- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (65 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (47 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (286 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (121 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
- 6 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (318 opinii)
Prawie 100 nowych autobusów w Gdańsku w rok
Do lutego 2020 roku w Gdańsku pojawi się 48 nowych autobusów marki Mercedes Citaro, które GAiT wynajmie na osiem lat od prywatnej firmy. Wartość kontraktu, który obejmuje również serwis pojazdów, wynosi 117,3 mln zł. Z kolei wiosną na ulice wyjadą pierwsze z 46 mercedesów, które przewoźnik kupił za 79,4 mln zł.
- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy - zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej - mówi Maciej Lisicki, prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania.
Rozkład jazdy komunikacji w Trójmieście
Podobnie postępują też inne polskie miasta, jak Łódź, Poznań czy Wrocław.
W środę podpisana została umowa na dzierżawę 48 autobusów, w tym:
- 29 standardowych
- 13 przegubowych
- sześciu typu midi
Pojazdy marki Mercedes dostarczy firma EvoBus Polska. Wartość kontraktu wynosi 117,3 mln zł, z czego sam najem na osiem lat pochłonie 90,6 mln zł, a kolejne 26,7 mln zł kosztować będzie utrzymanie techniczne, które zapewni dostawca.
- Pracownicy firmy EvoBus będą mieli do swojej dyspozycji część hali, magazyny oraz biura na terenie naszej zajezdni, gdzie będą mogli dokonywać wszelkich niezbędnych napraw i przeglądów przez 24 godziny na dobę - mówi Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
Wszystkie autobusy muszą być fabrycznie nowe, czyli wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy.
Autobusy wyjadą na ulice Gdańska w lutym 2020 roku.
Z kolei od kwietnia zaczną sukcesywnie pojawiać się pierwsze egzemplarze mercedesów citaro zakupionych przez GAiT w marcu 2018 roku. Te pojazdy również dostarczy EvoBus Polska, za co zainkasuje 79,4 mln zł. Zamówienie dotyczy 46 autobusów, w tym:
- 26 przegubowych,
- 18 standardowych
- dwóch midibusów.
Obecnie GAiT dysponuje 230 autobusami, z czego 127 to pojazdy standardowe, 89 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.
Miejsca
Opinie (257) ponad 10 zablokowanych
-
2019-02-27 18:08
Serwis będzie jak najtaniej czyli w strach tym jeździć
- 11 5
-
2019-02-27 17:43
Wg mnie przekret
Bus z serwisem drozszy o okolo 750tys sztuka a po 8latach zostajemy z niczym. Kierowcy beda tym jezdzic jak nieswoim a serwis ....tez pewnie byle sie turlalo jak to jest teraz bo przeciez musza zarobic. A jakby byly na wlasnosc, z przypisanymi kierowcami dbajacymi o styl jazdy tymi pojazdami i wlasciwa obsluga....to mozna je zawszr komus sprzedac i zarobic.
- 13 7
-
2019-02-27 16:46
No jakie uśmiechnięta gębki... (3)
jak cukierkowo i milusio, a gdzie te autobusy z nieregulaminową ilością drzwi z Deutschlandu?
- 17 7
-
2019-02-27 16:53
Dlaczego nie polskie elektryczne autobusy tylko niemieckie trujące diesle! (1)
bo władza w Gdańsku wspiera niemiecki przemysł kosztem naszego zdrowia
- 3 5
-
2019-02-27 17:33
Sophia
Władza, zgodnie z kartą, wspiera muzułmanów w Turcji.
- 1 2
-
2019-02-27 17:32
Taniej i dużo gorzej
Nie. One pochodzą z Turcji.
- 1 2
-
2019-02-27 17:22
(1)
Czy jakiś zwolennik wynajmu byłby mi w stanie wytłumaczyć, dlaczego to lepszy wybór od kupna autobusów na własność za tą samą cenę?
- 15 4
-
2019-02-27 17:33
Brak kosztow utylizacji I utrzymania srodkow trwalych?
Nizsze koszty utrzymania w pomiocie wyspecjaliowanym we flocie autobusow miejskich?
Tylko gdzie taki podmiot znalezc?? ;) O odpowiedniej skali dzialania (wojewodztwo? ) aby efekt skali dal sie zauwazyc. Tak duze podmiot nie obejmuje wyobraznia "podsiebiorcow". Lepiej "szwagreksowac" na styku z urzedem.- 4 1
-
2019-02-27 17:01
Filozofia Lisickiego: (1)
Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy - zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej - mówi Maciej Lisicki
Bo autobusy wynajmowane się nie psują. A jak już się któryś zepsuje to nie trzeba angażować ludzi i środków do jego naprawy, tylko wystawic do rozkładu kolejny pojazd. Firma wynajmująca ma nieograniczony zapas.
Czas zweryfikuje, czy taniej mieć własne czy utrzymywać cudze.- 31 4
-
2019-02-27 17:30
Za trudne, tow. L.?
Lisiecki po prostu nie ogarnia tematu i obowiązki zrzuca na kontrahentów.
- 2 2
-
2019-02-27 17:09
2 wejścia (1)
Co za mądrala wybrał autobusy bezprzegubowe z dwoma wejściami? Już teraz kilka takich jeździ, a wsiadanie i wysiadanie przy dużej ilości pasażerów to koszmar...
- 23 2
-
2019-02-27 17:27
2.0
To tak jak w SKM. Miały być (2 wejścia) tylko na chwilę, a stały się standardem.
- 2 1
-
2019-02-27 17:26
A kto będzie nimi jeździł ?
A kto będzie nimi jeździł ?
- 6 4
-
2019-02-27 17:23
Zdrajcy (1)
Kupowac szwabski chlam
- 16 11
-
2019-02-27 17:25
ALLA
To turecki chłam.
- 3 5
-
2019-02-27 17:23
Czy byla jaks konkurencja? Wyglda, ze nie. Kiepski interes.
- 11 5
-
2019-02-27 17:12
natychmiast po rozpisaniu przetargi napisałem ze gwarantuje ze wygraja stare trujace mietki z Turcji
I jak widać miałem racje ,pewnie jetem jasnowidzem :) Prawda jest taka ze dystrybutor to kolejny koles politycznego układu od lat ten sam!I przetargi są ustawiane pod niego.Dlatego nawet w Gdyni kupili elektryczne autobusy! Unas nadal trują dieslami które nigdzie na zachodzie sie juz nie sprzedaje!!
- 17 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.