• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt obwodnicy Witomina za 2 mln zł

Patryk Szczerba
5 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Obwodnica Witomina ma odciążyć ul. Chwarznieńską na witomińskim odcinku. Obwodnica Witomina ma odciążyć ul. Chwarznieńską na witomińskim odcinku.

Dokumentacja projektowo-kosztorysowa obwodnicy Witomina będzie gotowa w połowie 2021 roku. Wybrana w przetargu firma Lafrentz Polska z Poznania wykona też prace geodezyjne oraz będzie sprawowała nadzór nad inwestycją. Całość kosztować będzie blisko 2 mln zł.



Czy obwodnica Witomina rozwiąże problem korków w kierunku zachodnich dzielnic Gdyni?

Obwodnica Witomina ma połączyć ul. ChwarznieńskąKielecką. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską.

To pomysł, który wrócił po tym, gdy z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym, fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ulicy wewnątrz dzielnicy.

Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz wykonanie prac geodezyjnych i sprawowanie nadzoru autorskiego dla tamtego przedsięwzięcia, które wykonało Biuro Projektów i Budownictwa Komunalnego w Gdańsku kosztowało 1,2 mln zł.

Oferty tańsze niż zakładali urzędnicy



Gdy miasto zdecydowało się powrócić do koncepcji obwodnicy Witomina, wiadomo było, że potrzebna będzie zupełnie nowa dokumentacja. Gdynia dla zwycięzcy przetargu zarezerwowała w budżecie 3 mln 444 tys. zł brutto. Zgłosiło się siedmiu chętnych.

Kryteria oceny ofert:

  • cena brutto - 60 proc.,
  • czas wykonania - 20 proc.,
  • kwalifikacja i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.

Po otwarciu kopert okazało się, że wszystkie oferty są niższe niż górna granica założona przez urzędników. Wszystkie firmy zadeklarowały taki sam termin wykonania - 65 tygodni.

Obwodnica Witomina: projekt firmy, która nie była najtańsza



Najbardziej atrakcyjną ofertę złożyła firma Kontrakt Biuro Projektowo-Konsultingowe z Gdańska, która oczekiwała 1 mln 448 tys. 300 zł brutto.

Wybrano jednak inne biuro, które w kolejności cenowej było na trzecim miejscu. Dokumentację projektowo-kosztorysową przygotuje firma Lafrentz Polska z Poznania. Dodatkowo wykona prace geodezyjne oraz będzie sprawowała nadzór autorski.

Za całość zainkasuje 1 mln 973 tys. zł brutto.

- Po szczegółowej analizie ofert wybraliśmy uznanego wykonawcę, który uzyskał największą liczbę punktów i spełnia wszystkie wymagania przetargowe. Cieszy fakt, iż wybrana oferta pozwoli zaoszczędzić w budżecie miasta prawie 1,5 mln zł - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Obwodnica Witomina - informacje technicznie

  • Początek: odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej (przed pętlą Sosnowa),
  • Koniec: ul. Kielecka za skrzyżowaniem z ul. Witomińską,
  • Długość: 2650 m,
  • Liczba pasów ruchu: 4 (po 2 w każdym kierunku),
  • Obiekty inżynieryjne: 4 (kładka, wiadukt oraz 2 przepusty),
  • Harmonogram realizacji: maksymalnie 24 miesiące (od momentu wyboru projektanta) na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz 18 miesięcy (od wyboru wykonawcy prac) na realizację.

Miejsca

Opinie (201) 8 zablokowanych

  • (11)

    To i tak nie rozwiąże problemu korków.

    • 60 84

    • (6)

      Korki to nie jest problem zero jedynkowy, one są zawsze, kwestia tylko tego, żeby je powoli rozładowywać nowymi inwestycjami, a jednocześnie przesuwać z punktów typu Witomino na zewnątrz Gdyni.
      Na Witominie korki są duże ze względu na to, że jest skrzyżowanie dwóch głónych ulic. Dodanie jednej obwodnicy na pewno pomoże. Czy przesunie te korki w inne miejsce? Tak, ale Witomino nie będzie już zakorkowane w godzinach szczytu. Zyska na tym cała dzielnica.

      • 22 4

      • Przecież tam już jest porozumienie z PKP i decyzja o inwestycji. O co Ci chodzi? (1)

        • 8 3

        • zajęło im to jedynie 40 lat o to chodzi ;D

          • 5 1

      • (3)

        Pół Gdyni stoi bo nie ma wystarczających przepraw przez tory na przemysłową część Gdyni na ulicę Hutniczą ale ci projektują obwodnice Witomina bo król skweru za długo do pracy dojeżdża...

        • 10 3

        • Tam za tymi torami jeszcze jest Gdynia? Czy to już Puck? (1)

          • 7 0

          • Puck to nawet jest juz przed tymi torami.

            • 4 2

        • eeee

          Najwyżej 20% i to tych co wolą mieszkać na totalnym zad*piu

          • 6 4

    • Gdzie mozna obejrzec makietkie? (1)

      • 5 1

      • a czy będzie na niej czarcia zapadka?

        • 3 3

    • prezydent po wydaniu milionów na projekty i analizy dojdzie do tego samego wniosku i zaniecha realizacji:) (1)

      • 21 13

      • Oczywiście, bo logiczniej by było wydać na projekt, wybudować i wtedy dojść do wniosku, że to nic nie dało

        • 8 10

  • (1)

    Przecież już robili projekt i nic z tego nie wyszło. Teraz tez utopia miliony i stwierdza że za drogo

    • 16 7

    • Mam taką książkę "Gdynia w gazetach" - polecam

      I jakby poczytać na przestrzeni lat, ile było pomysłów, to Gdynia byłaby dziś drugim Manhattanem. Niestety, nie ma różdżki czarodziejskiej. I dopiero po poznaniu faktów, na podstawie projektów na przykład, może się okazać, że pomysł jest do bani, lub np zbyt drogi.

      • 1 0

  • Tam będą 4 pasy czy potem dwa będą przemalowane na buspasy?

    • 16 3

  • Zaoszczędzili 1,5 mln

    Jakby zaplanowali 5 mln to oszczędności byłyby jeszcze większe. i jeszcze większy sukces. Brawo wy!

    • 12 9

  • Karczowanie lasu pod taką atrapę węzła to skandal

    • 11 6

  • nie znam się, to zapytam (3)

    Czy to normalnie, że projekt niecałych 3 km drogi potrzebuje 2 lat i 2 mln złotych żeby powstać? Naprawdę tyle to trwa? Z prostej matematyki wychodzi ponad 80 tyś. miesięcznie. Za to można zatrudnić kilku specjalistów, ale poważnie będą mieli roboty na 2 lata non stop przy takim przedsięwzięciu?

    • 35 11

    • Odpowiedź to park centralny

      Wydali na pierwszy etap około 8 mln zł budowali dlugoooO, całą jedną ścieżkę betonową i postawili parę ławek. Miś Barei to przy tym kawał ciężkiej roboty. Za te pieniądze można kupić kamienice, całą w centrum.

      • 3 0

    • tak, to normalne - za specjalistów płacisz. Z każdej dziedziny

      • 0 2

    • nie będą

      wliczyli 2 dniowe drzemki w trakcie

      • 3 0

  • 2 miliony w błoto

    A żadnej obwodnicy przecież nie będzie, bo i niby za co?

    • 16 3

  • a jak tam pasy za 160 tys zł

    zmyły się ??

    • 19 3

  • A nie lepiej buldożerami zrównać takie witomino (2)

    I pobudować coś ładnego, normalnego. Przecież tam jak się popatrzy na to osiedle to wygląda to jak brazylijskie fawele. Do tego chodniki i ulice dziurawe, wszędzie błoto itd. odechciewa się żyć przejeżdżając tamtędy.

    • 19 26

    • Fawele to u ciebie w Warszawie. (1)

      • 3 5

      • he he Warszawa to jest przepiekna w porownaniu do Witomina... przynajmniej wiekszosc osiedli

        • 0 1

  • zrobić drogę witomino karwiny

    • 17 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane