• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt drogi rowerowej na Obłuże opóźnia się

Patryk Szczerba
13 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Estakada rowerowa pomaga rowerzystom w bezpiecznej jeździe na określonym odcinku, nie rozwiązując problemów połączenia Obłuża z ul. Morską. Estakada rowerowa pomaga rowerzystom w bezpiecznej jeździe na określonym odcinku, nie rozwiązując problemów połączenia Obłuża z ul. Morską.

Koncepcja połączenia rowerowego Obłuża z ul. Morską zobacz na mapie Gdyni, o które upominają się rowerzyści, nie będzie gotowa do końca roku. Gdynia zmuszona była unieważnić przetarg, bowiem jedyna oferta, która wpłynęła, była ośmiokrotnie wyższa od zakładanych wydatków.



Czy Gdynia szybko poprawi swoją infrastrukturę rowerową?

Przypomnijmy, że zamówiona przez miasto koncepcja ma wyznaczyć docelowe połączenie trasą rowerową Obłuża i Oksywia z ul. Morską oraz dokładnie określić rodzaj i parametry rozwiązania ruchu rowerów. Wskaże najlepsze rozwiązanie, wybierając optymalną i bezkolizyjną trasę. Może to być kolejna estakada, tunel rowerowy, ale też pas w jezdni czy droga dla pieszych lub rowerów.

Powód? Obecna infrastruktura jest dla rowerzystów jadących na odcinku Obłuże - ul. Morska niewystarczająca, co potwierdził zewnętrzny audyt dróg rowerowych w Gdyni Bypad. Od ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni jadą wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego kontrowersyjną kładką lub chodnikiem, swoją podróż kończąc na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Potem trzeba przebić się przez ul. Hutniczą oraz dwie linie kolejowe.

Według zapowiedzi z lipca dokument miał być gotowy do końca roku. Wiadomo, że będzie trzeba poczekać na niego dłużej. W ogłoszonym na początku lata przetargu wystartowało jedna firma - Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska. Otwarcie kopert nastąpiło 5 sierpnia. Zaproponowana cena to 262,359 tys. zł. Postępowanie trzeba jednak było unieważnić. Powodem jest kwota, która prawie ośmiokrotnie przewyższyła planowane przez miasto na ten cel wydatki.

Czytaj też: Jesienią łatwiejsza jazda rowerem w okolicach SKM Redłowo

Jak można usłyszeć od osób znających okoliczności przetargu, mógł on zostać niedokładnie przygotowany. Przeszkodą w jego rozstrzygnięciu mogła być zbyt niska wycena, niedokładnie określone kryteria i zbyt krótki czas realizacji koncepcji inwestycji.

W oficjalnych wypowiedziach urzędnicy nie ukrywają rozczarowania taką sytuacją.

- Mam nadzieję, że zostanie jak najszybciej ponowiony, być może z dłuższym terminem realizacji, co może wpłynąć na wycenę. To ważny temat i nie może czekać - wyjaśnia Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, przewodniczący Rady Miasta Gdyni i pełnomocnik rowerowy prezydenta miasta.
Z rozwiązania - co naturalne - nie są również zadowoleni sami rowerzyści.

- Z wytycznych wynikało, że pomysł urzędników był dość precyzyjny. Bardzo nam przykro, że rozwiązanie dla jednego z najbardziej newralgicznych odcinków znowu się przeciągnie. Sprawa połączenia Obłuża z Morską należy do najbardziej opóźnionych projektów rowerowych w Gdyni. Już 12 lat temu mieszkańcy wskazywali go jako jeden z najważniejszych. Przy okazji projektowania tzw. Zdublowanej Estakady niestety nie zdecydowano się na - postulowany przez nas w darmowej koncepcji Kamila Hajduka - lekki łącznik drogi rowerowej nad torami - wyjaśnia Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.
Póki co, nie wiadomo kiedy zostanie ogłoszone kolejne postępowanie. Praktycznie przesądzone jest jednak, że zwiększy się czas, jaki projektant otrzyma na wykonanie koncepcji. Być może również wycena. Wszystko to oznacza, że ostrożnie planowane rozpoczęcie budowy na 2017 rok jest już właściwie nieaktualne.

Opinie (156) 2 zablokowane

  • (1)

    Niedługo dla obcisłogacich zbudują przeszklony tunel na dnie zatoki na Hel. To tylko kwestia czasu, pieniądze z unii przecież są...

    • 11 12

    • a zaskoczenie, ze pod

      obcislymi gaciami ktos ma wiekszego? :D

      • 2 4

  • Ośmiokrotna różnica w cenie to przykład skrajnej niekompetencji. Nie chodzi o 30% tylko 800% (4)

    Należy wyjaśnić z imienia i nazwiska kto za to odpowiada. Chyba, że to tylko kolejna inwestycja co niby miała powstać a tak naprawdę zaniżono kwotę przetargu tak że wiadomo było że nikt za tyle nie wybuduje. W końcu artykuły o tym, że powstanie były, ludzie się cieszyli a propaganda odtrąbiła sukces więc wybuduje się w bliżej nieokreślonej przyszłości..

    PS Szczurek odejdź już bo dawno temu się wypaliłeś

    • 23 2

    • (2)

      Odpusc sobie z tym szczurkiem , bo juz mnie mdli od tego . Szanuje to ze jestes jego przeciwnikiem , bo masz ku temu prawo (demokracja) ale to co ty uprawiasz na forum trojmiasto.pl jest zenujaca zalosne . Przy kazdym artykule o gdynii atakujesz go pod innym nickiem i myslisz ze nikt sie nie domysla . No ja ciebie serdecznie prosze

      • 2 8

      • to na premie musicie już robić poza godzinami pracy? biedacy

        • 3 2

      • Budująca obywatelska postawa

        pracowników UM Gdynia

        • 1 1

    • 700%

      • 0 1

  • Najważniejsze, że winda na Kamienną była na czas.

    I nikt nie pytał, czy aby nie jest zbyt droga. Z kosztami wybudowania i utrzymywania nieistniejącego lotniska też się nikt nie liczył.

    • 21 2

  • Przebić się...

    a co? wszystko ma isc jak po masle? trochę wysiłku:)

    • 2 2

  • A kiedy zaczna karac (2)

    Kiedy zaczna karac rowerzystownp za przejezdzanie po pasach czy po chodnikach.Rowerzysci potrafia tylko plakac ale polowa nawet nie zna znakow drogowych.

    • 10 15

    • (1)

      Generalizowanie to zła cecha. Tak samo jak nie wszyscy Polacy to złodzieje, faceci pijący lub zdradzajacy. Niektórym to wszystko przeszkadza, że przejeżdża na zielonym przez pasy to źle ale że jedzie po ulicy to też źle, tak samo jakby jechał po chodniku.

      • 7 2

      • czy nie prościej by było zalegalizować?

        • 5 1

  • Nic nie budować ????

    • 4 2

  • Nic nie budować ????

    • 5 2

  • Myślę, że trudno będzie połączyć ten odcinek, ale bardzo bym chciała

    • 6 1

  • Ale to dobrze. .. (1)

    ... lepiej poczekać niż zlecać to Kosiedowskiemu. Wyszłoby, że najlepsza opcja to 4 krotne przekraczanie estakady na światłach z przyciskiem i do tego masę kątów prostych i słupów na środku DDR. A nawierzchnia koniecznie kostka bauma. Nikt z BPBK nie umie jeździć na rowerze. Uprawnienia mają na konstrukcje betonowe. Rowerzyści pamiętają kto zaprojektował Węzeł Wzgórze... nie dla kosiedowszczyzny!

    • 10 0

    • BRAWO - popieram :-) chodzi oczywiscie o stosunek do kosiedowszczyzny

      • 0 0

  • To straszne...

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane