- 1 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (113 opinii)
- 2 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (22 opinie)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (428 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (146 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (92 opinie)
- 6 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (62 opinie)
Projekty linii tramwajowej na Przeróbkę i dojazdów do PKM będą gotowe wiosną
Bliżej do przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej z Długich Ogrodów na Przeróbkę. GIK ogłosił przetarg na opracowanie projektów budowlanych dla modernizacji tej trasy, a także budowy dojazdów do planowanych stacji Kolei Metropolitalnej w Kiełpinku i Jasieniu. Prace projektowe w obu przypadkach zakończą się wiosną 2013 r.
Zobacz w jak złym stanie technicznym jest nawierzchnia Mostu Siennickiego.
W ramach zadania projektanci przygotują dokumentację dla przebudowy 4,4 km pojedynczego toru. W sumie zmodernizowana zostanie 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe ma zaplanować wbudowanie urządzeń do skutecznego smarowania szyn w łukach.
Wszelkie przejazdy tramwajowe dla samochodów i pieszych zyskają nawierzchnię z płyt gumowych typu strail. Można je napotkać chociażby na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem.
Na remontowanym odcinku projektanci muszą zaplanować zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich ma być całkiem nowe w Gdańsku rozwiązanie - przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Tego typu rozwiązanie powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który zostanie także poszerzony.
Na przebudowę linii tramwajowej z centrum w kierunku Stogów mieszkańcy czekają od lat. Torowisko jest w tak fatalnym stanie technicznym, że na wielu odcinkach tramwaje nie jeżdżą tu szybciej, niż z prędkością 15 km/h. Przynajmniej raz w tygodniu torowcy odwiedzają Przeróbkę, by dokonać tu prowizorycznej naprawy.
Teraz coś dla mieszkańców Moreny, Jasienia i Kiełpinka. GIK ogłosił także przetarg, który obejmuje wykonanie dróg dojazdowych do przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: Gdańsk - Jasień i Gdańsk - Kiełpinek. By zapewnić dostęp do pierwszej stacji od ul. Kartuskiej zaplanowano nową drogę w śladzie planowanej ul. Gronostajowej i ul. Nowej Myśliwskiej. Ten zakres inwestycji obejmuje budowę drogi, chodników, drogi rowerowej, oświetlenia i odwodnienia, kanalizacji teletechnicznej dla sterowania sygnalizacją świetlną oraz informacji pasażerskiej.
W celu zapewnienia dojazdu do drugiej stacji, przebudowana ma zostać ul. Szczęśliwa. Nowy projekt zyska odcinek drogi od ronda przy centrum handlowym do stacji Gdańsk - Kiełpinek . Ułożona zostanie nowa nawierzchnia i chodniki, staną latarnie. Przebudowa drogi ma zapewnić dogodny dojazd do planowanej stacji kolejowej.
Zwycięzcy przetargów, których poznamy na początku września, będą mieli prawie osiem miesięcy na opracowanie dokumentacji.
Kiedy będzie można wbić pierwszą łopatę przy przebudowie torowiska i na budowie dróg dojazdowych do Kolei Metropolitalnej? - Jesienią 2013 r. lub wiosną 2014 r., ale wcześniej musimy mieć potwierdzoną możliwość finansowania tych inwestycji przez miasto - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.
Miejsca
Opinie (121) ponad 10 zablokowanych
-
2012-07-31 22:01
!!
W koncu zrobią ten most!!! tam nie da się jechać autem! ktoś mądry na to wpadł w koncu!!!!!
- 1 0
-
2012-07-31 22:36
most siennicki (1)
ten most mieli remontować i co d*pA !!
Kiedyś się zawali razem pasażerami komunikacji miejskiej w Gdańsku !- 2 0
-
2012-07-31 23:40
tak, most jest w tragicznym stanie
ale mniej boję się nim przejechać tramwajem, niż rowerem. Mniej boję się nim przejechać rowerem, niż przejść.
- 0 0
-
2012-07-31 22:55
Jaki remont tramwaju na stogi
Przecież nie tramwaj ale tory bedą remontowac
- 2 0
-
2012-07-31 23:14
NIE INWESTOWAĆ W ECS itd ALE REMONTOWAĆ TO CO JUŻ JEST
wszystko nam w Gdańsku zniszczało
- 2 0
-
2012-07-31 23:27
2015 albo i dalej
projekt do 2013 hehehehe
przetarg 2014 rozpoczęcie
2015 wyłonienie wykonawcy (wiadomo kogo)
2016 zezwolenia itd
2017 rozpoczęcie prac
2020 zakończenie prac
przyzwyczajcie się do korków bądź łażenia przez długą by czas zaoszczędzić- 1 1
-
2012-07-31 23:32
jeśli chodzi (3)
jeśli chodzi o pętlę na Przeróbce to tramwaj jadący z centrum Gdańska i wjeżdżający na pętlę powinien jechać prosto i zjeżdżać z pętli na przystanek Przeróbka, w ten sposób byłby tylko jeden przystanek dla tramwajów jadących ze Stogów oraz wyjeżdżających z pętli w kierunku Centrum.
- 2 0
-
2012-07-31 23:40
(2)
Powinno być jeszcze prościej - linię 9 należy wydłużyć do Stogów. I nie trzeba żadnej fikuśnej przebudowy pętli na Przeróbce
- 2 0
-
2012-07-31 23:41
pętla jest potrzebna nawet dla omijania uszkodzonych składów (1)
- 0 1
-
2012-08-01 11:16
Do tego celu nie trzeba jej przebudowywać
- 1 0
-
2012-07-31 23:38
SPECYFIKACJA
"Specyfikacja istotnych warunków zamówienia" zawiera punt XII, p.t. "Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert." Czytamy w nim, co nastepuje:
" 1. Kryteria udzielenia zamówienia: najniższa cena.
2. Oferta z najniższą ceną brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia zostanie uznana za najkorzystniejszą."
Co pozwala przewidzieć efekt końcowy.
Ale o tym, to już pan Naskręt nie napisał- 0 1
-
2012-07-31 23:43
ot i,polska codziennosc
zeliwne pokrywy na studzienki dawno zostaly wyprzedane na zlom,dobrze ze szyn nie pokradli
- 0 0
-
2012-08-01 05:53
Jakie nareszcie - toż to kilka lat jeszcze.
A co z przebudową mostu Siennickiego? Wypadałoby zrobić coś z chodniko-ścieżką rowerową. Jedyna przeprawa przez rzekę powinna oferować choćby minimalny komfort jazdy, a nie survival
- 0 0
-
2012-08-01 06:02
hmm remont dotyczy torowiska od gks-u. wczesniej nie ma petli wiec od lotu w strone stogow i na odwrot nic nie pojedzie...jupi
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.