• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawoskręt z Havla w Armii Krajowej już gotowy

Rafał Borowski
7 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Kierowcy jadący al. Havla mają teraz możliwość skręcenia w al. Armii Krajowej z dwóch pasów. Kierowcy jadący al. Havla mają teraz możliwość skręcenia w al. Armii Krajowej z dwóch pasów.

Pod koniec grudnia zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. HavlaMapka na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Koszt budowy, która rozpoczęła się w połowie listopada, wyniósł bez mała 950 tys. zł.



Czy prawoskręt na Havla znacznie rozładuje korki?

Al. Havla to jeden z najbardziej newralgicznych punktów na drogowej mapie Gdańska. W godzinach szczytu jej jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Jednym z głównych powodów tego problemu było to, że znaczna część kierowców skręcała w prawo w al. Armii Krajowej i miała do dyspozycji tylko jeden pas. Dla porównania, kierowcy jadący na wprost - czyli prosto w kierunku Moreny i Siedlec oraz w lewo w kierunku obwodnicy - mają do dyspozycji dwa pasy.

Inwestycja przegłosowana w Budżecie Obywatelskim



Po oddaniu do użytku drugiego prawoskrętu, co nastąpiło w ostatnich dniach grudnia, płynność ruchu na omawianym odcinku powinna ulec znaczącej poprawie. Tym bardziej, że przecież wnioskowali o to okoliczni mieszkańcy.

- Zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego. Zostało ono przegłosowane podczas edycji w 2019 r. Koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. złotych. Wykonawcą prac była spółka Hydro-Mag z Chmielna. Inwestycja objęła swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzorowała inwestycję.

W tym roku powstanie także lewoskręt



Warto wspomnieć, że to niejedyne udogodnienie dla kierowców na omawianym odcinku al. Havla. Na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wilanowską i al. Armii Krajowej pojawi się także lewoskręt, który ułatwi ruch w kierunku obwodnicy.

Czytaj więcej: Milion zł na budowę lewoskrętu na Havla

- Ta inwestycja zostanie wykonana w ramach Budżetu Obywatelskiego 2020. Projekt zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką. Ta realizacja przewidziana jest na rok 2021 r. - uzupełnia Niezgoda.

Na nowe drogi trzeba jeszcze poczekać



W tym roku powinna się także rozpocząć budowa ul. Nowej Olchowej, która będzie stanowić "bajpas" łączący ulice Cedrową i Kartuską. Niestety, na budowy kilku innych nowych dróg na południu Gdańska - gdzie powstaje najwięcej osiedli - trzeba będzie jeszcze długo poczekać.

Czytaj więcej: Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Jak informowaliśmy we wrześniu 2019 r., ulice Nowa Unruga, Nowa Małomiejska - Nowa Podmiejska i Nowa Bulońska Południowa powstaną nie wcześniej niż po 2030 r. Natomiast termin budowy ulic Nowa ŚwiętokrzyskaNowa Jabłoniowa wciąż pozostaje nieznany, choć wiele wskazuje na to, że uda się to jeszcze w najbliższej dekadzie. Wszystko zależy od tego, czy uda się uzyskać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Czytaj więcej: Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz

Miejsca

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • przystanki powinny zostać przeniesione na wysokość Lidla (1)

    w tym miejscu co są teraz to tylko balagan powodują autobusy

    • 9 2

    • Nie powinny

      Tamtędy nie jadą 227 i 262.

      • 1 0

  • a tak w ogóle to nic nie dadzą takie przeróbki

    jak na tym skrzyżowaniu ruch się usprawni to na kolejnym zrobi się zator i tak w kółko wy lepiej budujcie wymyślajcie inne nowe dodatkowe drogi bo żadne przeróbki nic tu nie usprawnią

    • 4 0

  • i ograniczyć ruch przede wszystkim

    dotyczy wszystkich z prowincji czyli tych co mieszkają za obwodnicą trójmiejską zakaz wjazdu do centrum do miasta porobić duże parkingi przy obwodnicy i podstawiać autobusy zjazd z górki do centrum tylko autobusami zbiorczymi problem korków będzie definitywnie rozwiązany wszyscy zaoszczędzą na czasie wszyscy będą zadowoleni

    • 2 4

  • tylko estakada!

    miała być estakada Armii Krajowej! nad tym całym skrzyżowaniem!
    nie było by problemów z wjazdami czy zjazdami na tym skrzyżowaniu!

    • 0 2

  • Sukces na miarę naszego miasta

    Mieszka tu prawie pół miliona ludzi a wydarzeniem inwestycyjnym gminy jest sto metrów asfaltu na jednym pasie. Kto rządzi tym miastem? Naprawdę taka bieda w kasie? Kto za to odpowiada zatem? Wybudujcie Nową Świektokrzyską to będzie o czym pisać a nie że przestawiono słupek ze znakiem drogowym bo to żadna inwestycja. Ważna potrzebna ale nie warta takiego celebrowania.

    • 8 0

  • bezskolizyjny? (1)

    Czemu tego prawoskrętu nie zrobili bezkolizyjnego? Uciąć trochę miejsca z krawężnika i zrobić na stały wlot w Armii Krajową?

    • 6 3

    • Nie mozna. Przejscie dla pieszych i droga rowerowa

      • 1 0

  • Jeszcze prawoskret i przesuniecie chodnika na dojezdzie do Wilanowskiej od stacji BP na Chełmie

    • 4 0

  • Za dużo to nie da

    Dobrze, że zrobili ten prawoskręt ale nie to było i nie jest głównym problemem na tym skrzyżowaniu. Po pierwsze przystanek i autobus włączający się do ruchu w bardzo ruchliwym miejscu który blokuje i będzie blokował ruch innych pojazdów. Powinna zostać wykonana zatoczka przed (!) tym skrzyżowaniem (mało aut skręca tu w prawo) i przerobione skrzyżowanie żeby potem autobus mógł przejechać na wprost. Następnie postawić policjantów na trawniku na przeciwko Wilanowskiej i każdego kierowcę wyjeżdżającego z Wilanowskiej który staje autem w poprzek (!) dwóch pasów brać na bok i dawać 500 zł mandatu. To te auta właśnie powodują gigantyczny korek na Havla, bo zanim na zielonym całe towarzystwo ruszy to z Havla przejedzie może z 5 - 6 aut. To jest łatwy zarobek dla policji. Każdego ranka to się powtarza na prawie każdym cyklu świateł. Może po takiej 2 tygodniowej akcji przyjdzie rozum do głowy że nie staje się w poprzek dwóch pasów.
    I oczywiście wybudować w końcu te wiadukty.

    • 5 1

  • płynność ruchu na omawianym odcinku powinna ulec znaczącej poprawie. Tym bardziej, że przecież wnioskowali o to okoliczni

    no troche się jednak przyczepię Panie redaktorze...... ciekawa logika, ciekawa. A co ma piernik do wiatraka?

    • 5 0

  • Na nowe drogi "tam gdzie powstaje (1)

    najwięcej osiedli" nie ma co liczyć. A co na to deweloperzy, którzy budują w polu i robią kasę. Dlaczego mieszkańcy Gdańska mają budować drogi do jego "zachcianek"?

    • 5 0

    • Bo dał kopertę (a czasem mieszkanie) temu komu trzeba - dlatego.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane