• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawoskręt z Havla w Armii Krajowej już gotowy

Rafał Borowski
7 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Kierowcy jadący al. Havla mają teraz możliwość skręcenia w al. Armii Krajowej z dwóch pasów. Kierowcy jadący al. Havla mają teraz możliwość skręcenia w al. Armii Krajowej z dwóch pasów.

Pod koniec grudnia zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. HavlaMapka na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Koszt budowy, która rozpoczęła się w połowie listopada, wyniósł bez mała 950 tys. zł.



Czy prawoskręt na Havla znacznie rozładuje korki?

Al. Havla to jeden z najbardziej newralgicznych punktów na drogowej mapie Gdańska. W godzinach szczytu jej jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Jednym z głównych powodów tego problemu było to, że znaczna część kierowców skręcała w prawo w al. Armii Krajowej i miała do dyspozycji tylko jeden pas. Dla porównania, kierowcy jadący na wprost - czyli prosto w kierunku Moreny i Siedlec oraz w lewo w kierunku obwodnicy - mają do dyspozycji dwa pasy.

Inwestycja przegłosowana w Budżecie Obywatelskim



Po oddaniu do użytku drugiego prawoskrętu, co nastąpiło w ostatnich dniach grudnia, płynność ruchu na omawianym odcinku powinna ulec znaczącej poprawie. Tym bardziej, że przecież wnioskowali o to okoliczni mieszkańcy.

- Zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego. Zostało ono przegłosowane podczas edycji w 2019 r. Koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. złotych. Wykonawcą prac była spółka Hydro-Mag z Chmielna. Inwestycja objęła swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzorowała inwestycję.

W tym roku powstanie także lewoskręt



Warto wspomnieć, że to niejedyne udogodnienie dla kierowców na omawianym odcinku al. Havla. Na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wilanowską i al. Armii Krajowej pojawi się także lewoskręt, który ułatwi ruch w kierunku obwodnicy.

Czytaj więcej: Milion zł na budowę lewoskrętu na Havla

- Ta inwestycja zostanie wykonana w ramach Budżetu Obywatelskiego 2020. Projekt zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką. Ta realizacja przewidziana jest na rok 2021 r. - uzupełnia Niezgoda.

Na nowe drogi trzeba jeszcze poczekać



W tym roku powinna się także rozpocząć budowa ul. Nowej Olchowej, która będzie stanowić "bajpas" łączący ulice Cedrową i Kartuską. Niestety, na budowy kilku innych nowych dróg na południu Gdańska - gdzie powstaje najwięcej osiedli - trzeba będzie jeszcze długo poczekać.

Czytaj więcej: Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Jak informowaliśmy we wrześniu 2019 r., ulice Nowa Unruga, Nowa Małomiejska - Nowa Podmiejska i Nowa Bulońska Południowa powstaną nie wcześniej niż po 2030 r. Natomiast termin budowy ulic Nowa ŚwiętokrzyskaNowa Jabłoniowa wciąż pozostaje nieznany, choć wiele wskazuje na to, że uda się to jeszcze w najbliższej dekadzie. Wszystko zależy od tego, czy uda się uzyskać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Czytaj więcej: Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz

Miejsca

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • A co z przystankiem autobusowym? Teraz autobis traci tam kilka minut bo jest kompletnie zablokowany

    • 10 3

  • (1)

    A więc Świętokrzyskiej nie będzie bo pieniędzy nie ma i nie będzie. Za to będą nowe osiedla.

    • 14 1

    • Oraz mityczna PKM-ka

      O której niedawno pisało 3M. Ktoś wtedy skomentował, że jej ew. powstanie automatycznie wykluczy możliwość powstania Nowej Świętokrzyskiej. Ktoś, coś??

      • 1 1

  • Typowi Janusze

    Nic nie robić źle, zrobić coś źle. Mi jako mieszkańcowi dodatkowy pas do skrętu dał możliwość wyjazdu paru aut więcej z Havla i Wilanowskiej. Radził bym postawić fotoradar na światło czerwone i skrzyżowanie by się nie korkowało. Bo wina jest w tych co wjezdzaja na skrzyżowanie na póznyyyyym pomarańczowym. Hejt 3,2,1 start

    • 8 4

  • A gdzie rondo na końcu Niepołomickiej które miało powstać do końca 2020r.?

    • 8 3

  • Korki mzoe rozlawdowac jednie

    estakada nad armii krajowej. Az sie prosi....

    • 12 4

  • Jaki dodatkowy lewoskręt? Już są 2 (1)

    • 6 4

    • Serio?

      Dwa pasy do skrętu w lewo znajdują się na wyspie centralnej skrzyżowania. Sama Havla nie ma w tym miejscu żadnego lewoskrętu - oba pasy wychodzące z Havla są oznaczone do jazdy na wprost . Poza tym Havla kończy się na wysokości Wilanowskiej - dalej to Łostowicka.

      • 5 1

  • Dodatkowy pas

    To przydalby się z ak w havla. Powinny byc 2pasy do skretu w lewo -bo wiaduktu to pewnie nie dozyje.

    • 4 1

  • Bez sensu (1)

    Aut i tak jest za dużo. Lepsze drogi = więcej aut = korki. To samo z parkingami.

    Buspasy i osobne drogi dla autobusów, żeby szybciej było autobusem niż autem.

    • 5 5

    • Samochodami nie jeździ się bo są fajne drogi, tylko dlatego że trzeba gdzieś dojechać. Problemem nie są auta a strefowanie miasta.

      • 0 1

  • Dlaczego mafia deweloperska nie uczestniczy w budowie drog dojazdowych do ich osiedli apartamentowych ???? (7)

    Kasuja na czysto grube miliony zlotych i nie partycypuja w dojazdach do ich tzw apartamantowcow bo w dzisiejszym Gdansku nie buduje sie juz normalnych osiedli !!!!!!!

    • 25 0

    • deweloperzy już swoje "koszty" ponieśli - mają dwa razy płacić?

      wpłacili to im się należy

      • 2 4

    • Dobry temat dla CBA

      • 1 1

    • Dalej budyniowe lody...

      • 1 1

    • Mala Sycylia

      • 0 1

    • Bo pokryli koszty 11 apartamentow wesolej wdowki

      • 0 1

    • bo by musiali sprzedawać mieszkania za 17tys za metr i by słoiki nie kupiły

      • 2 0

    • deweloperzy uczestniczą w kosztach budowy dróg od dawna,
      jest nawet specjalny przepis na tę okoliczność, także tutaj nie ma żadnej dowolności,
      ale kogo obchodzą fakty,
      przecież chodzi tylko o "stworzenie" piorunującego wpisu

      • 0 0

  • 50 lat budowali Al Armii Krajowej teraz 50 lat beda budowac dwa wiadukty na tej alei !!! (5)

    A na nikomu nie potrzebny tristar cyk POnad 100 mln Poszlo !!!

    • 15 1

    • Piniendzy nie ma i nie bedzie koniec cytatu klasyka. ekonomii

      • 2 1

    • jakie wiadukty? Przecież na pytanie dlaczego nie ma wiaduktów, odpowiedz jest prosta - ludzie (1)

      powinni korzystać z komunikacji miejskiej

      • 1 0

      • ludzie powinni mieć komunikację miejską

        za komuny się najeździłem a wtedy była sprawniejsza.

        • 1 0

    • Wczesniej byla komuna więc kasa szła do Rosyji. Bida. Pózniej sprzedajczyki co czarwony sztandar zamienili na kieszeń Helmuta i nadal mając ludność Gdańska w głębokim poważaniu. Nie dziwcie się, że jest jak jest. Za dużo kolesiostrwa i mafijnych układów w tym rejonie.

      • 1 0

    • historia zatacza kolo

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane