• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekty linii tramwajowej na Przeróbkę i dojazdów do PKM będą gotowe wiosną

Maciej Naskręt
31 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Zły stan techniczny torowiska tramwajowego na Moście Siennickim w Gdańsku. Możliwe, że już jesienią przyszłego roku zacznie zmieniać oblicze. Zły stan techniczny torowiska tramwajowego na Moście Siennickim w Gdańsku. Możliwe, że już jesienią przyszłego roku zacznie zmieniać oblicze.

Bliżej do przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej z Długich Ogrodów na Przeróbkę. GIK ogłosił przetarg na opracowanie projektów budowlanych dla modernizacji tej trasy, a także budowy dojazdów do planowanych stacji Kolei Metropolitalnej w Kiełpinku i Jasieniu. Prace projektowe w obu przypadkach zakończą się wiosną 2013 r.



Orientacyjna mapa projektowanego dojazdu od ul. Kartuskiej do planowanej stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk - Jasień. Orientacyjna mapa projektowanego dojazdu od ul. Kartuskiej do planowanej stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk - Jasień.

Zobacz w jak złym stanie technicznym jest nawierzchnia Mostu Siennickiego.

Miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej, która łączy centrum Gdańska z Przeróbką i Stogami. Przedsięwzięcie przygotowywane jest w ramach Gdańskiego Programu Komunikacji Miejskiej III c i obejmuje remont torowiska na ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska na odcinku od ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

W ramach zadania projektanci przygotują dokumentację dla przebudowy 4,4 km pojedynczego toru. W sumie zmodernizowana zostanie 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe ma zaplanować wbudowanie urządzeń do skutecznego smarowania szyn w łukach.

Wszelkie przejazdy tramwajowe dla samochodów i pieszych zyskają nawierzchnię z płyt gumowych typu strail. Można je napotkać chociażby na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem.

Na remontowanym odcinku projektanci muszą zaplanować zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich ma być całkiem nowe w Gdańsku rozwiązanie - przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Tego typu rozwiązanie powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który zostanie także poszerzony.

Czy twoje miasto powinno inwestować czy oszczędzać?

Na przystankach tramwajowych Brama Żuławska, Głęboka, Przeróbka i Lenartowicza zainstalowane zostaną nowe wiaty z wbudowanymi tablicami systemu informacji pasażerskiej. Opracowanie ma także uwzględniać wykonanie wygrodzenia z osłon przeciwrozbryzgowych na długości peronu tramwajowego Brama Żuławska oraz dwóch peronów tramwajowych Głęboka.

Na przebudowę linii tramwajowej z centrum w kierunku Stogów mieszkańcy czekają od lat. Torowisko jest w tak fatalnym stanie technicznym, że na wielu odcinkach tramwaje nie jeżdżą tu szybciej, niż z prędkością 15 km/h. Przynajmniej raz w tygodniu torowcy odwiedzają Przeróbkę, by dokonać tu prowizorycznej naprawy.

Teraz coś dla mieszkańców Moreny, Jasienia i Kiełpinka. GIK ogłosił także przetarg, który obejmuje wykonanie dróg dojazdowych do przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: Gdańsk - Jasień i Gdańsk - Kiełpinek. By zapewnić dostęp do pierwszej stacji od ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska zaplanowano nową drogę w śladzie planowanej ul. Gronostajowej i ul. Nowej Myśliwskiej. Ten zakres inwestycji obejmuje budowę drogi, chodników, drogi rowerowej, oświetlenia i odwodnienia, kanalizacji teletechnicznej dla sterowania sygnalizacją świetlną oraz informacji pasażerskiej.

W celu zapewnienia dojazdu do drugiej stacji, przebudowana ma zostać ul. Szczęśliwa. Nowy projekt zyska odcinek drogi od ronda zobacz na mapie Gdańska przy centrum handlowym do stacji Gdańsk - Kiełpinek zobacz na mapie Gdańska. Ułożona zostanie nowa nawierzchnia i chodniki, staną latarnie. Przebudowa drogi ma zapewnić dogodny dojazd do planowanej stacji kolejowej.

Zwycięzcy przetargów, których poznamy na początku września, będą mieli prawie osiem miesięcy na opracowanie dokumentacji.

Kiedy będzie można wbić pierwszą łopatę przy przebudowie torowiska i na budowie dróg dojazdowych do Kolei Metropolitalnej? - Jesienią 2013 r. lub wiosną 2014 r., ale wcześniej musimy mieć potwierdzoną możliwość finansowania tych inwestycji przez miasto - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.

Miejsca

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • torowisko na Stogach

    czy ktoś może podać mi przybliżona datę remontu torowiskach na Stogach?

    • 0 0

  • (1)

    Przydałyby się jeszcze ekrany akustyczne przy szkole podstawowej nr.61 na Przeróbce. Halas pociągów jest koszmarny jak odbywają się tam lekcje w lecie??

    • 3 0

    • kult

      ten hałas od strony jadących pociągów towarowych jest kultowy. Jak dziś pamiętam jak właśnie te pociągi były jedynym żywicielem wielu wielu rodzin na Przeróbce. Sypało się z nich czarne złoto. Niech pozostanie chociaż ten fajny grom jadącego pociągu.

      • 0 0

  • a ekrany akustyczne?

    Mieszkam na Siennickiej. Przy minimalnie uchylonym oknie czuję się jakbym spał na chodniku przy ulicy...

    • 0 0

  • Zlituj się Panie autorze i popraw tą mapkę z lokalizacją przystanku PKM. To jest wprowadzanie ludzi w błąd.

    • 0 0

  • jak tramwaj spadnie z mostu to "remont" odbedzie się natychmiast. (7)

    Szkoda ze wtedy to będzie tragedia.

    • 99 10

    • jak tramwaj spadnie z mostu to zamkną trasę,bo nie będzie pieniędzy na remont

      • 1 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • zamknąć

      most i osoby odpowidzialne za niego !!!!!

      • 3 1

    • jak tramwaj spadnie z mostu to (1)

      będzie tramwaj wodny...za chwilę podwodny

      • 26 1

      • Pasażerowie proszeni są o laminowanie biletów

        Renoma

        • 23 0

    • i kolejny most pontonowy

      • 2 0

    • planowana ?

      • 2 2

  • Za to sama trasa od przystanku Lenartowicza do przystanku Plaża Stogi to idylla??? (8)

    Czyli jak rozumiem najpierw zostanie wstrzymany ruch tramwajowy ze względu na wymianę torowiska na Przeróbkę a w perspektywie ze względu na wymianę torowiska na Stogi.
    A co najśmieszniejsze jeszcze troszkę później ze względu na budowę zawalającego się mostu na Siennickiej.
    Reasumując:
    Jaki sens ma przebudowa torowiska na Przeróbce, bez uwzględnienia wymiany torowiska na Stogach, które wcale nie jest w lepszym stanie niż to o którym mowa powyżej.
    Czyli długo długo tramwajem ze Stogów do Centrum nie dojedziesz...

    • 76 8

    • sens to jest w portfelu....czyli nie mają tyle pieniedzy aby wykonać całosc trasy (3)

      potem tramwaje pojada na Przeróbke i bedzie remont torów na Stogi, czyli z dwa lata bez tramwaju.

      • 9 2

      • ciekawe czy stogi są brane pod uwagę tory też są w fatalnym stanie

        • 1 0

      • Ale wtedy będzie już tunel pod Martwą Wisłą (1)

        i obsługa Stogów (może) zmieni się diametralnie.

        • 13 0

        • Torowisko wzdłuż ul. Budysza

          zmieni swoje położenie wraz z budową 2 nitki tej ulicy więc po co jej remont..
          Swing po tym pojedzie bez przeszkód...

          • 0 2

    • 100% RACJI

      co prawda to prawda! CAŁA TRASA POWINNA ZOSTAĆ ODNOWIONA A NIE TYLKO 1/3 ! ! !

      • 2 0

    • Życzę szczerze Stogom metra

      Od ulicy Lenartowicza przez całą Wosia Budzysza aż do Stogów tramwaj śmiga przez pola wydzielonym, porządnym torowiskiem na podkładach. Na Stogach wzdłuż linii tramwajowej stoją obiekty handlowe i szkoła, za nimi dopiero bloki mieszkalne.Na Przeróbce tramwaj przejeżdża 10 m od naszych okien. Znając stogowych działaczy najchętniej z zawiści zablokowaliby całość prac, a przecież i tak jeżdżą przez most Siennicki i Przeróbkę.

      • 2 8

    • (1)

      Najlepsze jest to, że najpierw wyremontują torowisko, po czym zdemontują cały most (z tym nowym torowiskiem włącznie).

      To tak jak na dworcu w Poznaniu - najpierw za kilkadziesiąt baniek wyremontowano peron, po czym go rozebrano w ramach przebudowy dworca.

      • 10 0

      • Ja nie rozumiem czemu 9 jeździ na przeróbkę, skoro mogła by pojechać jeszcze te parę przystanków, zwłaszcza w wakacje odciążyło by to taki tłok w tramwajach. Czy władze oszczędzają na prądzie? Może dla odmiany mogli by obniżyć sobie pensje i nie przydzielać premii za siedzenie i nic nie robienie!

        • 12 6

  • Wśród nich ma być całkiem nowe w Gdańsku rozwiązanie - przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torow (3)

    Znowu 100 lat za Warszawą. SIP, automaty biletowe , Swingi a teraz to

    • 5 4

    • (2)

      Ale kasowniki elektroniczne mielismy juz jak w Warszawce jeszcze sie dziurkowalo...

      • 5 0

      • :) (1)

        Oj daleko nam z komunikacją do W-wy daleko...
        Do kasowników i ich funkcjonalności też.

        • 1 0

        • szczególnie w jakości SKM

          miałem ostatno okazję jechać SKM w stolicy. Szok. Zachód. U nas w 3 mieście to DZIADOSTWO

          • 1 0

  • jeśli chodzi (3)

    jeśli chodzi o pętlę na Przeróbce to tramwaj jadący z centrum Gdańska i wjeżdżający na pętlę powinien jechać prosto i zjeżdżać z pętli na przystanek Przeróbka, w ten sposób byłby tylko jeden przystanek dla tramwajów jadących ze Stogów oraz wyjeżdżających z pętli w kierunku Centrum.

    • 2 0

    • (2)

      Powinno być jeszcze prościej - linię 9 należy wydłużyć do Stogów. I nie trzeba żadnej fikuśnej przebudowy pętli na Przeróbce

      • 2 0

      • pętla jest potrzebna nawet dla omijania uszkodzonych składów (1)

        • 0 1

        • Do tego celu nie trzeba jej przebudowywać

          • 1 0

  • Płyty gumowe typu strail = NIE-PO-RO-ZU-MIE-NIE (2)

    Patrz właśnie rzeczone okolice Zieleniaka, gdzie już krótko po ułożeniu uległy one deformacji. W pozostałych miejscach ich występowania jest podobnie.

    Najbardziej komfortowy przejazd przez tory jest w przypadku precyzyjnie dociągniętego dywanika asfaltowego lub nawierzchni żelbetowej.

    • 11 3

    • zgadzam się

      lepsze są płyty mirosław ujski ale tu jest potrzeba bardzo solidnie wykonanego fundamentu i wtedy nie ma problemu - można wymienić w razie uszkodzenia pojedynczą płytę bez konieczności rozbierania prawie całego przejazdu jak w strailu

      • 0 0

    • płytę strail powinno kłaść się wtedy, gdy może się o coś oprzeć

      natomiast rzeczywiscie - najwytrzymalszy jest tor węgierski. Dywanik asfaltowy jest już podatny na układanie się podtorza. Płyta strail ma tę zaletę, że daje się montować na szynie zwykłej i rowkowej (na blokowej jej się nie montuje) - ale tutaj wymagane jest poprawne wykonanie podbudowy .

      • 0 0

  • "...zyskają nawierzchnię z płyt gumowych typu strail. Można je napotkać chociażby na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem." (3)

    Miejmy tylko nadzieje, ze wykonanie bedzie lepsze, bo przy "Zieleniaku" auta nurkuja w torowisko.....

    • 10 1

    • a po co wogóle te płyty typu strail

      moim zdaniem lepsze i dużo tańsze są chociażby płyty typu mirosław ujski ale pewne urzędasy się uparły

      • 0 0

    • bo same płyty to pikuś

      tyle, że płyty kładzie się na dobrze utwierdzony tor - pod zieleniakiem ktoś spierniczył podbudowę.

      • 0 0

    • "Najlepszy" przejazd jest i tak na rondzie Groddecka...aczkolwiek to i tak wyzszy standard niz skret w Przetoczna...

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane