• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września

Arnold Szymczewski
3 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy. Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy.

- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.



Mevo - zerwana umowa. System zawieszony

II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie



Czy dostarczenie całej floty rowerów spowoduje duży wzrost ich dostępności?

- W tej chwili mamy wyprodukowane 624 nowe rowery, 224 dojechały już do Gdańska, a wcześniej dostarczyliśmy ich jeszcze 500. 10 września ruszy produkcja i pod koniec miesiąca chcemy zakończyć budowę wszystkich rowerów. Jednoślady będą następnie przyjeżdżać tirami do Gdańska, a na miejscu zostaną przetestowane przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - mówił Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska.
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.

Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo



- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.

Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:

  • dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
  • dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł

Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

  • Zabrać ten syf z miasta ! (1)

    G*wno, a nie mevo.. jedna wielka porażka! Zezłomować , a nie dokładać !

    • 7 5

    • Pocieszające jest to, że jak się ochłodzi to leniwce odstawią te swoje super mevo

      • 0 2

  • Jeszcze jest za gorąco, trzeba zaczekac aż temperatura spadnie ponizej zera, albo lepiej Mevo na Boże Narodzenie.

    Egzotyczny prezent od Mikołaja dla wszystkich Gdańszczan i Gdańszczanek!

    • 3 1

  • Mniej

    tych żenujących rowerów proszę..

    • 5 2

  • (6)

    Jedna wielka pomyłka. Ktos powinien za to beknac.

    • 66 8

    • Nauczka, aby takich projektów nie powierzać tak zwanym "startupom" (3)

      Niektóre projekty obliczone na dwa lata potrafią "przejeść" w pół roku :) Potem sorry, ryzyko biznesowe, takie życie, następnym razem się uda xD

      • 2 1

      • No dobra, ale ciężko nazwać Nextbike startupem. (2)

        W samej Polsce mieli już 12 sieci rowerów miejskich, kiedy stawali do przetargu...

        • 3 0

        • 1.Ale takiego systemu jeszcze nie wprowadzali nigdzie. (1)

          2.Mają zlecenie w Trójmieście w głębokim zadzie priorytetów firmy.

          • 1 0

          • Co dalej nie robi z nich startupu...

            • 1 0

    • A spróbowałeś chociaż raz?

      Czy narzekanie to twoja codzienność?

      • 0 4

    • Przecież prezes Mevo za to beknął...

      • 1 2

  • Czyli teraz GOM zajmuje się testowaniem rowerów?

    Niby dobrze, że robią coś pożytecznego, ale ile Nextbike płaci za to, że urzędnicy wykonują w ramach opłacanego z publicznej kasy dnia pracy zadanie należące do zakrseu operatora?

    • 2 0

  • Przeklęte wspomaganie elektryczne!

    • 2 2

  • Do końca września?

    OK, ciekawe tylko, którego roku?

    • 6 0

  • Już nawet nie czytam tych pseudo-wytłumaczeń, uzasadnień etc. Wiarygodność Nextbike Polska = zero.

    • 7 1

  • Po co jak zima idzie :)

    Po ptokach

    • 2 0

  • Przeciez produkcja w Polsce była by 5 razy tańsza i bez kosztów transportu!Połowa rowerów miała byc zwykłych!!

    Pamiętam jak kampania rowerowa rekomendowała by wszystkie były elektryczne co było naturalnie bełdem potwierdziło sie i bedzie sie potwierdzać w kolejnych latach!! Juz taniej by było zakupic elektryczne hulajnogi .I kolejny mit obalony te rowery elektryczne nie wymagaj a tego by cały czas krecic pedałami !!
    Przede mną często widzę takich na tych rowerach co jadą nawet kilometr bez kręcenia pedałami wiec to takie hulajnogi .Proste i tańsze rozwiązanie dokupić elektryczne hulajnogi z ograniczeniem prędkości do 20km/h

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane