- 1 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (128 opinii)
- 2 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (193 opinie)
- 3 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (73 opinie)
- 4 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (775 opinii)
- 5 Żuraw czeka zmiana lokalizacji o kilkanaście metrów (35 opinii)
- 6 Z parku Centralnego na 25 dni do celi (48 opinii)
Pracownicy komunikacji na "3 +", ale jest poprawa
Przez dwa tygodnie pasażerowie wypełniali ankiety, w których oceniali podejście kierowców i motorniczych gdańskiej komunikacji do pasażerów. Wyniki są nieco lepsze niż przed rokiem.
Kierujący pojazdami stanowią najliczniejszą grupę (800 osób) pracowników ZKM, a także tę, która z racji codziennych kontaktów z pasażerami, ma największy wpływ na ich postrzeganie komunikacji miejskiej. Dlatego władze ZKM przykładają spore znaczenie do wyniku badań.
- Wyniki ankiety porównaliśmy z badaniami przeprowadzonymi pod koniec zeszłego roku. Oceny kierowców i motorniczych poprawiły się - cieszy się Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Wzrosła liczba pasażerów oceniających zachowanie kierowców i motorniczych na czwórki i na piątki. Jednocześnie zanotowaliśmy spadek osób niezadowolonych, którzy wystawiali wcześniej jedynki i dwójki.
W ubiegłym roku kierowcy i motorniczowie po raz pierwszy wzięli udział w szkoleniach związanym z kulturą obsługi. Zajęcia polegały m.in. na nauce unikania sytuacji konfliktowych w relacjach z pasażerem. Obecnie każdy nowo zatrudniony pracownik przechodzi takie szkolenie na początku swojej pracy.
I być może te działania przyniosły jakiś efekt, ponieważ - jak wynika z ankiety - ponad połowa pasażerów (55 proc.) dobrze i bardzo dobrze ocenia kulturę osobistą kierowców i motorniczych. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 9 proc. Liczba osób oceniających kulturę osobistą prowadzących pojazdy na piątkę wzrosła z 14 proc. do 17 proc., natomiast na czwórkę z 32 proc. do 38 proc.
Jednocześnie zmalała też liczba osób, które wystawiają kierowcom i motorniczym jedynkę (z 9 proc. na 6 proc.) i dwójkę (z 16 proc. na 13 proc.). Średnia ocena dla prowadzących pojazdy to trójka z plusem (3,5). Jest to wynik o 0,2 proc. lepszy niż ten z końca zeszłego roku.
Kolejne pytania dotyczyły kultury obsługi pasażerów w gdańskich autobusach i tramwajach. Dobrze i bardzo dobrze kulturę obsługi pasażerów oceniło 46 proc. ankietowanych (o 7 proc. więcej niż w badaniu poprzednim). Tu również spadła liczba osób, które przyznały kierowcom i motorniczym jedynkę i dwójkę - z 31 proc. na 26 proc. Średnia ocena dla prowadzących pojazd wyniosła 3,24. Jest to wynik lepszy od poprzedniego badania o 0,15 proc.
Ostatnie dwa pytania dotyczyły profesjonalizmu obsługi w gdańskich tramwajach i autobusach. Dobrze i bardzo dobrze profesjonalizm obsługi ocenia 47 proc. ankietowanych. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 8 proc. Natomiast o 7 proc. zmniejszyło się grono niezadowolonych, którzy wcześniej wystawiali prowadzącym pojazdy jedynki i dwójki. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych wynosi 3,26 i jest to wynik lepszy od poprzedniego o 0,21 proc.
Badania przeprowadzono w dniach 15-28 lipca.
Miejsca
Opinie (248) 10 zablokowanych
-
2013-09-12 11:10
Wózkiem inwalidzkim do autobusu!!!
Jestem osobą niepełnosprawną poruszającą się na wózku inwalidzkim. Nie dość, że wystawiam się tak aby kierowca podjeżdżając na przystanek autobusowy widział z daleka stojący wózek to rzadko kiedy zdarza się, że podjedzie blisko krawężnika i obniży autobus, dzięki czemu nie musi sam wysiadać i wysuwać rampę, co właściwie należy do jego obowiązków. Gdyby kilkakrotnie sam musiał wepchać ten ciężki wózek i odczuł to na własnym m kręgosłupie może by "zaskoczył" i odpowiednio ustawił się przy krawężniku. Wielki szacun dla tych kierowców, którzy sami proponują pomóc, bo i tacy się zdarzają.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.