• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekty linii tramwajowej na Przeróbkę i dojazdów do PKM będą gotowe wiosną

Maciej Naskręt
31 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Zły stan techniczny torowiska tramwajowego na Moście Siennickim w Gdańsku. Możliwe, że już jesienią przyszłego roku zacznie zmieniać oblicze. Zły stan techniczny torowiska tramwajowego na Moście Siennickim w Gdańsku. Możliwe, że już jesienią przyszłego roku zacznie zmieniać oblicze.

Bliżej do przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej z Długich Ogrodów na Przeróbkę. GIK ogłosił przetarg na opracowanie projektów budowlanych dla modernizacji tej trasy, a także budowy dojazdów do planowanych stacji Kolei Metropolitalnej w Kiełpinku i Jasieniu. Prace projektowe w obu przypadkach zakończą się wiosną 2013 r.



Orientacyjna mapa projektowanego dojazdu od ul. Kartuskiej do planowanej stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk - Jasień. Orientacyjna mapa projektowanego dojazdu od ul. Kartuskiej do planowanej stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk - Jasień.

Zobacz w jak złym stanie technicznym jest nawierzchnia Mostu Siennickiego.

Miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej, która łączy centrum Gdańska z Przeróbką i Stogami. Przedsięwzięcie przygotowywane jest w ramach Gdańskiego Programu Komunikacji Miejskiej III c i obejmuje remont torowiska na ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska na odcinku od ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

W ramach zadania projektanci przygotują dokumentację dla przebudowy 4,4 km pojedynczego toru. W sumie zmodernizowana zostanie 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe ma zaplanować wbudowanie urządzeń do skutecznego smarowania szyn w łukach.

Wszelkie przejazdy tramwajowe dla samochodów i pieszych zyskają nawierzchnię z płyt gumowych typu strail. Można je napotkać chociażby na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem.

Na remontowanym odcinku projektanci muszą zaplanować zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich ma być całkiem nowe w Gdańsku rozwiązanie - przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Tego typu rozwiązanie powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który zostanie także poszerzony.

Czy twoje miasto powinno inwestować czy oszczędzać?

Na przystankach tramwajowych Brama Żuławska, Głęboka, Przeróbka i Lenartowicza zainstalowane zostaną nowe wiaty z wbudowanymi tablicami systemu informacji pasażerskiej. Opracowanie ma także uwzględniać wykonanie wygrodzenia z osłon przeciwrozbryzgowych na długości peronu tramwajowego Brama Żuławska oraz dwóch peronów tramwajowych Głęboka.

Na przebudowę linii tramwajowej z centrum w kierunku Stogów mieszkańcy czekają od lat. Torowisko jest w tak fatalnym stanie technicznym, że na wielu odcinkach tramwaje nie jeżdżą tu szybciej, niż z prędkością 15 km/h. Przynajmniej raz w tygodniu torowcy odwiedzają Przeróbkę, by dokonać tu prowizorycznej naprawy.

Teraz coś dla mieszkańców Moreny, Jasienia i Kiełpinka. GIK ogłosił także przetarg, który obejmuje wykonanie dróg dojazdowych do przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: Gdańsk - Jasień i Gdańsk - Kiełpinek. By zapewnić dostęp do pierwszej stacji od ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska zaplanowano nową drogę w śladzie planowanej ul. Gronostajowej i ul. Nowej Myśliwskiej. Ten zakres inwestycji obejmuje budowę drogi, chodników, drogi rowerowej, oświetlenia i odwodnienia, kanalizacji teletechnicznej dla sterowania sygnalizacją świetlną oraz informacji pasażerskiej.

W celu zapewnienia dojazdu do drugiej stacji, przebudowana ma zostać ul. Szczęśliwa. Nowy projekt zyska odcinek drogi od ronda zobacz na mapie Gdańska przy centrum handlowym do stacji Gdańsk - Kiełpinek zobacz na mapie Gdańska. Ułożona zostanie nowa nawierzchnia i chodniki, staną latarnie. Przebudowa drogi ma zapewnić dogodny dojazd do planowanej stacji kolejowej.

Zwycięzcy przetargów, których poznamy na początku września, będą mieli prawie osiem miesięcy na opracowanie dokumentacji.

Kiedy będzie można wbić pierwszą łopatę przy przebudowie torowiska i na budowie dróg dojazdowych do Kolei Metropolitalnej? - Jesienią 2013 r. lub wiosną 2014 r., ale wcześniej musimy mieć potwierdzoną możliwość finansowania tych inwestycji przez miasto - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.

Miejsca

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • !!

    W koncu zrobią ten most!!! tam nie da się jechać autem! ktoś mądry na to wpadł w koncu!!!!!

    • 1 0

  • most siennicki (1)

    ten most mieli remontować i co d*pA !!

    Kiedyś się zawali razem pasażerami komunikacji miejskiej w Gdańsku !

    • 2 0

    • tak, most jest w tragicznym stanie

      ale mniej boję się nim przejechać tramwajem, niż rowerem. Mniej boję się nim przejechać rowerem, niż przejść.

      • 0 0

  • Jaki remont tramwaju na stogi

    Przecież nie tramwaj ale tory bedą remontowac

    • 2 0

  • NIE INWESTOWAĆ W ECS itd ALE REMONTOWAĆ TO CO JUŻ JEST

    wszystko nam w Gdańsku zniszczało

    • 2 0

  • 2015 albo i dalej

    projekt do 2013 hehehehe
    przetarg 2014 rozpoczęcie
    2015 wyłonienie wykonawcy (wiadomo kogo)
    2016 zezwolenia itd
    2017 rozpoczęcie prac
    2020 zakończenie prac
    przyzwyczajcie się do korków bądź łażenia przez długą by czas zaoszczędzić

    • 1 1

  • jeśli chodzi (3)

    jeśli chodzi o pętlę na Przeróbce to tramwaj jadący z centrum Gdańska i wjeżdżający na pętlę powinien jechać prosto i zjeżdżać z pętli na przystanek Przeróbka, w ten sposób byłby tylko jeden przystanek dla tramwajów jadących ze Stogów oraz wyjeżdżających z pętli w kierunku Centrum.

    • 2 0

    • (2)

      Powinno być jeszcze prościej - linię 9 należy wydłużyć do Stogów. I nie trzeba żadnej fikuśnej przebudowy pętli na Przeróbce

      • 2 0

      • pętla jest potrzebna nawet dla omijania uszkodzonych składów (1)

        • 0 1

        • Do tego celu nie trzeba jej przebudowywać

          • 1 0

  • SPECYFIKACJA

    "Specyfikacja istotnych warunków zamówienia" zawiera punt XII, p.t. "Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert." Czytamy w nim, co nastepuje:
    " 1. Kryteria udzielenia zamówienia: najniższa cena.
    2. Oferta z najniższą ceną brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia zostanie uznana za najkorzystniejszą."
    Co pozwala przewidzieć efekt końcowy.
    Ale o tym, to już pan Naskręt nie napisał

    • 0 1

  • ot i,polska codziennosc

    zeliwne pokrywy na studzienki dawno zostaly wyprzedane na zlom,dobrze ze szyn nie pokradli

    • 0 0

  • Jakie nareszcie - toż to kilka lat jeszcze.

    A co z przebudową mostu Siennickiego? Wypadałoby zrobić coś z chodniko-ścieżką rowerową. Jedyna przeprawa przez rzekę powinna oferować choćby minimalny komfort jazdy, a nie survival

    • 0 0

  • hmm remont dotyczy torowiska od gks-u. wczesniej nie ma petli wiec od lotu w strone stogow i na odwrot nic nie pojedzie...jupi

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane