• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt drogi rowerowej na Obłuże opóźnia się

Patryk Szczerba
13 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Estakada rowerowa pomaga rowerzystom w bezpiecznej jeździe na określonym odcinku, nie rozwiązując problemów połączenia Obłuża z ul. Morską. Estakada rowerowa pomaga rowerzystom w bezpiecznej jeździe na określonym odcinku, nie rozwiązując problemów połączenia Obłuża z ul. Morską.

Koncepcja połączenia rowerowego Obłuża z ul. Morską zobacz na mapie Gdyni, o które upominają się rowerzyści, nie będzie gotowa do końca roku. Gdynia zmuszona była unieważnić przetarg, bowiem jedyna oferta, która wpłynęła, była ośmiokrotnie wyższa od zakładanych wydatków.



Czy Gdynia szybko poprawi swoją infrastrukturę rowerową?

Przypomnijmy, że zamówiona przez miasto koncepcja ma wyznaczyć docelowe połączenie trasą rowerową Obłuża i Oksywia z ul. Morską oraz dokładnie określić rodzaj i parametry rozwiązania ruchu rowerów. Wskaże najlepsze rozwiązanie, wybierając optymalną i bezkolizyjną trasę. Może to być kolejna estakada, tunel rowerowy, ale też pas w jezdni czy droga dla pieszych lub rowerów.

Powód? Obecna infrastruktura jest dla rowerzystów jadących na odcinku Obłuże - ul. Morska niewystarczająca, co potwierdził zewnętrzny audyt dróg rowerowych w Gdyni Bypad. Od ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni jadą wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego kontrowersyjną kładką lub chodnikiem, swoją podróż kończąc na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Potem trzeba przebić się przez ul. Hutniczą oraz dwie linie kolejowe.

Według zapowiedzi z lipca dokument miał być gotowy do końca roku. Wiadomo, że będzie trzeba poczekać na niego dłużej. W ogłoszonym na początku lata przetargu wystartowało jedna firma - Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska. Otwarcie kopert nastąpiło 5 sierpnia. Zaproponowana cena to 262,359 tys. zł. Postępowanie trzeba jednak było unieważnić. Powodem jest kwota, która prawie ośmiokrotnie przewyższyła planowane przez miasto na ten cel wydatki.

Czytaj też: Jesienią łatwiejsza jazda rowerem w okolicach SKM Redłowo

Jak można usłyszeć od osób znających okoliczności przetargu, mógł on zostać niedokładnie przygotowany. Przeszkodą w jego rozstrzygnięciu mogła być zbyt niska wycena, niedokładnie określone kryteria i zbyt krótki czas realizacji koncepcji inwestycji.

W oficjalnych wypowiedziach urzędnicy nie ukrywają rozczarowania taką sytuacją.

- Mam nadzieję, że zostanie jak najszybciej ponowiony, być może z dłuższym terminem realizacji, co może wpłynąć na wycenę. To ważny temat i nie może czekać - wyjaśnia Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, przewodniczący Rady Miasta Gdyni i pełnomocnik rowerowy prezydenta miasta.
Z rozwiązania - co naturalne - nie są również zadowoleni sami rowerzyści.

- Z wytycznych wynikało, że pomysł urzędników był dość precyzyjny. Bardzo nam przykro, że rozwiązanie dla jednego z najbardziej newralgicznych odcinków znowu się przeciągnie. Sprawa połączenia Obłuża z Morską należy do najbardziej opóźnionych projektów rowerowych w Gdyni. Już 12 lat temu mieszkańcy wskazywali go jako jeden z najważniejszych. Przy okazji projektowania tzw. Zdublowanej Estakady niestety nie zdecydowano się na - postulowany przez nas w darmowej koncepcji Kamila Hajduka - lekki łącznik drogi rowerowej nad torami - wyjaśnia Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.
Póki co, nie wiadomo kiedy zostanie ogłoszone kolejne postępowanie. Praktycznie przesądzone jest jednak, że zwiększy się czas, jaki projektant otrzyma na wykonanie koncepcji. Być może również wycena. Wszystko to oznacza, że ostrożnie planowane rozpoczęcie budowy na 2017 rok jest już właściwie nieaktualne.

Opinie (156) 2 zablokowane

  • Trzeba było zbudować w 1 kolejności estakade rowerowa-Wiśniewskiego-Hutnicza i juz (1)

    Wystarczyło pomyśleć i ta sama estakade zbudować w pierwszej kolejnosci byly pieniadze wtedy!!!od ul.Wiśniewskiego do ul.Hutniczej i mieli byśmy cały przejazd to takie proste- rękawami estakady można dostać się dalej w każdą stronę,brakuje tylko tego odcinka właśnie o czym myślał Pan Prezydent Szczurek?? Mam rację? Jeżdżę rowerem to wiem ze bez problemu można jechać po estakadzie auto pieszo rowerowej obok.I takich mamy rządzących teraz trzeba czekać nie wiadomo ile lat masakra kur.....nie glosuje nigdy na samorządnoś to już wolę Pis albo Po Cokolwiek innego popatrzcie jak Gdańsk się rozwija !!

    • 11 2

    • popieram cie...

      debilizm,,,

      • 1 1

  • Ale na wagonik i kolejkę na kamienna gore to forsa sie znalazła i to była dużo dużo wyższa cena. No ale kto jeździ rowerem z obluza?

    • 3 1

  • Nagroda kretyna roku dla pomysłodawcy (2)

    Jakiś idiota to wymyślił przecież wzdłuż zjazdu z obłuża na port jest normalny chodnik odgrodzony od jezdni. Mimo tego g*wna co postawili korzystam dalej z chodnika. Nie mogę się nadziwić za każdym razem gdy przejeżdzam obok i patrze na to. Jest problem z dostaniem się z obłuża na morską a jakiś idiota buduję 10 metrów od chodnika którym można przejechać w tym samum kierunku tą imitacje estakady!!!

    • 14 2

    • (1)

      zapewne chodziło o kasę.W przypadku dojazdu do Hutniczej brakuje tylko łączników wykręconych tak jak ślimaki zjazdowe z estakady.Chodniki na estakadzie prowadzą niemal do tych rękawów zjazdowych/wjazdowych brakuje może 100m z każdej strony.Szczurasy chcą natomiast podobnych bubli budowanych z mega przytupem za kolejne 10-15 mln zł

      • 3 0

      • "Dostajemy za tego misia, jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów i już.Więc im on jest droższy,ten miś,Tym...no? KONIACZEK?"

        esta-esta kada
        mostki w Kolibkach
        infopudło
        kolejka linowa

        • 1 1

  • 37 mln poszło na szkołę filmową, 50 mln na muzeum emigracji a promila tej kwoty nie ma na drogę rowerową której mieszkańcy (4)

    domagają się od 12 lat

    • 8 3

    • nie myl normalnych mieszkancow z rowerzystami

      • 2 11

    • Jeszcze Infobox i wagonik na Kamienna .... (1)

      • 3 0

      • i lotnisko

        • 1 0

    • od 40 lat

      pisz za sibie, a ja za siebie.

      Domagam sie tej drogi rowerowej dokladnie od 1979 roku

      • 2 0

  • Nie byłoby problemu gdyby te szczurasy niepotrzebnie nie wywalili tyle kasy na nikomu niepotrzebna szczuroestakade rowerowa. Co za ciężar...Brak slow. Czy ktoś jeszcze ma wątpliwości, ze ta ekipa to zwykle niedorajdy co to tylko snuć opowieści z mchu i paproci potrafią?

    • 6 1

  • Nie bo.....

    Szczurlandia nie zrobi tego bo tym sie nie pochwali tak jak może sie chwalić nową szkołą filmową, infoboxem i iinym badziewiami dla wybranych. Jeśli chodzi o praktyczne inwestycje dla tysięcy mieszkańców to władze szczurlandii pomyslą o tym za kilka lat.

    • 6 2

  • Dojazd

    Gdyby ktoś z "władców" Gdynii mieszkał w okolicy Obłuża, Pogórza ewentualnie Kosakowa do pieniądze na drogi nie tylko dla rowerów by się szybko znalazły i nie tylko zobaczcie co się dzieje na kwiatkowskiego a problem ronda kwiatkowskiego/dąbka dalej nie rozwiązany. Na rowerze jeżdze od niedawna ale rozwiązanie ścieżek rowerowych na obłużu i nie tylko to masakra. Chyba projektował to ktoś po pijanemu. Ścieżki rowerowe nagle się kończą i chcąc nie chcąc trzeba jechać po chodniku, przykład ul. unruga/pucka, wiśniewskiego. Jest to kolejny przykład, że władza zapomina o dzielnicach gdzie nie musi jeżdzić a inwestuje w swoje patrz ul. Chwarznieńska

    • 5 1

  • sa inne potrzeby na obluzu nie windy do nieba i zabawy sylwestrowe-retro

    dabek sie w grobie przewraca-jaka ma droge na obluzu p.pez.szczurek.styd..wstyd..wstyd-lepsz chyba dymisja mialy byc dzielnice..

    • 3 0

  • ... przenieśli się na Kartuską do Chyloni....

    ta ekipa specjalizuje się w realizacjach niezrozumiałych. Przed laty walczyłem ( jeszcze za czasów chyba Benkowskiego ) o skrzyżowanie Kartuska - Swarzewska powiedzieli że to zmienią przy najbliższym remoncie . Proszę przyjechać i zobacz co zrobili, na to nie wpadłby żaden "myślący " fachowiec od dróg, brawo ekipa pana SZCZURKA , znowu ponad 6 mln złotych w błoto...

    • 4 0

  • Pytam poważnie, jaka inwestycja w Gdyni nie miała opóznień?!!!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane