- 1 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (80 opinii)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (63 opinie)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (161 opinii)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (285 opinii)
Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września
- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.
Mevo - zerwana umowa. System zawieszony
II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.
Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.
Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo
- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.
Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).
- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:
- dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
- za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
- za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
- dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł
Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.
Opinie (237) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-03 16:58
Postawiono stację dokującą nr 11071 na chodniku między blokami 4 a 6 ul. Dąbrowszczaków/Kaczyńskiego. (2)
Zabrano miejsce, gdzie parkowali swoje samochody mieszkańcy i przyjezdni, a możną było tę stację postawić w innym miejscu, kawałek dalej. Do tego rowerzyści wypożyczają rowery i zamiast jechać jezdnią, pchają się po chodniku na pieszych, nawet tam, gdzie jest bardzo wąsko (chodnik miedzy blokami 6 a 8 tej samej ulicy). Mają gdzieś pieszych. To samo Straż Miejska - wszystko widzi (i tych rowerzystów, i źle zaparkowane samochody) i zero reakcji (tylko sobie przejażdżki robią samochodem).
- 1 5
-
2019-09-04 22:11
No i czego marudzisz? Jakbyś jeździł rowerem mevo to byś marudził, że jeszcze masz stację parkowania za daleko.
- 0 0
-
2019-09-03 18:10
jełopie i tak za mało zabrali bo parking to niejest tylko dla blachosmrodów ale dla wszystkich!
- 1 1
-
2019-09-04 08:43
Banda walow
To dlatego kradna. Przejechale sie rowerem postawilem na postoj i zostalo mi ukradzione 450 zl. Przejrzyjcie regulamin bo czytac tego sie nie da. Maksymalna kara to 12000 zl!
- 0 1
-
2019-09-03 09:23
Czytam, że rowery już się sypią (1)
Wilgotność powietrza, opady robią swoje, będzie zima też dostaną w kość.
One przy takich przebiegach powinny być serwisowane co 3 miesiące.
Wymiana łańcucha, smarowanie, sprawdzanie ramy pod kątem ubytków materiału, ale tego serwis nie ogarnie.
Niech skrzypią i straszą użytkowników.
Czekać tylko, aż klient Nexta zrobi sobie krzywdę.- 7 2
-
2019-09-04 08:34
Wymiana łańucha i smarowanie.
to nie jest coś niemożliwe do ogarnięcia przez serwis. 2000 rowerów przez 60 dni (roboczych) to daje 30 wymian łańcucha dziennie. 3 Ludzi?
- 0 0
-
2019-09-04 08:32
Propozycja
W ramach kary NextBike może wysłać swoich użytkowników na obowiązkowy kurs na kartę rowerową. Może w końcu nauczą się jeździć.
- 0 3
-
2019-09-03 08:45
Opinia wyróżniona
Mnie co innego niepokoi (5)
NB Polska tłumaczy się z opóźnień problemami niemieckiej spółki, która nie nadąża z produkcją (czy tam składaniem). Z cytatu wynika, że NB GmbH po prostu wpadł w finansowe tarapaty I gdyby nie dofinansowanie spółki przez udziałowca, byłaby kicha. Czytaj: spółka nie byłaby w stanie kontynuować produkcji, tym samym dostarczyć na czas rowerów nie tylko do Trójmiasta, a więc nie zobaczyłaby kolejnych transz środków z poszczegółnych umów. To pachnie plajtą. Jeśli niemiecki NB się wyłoży, polska firma krzak z kapitałem na poziomie mniej niż połowy ceny jednego roweru, nie będzie w stanie ani dostarczyć brakujących rowerów, ani dalej ciągnąć istniejącej części system, jakkolwiek robią to nieudolnie. Cały system po prostu się rozsypie w krótkim czasie. Ciekawe, czy ktokolwiek w tzw. obszarze metropolitalnym w ogóle monitoruje tę sytuację? Kogokolwiek to obchodzi, czy project ma jakiekolwiek szanse na finalizację, czy tylko bezmyślnie potakują kolejnym niespełnionym obietnicom NB Polska I siedzą dalej na stołkach. Nawet niektórych kar już nie naliczają, bo przekroczyły dawno maksymalne poziomy określone w umowie.
- 88 4
-
2019-09-04 08:18
Eee no co ty. Bidulkiewicz to się nawet reklamuje na tej plajcie
Szczurek i Karnowski przynajmniej udają że coś takiego nie istnieje.
A ty byś chciał monitorowania? Po co? Jakby wyszło że wałek to przecież coś trzeba by robić.
Może nawet kogoś zwolnić... Na to nie ma czasu pani B. w przerwie pomiędzy kolejnymi
występami- 0 1
-
2019-09-03 08:50
kapitał spółki nie ma nic do jej wypłacalności :) (2)
- 3 7
-
2019-09-03 12:30
ma - bo jak zarządasz zwrotu kasy ... to dostaniesz tylko do wys. kapitału (1)
- 6 3
-
2019-09-03 14:35
nikt nie żąda zwrotu kasy
czekamy na rowery...
- 1 2
-
2019-09-03 13:33
projekt zwinie się zimą. W tym modelu nie ma szansy na to, by działało to dobrze. Wiosna przywita nas szukaniem nowego operatora , który przejmie rowery i będzie chciał poprowadzić to dalej.
- 10 0
-
2019-09-04 08:15
Dziecinne tłumaczenie
Skoro się nie wyrabiał było zamówić gdzie indziej. Bo przecież partner jest odpowiedzialny
a umowa z nim taka że mu się nie opłaca oszukiwać? Czy nie?
A tak poza tym który to już prezes i który termin?- 0 0
-
2019-09-04 07:09
Kto jeszcze myślał, że to zdjęcie przedstawia złomowisko ?
- 0 0
-
2019-09-04 06:30
Ooo, w samą porę, idealnie na chłodną i deszczową jesień.
- 1 0
-
2019-09-04 04:31
Ja juz dawno podziekowalem za takie traktowanie klienta
Ciagle problem. Albo brak rowerow. Sa hulajnogi i skutery na szczescie na ktore mozna liczyc. A ten bubel nalezaloby rozliczyc co do grosza!
- 1 1
-
2019-09-04 04:26
Wiedział czy nie?
Czy NB podpisując umowę nie wiedział, że będą dodatkowe zakupy?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.