• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawoskręt z Havla w Armii Krajowej już gotowy

Rafał Borowski
7 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Kierowcy jadący al. Havla mają teraz możliwość skręcenia w al. Armii Krajowej z dwóch pasów. Kierowcy jadący al. Havla mają teraz możliwość skręcenia w al. Armii Krajowej z dwóch pasów.

Pod koniec grudnia zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. HavlaMapka na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Koszt budowy, która rozpoczęła się w połowie listopada, wyniósł bez mała 950 tys. zł.



Czy prawoskręt na Havla znacznie rozładuje korki?

Al. Havla to jeden z najbardziej newralgicznych punktów na drogowej mapie Gdańska. W godzinach szczytu jej jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Jednym z głównych powodów tego problemu było to, że znaczna część kierowców skręcała w prawo w al. Armii Krajowej i miała do dyspozycji tylko jeden pas. Dla porównania, kierowcy jadący na wprost - czyli prosto w kierunku Moreny i Siedlec oraz w lewo w kierunku obwodnicy - mają do dyspozycji dwa pasy.

Inwestycja przegłosowana w Budżecie Obywatelskim



Po oddaniu do użytku drugiego prawoskrętu, co nastąpiło w ostatnich dniach grudnia, płynność ruchu na omawianym odcinku powinna ulec znaczącej poprawie. Tym bardziej, że przecież wnioskowali o to okoliczni mieszkańcy.

- Zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego. Zostało ono przegłosowane podczas edycji w 2019 r. Koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. złotych. Wykonawcą prac była spółka Hydro-Mag z Chmielna. Inwestycja objęła swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzorowała inwestycję.

W tym roku powstanie także lewoskręt



Warto wspomnieć, że to niejedyne udogodnienie dla kierowców na omawianym odcinku al. Havla. Na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wilanowską i al. Armii Krajowej pojawi się także lewoskręt, który ułatwi ruch w kierunku obwodnicy.

Czytaj więcej: Milion zł na budowę lewoskrętu na Havla

- Ta inwestycja zostanie wykonana w ramach Budżetu Obywatelskiego 2020. Projekt zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką. Ta realizacja przewidziana jest na rok 2021 r. - uzupełnia Niezgoda.

Na nowe drogi trzeba jeszcze poczekać



W tym roku powinna się także rozpocząć budowa ul. Nowej Olchowej, która będzie stanowić "bajpas" łączący ulice Cedrową i Kartuską. Niestety, na budowy kilku innych nowych dróg na południu Gdańska - gdzie powstaje najwięcej osiedli - trzeba będzie jeszcze długo poczekać.

Czytaj więcej: Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Jak informowaliśmy we wrześniu 2019 r., ulice Nowa Unruga, Nowa Małomiejska - Nowa Podmiejska i Nowa Bulońska Południowa powstaną nie wcześniej niż po 2030 r. Natomiast termin budowy ulic Nowa ŚwiętokrzyskaNowa Jabłoniowa wciąż pozostaje nieznany, choć wiele wskazuje na to, że uda się to jeszcze w najbliższej dekadzie. Wszystko zależy od tego, czy uda się uzyskać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Czytaj więcej: Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz

Miejsca

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • dyrekcja cyrku w budowie

    obciązyc kosztami projektantow

    • 3 0

  • kiedy bekną

    projektanci tego skrzyzowania????

    • 5 0

  • W tym katolickim kraju (1)

    Nie życzę sobie lewoskrętów. Wszystkie skręty mają być w prawo. Do tego narodowe.

    • 17 9

    • Marna prowokacja

      Od czasów jeszcze przedwojennych (socjalista Piłsudski) w Polsce cały czas rządzi lewica, bo PiS to też socjaliści, tylko nieco bardziej pobożni, więc się nie martw. A że jest jak jest i najbliższe inwestycje drogowe na południu Gdańska będą po 2030 roku lub jak Unia dorzuci, to oczywiście wina prawicy, która nigdy nie była u władzy.

      • 1 1

  • wiadukt, wiadukt wiadukt wiadukt

    Kiedy w kocu uda się skończyć zaprojektowany w latach siedemdziesiątych , realizowany od lat osiemdziesiątych pełny przebieg ARmii Krajowej wraz z wiaduktami.

    • 3 2

  • Nie wiem po co wydatek ? (4)

    Były dwa pasy do skrętu w prawo na AK . Wystarczyło na środkowym pasie wymalować strzałkę i pozwolić na jazdę na wprost i w prawo ze środkowego pasa. Wymalowanie strzałki znacznie tańsze niż budowa niepotrzebnego pasa.

    • 15 2

    • Dwa pasy w AK. (2)

      Bardzo trafna uwaga i propozycja ! Do tego zmienić czas zielonego światła na taki sam jak dla jadących w kierunku ul. Łostowickiej.

      • 0 1

      • (1)

        A piesi kiedy przejdą

        • 1 0

        • Tam nie ma sensu iść na drugą stronę.

          • 1 0

    • Czas świateł na skręt w prawo jest znacznie krótszy niż na wprost.

      • 5 0

  • To wstyd, że z BO. (1)

    Co za prezydent.

    • 34 7

    • Siara

      No właśnie, a na swoim koncie Pani Prezydentka się chwali ze inwestycja zakończona, nie wspomniawszy że to z BO

      • 2 0

  • Prawie milion ?????

    Chojna ręka władzy !!!!!

    • 4 1

  • (3)

    Przydałaby się jeszcze estakada od str Gdańska, która by przecinała ulicę Łostowicką :)

    • 170 12

    • to co tam przepuścisz zatrzyma się na następnym skrzyżowaniu. Cudow nie ma.

      • 2 2

    • Południowa (1)

      racja, przydały by się też po dwa pasy do zjeżdżania z obwodnicy na obwodnicę południową i odwrotnie oraz dwa pasy do zjeżdżania z obwodnicy południowej na sucharskiego i odwrotnie. nie kumam kto to projektował... takie wąskie gardła, że szok. tam korki wynikają tylko z tego, że jeden pas i są zawsze w godzinach szczytu. dorobiliby 100m asfaltu i byłby git

      • 19 2

      • Inwestycje większego formatu są na lata

        U nas jak słyszą o skrzyżowaniu bezkolizyjnym lub wielopoziomowym to trzęsą portkami ile pieniądzorów by musieli wydać ,więc został nam budżet obywatelski.I tak się nam miasto rozwija lub raczej nie rozwija.W budżecie 2021 zabrakło pieniędzy na Nową Świętokrzyską, czy objazd Bramy Nizinnej i kanał ulgi Strzyży. I co to dodać ?

        • 6 1

  • (4)

    Czy to było potrzebne a może kasę trzeba było wydać

    • 28 64

    • tam problemem jest przystanek autobusowy.. takich mamy inzynierow bez wyobrazni

      • 2 2

    • A kiedy dokończą remont łąkowej do długich ogrodów? Takich dziur to nie widziałem ! A to centrum!!!

      • 1 0

    • Sami głosowaliście w budżecie obywatelskim na ten projekt. A teraz jączycie?

      • 7 0

    • Tak jak na Dmowskiego około 3 lat była robiona ulica i teraz była przebudowana.Kasa musi się zgadzać

      • 5 7

  • (3)

    Musi być dodatkowa sygnalizacja świetlna dla autobusu wyjeżdżającego z przystanku. Inaczej będzie cyrk.

    • 47 18

    • Już jest-rano długie autobusy jadące z przystanku w lewo blokują dwa pasy do skrętu w prawo. (2)

      • 10 1

      • To prawda. Przyznam się Panu, że osobiście je blokuje i dodatkowo torowisko.
        Jestem kierowcą autobusu i sytuacja na drodze wymusza to na mnie, inaczej bym stał w nieskończoność.

        Pozdrawiam projektantów tego przystanku.
        Bravo!

        • 7 0

      • Jak na Trakcie Św. Wojciecha - z przystanku przed wjazdem na Podmiejską.

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane