauważysz, a problem zniknie.

          • 18 15

    • weź się postaw w jego sytuacji. Musisz trzymać rozkład. Naciska przycisk zamykający drzwi i głowa w lusterko boczne na wyjazd. Presja czasu jest w tym zawodzie. Wykaż się zrozumieniem. Mnie nie raz spotkała nie miła obsługa ale on czy ona ma jechać a nie się do mnie uśmiechać.

      • 55 11

    • autobus czy tramwaj to nie taksówka nie będzie czekał na każdego marudę

      • 50 11

    • (4)

      tak dla twojej wiadomosci same sie zamykaja pomysl za czym cos napiszesz

      • 10 18

      • (3)

        bzdury piszesz i to bezmyślnie

        • 18 4

        • Fakt,same się zamykaja,ale w TRAMWAJACH,a nie w autobusach (po za wyjątkami ) . (2)

          • 9 4

          • (1)

            taki pojazd jako uszkodzony zjeżdża na warsztat !!!!!!

            • 5 7

            • Ale powiedz, słyszałeś kiedyś o fotokomórce? Zapytaj dzieci, miały to na fizyce.

              • 6 5

    • (1)

      Z miejsca kierowcy często nie widać przez lusterko pasażerów którzy biegną do autobusu, więc takie sytuacje nie są złośliwe.

      • 14 8

      • Pasażer ma stać na przystanku , a nie do niego dobiegać .Gdybyśmy szli tym tokiem rozumowania , to kierowca może stać cały czas , bo ciągle ktoś dobiega .

        • 10 3

    • Kto jest bez grzechu niech pierwszy rzuci kamieniem

      Oczywiście chodzi o sytuację gdy jesteś na przystanku na trzy minuty przed planowym odjazdem i mimo tego hamski kierowca zamyka ci drzwi przed nosem....tak?

      • 11 9

    • to większość podróżująch komunikacją miejską wymaga wizyty u psychiatry (2)

      • 17 7

      • Ty również

        • 6 2

      • nie tylko u psychiatry ale w łaźni!

        • 10 0

    • Kultura prowadzących pojazdy!!!!

      Jak zabiorą bilety ze sprzedaży w pojazdach to motorniczowie i kierowcy na pewno będą mieli więcej czasu na czekanie dobiegających pasażerów.

      • 16 2

    • :)

      Jak się jest de..., który na ostatnią minutę dobiego, to się drzwi przed nosem zamykają...Ludzie czy wy myślicie, że Ci biedni kierowcy nie mają co robić tylko zlosliwi zamykać drzwi???? Litości

      • 11 7

    • a słyszałes ze w wiekszosci pjazdow drzwi zamykaja sie automatycznie?

      • 0 2

    • Albo punktualność, albo czekanie na spóźnialskich i opóźnienia

      • 1 1

  • A kiedy będzie rapot dotyczący smierdzących pasażerów (3)

    zachowujących się jak buraki, i to do tego z tysiącem roszczeń w ramach biletu za 3.50 zł.?

    • 230 26

    • (y)

      • 10 2

    • O witamy pachnące inaczej hrabiostwo ! (1)

      Powysiadali z komunikacji, smród został a pasażerostwo przeniosło się z roszczeniami do sieci.

      Wszystko w normie.

      • 12 12

      • i jeszcze czerwony dywan dla nich

        • 6 5

  • W 136 (Niedźwiednik-Wrzeszcz PKP) jeżdzi taki jeden wiecznie wnerwiony dziad. (3)

    • 42 15

    • To jedź innym autobusem,albo złóż skargę,a nie sie podniecasz się tym tak,jak kobieta w czasie seksu.

      • 14 33

    • Ale co Ci przeszkadza że wnerwiony?

      Ma Cię bezpiecznie przewozić i chyba to robi, to w czym problem?

      • 19 11

    • A na Taxi nie stać?

      • 2 12

  • Są bardzo nie mili kiedy chce się u nich kupować bilety (11)

    za to dałbym im 1

    • 85 36

    • a do nich już wylewałeś wrustrację odnośnie ceny biletu ? (2)

      • 11 16

      • analfabeta (1)

        • 13 2

        • hmm

          czy ostatnie 2 komentarze pisali kierowcy ? To nie dałbym nawet 1 za kulturę.

          • 6 12

    • (3)

      jeśli nie odpowiada że są " nie mili " to kupuj w kiosku lub biletomacie maszyna niema uczuć hahaha

      • 23 6

      • (2)

        Gdańsk nie wioska bilety kupuje się w kioskach.

        • 15 5

        • Tak? To kup mi bilet w kiosku bądz w autmacie na przystnku Jasieńska. Szczere pole nawet kibla nie ma! (1)

          • 0 2

          • To kup sobie kilka i nie zawracaj d*py .

            • 6 1

    • Ponieważ bilety kupuje sie w kioskach i automatach..

      a nie u motorniczych i kierówców. Ich główne zadanie to prowadzenie pojazdu, a tacy co podchodzą co chwila i chca bilety kopować to poprostu zawracanie D*py ;)Ot co!!

      P.s. NIE pracuje w ZKM:]

      • 16 6

    • Trzeba czasem uzyć mózgu...

      Od tego są kioski i biletomaty, zeby kupc bilet :) Kierowcy to nie kioskarki, żeby pogadać dać bilet i jeszcze pozartować:)

      • 9 9

    • A gdyńscy na dodatek przy tym oszukują (1)

      spotkało mnie coś takiego w 171 i to nie raz podczas kupowania u kierowcy biletu z Oliwy do Gdyni. Oszukują i wykorzystują niewiedzę pasażerów.

      • 6 5

      • Witam, to chyba nie przypadek bo mnie tez oszukał pan z 171 ostatnio

        • 2 2

  • Kiosk ruchu czy autobus?? (16)

    Mnie irytuje sprzedaż biletów przez kierowców. Zamiast jeździć to bawią się w babcie z kiosków, i na kazdym przystanku traci się czas. oczywiście pasażerowie to tez muły, które nie potrafią kupić bitetu a automacie lub w kiosku na zapas.

    • 153 37

    • Pasażerowie nie lepsi. Pierwszy stopień buractwa - picie piwa w autobusie!!! (1)

      Myjcie się polaki bo je..ie od Was potem i fajkami

      • 68 5

      • i piwskiem

        to strasznie smierdzi

        • 34 2

    • pasażerowie to w tym temacie właśnie te największe muły

      • 29 2

    • Zlikwidować sprzedaż biletów u kierowcy!!! Niech się skupią na drodze i punktualności!!! (2)

      Inne miast już dawno mają automaty w autobusach i na przystankach a Gdańsk nadal na etapie kierowcy i jego kasetki. Może jeszcze zaczną handlować rajstopami i podpaskami???

      • 64 6

      • To zdanie raczej powinieneś skierować do ZTM , to jest ich decyzja .Urząd miejski ma takie fanaberie .

        • 4 0

      • Skasować - to nie. W otominie kiosku np. nie ma

        Ale sprzedawać tylko 24h, nawet za 5 zł ulgowy/10zł normalny - może wielu bezmózgich przypomniało by sobie, po co stoją takie 2-metrowe skrzynki w centrum z otworami na bilon, baknoty i karty płatnicze...

        • 3 0

    • PIĘTNOWAĆ BRAK HIGIENY!!! (5)

      Nie wpuszczać do autobusów śmierdzieli!! Płace za bilet i nie życzę sobie, by śmierdziele ( najczęściej na gapę ) zanieczyszczali powietrze. Potem cywilizowany człowiek siada na siedzenie po takich świniach i nie wiadomo co złapie

      • 35 1

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • ty i tak nie musisz się martwić bo syfa w gaciach to od dawna już masz

        • 0 17

      • ...tylko kto to ma robić.

        • 3 0

      • (1)

        Racja! I nie wpuszczać jeszcze palaczy, bo jak taki śmierdziel stanie obok i chucha, to można zejść na miejscu. I nie wpuszczać grubasów, albo niech ci powyżej 100 kg kasują dwa bilety, bo tyle miejsca zajmują. I nie wpuszczać tyc pod wływem alkoholu, bo jak się taki zatoczy przy gwaltownym hamowaniu, to niebezpieczeństwo stwarza... itd. itp. Gdzie leży granica wolności?!

        • 3 1

        • To może od razu zróbmy getto dla tych biednych a nowymi tramwajami to będą tylko vipy jeżdziły.Piszesz jak jakiś faszysta!

          • 2 5

    • Jasne

      że pasażerowie są "mułami". No i kierownictwo ZTM-u ma w nosie solidną dystrybucję.Standardem obecnie sa biletomaty w tramwajach i autobusach...no ale nie w Gdańsku.Ciężko myśląca "dyrekcja" przy aprobacie Budynia i spółki nie wpadła jeszcze na ten pomysł i wola sprawe załatwiać po najmniejszej linii oporu czyli za pomocą prowadzącego pojazd

      • 17 3

    • kioski likwidują a automaty nie na każdym przystanku (1)

      • 9 5

      • ...kup sobie na zapas u kierowcy.

        • 7 4

    • mądraliński

      A jak wsiadasz na przystanku, gdzie nie ma automatu a po godzinie 18, kiedy kioski zamknięte, to co?

      • 0 0

  • Mnie najbardziej wkurza kiedy zamykają drzwi i odjeżdzają (8)

    jak ma to miejsce czasem na pętli na Chełmie. Autobus podjeżdża, ludzie wysiadają i pędzą do tramwaju a ten drzwi zamyka i odjeżdża... A to jest już chyba po prostu złośliwe.

    • 68 26

    • Jeździ według swojego rozkładu jazdy.Ale to nie ZKM ustala rozkłady tylko ZTM.

      • 14 5

    • Wyobraź sobie, że on ma cykl świateł (3)

      przy przystanku dla wsiadających na pętli jest odliczacz, jak się nie wstrzeli w moment to będzie wszędzie stał na czerwonym i zaliczy 5 minut opóźnienia

      • 17 6

      • 5 minut to nie, ale 2minuty jak najbardziej w plecy. Kazde przepuszczone swiatlo to od 1 do 2 minut w plecy. A rozklady jakie sa takie sa. IMHO jak do worzenia kartofli i burakow.

        • 14 0

      • Przestań mądralo. Dzieje się tak także (1)

        wtedy kiedy tramwaj ma po przejechaniu kilkunastu metrów nadal czerwone światło i musi czekać. W tym czasie mogliby wsiąść ludzie!

        • 5 4

        • Tak ludzie by wsiedli tramwajowi minęło by zielone podjechał by i znowu taki mondry jak ty napisał by że tramwaj stoi ns czerwonym a mógłby zabrać ludzi I Tak w kolko .ogarnij sie

          • 7 4

    • odjazdy przed czasem i zamykanie drzwi (2)

      Chełm, Sikorskiego, biegłam z siatkami pełnymi zakupów, przed tramwajem - więc nie było szans, że wredne babsko mnie nie zauważyło! Dobiegałam do zamykających się drzwi, gdy odjechała - minutę przed czasem !! Gdy zadzwoniłam, żeby zgłosić wyjątkową bezczelność baby, pan odbierający telefon stwierdził, że rzeczywiście widzi, że odjechała przed czasem, ale nie może na wszystkich czekać, a interweniują, gdy odjedzie 2 minuty przed czasem. Część pracowników jest super, ale przez takie przypadki jak powyższy i mój nie jedyny, ocenia ZKM na jedynkę

      • 0 7

      • a co ty na to (1)

        jestem kierowcą i jak czekam na pasażera biegnącego ze 100 metrów do autobusu, to wytłumacz mi czemu każdy z nich jakies 5 metrów od drzwi zwalnia i idzie jak by sie cofał? złośliwość czy co bo nie rozumiem

        • 5 0

        • może nie jest atletą?

          • 0 0

  • A ja uważam, że to ciężki kawał chleba (1)

    Jeździć po mieście dużą bryką, co chwile włączaj się do ruchu i myśl nie tylko za siebie, ale i za innych.
    Klienci zawsze niezadowoleni - bo zahamował za mocno i ktoś poleciał (i nieważne, że ktoś przed autobusem wyhamował), praca w świątki piątki, w różnych godzinach (raz na 5:00 raz na 11:00 raz na 14:00 - i weź tu się człowieku przyzwyczaj do spania), do tego odpowiedzialność za kasę i karnety i oczywiście za ludzi.
    Skarga przyjdzie i po premii, a może być przecież nie słuszna.
    Ogólnie ciężka robota i po prostu z czasem staje się męczącą rutyną, ale kierowca nie jest od tego, że ma świecić ząbkami - od tego są prezesi, on ma bezpiecznie dowozić do celu.
    Trochę więcej szacunku bo to nie tylko siedzenie na czterech literach i jeżdżenie w kółko!
    (Ps. Nie jestem, nie byłem, i nie mam zamiaru być kierowcą ZKM)

    • 214 26

    • Popieram

      Również nie pracuje dla tej firmy, ale obserwuję zachowanie ludzi w środkach komunikacji i mam wrażenie, że to święte krowy. Wybaczcie, za język, ale tak to widzę. Od tego czy będa kursować bez opóźnień, wiele zależy od pasażerów. Niech tramwaj czy autobus stanie i czeka 10 minut, zawsze ale to zawsze znajdzie sie jakiś dobiegający. Tyle, że ci co są w pojeździe, też chcą dotrzec na czas do pracy. Te ankiety to żer dla złośliwców.

      • 39 4

  • Co z tego jak ci wsiądzie ochlej śmierdzi potem alkoholem i się zrzyga a ceny biletów to jakaś masakra wole auto tanio i komfo (5)

    • 33 19

    • (1)

      tyle że kierowcy nie odpowiadają za to kto jedzie i jak się zachowuje to wina społeczeństwa że niema umiaru w żłopaniu i potem żyga

      • 18 1

      • alkoholicy mają największe przywileje

        • 7 1

    • (1)

      Samochód tanio ? Żenada . Policz paliwo , naprawy , kontrolę techniczną , ubezpieczenie .No , i ile wyjdzie ?

      • 4 0

      • motorower

        MOtorower pali 3 l /100 :)

        • 1 0

    • to jeźdź se autem i problem z glowy

      • 1 0

  • Przesiadki na pętli Lostowice-Świętokrzyska - tragedia! (3)

    Autobus wjeżdża na pętlę, a tramwaj właśnie rusza. Kolejny za 10 minut. Porażka.
    Tramwaj miał ułatwić mieszkańcom życie, tymczasem przez kiepską organizację i niezliczona liczbę świateł i przystanków, tylko wydłużył czas dojazdu do centrum (nie licząc godzin porannego szczytu)

    • 67 9

    • do emp

      ankieta nie dotyczyła chyba organizacji ruchu organizowanego przez ZTM Gdańsk, a kultury jazdy kierowców ZKM Gdańsk, ni w pięc ni w dziesięć taki koment, pomyliłeś chyba artykuły.

      • 8 4

    • Na pętli tramwajowej na Oruni Górnej fakt przesiadki są skandaliczne, może do łostowic jest dobry dojazd autobusami (113, 155, 175, 213, 255, 256, 262, 275), ale w drugą stronę jest tragedia, do centrum Oruni Górnej tylko 162 i 275. I jak są to odjeżdżają jeden po drugim prawie że w rządku. Powinny jeździć dwa razy częściej!

      A co do pracowników to opinie sa różne. Są i gbury i mili ludzie,

      • 11 1

    • 10 min

      mi jak odjedzie autobus nastepny mam za 30 min. i nie narzekam

      • 2 1

  • (6)

    Kierowcy uważają, że są bogami. Ostatnio jeden wyrzucił zagranicznych turystów bo chcieli wejść z dwoma rowerami. Dziś jeden darł się na pasażera, że on prowadzi pojazd a bilet to mu może sprzedać jak będzie miał czas. Żenada.

    • 39 60

    • Najsmutniejsze jest to ze w obydwu przypadkach prowadzacy pojszd mieli racje.

      • 35 6

    • (2)

      rzeczywiście czasami są podkur**eni, ale z reguły jest ok. jeśli już trafi się jakiś frustrat to warto udać że wszystko jest ok, powiedzieć dzięki czy dziękuje i iść skasować bilet. nie widzę sensu sprzeczania się, drażnienia ich i oślim stawianiu na swoim... oberwie się tylko kolejnym pasażerom.
      ps. niektórzy z was chyba nie potrafią logicznie myśleć... chcecie żeby kierowca na was czekał, ale chcecie też być na czas. ludzie spóźnia się waszym kosztem! i kto tu myśli tylko o sobie? czy oby na pewno kierowcy?

      • 24 3

      • bo kultura powinna obowiązywać każdego (1)

        ale u nas wymaga się uprzejmości od sprzedawczyń w sklepie, od kierowców, byle nie od siebie. Ludzie na ogół są egoistyczni i do tego roszczeniowi. A obrażają się jak małe dzieci, które nie dostały cukierka.

        • 25 2

        • bo jest roznica w kapitalizmie

          jesli jestes za lada, jestes sluga tego ktory ma zamiar cos od ciebie zakupic, potem moga sie strony zamienic. aczkolwiek, drogi czlowiecze, komuna sie skonczyla. jest wolnosc handlu, konkurencji i tylko niektore firmy jeszcze tego nie zauwazaja, relikty z prlu. jako klient moge byc egoistyczny, roszczeniowy, ba, nawet powinienem, gdyz jestem klientem a w dodatku sa to cechy sprzyjajace wydawaniu kasy wiec pozytywne.

          czemu pks na trasie gda-wawa umiera? bo wypieraja go prywatni przewoznicy ktorzy robia to samo lepiej, taniej i szybciej, a przynajmniej dwie z ww cech sa zawsze spelnione. pkp na tej samej trasie? zart? polskim busem dojezdza sie w 3/4 tego czasu za podobne pieniadze i w wyzszym komforcie.

          jesli zakonczysz wreszcie nauke w zawodowce, staniesz do wspanialego wyscigu szczurow zdasz sobie sprawe ze gdy stoisz za lada, bez wzgledu czy czyscisz kible, wozisz ludzi czy jestes politykiem czy prawnikiem, wazne jest to zeby ludzie od ciebie cos kupowali, inaczej nie masz szans na powodzenie.

          witamy w prawdziwym zyciu :P

          • 0 0

    • A kiedy ma sprzedawać ten bilet w czasie jady? a co było dzieżko kupić w biletomacie czy w kiosku. Szkoda tylko ze 90% kupowanych nawet nie ma zamiaru przynieść odliczonych pieniedzy, to dopiero ŻENADA !!!!!!

      • 16 2

    • I dobrze zrobił kierowca. napisane jest ze jeden rower to jeden.tyle w temacie

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane