• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września

Arnold Szymczewski
3 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy. Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy.

- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.



Mevo - zerwana umowa. System zawieszony

II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie



Czy dostarczenie całej floty rowerów spowoduje duży wzrost ich dostępności?

- W tej chwili mamy wyprodukowane 624 nowe rowery, 224 dojechały już do Gdańska, a wcześniej dostarczyliśmy ich jeszcze 500. 10 września ruszy produkcja i pod koniec miesiąca chcemy zakończyć budowę wszystkich rowerów. Jednoślady będą następnie przyjeżdżać tirami do Gdańska, a na miejscu zostaną przetestowane przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - mówił Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska.
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.

Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo



- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.

Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:

  • dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
  • dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł

Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

  • (4)

    Ale tu marud ... Pewnie połowa z nich nawet raz się nie przejechała rowerem. Ja jeżdżę regularnie i faktycznie jest problem z dostępnością ale mam nadzieję że sukcesywnie będą dostarczane kolejne rowery i może będzie trochę lepiej. Ale ogólnie z całego tego pomysłu jestem bardzo zadowolona. Zresztą wystarczy spojrzeć na ulicach ile ludzi każdego dnia z tego korzysta i to naprawdę o różnych porach.

    • 10 22

    • Dużo mniej niż z samochodów.

      • 1 0

    • Weź mnie nawet nie denerwuj (1)

      Na dwa miesiące abonamentu trafiłem na rower 2 razy (wtedy, kiedy był mi potrzebny).
      Dość droga zabawa.
      Po roku jest dalej wielka kicha. Co ma do tego "ile ludzi korzysta"? Jakby dostarczyli wszystkie rowery na czas, korzystałoby jeszcze więcej. Chyba piszesz z magistratu.

      • 6 2

      • Z magistratu? A to dobre. Po prostu nie marudzę na wszystko wokół. Też zdarzało mi się wielokrotnie, że wokół nie było ani jednego dostępnego roweru, ale czy w związku z tym mam usiąść i się rozpłakać? Czy o co chodzi? MEVO traktuję jako uzupełnienie komunikacji miejskiej i jestem zadowolona.

        • 1 0

    • Pomysł swietny tylko projekt nieskonczony

      cos mi się wydaje, ze te 4000 szt. to na nasze 14 gmin tez mało będzie

      • 4 0

  • dlaczego tego nie robi polska firma tylko zarabiają Niemcy? (17)

    • 111 25

    • Bo Niemcy są lepszymi przyjaciółmi gdańskich urzędników niż Polacy.

      • 2 1

    • (6)

      Bo większość ogarniętych, ambitnych i pracowitych ludzi uciekła już z tego kraju (o ile tylko nie pracuje w IT dla jakiejś zachodniej korporacji).
      A wraz ze zniesienie limitu składek ZUS w przyszłym roku wyjedzie reszta specjalistów, bo nikt normalny nie chce być okradany i utrzymywać chorych programów socjalnych i rydzykowej mafii.
      Inwestycje zagraniczne już teraz wyhamowaly.
      Na takie skomplikowane rzeczy jak systemy rowerów miejskich w tym kraju nie ma co liczyć.
      Na szczęście produkcja europalet i krucyfiksów rośnie, w tym jesteśmy i będę i będziemy potęgą ;)

      • 25 18

      • 3 miliony Polaków wyjechało za rządów PO i rudego (3)

        • 11 11

        • 6 milionów wróciło do raju kurdupla.

          • 1 2

        • Bo Rudy i PO otworzyli dla nas zagraniczne rynki pracy. (1)

          Co zrobił dla nas Prezes?

          • 7 6

          • Tusk i PO umożliwili wyjazd tym, którym było źle i dali im szansę na poprawę swojego bytu - głównie ludziom bez wykształcenia i perspektyw w Polsce.
            Kaczor natomiast zmusza do wyjazdu wykształconych i radzących sobie ludzi, którzy uciekają, żeby ich byt się nie pogorszył.
            ot, taka drobna różnica.

            • 10 7

      • wyjechali na zmywak tylko ci którzy nie poradzili sobie (1)

        • 9 13

        • Ja nie piszę o tych na zmywaku bo to już dawne dzieje, tylko o obecnej emigracji specjalistów
          Oni zostali po wejściu do UE, bo radzili sobie dobrze, ale teraz trwa dokręcanie śruby.
          Lekarzy w Polsce mamy najmniej w Europie, zgdnij dokąd jadą absolwenci studiów medycznych jak tylko mogą?
          inżynierowie, informatycy, naukowcy - uciekają.
          Z mojego rocznika na PG, a konczylem elektronikę 10 lat temu, połowa ludzi już dawno nie w Polsce, a 1/4 głośno się zastanawia nad wyjazdem.
          Gdyby nie to, że pracuję w zachodniej firmie to też by mnie tu już nie było.
          A pisowskie dojenie przedsiębiorców dopiero się zaczyna - zobaczysz po wyborach.
          Na dzień dobry ZUS w górę i prąd x2 a to będzie dopiero początek.
          Pieniądze na pisowski elektorat przecież muszą się znaleźć, rozkułaczanie i równanie w dół będzie trwać w najlepsze.

          • 27 10

    • Bo tak wygląda nasza współpraca z zachodem

      Polacy składają rowery w Niemczech, które później sprzedawane są do Polski. Niemiec tylko liczy kasę, bo Polacy to parobki UE.

      • 11 0

    • bo POwcy dostali stanowiska w Brukseli od Merkel wiec maja wygrane przed przetargiem (1)

      • 5 12

      • Jak Szydło, czy Zalewska?

        • 7 5

    • Ponieważ

      Bo wg marzeń obecnej prezydent mamy Wolne Miasto Gdańsk, czyli miasto niemieckie. Ta pani by nie dała polskiej firmie zarobić. A tak proszę, Zagraniczna, jak zwykle opóźnienia

      • 8 13

    • Bo my Polacy potrafimy produkować tylko kartofle. (1)

      • 29 24

      • Piszą "my" ująłeś również "ja".

        • 10 0

    • bo Gdańsk to wolne niemieckie miasto

      • 20 14

    • Bo my, zamiast inwestować w przemysł i technologie

      Przeżeramy wszystko na 500+ i Rydzyka...

      • 40 20

    • Bo tu nawet ocynkowanego wiadra nie potrafią zrobić porządne.

      • 16 16

  • Wow (16)

    Ale nowina ! Niedługo szaliki i kożuchy i wyskoczymy na nowe mevo

    • 123 6

    • Będą Mevo z owiewkami.

      • 0 0

    • dlaczego mevo nie płaci kar za opóźnienie? (9)

      • 8 3

      • (1)

        O ile dobrze odczytuję znaki na niebie i ziemi to w NB Polska i "Obszarze Metropolitalnym" trwa gorączkowa akcja prawnicza mająca na celu ustalenie takiego sposobu interpretacji umowy, żeby NB zapłaciło tyle, żeby było to zgodne z umowami i jednocześnie, żeby nie upadło. Bo jak upadnie, to będzie dramat. Zostanie masa na wpół zepsutych rowerów, masa kasy w błoto i wielki niesmak.

        • 1 1

        • To jest doga donikad.

          Jak z ropiejacym zębem. Można nie iść do dentysty, bo będzie bolalo, a tak zabawa będzie trwała chwilkę dłużej. Tylko że za jakiś czas będzie totalny dramat...

          • 0 0

      • Przecież płaci, za pierwszy etap (6)

        A za drugi etap zapłaci jak go w końcu oddadzą, im później, tym więcej

        • 7 3

        • Jesteś pewien? (5)

          Coś mi się wydaje że mają określoną karę maksymalną na 900 tysi, i nie zapłacą więcej, nawet jak oddadzą rowery do użytku za rok

          • 6 0

          • Mają 900 tysi na etap. (4)

            A że etapy kosztują po 2-3mln, to całkiem zauważalna kara...

            • 0 3

            • Ale skoro i tak przekroczyli max. 1,8 mln kar za oba etapy, to już nie mają żadnej motywacji do szybkiej realizacji umowy. (3)

              • 1 0

              • Mają, bo nie dostaną pieniędzy, dopóki etapu nie skończą. (2)

                • 0 1

              • to jakim cudem dostają coś cały czas co mies? (1)

                • 0 0

              • A co niby dostają?

                Dostali jedną transzę do tej pory...

                • 0 0

    • (1)

      dokładnie, idzie zima więc zapotrzebowanie mocno spadnie

      • 5 0

      • dlatego po sezonie będzie wiecej

        by jakoś krzywo bo krzywo ale jednak wypełnić II-etap... i dostać SZMAL

        • 2 0

    • Tak tak (2)

      W 3mieście takie srogie zimy, że proponuję od razu 2 te kożuchy zakupić...

      • 5 4

      • (1)

        srogie nie srogie ale kto normalny jeździ w listopadzie rowerem ? raczej tylko oszołomy którym sprawia przyjemność moknąc i marznąć w imię idei

        • 2 3

        • Bardziej w imię niemamgdziezaparkowania :D

          A Januszowanie jakoś jest poniżej mojej godności :)

          • 3 0

  • Trzeba było bezpośrednio w Chinach zamówić.

    Byłoby szybciej i taniej.

    • 1 0

  • Czy w takim razie będzie można chodzić po chodniku? (1)

    czy raczej to rowery będą uprzywilejowane, a pieszy ma chodzić po ścianach budynków.

    • 11 4

    • Dla mnie pieszy może nawet latać, byle nie chodził z nosem w telefonie po ścieżce rowerowej

      • 3 1

  • 1

    Za naliczone kary powinny zostać zakupione rowery bez wspomagania. Poza kontraktem.

    • 2 1

  • Dlaczego Niemiecka produkcja?

    Czy w Polsce nie bylo mozliwosci wyprodukowania rowerow? Czy naprawde na kazdym kroku musimy wspierac zachodni przemysl???

    • 3 1

  • Jako zawodowy kierowca powiem Wam, że im mniej mevo na ulicach

    Tym bezpieczniej. Na chodnikach zresztą też.

    • 3 1

  • Opoznione miasto pod kazdym wzgledem...Egzotyczne jak Magistrat

    • 2 1

  • W GRudniu ma byc jeszcze wiecej.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane