• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pracownicy komunikacji na "3 +", ale jest poprawa

ms
29 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pasażerowie gdańskiej komunikacji lepiej oceniają pracę motorniczych i kierowców gdańskiego ZKM. Być może to kwestia szkoleń, jakie przechodzą oni od roku. Pasażerowie gdańskiej komunikacji lepiej oceniają pracę motorniczych i kierowców gdańskiego ZKM. Być może to kwestia szkoleń, jakie przechodzą oni od roku.

Przez dwa tygodnie pasażerowie wypełniali ankiety, w których oceniali podejście kierowców i motorniczych gdańskiej komunikacji do pasażerów. Wyniki są nieco lepsze niż przed rokiem.



Kierujący pojazdami stanowią najliczniejszą grupę (800 osób) pracowników ZKM, a także tę, która z racji codziennych kontaktów z pasażerami, ma największy wpływ na ich postrzeganie komunikacji miejskiej. Dlatego władze ZKM przykładają spore znaczenie do wyniku badań.

- Wyniki ankiety porównaliśmy z badaniami przeprowadzonymi pod koniec zeszłego roku. Oceny kierowców i motorniczych poprawiły się - cieszy się Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Wzrosła liczba pasażerów oceniających zachowanie kierowców i motorniczych na czwórki i na piątki. Jednocześnie zanotowaliśmy spadek osób niezadowolonych, którzy wystawiali wcześniej jedynki i dwójki.

Co byś zmienił w komunikacji miejskiej, gdybyś miał taką możliwość?

Czytaj także: Jacy są kierowcy komunikacji miejskiej w Trójmieście?

W ubiegłym roku kierowcy i motorniczowie po raz pierwszy wzięli udział w szkoleniach związanym z kulturą obsługi. Zajęcia polegały m.in. na nauce unikania sytuacji konfliktowych w relacjach z pasażerem. Obecnie każdy nowo zatrudniony pracownik przechodzi takie szkolenie na początku swojej pracy.

I być może te działania przyniosły jakiś efekt, ponieważ - jak wynika z ankiety - ponad połowa pasażerów (55 proc.) dobrze i bardzo dobrze ocenia kulturę osobistą kierowców i motorniczych. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 9 proc. Liczba osób oceniających kulturę osobistą prowadzących pojazdy na piątkę wzrosła z 14 proc. do 17 proc., natomiast na czwórkę z 32 proc. do 38 proc.

Jednocześnie zmalała też liczba osób, które wystawiają kierowcom i motorniczym jedynkę (z 9 proc. na 6 proc.) i dwójkę (z 16 proc. na 13 proc.). Średnia ocena dla prowadzących pojazdy to trójka z plusem (3,5). Jest to wynik o 0,2 proc. lepszy niż ten z końca zeszłego roku.

Kolejne pytania dotyczyły kultury obsługi pasażerów w gdańskich autobusach i tramwajach. Dobrze i bardzo dobrze kulturę obsługi pasażerów oceniło 46 proc. ankietowanych (o 7 proc. więcej niż w badaniu poprzednim). Tu również spadła liczba osób, które przyznały kierowcom i motorniczym jedynkę i dwójkę - z 31 proc. na 26 proc. Średnia ocena dla prowadzących pojazd wyniosła 3,24. Jest to wynik lepszy od poprzedniego badania o 0,15 proc.

Ostatnie dwa pytania dotyczyły profesjonalizmu obsługi w gdańskich tramwajach i autobusach. Dobrze i bardzo dobrze profesjonalizm obsługi ocenia 47 proc. ankietowanych. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 8 proc. Natomiast o 7 proc. zmniejszyło się grono niezadowolonych, którzy wcześniej wystawiali prowadzącym pojazdy jedynki i dwójki. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych wynosi 3,26 i jest to wynik lepszy od poprzedniego o 0,21 proc.

Badania przeprowadzono w dniach 15-28 lipca.
ms

Miejsca

Opinie (248) 10 zablokowanych

  • Wózkiem inwalidzkim do autobusu!!!

    Jestem osobą niepełnosprawną poruszającą się na wózku inwalidzkim. Nie dość, że wystawiam się tak aby kierowca podjeżdżając na przystanek autobusowy widział z daleka stojący wózek to rzadko kiedy zdarza się, że podjedzie blisko krawężnika i obniży autobus, dzięki czemu nie musi sam wysiadać i wysuwać rampę, co właściwie należy do jego obowiązków. Gdyby kilkakrotnie sam musiał wepchać ten ciężki wózek i odczuł to na własnym m kręgosłupie może by "zaskoczył" i odpowiednio ustawił się przy krawężniku. Wielki szacun dla tych kierowców, którzy sami proponują pomóc, bo i tacy się zdarzają.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane