• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawoskręt z Havla w Armii Krajowej już gotowy

Rafał Borowski
7 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Kierowcy jadący al. Havla mają teraz możliwość skręcenia w al. Armii Krajowej z dwóch pasów. Kierowcy jadący al. Havla mają teraz możliwość skręcenia w al. Armii Krajowej z dwóch pasów.

Pod koniec grudnia zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. HavlaMapka na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Koszt budowy, która rozpoczęła się w połowie listopada, wyniósł bez mała 950 tys. zł.



Czy prawoskręt na Havla znacznie rozładuje korki?

Al. Havla to jeden z najbardziej newralgicznych punktów na drogowej mapie Gdańska. W godzinach szczytu jej jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Jednym z głównych powodów tego problemu było to, że znaczna część kierowców skręcała w prawo w al. Armii Krajowej i miała do dyspozycji tylko jeden pas. Dla porównania, kierowcy jadący na wprost - czyli prosto w kierunku Moreny i Siedlec oraz w lewo w kierunku obwodnicy - mają do dyspozycji dwa pasy.

Inwestycja przegłosowana w Budżecie Obywatelskim



Po oddaniu do użytku drugiego prawoskrętu, co nastąpiło w ostatnich dniach grudnia, płynność ruchu na omawianym odcinku powinna ulec znaczącej poprawie. Tym bardziej, że przecież wnioskowali o to okoliczni mieszkańcy.

- Zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego. Zostało ono przegłosowane podczas edycji w 2019 r. Koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. złotych. Wykonawcą prac była spółka Hydro-Mag z Chmielna. Inwestycja objęła swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzorowała inwestycję.

W tym roku powstanie także lewoskręt



Warto wspomnieć, że to niejedyne udogodnienie dla kierowców na omawianym odcinku al. Havla. Na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wilanowską i al. Armii Krajowej pojawi się także lewoskręt, który ułatwi ruch w kierunku obwodnicy.

Czytaj więcej: Milion zł na budowę lewoskrętu na Havla

- Ta inwestycja zostanie wykonana w ramach Budżetu Obywatelskiego 2020. Projekt zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką. Ta realizacja przewidziana jest na rok 2021 r. - uzupełnia Niezgoda.

Na nowe drogi trzeba jeszcze poczekać



W tym roku powinna się także rozpocząć budowa ul. Nowej Olchowej, która będzie stanowić "bajpas" łączący ulice Cedrową i Kartuską. Niestety, na budowy kilku innych nowych dróg na południu Gdańska - gdzie powstaje najwięcej osiedli - trzeba będzie jeszcze długo poczekać.

Czytaj więcej: Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Jak informowaliśmy we wrześniu 2019 r., ulice Nowa Unruga, Nowa Małomiejska - Nowa Podmiejska i Nowa Bulońska Południowa powstaną nie wcześniej niż po 2030 r. Natomiast termin budowy ulic Nowa ŚwiętokrzyskaNowa Jabłoniowa wciąż pozostaje nieznany, choć wiele wskazuje na to, że uda się to jeszcze w najbliższej dekadzie. Wszystko zależy od tego, czy uda się uzyskać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Czytaj więcej: Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz

Miejsca

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • Nasypy (3)

    Cały czas czekają nasypy na Armii Krajowej dopiero by się coś rozkorkowalo

    • 23 2

    • Inaczej.. (2)

      Wystarczy za nasypem dołożyć jeszcze jeden pas do skrętu w Havla. I czas stania w korku skróci się z 12 minut do 5.

      • 6 0

      • To rezerwa pod linię tramwajową (1)

        • 4 0

        • Luz

          Tam jest miejsca na 6 linii torów, te 3 metry na dodatkowy pas to żaden problem. Zresztą jakim małym kosztem olbrzymie ułatwienie dla tysięcy mieszkańców południa. Każdy to doceni, bo udrożni to wylot na obwodnicę!! Wiadukt, tory tramwajowe- tak, ale to melodia przyszłości. A w ten sposób efekt natychmiastowy.Robota na miesiąc.

          • 0 1

  • No i brawo

    Będzie teraz lepiej!

    • 2 0

  • Ja (4)

    950 tys za dwa pasy długości 100 m?!!! Absurdalne!!!

    • 41 8

    • wez wystartuj w przetargu publicznym. jak najniższa cena, miliony dokumentacji, grube terminy płatności (1)

      ale oczywiście populistycznie takie teksty jak ten od B doskonale się sprzedają. Janusz z Grażynką, w przerwie pomiedzy żuberkami mogą zalajkować kciuka w górę

      • 6 0

      • przecież to trol, który nie ma żadnej wiedzy

        po co mu odpowiadasz

        • 2 0

    • Trzwba bylo dac w przetargu cene o polowe mniejsza

      • 3 0

    • No, trzeba było samemu taniej wybudowac

      Z pewnością UM przyjąłby propozycje od specjalisty, który zrobi to taniej.

      • 12 0

  • Trzeba to skrzyżowanie tak aby na przykład auta jadące z Havla na Armii Krajowej omjał przystanek autobusowy po prawej stronie.

    • 4 0

  • Drugi pas ruchu w kier. ul. A.K. (1)

    Dlaczego światło zielone dla skręcających w ul. Armii Krajowej świeci się tak krótko ? Użytkownicy jadący w kierunku ulicy Łostowickiej mają o wiele dłużej zielone światło. Taki sam czas zielonego światła powinien być i dla skręcających w ul. Armii Krajowej gdyż dla pojazdów poruszających się od obwodnicy z Gdyni jest światło czerwone. I tak jadący w kierunku Moreny mają dużo czasu i zielone światło a dla jadących w kierunku centrum Gdańska tego czasu jest bardzo mało bo szybko zapala się czerwone światło ! Trzeba to koniecznie zmienić by rozładować korki i usprawnić drożność.

    • 8 0

    • Tam jest przejście dla pieszych, dlatego zmiana dla prawoskrętu jest krótsza.

      • 3 0

  • W latah 70-tych ludzie wiedzieli, że potrzebne jest tu skrzyzowanie dwu (trzy) poziomowe. Przygotowali plany, usypali wały. A (2)

    A potem róznego rodzaju Adamowicze doznali rozjaśnienia, że skrzyżowania jednopoziomowe oraz ronda o średnicy 5m ( sic, Partyzantów, Kartuska) lepiej usprawnią ruch samochodów. Żałosne.

    • 13 0

    • (1)

      A czy ty wiesz co to są skrzyzowania buforujące? Właśnie to skrzyżowanie nim jest. Jedyne co jest tu możliwe to wybudowanie wiaduktu dla ruchu w kierunku obwodnicy.

      • 1 5

      • A ty wiesz anonimie co to są duże (zaznaczam duże ronda!) a nie takie o średnicy 2 - 5 metrów ? Wystarczy przerobić węzeł Groddecka na duże rondo i będzie git. Jak kolejne skrzyżowanie się zatka to także przerobić na duże rondo. Wystarczy pojeździć po zachodzie Europy aby widzieć jak jest ruch rozwiązany. Ronda sprawiają ze przez brak świateł ruch jest ciągły i płynny a auta nie jeżdżą jak teraz tabunami czyli nic nie jedzie, nic nie jedzie i nagle tabun aut, za chwilę znowu nic, nic , nic i znowu tabun aut na raz bo zielone dali. Wystarczy już tego ścigania się aut od zielonego do zielonego. Jak zdążyć z zielonego na Wilanowskiej do kolejnego skrzyżowania (gdzie oczywiście nie ma ronda) z Łódzką ? Ruuuura !

        • 5 1

  • Bez sensu (1)

    Aut i tak jest za dużo. Lepsze drogi = więcej aut = korki. To samo z parkingami.

    Buspasy i osobne drogi dla autobusów, żeby szybciej było autobusem niż autem.

    • 5 5

    • Samochodami nie jeździ się bo są fajne drogi, tylko dlatego że trzeba gdzieś dojechać. Problemem nie są auta a strefowanie miasta.

      • 0 1

  • Na nowe drogi "tam gdzie powstaje (1)

    najwięcej osiedli" nie ma co liczyć. A co na to deweloperzy, którzy budują w polu i robią kasę. Dlaczego mieszkańcy Gdańska mają budować drogi do jego "zachcianek"?

    • 5 0

    • Bo dał kopertę (a czasem mieszkanie) temu komu trzeba - dlatego.

      • 1 0

  • Tylko estakada oraz tramwaj na Armii Krajowej (1)

    Gdyby powstała estakada nad skrzyżowaniem oraz wydłużyli tramwaj na Armii Krajowej do Jasienia wówczas byśmy mieli odblokowane w tym rejonie miasto.

    • 124 6

    • i zakorkowane w innych miejscach.
      grunt to robić wszystko dla południa Gdańska nie myśląc o innych centralnych dzielnicach

      • 1 5

  • (6)

    Wiadukt wzdłuż AK potrzebny od zaraz!

    • 149 14

    • Yyy od zaraz? (3)

      Raczej od momentu kiedy powstały dwa nasypy pod taką inwestycje

      • 25 2

      • (2)

        Nasypy to powstały raczej dla przyszłej linii tramwajowej,a nie dla samochodów.

        • 2 7

        • Tylko linia tramwajowa straciła sens, bo kto będzie biegał przez autostradę na przystanek? (1)

          • 0 0

          • przeciez przystanki miały być w miejscach gdzie są obecnie kładki nad armii krajowej

            i kolejną kładkę wybudowano by przy łostowickiej

            • 0 0

    • Wzdluz? Na calej dlugosci?

      Chyba nad Armii Krajowej :)

      • 2 4

    • Do prawoskrętu przygotowywali się 2 lata

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane