- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (74 opinie)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (50 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (290 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (126 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (102 opinie)
- 6 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (336 opinii)
Projekty linii tramwajowej na Przeróbkę i dojazdów do PKM będą gotowe wiosną
Bliżej do przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej z Długich Ogrodów na Przeróbkę. GIK ogłosił przetarg na opracowanie projektów budowlanych dla modernizacji tej trasy, a także budowy dojazdów do planowanych stacji Kolei Metropolitalnej w Kiełpinku i Jasieniu. Prace projektowe w obu przypadkach zakończą się wiosną 2013 r.
Zobacz w jak złym stanie technicznym jest nawierzchnia Mostu Siennickiego.
W ramach zadania projektanci przygotują dokumentację dla przebudowy 4,4 km pojedynczego toru. W sumie zmodernizowana zostanie 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe ma zaplanować wbudowanie urządzeń do skutecznego smarowania szyn w łukach.
Wszelkie przejazdy tramwajowe dla samochodów i pieszych zyskają nawierzchnię z płyt gumowych typu strail. Można je napotkać chociażby na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem.
Na remontowanym odcinku projektanci muszą zaplanować zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich ma być całkiem nowe w Gdańsku rozwiązanie - przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Tego typu rozwiązanie powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który zostanie także poszerzony.
Na przebudowę linii tramwajowej z centrum w kierunku Stogów mieszkańcy czekają od lat. Torowisko jest w tak fatalnym stanie technicznym, że na wielu odcinkach tramwaje nie jeżdżą tu szybciej, niż z prędkością 15 km/h. Przynajmniej raz w tygodniu torowcy odwiedzają Przeróbkę, by dokonać tu prowizorycznej naprawy.
Teraz coś dla mieszkańców Moreny, Jasienia i Kiełpinka. GIK ogłosił także przetarg, który obejmuje wykonanie dróg dojazdowych do przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: Gdańsk - Jasień i Gdańsk - Kiełpinek. By zapewnić dostęp do pierwszej stacji od ul. Kartuskiej zaplanowano nową drogę w śladzie planowanej ul. Gronostajowej i ul. Nowej Myśliwskiej. Ten zakres inwestycji obejmuje budowę drogi, chodników, drogi rowerowej, oświetlenia i odwodnienia, kanalizacji teletechnicznej dla sterowania sygnalizacją świetlną oraz informacji pasażerskiej.
W celu zapewnienia dojazdu do drugiej stacji, przebudowana ma zostać ul. Szczęśliwa. Nowy projekt zyska odcinek drogi od ronda przy centrum handlowym do stacji Gdańsk - Kiełpinek . Ułożona zostanie nowa nawierzchnia i chodniki, staną latarnie. Przebudowa drogi ma zapewnić dogodny dojazd do planowanej stacji kolejowej.
Zwycięzcy przetargów, których poznamy na początku września, będą mieli prawie osiem miesięcy na opracowanie dokumentacji.
Kiedy będzie można wbić pierwszą łopatę przy przebudowie torowiska i na budowie dróg dojazdowych do Kolei Metropolitalnej? - Jesienią 2013 r. lub wiosną 2014 r., ale wcześniej musimy mieć potwierdzoną możliwość finansowania tych inwestycji przez miasto - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.
Miejsca
Opinie (121) ponad 10 zablokowanych
-
2012-07-31 09:03
Powinni zamknąć (2)
Powinni zamknąć ten most. Przecież tam tory się nie zbiegają nawet ze sobą. Nie wiem w jaki sposób udaje się uniknąć tragedii na tym odcinku
- 18 2
-
2012-07-31 09:46
Jak to jak? 5km/h i jazda !!!
- 3 0
-
2012-07-31 10:07
W BudyńLandzie tramwaj pojedzie nawet na rozbieżnych szynach
- 6 0
-
2012-07-31 09:10
;)
O widze że przypomniało się komuś że na Przeróbke i Stogi jeździ tramwaj! Tylko czy to wytrzyma do jesieni przyszłego roku?
- 19 2
-
2012-07-31 09:14
(2)
"W ramach zadania projektanci przygotują dokumentację dla przebudowy 4,4 km pojedynczego toru."
A niby co to ma znaczyc? Jeden tor na Przeróbkę? Z mijankami czy bez?
Kiedyś tak jeździło się na Sianki, ale od tamtego czasu miasto się "nieco" rozwinęło...
Czyli kolejna totalna bzdura, ciekawe czyjego autorstwa?- 7 5
-
2012-07-31 09:31
(1)
czytaj ze zrozumieniem
- 4 0
-
2012-07-31 09:32
nie wymagaj za wiele, on ze stogów
- 4 6
-
2012-07-31 09:40
Płyty gumowe typu strail = NIE-PO-RO-ZU-MIE-NIE (2)
Patrz właśnie rzeczone okolice Zieleniaka, gdzie już krótko po ułożeniu uległy one deformacji. W pozostałych miejscach ich występowania jest podobnie.
Najbardziej komfortowy przejazd przez tory jest w przypadku precyzyjnie dociągniętego dywanika asfaltowego lub nawierzchni żelbetowej.- 11 3
-
2012-07-31 23:34
płytę strail powinno kłaść się wtedy, gdy może się o coś oprzeć
natomiast rzeczywiscie - najwytrzymalszy jest tor węgierski. Dywanik asfaltowy jest już podatny na układanie się podtorza. Płyta strail ma tę zaletę, że daje się montować na szynie zwykłej i rowkowej (na blokowej jej się nie montuje) - ale tutaj wymagane jest poprawne wykonanie podbudowy .
- 0 0
-
2012-08-01 10:10
zgadzam się
lepsze są płyty mirosław ujski ale tu jest potrzeba bardzo solidnie wykonanego fundamentu i wtedy nie ma problemu - można wymienić w razie uszkodzenia pojedynczą płytę bez konieczności rozbierania prawie całego przejazdu jak w strailu
- 0 0
-
2012-07-31 09:48
Jak i wielkie pieniadze z projektow ktore moze bebda ruszone za 30 lat
nie mówiąc już o armii urzędasów administrujących do tego czasu wielką idee oczywiście za duża kasę . Tak się robi kasę z Lemingów.
- 1 3
-
2012-07-31 09:50
Codziennie jeżdze tymi tramwajami do domu, nie umiem pływać , jak wpadne do wody razem z tramwajem to umrę przynajmniej DLA SŁUSZNEJ SPRAWY !!!
Pracy w Gdańsku nie ma ,nowy sposób na bezrobocie !!!
MATKO CO ZA WŁADZA :/- 8 0
-
2012-07-31 10:06
dlaczego?
-autobus 106 kończy trasę pod szkołą muzyczną, jeśli został wydzielony pas-bus?
-drugi tydzień już zamknięta jest jedna strona przejścia dla pieszych na moście i nie dzieje się nic poza przepychaniem się pieszych i rowerzystów tym wąskim pozostałym paskiem dróżki?
-nikt nie skalkuluje kosztów tych conocnych napraw torów i akcji ratunkowych wykolejonych tramwajów /mieszkam przy... i widzę/
-znak, przy wiadukcie obok Bramy Żuławskiej, informujący o kierunku wyjazdu na Warszawę, jest tak mały, że zasłoni go nawet "maluch"? Skutkiem są ogromne tiry zawracające na wąskich ulicach Przeróbki.
-tramwaj wodny nie ma przystanku na Przeróbce /np przy maście wantowym/?- 16 1
-
2012-07-31 10:19
Ogródki działkowe w Jasienie nie do ruszenia????
Zrobili ścieżkę rowerową od ul.Kartuskiej przez poligon- przecina ogródki działkowe, oczywiście brama zamknięta na głucho.
Obok jest rondo- też nie będzie wykorzystane, ponieważ droga musiałaby przebiegać przez te ogródki.
Naprawdę to taki duży koszt przenieść kilkunastu działkowiczów w inne miejsce?- 7 0
-
2012-07-31 10:43
Morena czeka na linię tramwajową
Ciekawe kiedy prezydent Adamowicz zrealizuje od lat zapowiadaną budowę lini na Morenę??? Nic się nie dzieje w tej sprawie
- 7 6
-
2012-07-31 11:23
STRACH SIĘ BAC ale Gdańsk ma w nosie kierowców i ludzi :(
Ten most, droga na plażę na Stogach- to jest wstyd jakich mało!!!!!!!
Najpiękniejsza plaża w Gdańsku, bardzo ładna ale zapomniana dzielnica- jakby dla włodarzy miasta nie istnieje !!! Ale czego się spodziewać, skoro w samym centrum, prowizoryczny skręt w lewo, który miał być chwilowy (ulica Okopowa), żeby zawrócić bądź pojechać w Armii Krajowej - istnieje nadal , nie oznakowana, z płyt. Widok turystów czy przejezdnych pragnących skręcić w lewo- bezcenny. Szkoda tylko, że to wstyd jest po prostu!!!!!!!!!!!!
WSTYD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- 17 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.